Ik zal proberen vanavond en volgende week te reageren op de openstaande reacties. Maar hierboven nog een voorbeeld van de kringredenatie van atheisten. Fjedka (o.a.) schreef in een recente reactie dat de atheist niet claimt dat God niet bestaat. En vanwege het ontbreken van een claim hoeft de atheist niet met bewijzen te komen, er is immers geen claim te bewijzen. Welnu, een atheist claimt dus niet dat God niet bestaat, maar wel wijst een atheist het bestaan van God af, zoals Jim hierboven schrijft. Het afwijzen van het bestaan van God is zo ongeveer hetzelfde als claimen dat God niet bestaat. Dus een atheist schrijft dat hij niet claimt dat God niet bestaat. Maar een atheis schrijft ook dat hij het bestaan van God afwijst. De atheist is hier met zichzelf in tegenstrijd, zoals ik al zo vaak heb aangetoond. Het is gedraai en gekonkel. Atheisten trachten er onderuit te komen dat ze iets te claimen hebben, alleen maar omdat ze dan kunnen zeggen dat ze niet met bewijzen hoeven te komen, en dat gelovigen wel met bewijzen moeten komen, omdat gelovigen iets claimen. Ik prik steeds dwars door deze kringredenatie en drogargumentering van atheisten heen. En uit de stemmingmakerij in de reacties van de atheisten blijkt duidelijk dat ze niet met een goede tegenreactie op de proppen kunnen komen.Jim schreef: De meesten hier wijzen het bestaan van een god niet af op basis van het oude testament oid, maar op het onlogische ervan.
Welnu, de atheist claimt niet dat God niet bestaat. Maar de atheist wijst het bestaan van God wel af. Het gaat dus om een persoonlijke keuze als je het bestaan van God afwijst. En dat is ervaringswaarheid. En ervaringswaarheid kun je niet bewijzen. Waarom moet ik als gelovige mijn ervaringswaarheid dat God bestaat dan wel bewijzen? Dat het om ervaringswaarheid gaat, bij zowel gelovigen als ongelovigen,
dat heb ik ook al eerder aangetoond. En dan nog: Jim schrijft hierboven dat een atheist het bestaan van God afwijst op grond van logica. Maar volgens een atheist valt het niet-bestaan van God toch niet te bewijzen? Hoe kunnen ze het bestaan van God dan afwijzen op grond van logica? Logica heeft toch alles met bewijzen van doen?