Nieuw christelijk populair-wetenschappelijk tijdschrift

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Nieuw christelijk populair-wetenschappelijk tijdschrift

Bericht door Jinny »

Ik ken dus ook christenen die lid zijn, ze slikken de zaak voor zoete koek....
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Ook wel logisch, het lijkt een alternatief te zijn voor de 'anti-christelijke seculiere wetenschap'.
Ik zou dat ook aannemen. Heel veel mensen, zelfs de hoger opgeleiden uit de doelgroep, komen niet verder dan populaire wetenschap en zullen zelden zelf eens iets uitzoeken of bronnen checken.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

heeck schreef:
Weet bereikt de hoogopgeleide christen met een brede interesse, hoofdzakelijk afkomstig uit de boven modale klasse. Weet.magazine benadert met dit format een nog niet eerder bereikt segment in de christelijke media.
R. :)[/quote]

Hoogopgeleid? Ik wed dat ze liegen dat ze barsten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Die ik ken is nooit hoogopgeleid geweest, helaas, daar hij er wel de brains voor heeft (gehad).
Zijn logisch denken is nooit wetenschappelijk getraind geweest...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tja, je moet er steeds meer moeite voor gaan doen om de schijn op te houden. Hoe treurig!
Waarom het blad niet PRotestants AVondmagazine Dio Almachtig noemen?

Afkgekort: "pravda"

En ik kan me overigens nog steeds voorstellen dat een godsgelovige hoog opgeleid is. Het enige voordeel dat hij/zij heeft is dat hij/zij makkelijker bij kan sturen en uitvluchten kan verzinnen zoals Cees Dekker dat kan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

MoreTime schreef:Ook wel logisch, het lijkt een alternatief te zijn voor de 'anti-christelijke seculiere wetenschap'.
Ik zou dat ook aannemen. Heel veel mensen, zelfs de hoger opgeleiden uit de doelgroep, komen niet verder dan populaire wetenschap en zullen zelden zelf eens iets uitzoeken of bronnen checken.
Lulkoek als 'alternatief' voor wetenschap...ik moet daar altijd zo om lachen. Benieuwd of ze het nog steeds als 'alternatief' zien als de ziekenhuisartsen voor hen gaan bidden in plaats van actief te proberen om hen beter te maken.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef: Geen idee wat de verliescijfers zijn die deze christelijke organisatie voor lief neemt om dit tegengeluid in stand te houden.
De oplagecijfers zijn wel te vinden.
Introductie (nr.1) 52.000, anderhalf jaar later (nr.9) was dat 25.000, tegenwoordig is de oplage 12.000 exemplaren (nr.17).
Op een advertentie-advertentie las ik de getallen oplage 17.000 met een bestand van bijna 7.000 betalende abonnees.
Dit blad gaat wegens gebleken "succes" ten onder. Het lijkt mij dat ze op een gegeven moment door de onderwerpen heen zijn. Ach nee, alweer hydroplaat, een ark en isotopen die onnauwkeurig zijn. Maagdelijke geboortes, water wat in wijn verandert, de ezelfluisteraar. Overgoten met zaken als hoe controleer je of het lampje uit is in de koelkast als de deur dicht gaat.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
podocnemis
Geregelde verschijning

Bericht door podocnemis »

update Reformatorisch Dagblad d.d. 9 september 2013:

link: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... g_1_767008" onclick="window.open(this.href);return false;
Het aantal abonnees van het blad stijgt en ligt op bijna 10.000.

Dit artikel is alleen vandaag nog "gratis" toegankelijk, vanaf morgen wordt er betaling voor verlangd!
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Jinny

Bericht door Jinny »

Johan Huibers sprak over het verwezenlijken van zijn droom, het bouwen van de ark. „Stel jezelf ter beschikking aan God. Ik kon ook geen ark bouwen.”
Correctie, dat kan hij nog steeds niet, hij kan alleen een schuur bouwen op een paar aan elkaar gelaste dekschuiten.....
Jelmer

Bericht door Jelmer »

Het verbaast hem dat er door de overheid niets gedaan wordt tegen echtscheidingen en wisselende seksuele contacten, waarvan de gevolgen groot kunnen zijn.
Van het niet inenten van kinderen tegen ziekten als de bof, mazelen of kinkhoest kunnen de gevolgen ook heel erg groot zijn en hier doet de overheid vooralsnog ook niets tegen. Zou van Helden zich daar ook over verbazen?
MU
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Jelmer schreef:
Het verbaast hem dat er door de overheid niets gedaan wordt tegen echtscheidingen en wisselende seksuele contacten, waarvan de gevolgen groot kunnen zijn.
Van het niet inenten van kinderen tegen ziekten als de bof, mazelen of kinkhoest kunnen de gevolgen ook heel erg groot zijn en hier doet de overheid vooralsnog ook niets tegen. Zou van Helden zich daar ook over verbazen?
Hij heeft een boekje van twee voorstanders van seksuele onthouding gevonden dat zijn voorkeur voor bevestiging ondersteund met een boekje waar ik alleen maar op christelijke pro life sites iets over heb kunnen vinden op internet . Geen peer reviews of reviews van mensen die het er niet mee eens zijn , maar alleen maar lof vanuit christelijke hoek .
En dat is eigenlijk niet echt opmerkelijk denk ik, want heel dat zogenaamd wetenschappelijke tijdschrift van Kees van Helden is een en al conformation bias.
Terwijl je dat nu juist door wetenschap te bedrijven moet kunnen vermijden, maar dat is lastig want dan moet je namelijk veel meer dan een boekje lezen,dat bovendien geschreven kan zijn door wetenschappers ( echte ) die niet op zoek zijn naar alleen maar bevestiging.
Kees van Helden verbaast zich niet echt ergens over, het is een vorm van retoriek die hij inzet op momenten dat het hem uitkomt .
Weer zo'n enge man in alle opzichten, heel beperkt ook in zijn denken . Maar hij heeft publiek dat net zo beperkt is en daar kan hij geod scoren.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

TB:

Ik kwam in mijn archief een bericht tegen waarin iemand de volgende vragen aan Weet stelt en het onderstaande antwoord krijgt. Ik kan je zeggen dat deze persoon daarna overtuigd was!. (Ik heb nummer 5 van Weet voor de liefhebber in pdf formaat):

De vraagsteller:
Onlangs las ik het volgende artikel: Onze planeet telt ongeveer 8,7 miljoen soorten planten, dieren en andere organismen. Dat blijkt uit een onderzoek dat gepubliceerd werd in het wetenschappelijke magazine PLoS Biology. Volgens de auteurs van de studie, wetenschappers van 'Census of Marine Life', gaat het om de meeste precieze berekening ooit.Van de 8,7 miljoen soorten zouden slechts 1,23 miljoen (14,1 procent van het totaal) gecatalogiseerd zijn. Voorts zouden 6,5 miljoen soorten op aarde leven terwijl 2,2 miljoen in het water leven. Er zouden 7,77 miljoen diersoorten zijn, waarvan er net geen miljoen beschreven zijn. Van de 298.000 plantensoorten zijn er 215.644 gecatalogiseerd. De nieuwe berekening, het resultaat van analyses gebaseerd op de allerlaatste technieken in taxonomie, laat toe de cijfers uit het verleden bij te stellen. Die varieerden van drie tot honderd miljoen soorten. "De vraag hoeveel soorten er op onze planeet leven fascineert de wetenschap al eeuwen en deze resultaten, gekoppeld aan andere onderzoekingen over de verdeling en de rijkdom aan soorten, is zeer belangrijk aangezien de menselijke activiteit en de impact ervan verantwoordelijk zijn voor het uitsterven van steeds meer soorten", zegt Camilo Mora, de belangrijkste auteur van de studie. Volgens hem riskeren talloze soorten te verdwijnen zonder dat we ze ooit gekend zullen hebben. (belga/vsv) 24/08/11 00u32 Na het lezen van dit artikel ontstonden bij mij grote vraagtekens bij het verhaal over Noach en de ark. Hoe heeft hij ooit al die miljoenen dieren mee kunnen nemen? Ik begreep uit docu's van Dr. Hovind dat uit één soort dier verschillende rassen kunnen ontstaan (bijv. uit wolf alle honden rassen), maar het aantal verschillende dieren dat op aarde leeft is zo ernorm dat ik hier niet helemaal mee uit kom. Ook vraag ik mij af hoe al de planten e.d. de vloed overleeft hebben. Hopelijk kunnen jullie mee wat verder helpen?

Antwoord van Weet:
Het zijn interessante vragen die je stelt! Als je inderdaad op je in laat werken hoeveel verschillende soorten organismen er momenteel zijn, dan zeg je terecht: dat kon Noach toch nooit meenemen? Het is precies zoals Kent Hovind stelt: Noach nam al die dieren niet mee. Creationisten gaan ervan uit dat Noach basistypen meenam van alle dieren die door de neus ademden. Op zich levert dit genoeg stof om een heel artikel aan te wijden. Dat hebben we dan ook al gedaan. Om precies te zijn, in nummer 5 (oktober 2010). Je vindt dit artikel op pagina 42-46; met name de kadertekst op pagina 45 zal een deel van je vragen beantwoorden. Het is gebaseerd op onderzoek van John Woodmorappe. Hij heeft een heel boek over dit onderwerp geschreven.

Bij deze mail zit een PDF van nummer 5 van Weet, voor het geval je dit nummer niet hebt. Dan kun je het zelf nalezen.

Wat in deze context misschien ook interessant is, is het artikel op pagina 34-39. Dat geeft nog meer inzage in de enorme zondvloedramp die plaatsvond.

Om op je laatste vraag in te gaan: Hoe konden planten en bomen de zondvloed overleven? Er zijn een aantal mogelijkheden: de miljoenen exemplaren die voor de zondvloed groeiden, konden miljarden zaden loslaten in het water en/of de lucht. Ook kan er op ‘wrakhout’ (er zullen heel wat bomen hebben gedreven) het nodige zijn afgezet. Ons laatste nummer gaat in op de drijvende bossen-theorie (zie pagina 26-33). Het is goed voorstelbaar dat kiemen en zaden tijdelijk op deze drijvende bosmatten hebben vertoefd. Toen de zondvloed ten einde liep, zijn ze in de grond terechtgekomen. Alles moest weer helemaal opnieuw groeien, getuige de duif die er een tijd over deed om uiteindelijk met een blad in zijn snavel tot Noach terug te keren. De raaf daarentegen had weinig moeite om eten te vinden en weg te blijven. Het vlees lag namelijk in grote hoeveelheden op hem te wachten…

Ik hoop hiermee je vragen voldoende te hebben beantwoord.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Jinny

Bericht door Jinny »

Allemachtig, wat een rant......
En die John Woodmorappe heb ik ook niet teveel vertrouwen in....
Overigens ben ik best nieuwsgierig naar de PDF.....
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MoreTime schreef:Creationisten gaan ervan uit dat Noach basistypen meenam van alle dieren die door de neus ademden.
Jezaskoeristas.. Wat een gezever.
Waarom dan niet alles met een paar vingerbewegingen opnieuw creëren? :roll:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Neem even alle dieren die het van fruit en bloemen moeten hebben, moesten die maar een jaar op een houtje bijten? En vleeseters, die aten zeker een aantal jaren niet omdat er gewoon nauwelijks nog prooi dieren waren? De rottende karkassen zijn alleen voor vliegen en sommige kevers interessant, aangenomen dat daar nog iets van over was na een jaar te zijn blootgesteld aan de elementen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie