Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Shalit

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Re: Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Sh

Bericht door GayaH »

*
Dankjewel voor je moeite Siger.
Ook in context lijkt het dus een geheel onzinnige uitspraak ...
siger schreef:<< >>
GayaH in [url]http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?p=299430#p299430[/url] schreef:
Cactus schreef: In vorige debatten heb ik dit onderwerp meermalen aangehaald en het werd steevast door pro Israel scribenten naar het land der fabelen verwezen.
... ikzelf ben beslist geen pro Israël scribent en dat weet jij ook wel:
ik ben een zelfverklaarde (schaamteloze!) Zionist!
Als ik die uitspraak nog kon corrigeren zou ik het blauwe toevoegen:
  • "ikzelf ben beslist geen pro Israël scribent zoals jij die omschrijft en dat weet jij ook wel:
    ik ben een zelfverklaarde
    (schaamteloze!) Zionist!"
Ik wilde aangeven dat ik niet behoor tot degenen die Israëls misdrijven proberen te verdoezelen en
tevens bevestigen dat ik ondanks Israëls misdrijven (waar ik NIET achtersta!),
dat ik desondanks nog steeds een zelfverklaarde (schaamteloze!) Zionist!" ben!
-
Wat je met "je spirituele onzin" bedoelt weet ik niet,
ook dit natrappen is niet raak en doet geen pijn,
maar ik hoop dat ik je vermoeden zo voldoende ontzenuwd heb en voor alle duidelijkheid:
Ik denk niet dat het Zionisme een spirituele beweging is, integendeel,
het is juist een seculiere politieke beweging die inderdaad pro Israel is.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hier lees ik:
De zionistische beweging heeft politieke, culturele en enkele - aanvankelijk zeer geringe - religieuze componenten. Het politieke zionisme ontstond in het 19e eeuwse Europa onder seculiere joden, en kwam vooral voort uit de visie dat de emancipatie van de joden in Europa mislukt was doordat ze geen eigen staat hadden, en ook door hun afwijkende positie in de maatschappij (vooral in niet-productieve beroepen). Met name de aanhoudende moorden op joden en de vernietiging van joods eigendom door pogroms in Oost-Europa maakten de joodse kwestie urgent, maar ook in West-Europa groeide het antisemitisme.
Seculier, jawel ! Een seculier Israel, dat zou nog wel eens tot de mogelijkheden kunnen gaan behoren. Hoe groot zou de kans zijn dat de buurlanden van Israel op korte termijn (binnen een decennium) een seculier bestel omarmen?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:Seculier, jawel ! Een seculier Israel, dat zou nog wel eens tot de mogelijkheden kunnen gaan behoren.
Israel behoort [edit: op termijn] niet tot de mogelijkheden. Net zo min als Rhodesia.

Jij bent toch niet van mening dat je iemands huis mag innemen en de bewoners verjagen als jij rechter in de leer bent?

Als die buurlanden niet binnen de tien jaar over de brug komen er misschien een seculiere mormonenstaat of pentecostal van maken?
Jinny

Bericht door Jinny »

Cactus, na nog even nagelezen te hebben, zou je vetes en degelijke van andere fora daar willen laten waar ze horen?
Op die andere fora dus?
Je had het er welliswaar over in je voorsteltopic, maar houd het hier netjes om escalatie te voorkomen.
Ik proef hier een begin en dat wil ik voor zijn.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

siger schreef:
vegan-revolution schreef:Seculier, jawel ! Een seculier Israel, dat zou nog wel eens tot de mogelijkheden kunnen gaan behoren.
Israel behoort [edit: op termijn] niet tot de mogelijkheden. Net zo min als Rhodesia.
Als ik zeg dat een seculier Israel tot de mogelijkheden behoort, wil ik daar slechts mee zeggen dat zoiets in de toekomst tot stand zou kunnen komen. Daarmee zeg ik dus niet dat ik het bestaan van de staat Israel wenselijk of noodzakelijk acht. Wenselijk is wat mij betreft het nastreven van vreedzame coëxistentie.

Natuurlijk sta ik wèl achter secularisering als zodanig. Dus zolang Israel bestaat, dan liever een seculier Israel dan een Israel gebaseerd op religieus fundamentalisme.
siger schreef:Jij bent toch niet van mening dat je iemands huis mag innemen en de bewoners verjagen als jij rechter in de leer bent?
Uiteraard ben ik die mening niet toegedaan.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Jim schreef:Cactus, na nog even nagelezen te hebben, zou je vetes en degelijke van andere fora daar willen laten waar ze horen?
Op die andere fora dus?
Je had het er welliswaar over in je voorsteltopic, maar houd het hier netjes om escalatie te voorkomen.
Ik proef hier een begin en dat wil ik voor zijn.

Hi Jim,
Ik heb al duidelijk geschreven dat ik niet meer met GayaH in discussie ga. Ik heb ook hier al verschillende malen geconstateerd dat GayaH bepaalde dingen die ik schrijf totaal verkeerd interpreteert en er aldoor kwade bedoelingen of antisemitisme van mij aan vastknoopt. Dan zou ik mij hiertegen weer moeten gaan verzetten en uitleggen dat dit absoluut niet mijn bedoeling was. Dus kies is de wijste weg en zal ik daar niet langer op in gaan. Ook ik proef dat begin van escalatie en ook ik wil dat voorkomen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Prima, ik ben tevreden.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

:D En tenslotte gaat iedereen weer over tot de orde van de (volgende) dag! Over een maand, denk en vermoed ik, wordt dit topic weer een beetje nieuw leven ingeblazen! Of start er weer het zoveelste topic over het vredesproces in het midden oosten!

Ps, heb ik nog een vraag aan mij gemist?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Jim schreef:Nog niet Lanfy. :D
Haha Jim! Wat nog niet? Heb ik Nog geen vraag gemist, wat goed zou kunnen, omdat ik de laatste dagen niet echt veel tijd had, of start de nieuwe discussie de komende maand niet?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Jinny

Bericht door Jinny »

lost and not found yet! schreef:
Haha Jim! Wat nog niet? Heb ik Nog geen vraag gemist, wat goed zou kunnen, omdat ik de laatste dagen niet echt veel tijd had, of start de nieuwe discussie de komende maand niet?
Je had nog geen vraag gemist omdat ik nog geen echte aanval heb geopend danwel heb moeten pareren.
En als het stil is aan het front......
lost and not found yet!
Bevlogen

Jim schreef:
lost and not found yet! schreef:
Je had nog geen vraag gemist omdat ik nog geen echte aanval heb geopend danwel heb moeten pareren.
En als het stil is aan het front......
Dan wacht ik het rustig af, en ga zo lekker slapen! Morgen, waarschijnlijk net zoals jij, weer een druk dagje! :D
We will dance again!
Plaats reactie