hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Chaimae
Forum fan

Re: hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Bericht door Chaimae »

siger schreef:
Chaimae schreef:Zal ik voor je opzoeken waar staat dat het verbreken van afspraken als moslim een hele grote zonde is? Dan heb je het zwart op wit en kan jij concluderen dat deze straf op het stelletje islamitisch niet verantwoord is en de beulen in het hiernamaals hiervoor gestraft zullen worden.
Nee, want het kan geen mens verdommen wat er in islamietische boeken staat. En al helemaal niet wie er in het hiernamaals gestraft wordt.
Als het jou niks kan schelen waarom heb je het dan wel steeds over de islam? De islam kan je toch niks schelen?
Laatst gewijzigd door Chaimae op 05 aug 2011 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
“0 gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die
voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Jim schreef:Het siert je dat het je betreurt.
Toch is dit de werkelijkheid onder streken die onder de shaira zuchten.
Siger weet waarschijnlijk wel waar het op ons onvolprezen forum is te vinden, zelf gun ik me daar de tijd even niet voor.

De mensen die dit uitvoerden vonden zichzelf echte moslims, maar dan waarschijnlijk van een andere planeet dan jij?
Of zijn er twee soorten moslims?

Ergo, het pleit niet voor de boekgodsdiensten dat er zoveel interpretatie mogelijk is, het lijkt wel door mensen verzonnen.......
Jim, ik ben benieuwd uit welke streek en welke sekte zij dan zijn? Vergeet niet dat de islam 73 groeperingen telt en daar maar 1 de juiste van is; en dat is zij die zich vastklampen aan de koran en de soenah. De overleveringen, zoals je lezen kunt op bladzijde 1 van de discussie, liegen er niet om. Deze overlevering is van de profeet zelf en daarbij ook nog authentiek.

Maar ook is het van belang niet uit het oog te verliezen dat er bijna geen land is dat de sharia helemaal volledig en correct geïmplementeerd heeft. Dan krijg je inderdaad dit soort toestanden, helaas!
“0 gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die
voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

petals schreef:ik herken mezelf gewoon zo in Lode dat is het eigenlijk... hij doet echt uiterst wanhopige pogingen. Ik hoop toch eigenlijk dat hij ooit hier terechtkomt en inziet dat het hier veel gezelliger is... nog steeds vind ik het frustrerend dat je daar niet meer kan posten na een ban.
Ik wil hem best een PB sturen, maar het is hier niet veel beter voor *hem*.. (Van het ene uiterste in het andere uiterste...)
siger

Bericht door siger »

Chaimae schreef:
siger schreef:
Chaimae schreef:Zal ik voor je opzoeken waar staat dat het verbreken van afspraken als moslim een hele grote zonde is? Dan heb je het zwart op wit en kan jij concluderen dat deze straf op het stelletje islamitisch niet verantwoord is en de beulen in het hiernamaals hiervoor gestraft zullen worden.
Nee, want het kan geen mens verdommen wat er in islamietische boeken staat. En al helemaal niet wie er in het hiernamaals gestraft wordt.
Als het jou niks kan schelen waarom heb je het dan welk steeds over de islam? De islam kan je toch niks schelen?
Islamboeken kunnen me weinig schelen. Het gaat me om mensenrechten, en of de islam daarbij past. Het antwoord is duidelijk dat beide praktijken niet met elkaar te verenigen zijn.

Waarom heb jij hier (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 12#p286212" onclick="window.open(this.href);return false;) gelogen dat je tegen foltering en verminking bent? Om de valse indruk te wekken dat je wél in een vrije samenleving past?
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Chaimae,

Ik heb al eerder een aantal publicaties gegeven waarin dit soort straffen worden behandeld en wel integraal deel zijn van de sharia, voor zover 'sharia' één ding is. We begrijpen dat jij denkt dat dit soort zaken geen onderdeel zijn van de islam, maar het feit is dat in grote delen van de wereld dat wel het geval is.

Waarom staan er nou geen expliciete afkeuringen van het met stenen doodgooien van mensen in dat boek eigenlijk? Of vind je het een fatsoenlijke straf voor vreemdgaan? Of verzin even wat dingen in jouw leven waarvoor jij gestenigd zou zijn geworden (en die weet je zeker). Dan snap je misschien dat Siger zo reageert niet omdat hij *tegen* jou is maar *voor* jou en dat jij puur dit aan het verdedigen bent omwille van het verdedigen (of is het lastig om te zeggen dat die aspecten van religie gewoon niet zo fijn zijn... ?).

Dus een andere vraag aan je: als je één specifiek aspect van de islam zou afwijzen, zou je dat acceptabel vinden of zou jezelf dan als een slechte gelovige beschouwen? Loop je risico door dit te doen? (niet op aarde, maar in je geloof en het hiernamaals).
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Waarom staan er nou geen expliciete afkeuringen van het met stenen doodgooien van mensen in dat boek eigenlijk?
Goed punt. Buiten de islamitische wereld bestaat het niet meer, in sharia landen wel.
Je kunt de meest ingewikkelde constructies bedenken over vrijwilligheid van het stenigen etc., maar ieder mens kan bedenken dat steniging op deze manier blijft voortbestaan.
Ook Allah had dat kunnen bedenken.

Zo moeilijk is het voor Allah toch niet om te schrijven dat we gewoon moeten kappen met stenigen. Of met slaven houden. Of met besnijden. Of met ongelovigen bestrijden.

Varkenslapjes of alcohol worden wél expliciet verboden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef:Ik wil hem best een PB sturen, maar het is hier niet veel beter voor *hem*.. (Van het ene uiterste in het andere uiterste...)
Kan datnog naar iemand die gebanned is?
Ik vermoed trouwens dat PB's op OI gelezen worden door de mods.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Chaimae schreef:
Jim schreef:Het siert je dat het je betreurt.
Toch is dit de werkelijkheid onder streken die onder de sharia zuchten.
Siger weet waarschijnlijk wel waar het op ons onvolprezen forum is te vinden, zelf gun ik me daar de tijd even niet voor.

De mensen die dit uitvoerden vonden zichzelf echte moslims, maar dan waarschijnlijk van een andere planeet dan jij?
Of zijn er twee soorten moslims?

Ergo, het pleit niet voor de boekgodsdiensten dat er zoveel interpretatie mogelijk is, het lijkt wel door mensen verzonnen.......
Jim, ik ben benieuwd uit welke streek en welke sekte zij dan zijn? Vergeet niet dat de islam 73 groeperingen telt en daar maar 1 de juiste van is; en dat is zij die zich vastklampen aan de koran en de soenah. De overleveringen, zoals je lezen kunt op bladzijde 1 van de discussie, liegen er niet om. Deze overlevering is van de profeet zelf en daarbij ook nog authentiek.

Maar ook is het van belang niet uit het oog te verliezen dat er bijna geen land is dat de sharia helemaal volledig en correct geïmplementeerd heeft. Dan krijg je inderdaad dit soort toestanden, helaas!
Chaimae, waarom heb ik toch de indruk dat juist jij die juiste stroming aanhangt?
En zullen de daders van mijn voorbeeld (overigens ergens in Afghanistan of Pakistan o.i.d.) exact hetzelfde zeggen met evenveel bewijs?
Overigens, als al die soenah van de profeet afkomstig zijn heeft hij zo ongeveer 1200 verschillende onliners per dag moeten produceren, en alle onthouden.
Maar dat staat buiten het feit dat jij als moderne jonge vrouw een barbaarse methode verdedigt die jouw ook zal kunnen treffen indien je de pech hebt.
Ik vind dat op z'n zachtst gezegd minder intelligent.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Fishhook schreef:
Samsa schreef:Ik wil hem best een PB sturen, maar het is hier niet veel beter voor *hem*.. (Van het ene uiterste in het andere uiterste...)
Kan datnog naar iemand die gebanned is?
Ik vermoed trouwens dat PB's op OI gelezen worden door de mods.
Nee, dat gaat niet dan.. ik zie nu dat hij gebanned is ja en het topic opgeschoond pas.. Nou ja, misschien vindt hij zijn weg zelf wel hierheen dan.. zou niet de eerste zijn.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Chaimae, als je nou echt de ballen hebt post jij hetzelfde stukje dat je oorspronkelijk postte ook op Ontdek Islam en vraagt daar na of de voorwaarde die jij eraan verbindt ook echt geldt, namelijk dat iemand het expliciet zelf moet willen, erom moet vragen dus.

Volgens mij staat dat in ieder geval echt niet in deze uitleg: http://www.islamqa.com/en/ref/14312/stoning" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik citeer:
Al-Bukhaari and Muslim narrated in their Saheehs from Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) that ‘Umar (may Allaah be pleased with him) said: “Allaah sent Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him) with the truth and revealed to him the Book, and one of the things that Allaah revealed was the verse of stoning. We have read it and understood it. The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) stoned (adulterers) and we stoned (them) after him, but I fear that there may come a time when some people say: ‘By Allaah, we do not find the verse of stoning in the Book of Allaah.’ So they will go astray by forsaking an obligation that Allaah has revealed. According to the Book of Allaah, stoning is deserved by the one who commits zina, if he is married, men and women alike, if proof is established or the woman becomes pregnant or they confess…”

Vertaling van de laatste regel, die is essentieel: volgens het boek van allah is steniging de verdiende straf voor een getrouwd persoon die zina (overspel) pleegt, vrouw en man, als er bewijs is tegen ze OF de vrouw zwanger wordt OF als ze bekennen. Dus bewijs is al voldoende.

Dan nog, mensen die ziek van angst zijn voor het hellevuur, die zullen wellicht bekennen ja met het zieke idee in hun hoofd dat ze anders de hel in gaan. Er zijn ahadith die dat idd beschrijven, mensen die naar de profeet gaan en vragen om purificatie. Dat is zo mogelijk nog erger: eerst geïndoctrineerd worden dat je zult branden als je niet ter dood wordt gebracht, en dan de doodstraf ondergaan. Hoe vrijwillig is het dan nog?

Ik geef nog even de bestraffing voor zina in het hiernamaals:
The punishment of those who die without repenting from zina begins in their grave. In a long hadith, Allah’s Messenger (s.a.w) related a dream in which he saw two men accompanying him (Jibreel and Maalik), showing him how a number of sinners were being punished in al-Barzakh (life between death and Judgement day). The Prophet (s.a.w) said: “…We proceeded until we came across a hole in the ground that resembled a baking pit, narrow at the top and wide at the bottom. Babbling and voices were issuing from it. We looked in and saw naked men and women. Underneath the pit was a raging fire; whenever it flared up, the men and women screamed and rose with it until they almost fell out of the pit. As it subsided, they returned (to the bottom). I said: ‘Who are these?’ They said: ‘…As for the naked men and women who were in the pit, they are men and women who indulge in zina…”(12) In a similar narration Allah’s Messenger (s.a.w) said: “We moved on until I saw people who were awfully swollen, and had the most foul stench, their stench was like that of the sewers. I asked: ‘Who are these?’ They replied: ‘Those are the male and female adulterers.’”(13) As for punishment in the hereafter, Allah Most High says: “And they (i.e. the servants of Allah) do not commit zina - And whoever does this shall meet a full penalty. The torment will be doubled to him on the Day of Resurrection, and he will abide therein in disgrace.”(14)
bron: http://www.missionislam.com/knowledge/ruling%20zina.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Samsa schreef:
petals schreef:ik herken mezelf gewoon zo in Lode dat is het eigenlijk... hij doet echt uiterst wanhopige pogingen. Ik hoop toch eigenlijk dat hij ooit hier terechtkomt en inziet dat het hier veel gezelliger is... nog steeds vind ik het frustrerend dat je daar niet meer kan posten na een ban.
Ik wil hem best een PB sturen, maar het is hier niet veel beter voor *hem*.. (Van het ene uiterste in het andere uiterste...)
Ik ben via dezelfde route gekomen hier hoor, serieus, ik was zo laaiend dat ik daar geband was dat ik heb gegoogled: gebanned van OI? En toen kwam ik hier. De beste actie in 4 jaar moslim zijn was dat :D
a.r.

Bericht door a.r. »

Prrrrrachtig! :lol:
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Chaimae schreef:Er zit een heel wijsheid achter de hudood.
Nee hoor, de methodes van marteling zijn zelfs niet eens creatief te noemen. Het is barbaarse achterlijkheid van de hoogste orde waar beschaafden zich verre van dienen te houden. Wat betreft het gelul over de vrijwilligheid van de lijdende voorwerpen: iemand die zich vrijwillig overgeeft aan dit soort walgelijkheden is niet toerekeningsvatbaar te noemen. Natuurlijk weet iedereen dat shariagewijze steniging of het afhakken van handjes nooit op vrijwillige basis gebeurt. Dat is gewoon een lulverhaaltje om het geweten te sussen. Moslims zijn ook gewoon mensen, en ik neem aan dat ze ergens best wel weten dat dit soort middeleeuwse onzin niet door de beugel kan. Maar goed, het is godslasterlijk om daar voor uit te komen natuurlijk.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Even op een rijtje wat we geleerd hebben.

Steniging (en onthoofden en kruisiging) is een vorm van vrijwillige euthanasie. Weer een bewijs, dat de Koran en Islam haar tijd ver vooruit was.
Handen afhakken is een uiting van Body Integrity Identity Disorder, ook wel genoemd apotemnophilia.
Zeer progressief van de Islam om dat te accepteren i.p.v. te bestrijden.

Landen, die zich islamitisch noemen en waar naar zeggen de sharia de wet is, zijn in werkelijkheid niet-islamitisch en er wonen geen moslims.

Het zal dus tijd worden, dat moslims als Chaimae en Sur zendingsarbeid in de z.g. islamitische landen gaan verrichten, om ze de ware islam bij te brengen. Ze kunnen vast beginnen op O.I. zoals hierboven al geadviseerd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Chaimae schreef:
Er zit een heel wijsheid achter de hudood.
evenals
In praktijk worden er in Saudi Arabie bijvoorbeeld zeldden handjes afgehakt. Maar 5 keer per jaar of zo.
Waar kan ik vinden hoe die mensen nadat ze vrijwillig hun handen af hebben laten hakken nadien de kost moeten verdienen, hun kinderen moeten verzorgen, hun voedsel moeten eten, zichzelf moeten wassen enz.? Heeft allah daar ergens in voorzien via zijn profeet?

PS. Er zijn nog meer functies te bedenken die de mens zonder handen niet kan uitoefenen, maar ik beperk me bewust tot deze die ik noem.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Plaats reactie