hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

petals
Ervaren pen

hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Bericht door petals »

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 2#p1102132" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een enquete waarin wordt gevraagd of de moslims daar het afhakken van handen en doodstenigen goedkeuren. Lode zelf luistert naar 'Allah in zijn hart', de rest komt met regels uit de islam.

Ik citeer een antwoord van ene Al-Hussein, dat wordt geprezen door de anderen:
Een Had ( of Hudud ) zijn niet ondergelegd voor een Poll !

Er is geen meerderheid die tegen een oordeel van Allah en een minderheid die wel voor .

Er is alleen maar een oordeel , een wet , in De Koran en in De Soennah.

De Profeet heeft het uitgevoerd zo ook zijn metgezellen en de Khalifs en de hele Ummah heeft het van hem overgenomen zonder bezwaar !

Hudud zijn legitiem door De Koran , Soennah , en consensus van de hele Ummah inclusief alle stromingen vroeger en heden !

Jij met je innoverende verderfelijke Ijtihaad kunt dat nooit veranderen , wel bij onwetenden , maar niet bij iemand die zijn Deen begrijpt !

Een Moslim zegt : Ik hoor en ik gehoorzaam !

Ben je een Moslim dan zijn Hudud niet ter discussie !

Ben je geen Moslim dan is het weer een andere verhaal !
Gelukkig dat de moslims daar er niet omheen draaien... maar het is behoorlijk ziek. Vooral de reactie van Iman vd Kraan, aan het einde van de 2e pagina, dat ze twijfelt tussen afhakken en afsnijden. Bedoeld als grapje? Zo ja, meer dan ziek. Zelfs een AarabMohamed die ik toch wel kende van zijn relatief mildere reacties, gaat nu volledig uit de bocht (in reactie op een uitspraak over Jezus):
Waar heb ik gezegd dat je alles letterlijk moet nemen van wat Jezus zegt? Hij sprak zelf vaak (niet altijd) in gelijkenissen. Jij kijkt met wereldse ogen naar die straffen, de wijsheid daarachter ken jij niet en je houdt geen rekening met wat voor effect ze hebben op dader in het hiernamaals. Inderdaad elke wet heeft twee kanten, de letter en de geest, maar daarnaast dien je er ook niet naar te kijken vanuit wereldse ogen, maar ook met je ogen gericht op het Hiernamaals. Of wil je alle wetten afschaffen uit "barmhartigheid" voor de daders, waar is dan de gerechtigdheid en barmhartigheid voor de slachtoffers?

Je gaat ook niet in op het bijbelvers die ik aanhaalde. Door bijvoorbeeld de hand af te hakken voorkom je dat de dief weer gaat stelen en dat hij dus daarmee zichzelf in de Hel werpt, tevens heeft het een schrikaffect op anderen die naar diefstal neigen, waarmee je hen weer behoedt voor de Hel.
Ben benieuwd wat de moslims hier op dit forum, zoals Sur en Chaimae, hiervan denken.
De moraal van het verhaal is luister en gehoorzaam, zelf heb je niks te vinden.
De enige die door Lode wordt geprezen is Vadigran, nota bene een kaafir maar dat wist Lode vast niet ;-).
Ik vind die Lode iemand die duidelijk een eigen islam ervan maakt, voor hem is het spirituele en wat in je hart zit belangrijker dan wat de islam zegt. Maar hij wil er niet aan, heeft wat mij betreft een bord voor zijn kop. Op OI heeft hij ook een ban gekregen, zie ik nu en langzamerhand worden zijn teksten verwijderd uit het topic. Misschien komt hij er nou eindelijk eens achter dat hij het foute geloof heeft gekozen. Wie weet komt hij net als ik wel hier terecht door die ban!

Ik kwam er deze week met ramadan achter dat een collega van mij ook moslim blijkt te zijn, het is een heel zachtaardige man die, zo merkte ik al, ook altijd heel positief over islam sprak maar met datzelfde bord voor zijn kop. Rechtpraten wat van nature o zo krom is. Ik schaam me bijna dat ik hetzelfde deed toen. Omdat het een collega is die ik waardeer ben ik niet met hem in discussie gegaan maar echt ik moet me dan soms enorm inhouden.

Mijn vingers jeukten, temeer omdat ik gisteren nog in de Volkskrant een duidelijk artikel las waaruit blijkt dat de doodstraf helemaal geen afschrikkend effect blijkt te hebben. Helaas heb ik een ban en mag niet meer posten. Iemand anders die zich geroepen voelt?

Moslims op dit forum, wat vinden jullie eigenlijk van die lijfstraffen?
GetBigFast
Forum fan

Re: hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Bericht door GetBigFast »

petals schreef: De moraal van het verhaal is luister en gehoorzaam, zelf heb je niks te vinden.
Dit kom ik ook tegen bij heel veel christenen. Je hebt te volgen, niet te denken. Maar dit is niet erg, want god is goed en heeft altijd gelijk. Denken is dan niet meer nodig, alleen volgen. Persoonlijk vind ik dat beangstigend. Krijg er nog net geen rillingen van. Met deze beredenering is alles goed te praten, maar dan ook echt alles. Ik heb het idee dat moslims hier wat meer geweldadigheden met goedkeuren en uitvoeren dan christenen. Maar daar tegen over geven moslims wel eerder toe hoe de beredenering in elkaar steekt.
Zelfde poep, andere dag.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

De topicstarter bleek een eigen (religieuze?) ideologie te hebben bedacht en wou moslims van hun geloof afhelpen met dit topic.. Volgens Ayasha. Dat laatste zou toch niet zijn gelukt. De meeste atheïsten beginnen namelijk op zo'n voor moslims afschrikwekkende manier dat ze zich hoe dan ook niet zullen laten overtuigen door hen. Een groter gevaar voor hun iman zijn mensen als petals en FreeMe, ex-moslims kunnen dat nu eenmaal beter dan ex-christenen.

Atheïsten als Lode zijn in feite totaal ongevaarlijk.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Toch kun je je afvragen of ze niet gelijk hebben. De straffen in de Islam lijken streng, maar niemand zal zich dan in het hoofd halen de wet te overtreden.

In de VS waar ook doodstraf op moord staat, komt moord dan ook niet meer voor.
In Nederland, waar gevangenisstraf op diefstal staat (erger voor een moslim dan het afhakken van een hand, als ik Ayasha zo lees) stelen moslims niet.
In Saudi Arabië, waar steniging op overspel staat, komt overspel (en verkrachting) niet voor.

En iedereen (dus ook de armen) kan de straf altijd afkopen. Het is een misverstand, dat alleen mensen met geld straffen kunnen afkopen.

Het is even doorbijten met sharia wetten, maar dan heb je ook een misdaadloze samenleving.

(Voor de letterlijk lezertjes: Dit was sarcastisch bedoeld)

Ik vind het diep treurig, zo'n versteende religie.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
mrBE
Forum fan

Bericht door mrBE »

Vilaine schreef:
(Voor de letterlijk lezertjes: Dit was sarcastisch bedoeld)
Tot hier ging ie goed. :D
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Lode had moeten snappen dat het uiterst irritant is om tijdens de da' wa met feiten te worden geconfronteerd. Gelukkig rekent Ayasha snel af met deze dissident. Je mag de islam ontdekken, maar natuurlijk niet de al binnengehaalde schaapjes aan het twijfelen brengen.

Wat is het dan prettig dat omgekeerd moslims hier welkom zijn en gewoon hun wijsheden mogen verkondigen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

gerard_m schreef: Gelukkig rekent Ayasha snel af met deze dissident. Je mag de islam ontdekken, maar natuurlijk niet de al binnengehaalde schaapjes aan het twijfelen brengen.

Wat is het dan prettig dat omgekeerd moslims hier welkom zijn en gewoon hun wijsheden mogen verkondigen.
Hoe onzeker zij we. :|
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

ik herken mezelf gewoon zo in Lode dat is het eigenlijk... hij doet echt uiterst wanhopige pogingen. Ik hoop toch eigenlijk dat hij ooit hier terechtkomt en inziet dat het hier veel gezelliger is... nog steeds vind ik het frustrerend dat je daar niet meer kan posten na een ban.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

petals schreef:nog steeds vind ik het frustrerend dat je daar niet meer kan posten na een ban.
Vreemd.. :mrgreen:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Die jongelui van OntdekIslam hebben dringend een pak voor hun billen nodig.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Er zit een heel wijsheid achter de hudood. Verder zijn deze straffen niet zo makkelijk toe te passen omdat er zoveel criteria aan verbonden zijn, waardoor het haast onmogelijk is om gestenigd te worden bij overspel bijvoorbeeld. Tenzij jij zelf naar de rechter stapt met een schuldgevoel en bekent dat je overspel gepleegd hebt, maar dan heb jij het zelf gewild en wil jij zelf je ziel zuiveren. Wat is daar dan op tegen?
Boucharie boek 86, hoofdstuk 22 / Mouslim boek 29 traditie 16 Van Aboe Hoeraira: Een man kwam bij de Profeet in de moskee en riep tegen hem: `Profeet, ik heb ontucht bedreven: Toen de Profeet er geen aandacht aan schonk zei de man het nog eens, en nadat hij vier maal tegen zichzelf had getuigd riep de Profeet hem en vroeg: -Ben jij krankzinnig?- `Nee,' antwoordde de man. -Heb je daarvoor geoorloofd geslachtsverkeer gehad?- ja.' Daarop riep de Profeet enige mannen en beval: -Breng hem weg en stenig hem!- Djabir ibn Abdallah vertelde: Ik was een van degenen die hem stenigden. Wij begonnen ermee op de gebedsplaats, maar toen de stenen hem raakten vluchtte hij weg. Wij kregen hem op de steenachtige gronden weer te pakken en daar hebben wij hem toen gestenigd. Is dit de hadith van Ma-iz, die wegvluchtte nadat de stenen hem hadden geraakt? Tijdens het vluchtten zei hij: "Neem mij mee naar de profeet! Mijn mensen hebben mij bedrogen, zij hadden mij verzekerd dat de profeet mij niet zou doden". Hij werd ingehaald en gestenigd totdat hij doodging. Toen de profeet dit hoorde zei hij: "Wat, hebt gij hem niet gespaard!" (Boucharie en Moeslim) De profeet veronderstelde dat hij vluchtte om zijn bekentenis in te trekken. En het is bekend dat bij het intrekken van de bekentenis, geen Hedd meer kan worden toegepast.
Wanneer jij als schuldige je bekentenis, en dat kan zelfs nog 1 minuut voor de straf, intrekt, dan kan de straf al niet meer doorgaan en moet men er van af zien, hoeveel bewijs er ook is. Kortom, de straf kan pas uitgevoerd worden als de schuldige het zelf ook wenst. Wie zegt dat die dieven en alle overspelplegers die gestenigd en vermoord worden dit niet zelf gewild hebben? Alsof wij hun beweegredenen kennen. Zoals iemand het zei, als moslim zeg je: ik hoor en ik gehoorzaam.

En Gods woord is Waarheid.
“0 gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die
voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”
siger

Bericht door siger »

Chaimae schreef:Er zit een heel wijsheid achter de hudood. Verder zijn deze straffen niet zo makkelijk toe te passen omdat er zoveel criteria aan verbonden zijn, waardoor het haast onmogelijk is om gestenigd te worden bij overspel bijvoorbeeld. Tenzij jij zelf naar de rechter stapt met een schuldgevoel en bekent dat je overspel gepleegd hebt, maar dan heb jij het zelf gewild en wil jij zelf je ziel zuiveren.
Chaimae,

dat je met dit riedeltje afkomt na je vorige antwoorden, vind ik zwaar ontgoochelend.

Als je het zelf niet beseft: door zo te spreken bereid je de weg voor voor de volgende steniging, en we weten allebei dat smeken en bidden van de onschuldige vrouw haar dan niet zal redden.

Ik probeer nu te denken dat je dit niet meent, maar dat je je verplicht voelt er zoiets uit te slaan onder dreiging van sociale moord door enkele uit hun mond stinkende imams, en je je eigen integriteit op de vuilnisbelt gooit onder dwang van je achterlijke omgeving.

Dit is een vreemde tijd. Soms lijkt het even of moslims echt openstaan voor deze eeuw, maar altijd opnieuw krijg je dan zo'n walgelijke stront over je heen. Ik word er misselijk van.

Edit: Chaimae, vertel ook eens hoe je zou redeneren als je toevallig in Soedan zou gearresteerd worden en veroordeeld tot 40 zweepslagen voor het dragen van een lange broek?
Laatst gewijzigd door siger op 05 aug 2011 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Siger, een onschuldige vrouw wordt niet gestenigd, althans in theorie niet en volgens de islamitische theorie niet. Er kan pas overgegaan worden op overspel als de vrouw zelf bekent heeft ( zonder extrerne invloeden en druk van buiten). En als de vrouw zelf bekent heeft, dus ze is op eigen houtje naar een rechter gegaan en heeft gevraagd om een steniging dan mag er overgegaan worden op el 7azarja 7eta el mawt...en wat is daar dan mis mee als zij het zelf zo gewild heeft?

Je voorbeeld van Soedan is natuurlijk niet islamitisch. De islam kent geeneens een doodstraf op alcohol, laat staan op het dragen van een broek. Maar kan je een ahadith aaanhalen waarin staat dat er ook hudood toegepast mag worden op het niet dragen van een hijaab en rok? Die zal je niet vinden, simpelweg omdat deze niet bestaat. Waarom haal je dan een niet-islamitische voorbeeld aan?
siger

Bericht door siger »

Chaimae schreef:Siger, een onschuldige vrouw wordt niet gestenigd, althans in theorie niet en volgens de islamitische theorie niet. Er kan pas overgegaan worden op overspel als de vrouw zelf bekent heeft ( zonder extrerne invloeden en druk van buiten). En als de vrouw zelf bekent heeft, dus ze is op eigen houtje naar een rechter gegaan en heeft gevraagd om een steniging dan mag er overgegaan worden op el 7azarja 7eta el mawt...en wat is daar dan mis mee als zij het zelf zo gewild heeft?
Die stompzinnige vergoelijking had ik de eerste keer al gelezen. Het maakt me ZIEK.
Waarom herhaal je je eigen schaamte een tweede keer voor iedereen???????

Bang van een vettige imam? Bang dat je vader je anders door je broertje onder een auto zal laten duwen?

BAH
Chaimae
Forum fan

Bericht door Chaimae »

Siger, je reactie is pas walgelijk. Waarom haal je mijn broertje en vader aan? Wat hebben deze er uberhaupt mee te maken? Nogmaals, als een man of vrouw het zelf wil, wat is daar dan op tegen? En kan je ook nog even je achterlijk voorbeeld met islamitische bewijzen staven? Dus een ahadith waar staat dat er hudood toegepast mag worden als je geen hijaab en rok draagt? Jij stelt, dus jij moet dan ook bewijzen dunkt me.

Verder, moet jij maar accepteren dat er ook mensen zijn die andere meningen op nahouden dan jij en niet elk mens jouw mening deelt. Is niet zo moeilijk hoor.
Plaats reactie