95 stellingen / vragen aan S.Stahl/Believer in jahwe
Moderator: Moderators
Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.
Zo ben ik bijvoorbeeld ook voor postnatale abortus in bijzondere gevallen...
Maar ja, hoe zinvol is het om hulp te bieden als het voedsel op de kades staat te verrotten en men verder niets doet dan oorlogvoeren. Staat er in jouw bijbel ook niet geschreven dat je geen parels voor de zwijnen moet werpen?
Maar ja, hoe zinvol is het om hulp te bieden als het voedsel op de kades staat te verrotten en men verder niets doet dan oorlogvoeren. Staat er in jouw bijbel ook niet geschreven dat je geen parels voor de zwijnen moet werpen?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
karin schreef:Zo ben ik bijvoorbeeld ook voor postnatale abortus in bijzondere gevallen

Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Vreemde constructie. Als iemand besluit om geen geld te geven aan liefdadigheid omdat de directeur hiervan 3 ton verdient. Doordat het geld stelselmatig in verkeerde handen terechtkomt. Dan is dat een normale gevolgtrekking. Wat jij doet is abnormaal; je koppelt het aan verkrachten, vermoorden van gehandicapten etc. Ben je wel goed bij je hoofd?Believer in YHWH schreef:
Vanuit een wereldbeeld zonder God spreek je volledig in lijn met je ideologie.
Me, myself and I. Waarom zou ik omzien naar de naaste. Recht van de sterkste nietwaar?
Zeer lege ideologie produceert zeer lege gedragingen.
Waarom zouden we niet alle geestelijk gehandicapten een spuitje geven? Problemen daarmee BAC?
Of de baby van de buurvrouw verkrachten? Als je er nou lol aan beleeft en er mee weg kan komen.......
Moreel verwerpelijk? Hoezo?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
We halen maar weer eens de schouders op.
a.r, kalm blijven, zalig zijn de onnozelen (oid) om het in de door mij zeer gewaardeerde Zijne Vrijzinnigheid Stanhope's woorden uit te drukken, moet je maar denken.
Veel plezier allemaal met de reacties van BAC zo meteen.

a.r, kalm blijven, zalig zijn de onnozelen (oid) om het in de door mij zeer gewaardeerde Zijne Vrijzinnigheid Stanhope's woorden uit te drukken, moet je maar denken.
Veel plezier allemaal met de reacties van BAC zo meteen.

Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
“Nog maar een korte tijd ben ik bij u” (wie zei dat ook al weer?
)
Het aantal reacties van mij staat dan op 666 en dat is een mooi moment voor bezinning. Ik verwacht binnen 40 dagen weer terug te zijn.
Ajuus,
Stan

Het aantal reacties van mij staat dan op 666 en dat is een mooi moment voor bezinning. Ik verwacht binnen 40 dagen weer terug te zijn.
Ajuus,
Stan
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
Ik ben gestart met een archief aan te leggen betreffende alle haat en schaamteloosheid die een aantal gelovigen die hier kwamen om te evangeliseren en ook probeer ik daar humanistische gedachten tegenover te zetten die een hogere ethiek vertegenwoordigen dan de religieuze. Die hogere ethiek te vinden is heel gemakkelijk.
En een stukje uit een gouwe ouwe van mijn hand:
@ Fenomeen, ik heb me ernstig ingehouden
deze keer met dank aan: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... aindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;"Milddadig is Zarathoestra voor de zieken. Voorwaar, hij is niet vertoornd op hun soorten van troost en ondank. Mogen zij genezenden en zichzelf-overwinnenden worden en zich een hoger lichaam scheppen! Evenmin vertoornd op de genezende is Zarathoestra wanneer hij teder naar zijn waan omziet en te middernacht rond het graf van zijn god sluipt: maar een ziekte en ziek lichaam blijven ook zijn tranen nog."
En een stukje uit een gouwe ouwe van mijn hand:
@ BiY, nou houd ik me toch echt al jarenlang bezig met religieus overtuigden en ik blijf mij verbazen over de opgeblazen ego's van stumpers als jij, die te dom en te laf zijn om zichzelf een spiegel voor te houden omdat ze diep van binnen natuurlijk wel weten dat ze dan iets heel lelijks te zien krijgen, maar daarentegen wel ladingen drek over anderen heen willen/moeten storten!Sterke mensen, die genieten van de mooie dingen van het leven, die anderen vooruit willen helpen, die trachten een betere/mooiere wereld te creëren, die nadenken over zaken, die zich verwonderen over de schoonheid, orde en wanorde in alles. Sterke mensen zijn het die hun verdriet en leed aanvaarden en het zelf trachten te verwerken, die daar hun lessen uit proberen te leren en door al deze zaken uit te dragen op een steeds evoluerende, mooiere en betere/hogere mens-zijn hopen! Sterke mensen zijn het die kunnen aanvaarden dat leven regelmatig pijnlijk, gevaarlijk, woest en hard is, maar die liefde uitstralen en anderen aan kunnen sporen iets van hun leven te maken. Sterke mensen zijn het die het leven met alle geluk, verdriet en pijn aanvaarden, zonder daar een god, duivel of demonen bij nodig te hebben!

- Believer in YHWH
- Banned
a.r. schreef:Ik ben gestart met een archief aan te leggen betreffende alle haat en schaamteloosheid die een aantal gelovigen die hier kwamen om te evangeliseren en ook probeer ik daar humanistische gedachten tegenover te zetten die een hogere ethiek vertegenwoordigen dan de religieuze. Die hogere ethiek te vinden is heel gemakkelijk.
deze keer met dank aan: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... aindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;"Milddadig is Zarathoestra voor de zieken. Voorwaar, hij is niet vertoornd op hun soorten van troost en ondank. Mogen zij genezenden en zichzelf-overwinnenden worden en zich een hoger lichaam scheppen! Evenmin vertoornd op de genezende is Zarathoestra wanneer hij teder naar zijn waan omziet en te middernacht rond het graf van zijn god sluipt: maar een ziekte en ziek lichaam blijven ook zijn tranen nog."
En een stukje uit een gouwe ouwe van mijn hand:@ BiY, nou houd ik me toch echt al jarenlang bezig met religieus overtuigden en ik blijf mij verbazen over de opgeblazen ego's van stumpers als jij, die te dom en te laf zijn om zichzelf een spiegel voor te houden omdat ze diep van binnen natuurlijk wel weten dat ze dan iets heel lelijks te zien krijgen, maar daarentegen wel ladingen drek over anderen heen willen/moeten storten!Sterke mensen, die genieten van de mooie dingen van het leven, die anderen vooruit willen helpen, die trachten een betere/mooiere wereld te creëren, die nadenken over zaken, die zich verwonderen over de schoonheid, orde en wanorde in alles. Sterke mensen zijn het die hun verdriet en leed aanvaarden en het zelf trachten te verwerken, die daar hun lessen uit proberen te leren en door al deze zaken uit te dragen op een steeds evoluerende, mooiere en betere/hogere mens-zijn hopen! Sterke mensen zijn het die kunnen aanvaarden dat leven regelmatig pijnlijk, gevaarlijk, woest en hard is, maar die liefde uitstralen en anderen aan kunnen sporen iets van hun leven te maken. Sterke mensen zijn het die het leven met alle geluk, verdriet en pijn aanvaarden, zonder daar een god, duivel of demonen bij nodig te hebben!
Beste a.r.:
Twee quotes uit je posting:
Quote 1:
"ook probeer ik daar humanistische gedachten tegenover te zetten die een hogere ethiek vertegenwoordigen dan de religieuze. Die hogere ethiek te vinden is heel gemakkelijk. "
Quote 2:
@ BiY, nou houd ik me toch echt al jarenlang bezig met religieus overtuigden en ik blijf mij verbazen over de opgeblazen ego's van stumpers als jij, die te dom en te laf zijn om zichzelf een spiegel voor te houden omdat ze diep van binnen natuurlijk wel weten dat ze dan iets heel lelijks te zien krijgen
Ik heb volgens jou: opgeblazen ego, ben stumper, ben dom, ben laf en lelijk van binnen. Goed samengevat?
a.r. ---------------> de Bijbel is een spiegel die God je wil voorhouden.
Aangezien dat geen effect heeft hoop ik echt dat je de twee quotes even zult willen vergelijken.
Misschien zie zelfs jij de tegenstelling?
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
- Believer in YHWH
- Banned
Ja dat staat er.karin schreef:Zo ben ik bijvoorbeeld ook voor postnatale abortus in bijzondere gevallen...
Als ik vaststel dat er alleen zwijnen zijn stop ik met parels werpen. Deal?
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
Jouw grote vriend had er net zo'n hekel aan als ik....ik bevind me dus in goed gezelschap!
http://www.encyclo.nl/begrip/farizee%C3%ABr" onclick="window.open(this.href);return false;

- Believer in YHWH
- Banned
Blues-Bob schreef:karin schreef:Zo ben ik bijvoorbeeld ook voor postnatale abortus in bijzondere gevallenBlijft een leuke (woord)grap ookal vraag ik mij af hoe je de zwangerschap vroegtijdig wilt afbreken (=abortus) na de zwangerschap (=postnataal). Wellicht een tweede zwangerschap ofzo.
![]()
Groet,
Bob
Wat is het verschil tussen abortus in week 1, 25, of week 250?
Exo_20:13 Gij zult niet doodslaan.
- Believer in YHWH
- Banned
Blij dat je het vraagt. Dacht het wel.PietV. schreef:Vreemde constructie. Als iemand besluit om geen geld te geven aan liefdadigheid omdat de directeur hiervan 3 ton verdient. Doordat het geld stelselmatig in verkeerde handen terechtkomt. Dan is dat een normale gevolgtrekking. Wat jij doet is abnormaal; je koppelt het aan verkrachten, vermoorden van gehandicapten etc. Ben je wel goed bij je hoofd?Believer in YHWH schreef:
Me, myself and I. Waarom zou ik omzien naar de naaste. Recht van de sterkste nietwaar?
Waarom zouden we niet alle geestelijk gehandicapten een spuitje geven? Problemen daarmee BAC?
Of de baby van de buurvrouw verkrachten? Als je er nou lol aan beleeft en er mee weg kan komen.......
Wat BAC zegt is letterlijk:
"en ik doe geen van 2en ,ik bid niet en ik geef geen geld ,heeft toch geen nut
zolang als ik me al kan herinneren is er op tv altijd al spotjes geweest van arme kindjes in de meest ellendige omstandigeheden en zat er altijd een gironummer aan vast , tis natuurlijk een manier om geld te vangen ,misschien moest ik het ook maar is proberen zo,n bedelfilmpje te maken ,hopelijk wordt mijn rekening dan ook gespekt"
Zal even in kleur zetten wat er staat zodat ook jij het kan lezen:
zolang als ik me al kan herinneren is er op tv altijd al spotjes geweest van arme kindjes in de meest ellendige omstandigeheden en zat er altijd een gironummer aan vast , tis natuurlijk een manier om geld te vangen ,misschien moest ik het ook maar is proberen zo,n bedelfilmpje te maken ,hopelijk wordt mijn rekening dan ook gespekt"
Kortom:
Ik geef geen geld.
Maar wil het met een "bedel"filmpje wel zelf graag hebben. Schunnige betiteling trouwens voor een oproep mensen niet te laten creperen.
Armen zijn er altijd geweest en ik ga er niets aan doen. Simpel en duidelijk.
Je verdediging is sympathiek maar niet in lijn met de zeer heldere uiteenzetting van BAC.
Als DAT dus de morele dimensie is van JULLIE levensovertuiging.................
Dan kan a.r. nog wel even doorgaan met zijn artikel over morele superioriteit. Die is er dan niet. Maar die illusie had hij zelf al adequaat weggenomen. Binnen 1 posting zelfs.
En logisch ook. De gesuggereerde morele superioriteit heeft namelijk GEEN ENKELE basis in een puur naturalistische wereldvisie.
BAC laat mooi zien wat de ultieme gevolgtrekking is van "survival of the fittest".
Laat de rest maar verrekken. Zolang ik maar overleef.
Kan maar duidelijk zijn, niet?
Laatst gewijzigd door Believer in YHWH op 17 aug 2011 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Ervaren pen
Sorry, ik kon niets lezen door al het stro dat in het rond vliegt.Believer in YHWH schreef:Blij dat je het vraagt. Dacht het wel.PietV. schreef:Vreemde constructie. Als iemand besluit om geen geld te geven aan liefdadigheid omdat de directeur hiervan 3 ton verdient. Doordat het geld stelselmatig in verkeerde handen terechtkomt. Dan is dat een normale gevolgtrekking. Wat jij doet is abnormaal; je koppelt het aan verkrachten, vermoorden van gehandicapten etc. Ben je wel goed bij je hoofd?Believer in YHWH schreef:
Wat BAC zegt is letterlijk:
Zal even in kleur zetten wat er staat zodat ook jij het kan lezen:
Kortom:
Ik geef geen geld.
Maar wil het met een "bedel"filmpje wel zelf graag hebben. Schunnige betiteling trouwens voor een oproep mensen niet te laten creperen.
Armen zijn er altijd geweest en ik ga er niets aan doen. Simpel en duidelijk.
Je verdediging is sympathiek maar niet in lijn met de zeer heldere uiteenzetting van BAC.
Als DAT dus de morele dimensie is van JULLIE levensovertuiging.................
Dan kan a.r. nog wel even doorgaan met zijn artikel over morele superioriteit. Die is er dan niet.
En logisch ook. Die heeft namelijk GEEN ENKELE basis in een puur naturalistische wereldvisie.
BAC laat mooi zien wat de ultieme gevolgtrekking is van "survival of the fittest".
Laat de rest maar verrekken. Zolang ik maar overleef.
Kan maar duidelijk zijn, niet?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Heb je dan al parels geworpen?biy schreef:Als ik vaststel dat er alleen zwijnen zijn stop ik met parels werpen. Deal?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
no true Scotsman nummer zoveelBeliever in YHWH schreef:
Paulus reageert daar op mensen die de waarheid verdraaien en daarbij ook anderen proberen naar beneden te sleuren. Dat waren dus geen jodenchristenen maar mensen die zich zo voordeden.
.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Believer in YHWH
- Banned
Ieder Woord van God is een parel.karin schreef:Heb je dan al parels geworpen?biy schreef:Als ik vaststel dat er alleen zwijnen zijn stop ik met parels werpen. Deal?
Gij zult niet doodslaan. Net nog geworpen. Richting voorstanders van abortus. Voor of na de bevalling maakt kennelijk niet zoveel uit.