Het is een enquete waarin wordt gevraagd of de moslims daar het afhakken van handen en doodstenigen goedkeuren. Lode zelf luistert naar 'Allah in zijn hart', de rest komt met regels uit de islam.
Ik citeer een antwoord van ene Al-Hussein, dat wordt geprezen door de anderen:
Gelukkig dat de moslims daar er niet omheen draaien... maar het is behoorlijk ziek. Vooral de reactie van Iman vd Kraan, aan het einde van de 2e pagina, dat ze twijfelt tussen afhakken en afsnijden. Bedoeld als grapje? Zo ja, meer dan ziek. Zelfs een AarabMohamed die ik toch wel kende van zijn relatief mildere reacties, gaat nu volledig uit de bocht (in reactie op een uitspraak over Jezus):Een Had ( of Hudud ) zijn niet ondergelegd voor een Poll !
Er is geen meerderheid die tegen een oordeel van Allah en een minderheid die wel voor .
Er is alleen maar een oordeel , een wet , in De Koran en in De Soennah.
De Profeet heeft het uitgevoerd zo ook zijn metgezellen en de Khalifs en de hele Ummah heeft het van hem overgenomen zonder bezwaar !
Hudud zijn legitiem door De Koran , Soennah , en consensus van de hele Ummah inclusief alle stromingen vroeger en heden !
Jij met je innoverende verderfelijke Ijtihaad kunt dat nooit veranderen , wel bij onwetenden , maar niet bij iemand die zijn Deen begrijpt !
Een Moslim zegt : Ik hoor en ik gehoorzaam !
Ben je een Moslim dan zijn Hudud niet ter discussie !
Ben je geen Moslim dan is het weer een andere verhaal !
Ben benieuwd wat de moslims hier op dit forum, zoals Sur en Chaimae, hiervan denken.Waar heb ik gezegd dat je alles letterlijk moet nemen van wat Jezus zegt? Hij sprak zelf vaak (niet altijd) in gelijkenissen. Jij kijkt met wereldse ogen naar die straffen, de wijsheid daarachter ken jij niet en je houdt geen rekening met wat voor effect ze hebben op dader in het hiernamaals. Inderdaad elke wet heeft twee kanten, de letter en de geest, maar daarnaast dien je er ook niet naar te kijken vanuit wereldse ogen, maar ook met je ogen gericht op het Hiernamaals. Of wil je alle wetten afschaffen uit "barmhartigheid" voor de daders, waar is dan de gerechtigdheid en barmhartigheid voor de slachtoffers?
Je gaat ook niet in op het bijbelvers die ik aanhaalde. Door bijvoorbeeld de hand af te hakken voorkom je dat de dief weer gaat stelen en dat hij dus daarmee zichzelf in de Hel werpt, tevens heeft het een schrikaffect op anderen die naar diefstal neigen, waarmee je hen weer behoedt voor de Hel.
De moraal van het verhaal is luister en gehoorzaam, zelf heb je niks te vinden.
De enige die door Lode wordt geprezen is Vadigran, nota bene een kaafir maar dat wist Lode vast niet

Ik vind die Lode iemand die duidelijk een eigen islam ervan maakt, voor hem is het spirituele en wat in je hart zit belangrijker dan wat de islam zegt. Maar hij wil er niet aan, heeft wat mij betreft een bord voor zijn kop. Op OI heeft hij ook een ban gekregen, zie ik nu en langzamerhand worden zijn teksten verwijderd uit het topic. Misschien komt hij er nou eindelijk eens achter dat hij het foute geloof heeft gekozen. Wie weet komt hij net als ik wel hier terecht door die ban!
Ik kwam er deze week met ramadan achter dat een collega van mij ook moslim blijkt te zijn, het is een heel zachtaardige man die, zo merkte ik al, ook altijd heel positief over islam sprak maar met datzelfde bord voor zijn kop. Rechtpraten wat van nature o zo krom is. Ik schaam me bijna dat ik hetzelfde deed toen. Omdat het een collega is die ik waardeer ben ik niet met hem in discussie gegaan maar echt ik moet me dan soms enorm inhouden.
Mijn vingers jeukten, temeer omdat ik gisteren nog in de Volkskrant een duidelijk artikel las waaruit blijkt dat de doodstraf helemaal geen afschrikkend effect blijkt te hebben. Helaas heb ik een ban en mag niet meer posten. Iemand anders die zich geroepen voelt?
Moslims op dit forum, wat vinden jullie eigenlijk van die lijfstraffen?