Er werd zelfs op het nieuws verteld dat er meer dan 200 Palestijnen worden vrijgelaten die in administratieve detentie zitten. Dat jij hier niets over hoorde tijdens je verblijf in Israel bevreemdt mij niets. Dit soort vrijheidsberoving wordt zeker niet aan de grote klok gehangen.lost and not found yet! schreef:Piet, heb je ook enig "bewijs" hiervoor? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid? Ik, persoonlijk, heb bij mijn zeer vele bezoeken aan Israel, hier nog nooit iets over vernomen! Maar ik kan er natuurlijk naast zitten!?PietV. schreef:In Israël hebben ze binnen dit schaakspel "administratieve detetentie" bedacht. Dit valt buiten het strafrechtelijke deel. Men kan lukraak mensen oppakken, als men denkt dat personen een gevaar zijn voor de openbare veiligheid. Berechting, veroordeling en straf worden hierdoor ontweken. Men plaatst de personen binnen dit systeem. Het bewijs blijft onzichtbaar; wat bij een gerechtelijk vonnis wel het geval is. En zo kun je veel Palestijnen achter slot en grendel zetten. Voor familie is het vaak een behoorlijke klus om er achter te komen waar ze zitten. En tussen de duizenden Palestijnen die dit hebben meegemaakt of meemaken zit nu dus een Israëlische militair aan de andere kant te wachten.Cactus schreef: Israel pakte veel Palestijnen op die vaak zonder een fatsoenlijk en sluitend bewijs voor schuld werden opgesloten. Hamas kreeg eindelijk een Israelische militair te pakken wetende dat Israel vroeger of later zou zwichten voor de eisen van Hamas. t Is net schaken hè?
Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Shalit
Moderator: Moderators
Re: Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Sh
" GayaH" v@n Cactus
*
Een leger dat zich laat gebruiken voor het vermoorden van burgers zoals dit vaak gebeurde in Gaza zijn voor mij oorlogsmisdadigers. Je kan hen ook staatsterroristen noemen. Veel Israelische militairen hebben dit ook openlijk toegegeven.
Ook Israelische militairen verscholen zich achter Palestijnsen jongens alvorens huizen in Gaza binnen te gaan. Hiervan heb ik eerder melding gemaakt en er foto´s bij geplaatst.
Als Nederlandse militairen willens en wetens Afghaanse burgers hebben gebombardeerd dan behoort de commandant voor een militair gerecht te worden gesleept.Dat zijn oorlogsmisdaden.
Als zij WILLENS en WETENS Afghaanse burgers vermoordden dan zijn dit staatsterroristen en oorlogsmisdadigers. Dat mijn belastinggeld hieraan wordt weggegooid is iets waar ik niets tegen kan ondernemen. Ik ben altijd al tegen die volkomen nutteloze oorlog geweest.
Israel heeft geen vaststaande grenzen! Een groot deel van Israel is gewoon geroofd land.
Zoals ik al schreef kan ik er niets aan doen dat de Nederlandse regering mijn belastinggeld misbruikt om wellicht mensen af te slachten. Als ik er maar iets aan kon doen dan deed ik dat. Ik heb nimmer op een partij gestemd die in de regering zat van de laatste 20 jaar.Ik voel mij daarom totaal niet verantwoordelijk voor hetgeen anderen doen er waarvoor zij opdracht geven.
Het plat walsen van palestijnse woningen is ook een klus voor IDF helden.
Het plat dozeren van palestijnse olijfgaarden idem.
Het plat schieten van Gazastad waar veel burgers bij omkwamen na uitlokking van raketaanvallen na eerder 6 Palestijnen te hebben vermoord op gebied van Gaza!
IDF is geen defense force maar een pure bezetter van andermans land en vernieler van andermans eigendommen.
*
*Ja, zo benoem jij de IDF, Gilad Shalit was lid van de IDF, heb je enig idee waar Gilad Shalit mee bezig was destijds toen hij ontvoerd werd? Om dat als staatsterrorisme te benoemen ...
... maar goed, de HamasTerroristen ...
(die vanachter een menselijk schild van kinderen, vrouwen en ouden van dagen opereren)
... HamasTerroristen noem je heldhaftige verzetsstrijders,
hoe noem je onze jongens eigenlijk die in Afghanistan onschuldige burgers hebben gebombardeerd?
Een leger dat zich laat gebruiken voor het vermoorden van burgers zoals dit vaak gebeurde in Gaza zijn voor mij oorlogsmisdadigers. Je kan hen ook staatsterroristen noemen. Veel Israelische militairen hebben dit ook openlijk toegegeven.
Ook Israelische militairen verscholen zich achter Palestijnsen jongens alvorens huizen in Gaza binnen te gaan. Hiervan heb ik eerder melding gemaakt en er foto´s bij geplaatst.
Als Nederlandse militairen willens en wetens Afghaanse burgers hebben gebombardeerd dan behoort de commandant voor een militair gerecht te worden gesleept.Dat zijn oorlogsmisdaden.
*Onze jongens die betaalt worden van jouw belastinggeld en
die bombarderen met behulp van materieel die betaalt worden van jouw belastinggeld,
hoe noem je onze jongens eigenlijk? Noem je onze jongens ook staatsterroristen?
Als zij WILLENS en WETENS Afghaanse burgers vermoordden dan zijn dit staatsterroristen en oorlogsmisdadigers. Dat mijn belastinggeld hieraan wordt weggegooid is iets waar ik niets tegen kan ondernemen. Ik ben altijd al tegen die volkomen nutteloze oorlog geweest.
*De leden van de IDF verdedigen de grenzen van hun eigen land,
onze jongens zijn ver van huis de grenzen van de Afghanen met geweld aan het overschrijden,
zoek de verschillen en voel het boter op je hoofd want jij betaald mee
aan wat onze jongens daar aanrichten en jij en ik zijn derhalve medeverantwoordelijk.
Israel heeft geen vaststaande grenzen! Een groot deel van Israel is gewoon geroofd land.
Zoals ik al schreef kan ik er niets aan doen dat de Nederlandse regering mijn belastinggeld misbruikt om wellicht mensen af te slachten. Als ik er maar iets aan kon doen dan deed ik dat. Ik heb nimmer op een partij gestemd die in de regering zat van de laatste 20 jaar.Ik voel mij daarom totaal niet verantwoordelijk voor hetgeen anderen doen er waarvoor zij opdracht geven.
One shot- Two Kills ! Zo propaganderen die heldhaftige IDF soldaten het vermoorden van zwangere Palestijnse vrouwen. Zij dragen T Shirts waarop deze gore afbeeldingen zijn te zien. Een vizier met in het kruis een zwangere Palestijnse vrouw.De IDF handelt uit zelfverdediging, er zijn treffender voorbeelden te vinden waarmee je Israël van staatsterrorisme zou kunnen beschuldigen als je wat verder kijkt dan je neus lang is en in plaats van altijd maar weer diezelfde riedel te pas en te onpas blijven opdreunen.
Het plat walsen van palestijnse woningen is ook een klus voor IDF helden.
Het plat dozeren van palestijnse olijfgaarden idem.
Het plat schieten van Gazastad waar veel burgers bij omkwamen na uitlokking van raketaanvallen na eerder 6 Palestijnen te hebben vermoord op gebied van Gaza!
IDF is geen defense force maar een pure bezetter van andermans land en vernieler van andermans eigendommen.
*
Het ligt er maar aan wat je een grote klok noemt!
Mag het ook de Israëlische krant 'Haaretz' zijn?
Zelfs de archieven ten aanzien van het begin van de burgeroorlog in 1948 waaruit geconcludeerd kan worden dat er destijds door sommige Joden oorlogsmisdaden zijn gepleegd, zijn omstreeks 1980 'open' gegaan voor wetenschappelijk onderzoek door historici.
Cactus schreef:<< >>
Dat jij hier niets over hoorde tijdens je verblijf in Israel bevreemdt mij niets.
Dit soort vrijheidsberoving wordt zeker niet aan de grote klok gehangen.
- Tel Aviv court approves administrative detention for Fahima
AG: More administrative detention for settlers
Analysis / The court will decide, not Mofaz
IDF holding Palestinian minors in administrative detention
Court okays administrative detention of far-right activist
Right-wing academics slam use of administrative detention
- enzovoort, enzovoort ...
- ... maar zo ist wel genoeg, toch?
Zelfs de archieven ten aanzien van het begin van de burgeroorlog in 1948 waaruit geconcludeerd kan worden dat er destijds door sommige Joden oorlogsmisdaden zijn gepleegd, zijn omstreeks 1980 'open' gegaan voor wetenschappelijk onderzoek door historici.
- Wat nou, die stoute Joden stoppen alles in de doofpot?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Ik veronderstel dat de reactie van GayaH voldoende is? Hieronder nog een misschien overbodige toevoeging. Waarin wordt gesproken van 6 maanden. Echter in de praktijk blijkt dit een farce te zijn. Er zitten Palestijnen jaren in "administratieve detentie".lost and not found yet! schreef: Piet, heb je ook enig "bewijs" hiervoor? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid? Ik, persoonlijk, heb bij mijn zeer vele bezoeken aan Israel, hier nog nooit iets over vernomen! Maar ik kan er natuurlijk naast zitten!?
http://www.hsaj.org/?fullarticle=4.3.1" onclick="window.open(this.href);return false;
I. Israel Proper
In 1948, when Israel achieved its independence, Israel adopted the British Mandate’s Defense (Emergency) Regulations of 1945, which empowered the High Commissioner and Military Commander to detain any person it deemed necessary for maintaining public order or securing public safety or state security. In 1979, Israel reformed its detention laws and enacted a new statute: the Emergency Powers (Detentions) Law of 1979 (EPDL of 1979), which provided more rights to detainees than the prior regulations, such as requiring that a detainee be brought before the president of the district court within forty-eight hours after arrest for judicial review of the detention, allowing appeals to the Supreme Court, and mandating periodic reviews by the president of the district court every three months. 28 While the EPDL of 1979 only applies once a state of emergency has been proclaimed by the Israeli Knesset (Israel’s legislature), Israel has been in such a state of emergency since its inception in 1948.
Under the EPDL of 1979, Israeli citizens and non-citizens within Israel can be detained if the defense minister has “reasonable cause to believe that reasons of state security or public security” requires it, although “state security” and “public security” have never been expressly defined. 29 The district court in reviewing the detention order must vacate the order if it does not find “objective reasons of state security or public security” that require the detention or if the detention “was made in bad faith or from irrelevant considerations.” 30 A detainee may appeal the district court’s decision directly to the Israeli Supreme Court, which requires that the danger to the State must be “so grave as to leave no choice but to hold the suspect in administrative detention” or that the detainee “would almost certainly pose a danger to public or State security.” 31 Unlike America where an enemy combatant can be held indefinitely, the detention order in Israel is limited to six months, although it can be indefinitely renewed. 32 Hence, this six-month distinction may be more form than substance. Matti Friedman of the Jerusalem Post notes that “in theory, someone could be held ad infinitum” under Israel’s administrative detention policies and in practice some Palestinians have been held for years in administrative detention.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
*
Oorverdovend stilzwijgen kan veelzeggend zijn ...
Oorverdovend stilzwijgen kan veelzeggend zijn ...
Cactus schreef:GayaH schreef:Ja, zo benoem jij de IDF, Gilad Shalit was lid van de IDF, heb je enig idee waar Gilad Shalit mee bezig was destijds toen hij ontvoerd werd? Om dat als staatsterrorisme te benoemen ...
<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Verlenging is vaak slechts een hamerstuk voor de rechter ...PietV. schreef:<< >>
Waarin wordt gesproken van 6 maanden. Echter in de praktijk blijkt dit een farce te zijn.
Er zitten Palestijnen jaren in "administratieve detentie".
http://www.hsaj.org/?fullarticle=4.3.1
<< >>
Het is niet alleen een grote nationale schande,
het is op zichzelf ook één van de bijltjes aan de wortels van de staat Israël,
maar meer nog dan dat: een ware voedingsbodem voor de ontkieming van terrorisme,
met name daar waar het (te!) vaak, in eerste instantie, niet op geweld gerichte activisten betreft.
*
De vijanden van Israël hadden geen betere methode kunnen bedenken
dan op dergelijke wijze de fundamenten van Israël aan te tasten en
zodoende op termijn van binnenuit te laten imploderen ...
... hoogste tijd voor een 'Israëlische' lente!
*
Maar ja, die Joden hé, gaat het toch weer om de shekalim:
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Ik weet niet wat die Gilad Shalit deed. In teresseert mij ook weinig want IDF is niet 24/7 bezig met vernielen van palestijnse woningen en olijfgaarden.Misschien was hij wel bloemetjes aan het plukken. Er zullen ook wel IDF militairen zijn die hetgeen zij moeten doen verachten. Maar ja, Befehl ist Befehl. Die kapitein van het IDF die een schoolmeisje van 10 of 12 jaar doodschoot toen zij in doodsangst op de grond lag zal ik nooit vergeten. Welke militair doet zoiets? Een onschuldig kind dat met haar schooltasje op de grond ligt zomaar met een machinegeweer vermoorden ondanks dat andere IDF maten hem telefonisch hadden ingelicht dat het alleen maar een schoolmeisje was. Zo'n stuk vullis werd nog vrijgesproken ook! Moet ik voor zo'n leger rerspect hebben ?GayaH schreef:*
Oorverdovend stilzwijgen kan veelzeggend zijn ...... of had je daar over heen gelezen:
Cactus schreef:GayaH schreef:Ja, zo benoem jij de IDF, Gilad Shalit was lid van de IDF, heb je enig idee waar Gilad Shalit mee bezig was destijds toen hij ontvoerd werd? Om dat als staatsterrorisme te benoemen ...
<< >>
Wel, Lost and not found is kennelijk vaak in Israel geweest en schrijft dat hij nog nooit van administratieve detentie heeft gehoord. In vorige debatten heb ik dit onderwerp meermalen aangehaald en het werd steevast door pro Israel scribenten naar het land der fabelen verwezen. Men ontkende zelfs dat er zoveel Palestijnen in Israelische gevangenissen zaten opgesloten. Wat blijkt? Er zitten duizenden Palestijnen opgesloten. Waarom dat voortdurende ontkennen?GayaH schreef:*
Dat jij hier niets over hoorde tijdens je verblijf in Israel bevreemdt mij niets.
Dit soort vrijheidsberoving wordt zeker niet aan de grote klok gehangen.In Israël is in tegen stelling tot de omgevende regio nog altijd vrije nieuwsgaring hoor.
- Tel Aviv court approves administrative detention for Fahima
AG: More administrative detention for settlers
Analysis / The court will decide, not Mofaz
IDF holding Palestinian minors in administrative detention
Court okays administrative detention of far-right activist
Right-wing academics slam use of administrative detention
- ... maar zo ist wel genoeg, toch?
*
- Wat nou, die stoute Joden stoppen alles in de doofpot?
Enne, Haaretz is zowat de enige krant die vrij eerlijk schrijft over hetgeen in Israel en Gaza/westbank plaats vindt. Ik las onlangs nog een artikel waar de illegale bouw van nederzettingen werd afgekraakt en waarin Netanyahu werd uitgedaagd eens eerlijk te zijn en verklaren wat de bedoeling van die illegale bouw is. Pure landroof !
*
Wellicht, maar als het van belang is,
verwijs naar die debatten met een link of laat het liever rusten ...
ik ben een zelfverklaarde (schaamteloze!) Zionist!
... ikzelf ben beslist geen pro Israël scribent en dat weet jij ook wel:Cactus schreef:<< >>
In vorige debatten heb ik dit onderwerp meermalen aangehaald en
het werd steevast door pro Israel scribenten naar het land der fabelen verwezen.
<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Ooo ...Cactus schreef:<< >>
Misschien was hij wel bloemetjes aan het plukken.
<< >>
... ik meende dat hij Cactus aan het plukken was ...
Nee! Ik zou 'Zo'n stuk vullis' liefst zelf af willen maken ..Cactus schreef:<< >>
Zo'n stuk vullis werd nog vrijgesproken ook! Moet ik voor zo'n leger rerspect hebben ?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
What's the difference? Het zijn de zionisten die dit Israel besturen en dat bestuur deugt niet. Het is inhumaan omdat het land steelt van andere mensen die daar al 1300 jaren woonden.GayaH schreef:*
... ikzelf ben beslist geen pro Israël scribent en dat weet jij ook wel:Cactus schreef:<< >>
In vorige debatten heb ik dit onderwerp meermalen aangehaald en
het werd steevast door pro Israel scribenten naar het land der fabelen verwezen.
<< >>
Maar waar het over ging was het feit dat ik meermalen heb geschreven dat er mensen (Palestijnen) zonder vorm van proces gevangen worden gehouden. Nu zitten er nog steeds zo'n 6000 vast ! Dat werd steevast ontkend door pro Israel scribenten en pro zionisten. Nu komt de zionistische aap uit de Israelische mouw.
Kwestie van definitie.Cactus schreef:<< >>
What's the difference?
<< >>
Onzin, ik zit niet in die regering!Cactus schreef:<< >>
Het zijn de zionisten
<< >>
Onzin, mensen kunnen niet eens 150 jaar oud worden, laat staan ergens 1300 jaar wonen!Cactus schreef:<< >>
omdat het land steelt van andere mensen die daar al 1300 jaren woonden.
<< >>
Het ging over "Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Shalit"Cactus schreef:<< >>
Maar waar het over ging
<< >>
Onzin, ik heb dat nooit ontkent en de Israëlische kranten staan er al jaren vol van!Cactus schreef:<< >>
dat er mensen (Palestijnen) zonder vorm van proces gevangen worden gehouden. Nu zitten er nog steeds zo'n 6000 vast ! Dat werd steevast ontkend door pro Israel scribenten en pro zionisten.
<< >>
Ja hoor, Joden zijn apen,Cactus schreef:<< >>
Nu komt de zionistische aap uit de Israelische mouw.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
@ GayaH van Cactus"]<< >>
Everybody happy? ............... yeh yeh !
Je zou eindelijk eens moeten weten dat ik zelfs geen lid ben van een platenclub! Hang ook geen enkele politieke partij aan . Dus zeker niet van welke reli of andere politieke organisatie dan ook. Ik hang geen enkele religie aan omdat ik die allemaal, incl. de Islam, een massale hersensploeling vind.
What's the difference?
<< >>
Nou, die is dus zero!Kwestie van definitie.
Het zijn de zionisten
<< >>
Nee , maar je steunt hen wel!Onzin, ik zit niet in die regering!
omdat het land steelt van andere mensen die daar al 1300 jaren woonden.
<< >>
Haha, moet ik nu gaan lachen? Laat ik het voor de minder begrijpende lezer het dan op een andere wijze formuleren. De Arabieren die zich later Palestijnen noemden woonden sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid in het landje dat Palestina werd genoemd en waarover die VN Resolutie 181 ging waar Israel zich niet aan wenst te houden maar er wel zijn bestaan aan dankt.Onzin, mensen kunnen niet eens 150 jaar oud worden, laat staan ergens 1300 jaar wonen!
Maar waar het over ging
<< >>
Nou, fijn toch. Hij happy, zijn naasten happy en duizenden Palestijnen happy!Het ging over "Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Shalit"
Everybody happy? ............... yeh yeh !
dat er mensen (Palestijnen) zonder vorm van proces gevangen worden gehouden. Nu zitten er nog steeds zo'n 6000 vast ! Dat werd steevast ontkend door pro Israel scribenten en pro zionisten.
<< >>
Ik heb alleen geschreven dat er scribenten waren die het ontkenden.Ik heb geen namen genoemd.Onzin, ik heb dat nooit ontkent en de Israëlische kranten staan er al jaren vol van!
Oh, ik had er achter moeten schrijven: Spreekwoord! Sorry als je dit weer eens verkeerd opvat!Cactus schreef:<< >>
Nu komt de zionistische aap uit de Israelische mouw.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne!Ja hoor, Joden zijn apen,
Je hebt die waanzinnige verdachtmaking al eens eerder geplaatst.ben jij een 'undercover' Islamist of zo?
Je zou eindelijk eens moeten weten dat ik zelfs geen lid ben van een platenclub! Hang ook geen enkele politieke partij aan . Dus zeker niet van welke reli of andere politieke organisatie dan ook. Ik hang geen enkele religie aan omdat ik die allemaal, incl. de Islam, een massale hersensploeling vind.
-
siger
Even herinneren (de aandachtige lezer weet het al) dat onder die Palestijnen ook joden leefden, zonder enig conflict met de andere "oorspronkelijke" bewoners. Die samenleving is verwoest door het westers zionisme.Cactus schreef:De Arabieren die zich later Palestijnen noemden woonden sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid in het landje dat Palestina werd genoemd en waarover die VN Resolutie 181 ging waar Israel zich niet aan wenst te houden maar er wel zijn bestaan aan dankt.
-
siger
Inderdaad een abject opzettelijk misverstaan. Gayah, je stijl gaat snel de dieperik in. Ik zal mijn afschuw maar bekoelen met de gedachte dat je niet meer weet wat te zeggen om je gelijk te halen.Cactus schreef:Oh, ik had er achter moeten schrijven: Spreekwoord! Sorry als je dit weer eens verkeerd opvat!Gayah schreef:Ja hoor, Joden zijn apen.Cactus schreef:Nu komt de zionistische aap uit de Israelische mouw.
By the way, Cactus, bedankt voor je heldere en evenwichtige toelichtingen. Maar weinig mensen blijven het hoofd koel houden én behouden overzicht temidden van zoveel propaganda.