Beurzen flink onderuit.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Loekie1
Diehard

Re: Beurzen flink onderuit.

Bericht door Loekie1 »

BadAssChick schreef:en wat denk je van onze ministers...die verdienen ook een vet salaris

nu hoorde ik op het nieuws dat de amerikanen al 10 jaar langer moeten werken om de schuld af te betalen....laat Obama en zijn ministers dan ook een deel van hun salaris inleveren
Wat ik heb begrepen, is dat het met dit systeem sowieso op dit punt was uitgekomen. De schulden worden betaald door nog meer uit te lenen. Het is een lijn die niet eens diagonaal omhoog gaat, maar bijna stijl omhoog.
Het systeem zal binnen de kortste keren klappen, dat moeten de hooggeleerde economen toch met elkaar eens zijn.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jagang schreef:
Mypos schreef:Sorry hoor maar onzin. Hoe komt het dan dat de mensen met de meeste hebzucht aan de top zitten?
Begging the question.
Het zijn niet de mensen het de meeste hebzucht die aan de top zitten.
Het zijn de mensne die het slim spelen, die aan de top zitten.

Het is echt onzin om te stellen dat je op een magische wijze aan de top kan komen dankzij hebzucht.

Om aan de top te komen in dit systeem moet je keihard zijn, liegen, bedriegen, slijmen, etc. Je hebt allemaal van dat soort eigenschappen (die veel mensen niet bezitten en ook niet willen bezitten) nodig om er te komen. Dus je krijgt een bepaald soort type mens aan de top (uitzonderingen daar gelaten). Dit bedoel ik ook met dat het ingebakken zit in het systeem. Dit kan je niet zomaar veranderen. Dit gaat al duizenden jaren zo.

Maar als jij dat slim wilt noemen prima. Dan kan ik denk ik concluderen dat jij ook naar veel geld, status en macht streeft. Als dat jouw pad is prima toch. Maar bedenk wel dat dit niet voor iedereen zo geld.
Omdat dat ingebakken zit in het systeem.
Dit wordt zo langzamerhand een mantra.
Een systeem wordt ontworpen door mensen.
Een systeem kan nooit hebzuchtig zijn.
Er zijn zat mensen die geen of weinig hebzucht hebben maar die hoeven niet zonodig aan de top van dit corrupte systeem te zitten omdat ze andere dingen veel belangrijker vinden als geld en macht.
Er zijn uiteraard ook mensen die geen macht willen.
Maar degenen die geen macht willen, zouden ook niet moeten klagen over het feit dat er nooit iets verandert.

Beleid beïnvloeden of maken kan je immers alleen met behulp van macht.
De macht ligt in de verkeerde handen zoals ik boven al heb uitgelegd. En dat komt voornamelijk door het systeem. En als iemand wil klagen dan is dat hun goed recht. Waarom denk je dat zoveel mensen op Wilders stemmen? Omdat ze zien dat het totaal niet klopt met de politiek en denken dat Wilders anders is als de normale politici. Helaas is dat niet zo, maar goed het is wel goed dat mensen het zat zijn.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Loekie1 schreef:Daarom moet er ook een test komen die mensen met een NPD afschermt van de top. De mensen die liegen en bedriegen en alleen aan zichzelf denken. De Papa Papandreou's, de Berlusconi's.
Sorry dat ik even de boerenlul uithang, maar wat is een NPD?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mypos schreef:De macht ligt in de verkeerde handen zoals ik boven al heb uitgelegd. En dat komt voornamelijk door het systeem.
Ik heb al uitgelegd dat een systeem niet iets autonooms is, dat los staat van de mens, maar als je er aan vast wil houden, ga er dan vooral mee door.

Mij ben je dan in ieder geval kwijt.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

het zal erop neer gaan komen dat het of betalen is door de eurolanden die kunnen betalen, of een ieder zijn eigen munt weer zal in moeten voeren. Nederland betaald ten opzichten van de andere EU-landen al erg veel aan de euro. Ik vind dat het nu een keer genoeg is.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Jagang schreef:
Loekie1 schreef:Daarom moet er ook een test komen die mensen met een NPD afschermt van de top. De mensen die liegen en bedriegen en alleen aan zichzelf denken. De Papa Papandreou's, de Berlusconi's.
Narcissistic Personality Disorder.

Ons geldsysteem berust op het maken van schulden, die terugbetaald worden en waarna weer schulden worden gemaakt.
Als je een heel groot gebied hebt met zo'n systeem, krijg je automatisch dat als een gebiedje niet terugbetaalt, een ander gebied ervoor moet opdraaien. Dat moet wel, want ermee stoppen betekent dat het hele systeem instort.
Daarom is het beter kleinere economische gebieden te handhaven. Als Zuid-Limburg in de problemen komt hoeven niet de Grieken, maar moet de rest van Nederland het opknappen.

Het is des te raarder dat toen destijds de Euro werd bedacht, niet over de risico's van ineenstorten van het hele eurogebied als één land niet terugbetaalt, is nagedacht.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Loekie1 schreef:
Jagang schreef:
N
Het is des te raarder dat toen destijds de Euro werd bedacht, niet over de risico's van ineenstorten van het hele eurogebied als één land niet terugbetaalt, is nagedacht.
Dat komt denk ik omdat de meeste mensen (politici en economen incluis) helemaal niet doorhebben wat voor corrupt en gevaarlijk financieel systeem we hebben.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Jinny

Bericht door Jinny »

Mypos, het is het enige systeem waarbij we kunnen leven als we nu doen.
Zonder dat door jou verfoeide systeem had jij nu geen PC om over internet te schuimen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jim schreef:Mypos, het is het enige systeem waarbij we kunnen leven als we nu doen.
Zonder dat door jou verfoeide systeem had jij nu geen PC om over internet te schuimen.
Precies, gingen we nog te paard, met de trekschuit of te voet naar het volgende dorp. :D

En was er een gerede kans dat je dood ging aan een eenvoudige ontsteking.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Daar is wel over nagedacht. Er zijn afspraken gemaakt over het maximale begrotingstekort van een land. Destijds werd erover geklaagd dat Europa zich daar niet mee moet bemoeien. Nu zien we dat dit best verstandig was geweest. Helaas hebben niet alle landen zich eraan gehouden en kwamen ze ermee weg.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jim schreef:Mypos, het is het enige systeem waarbij we kunnen leven als we nu doen.
Jim, hoe weet je dat nou? Heb je vergelijkingsmateriaal?

Je doet een aanname, aangezien we nog nooit andere systemen hebben gehad.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vrij simpel Mypos, wat logica is voldoende.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jim schreef:Vrij simpel Mypos, wat logica is voldoende.
Goh dat had ik toch niet verwacht van een vrijdenker. Zomaar aannames doen zonder enig bewijs. Heb je er wel sceptisch genoeg naar gekeken? :lol:
Jinny

Bericht door Jinny »

Mypos, je legt een groot gebrek aan logica aan de dag.
Je ziet overal samenzweringen achter, ik neem je (helaas) niet meer serieus.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jim schreef:Mypos, je legt een groot gebrek aan logica aan de dag.
Je ziet overal samenzweringen achter, ik neem je (helaas) niet meer serieus.
Tuurlijk. Ik kan van jou ook zeggen dat je een groot gebrek aan logica laat zien wat mij betreft. Plus dat je je antwoorden niet goed onderbouwt. Moet ik jou dan nog wel serieus nemen?
Plaats reactie