Wetenschap in de Koran.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Surrendered
Ervaren pen

Re: Wetenschap in de Koran.

Bericht door Surrendered »

Jagang schreef:
Surrendered schreef:Eigenlijk wel. Dan wordt het nacht(hier) dus heeft de zon ons voor zo'n 9 uur niet op te warmen(hangt van de datum af). Dus heeft hij geen werk hier, dus rust hij. :D
De zon verwarmt altijd maar één halfrond tegelijk, en schijnt bovendien alle kanten op.
De zonneactiviteit als geheel staat totaal los van onze dag en nacht. :roll:
Het is ook figuurlijk bedoelt.
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Surrendered schreef:
Jagang schreef:
Surrendered schreef:Eigenlijk wel. Dan wordt het nacht(hier) dus heeft de zon ons voor zo'n 9 uur niet op te warmen(hangt van de datum af). Dus heeft hij geen werk hier, dus rust hij. :D
De zon verwarmt altijd maar één halfrond tegelijk, en schijnt bovendien alle kanten op.
Dan nóg is het flauwe kul.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Maar 's nachts is het duidelijk koeler dan overdag, dus kan het niet anders, dan dat de zon op een lager pitje brandt, dus hoewel niet helemaal uit, zou je toch kunnen zeggen, dat de zon rust, omdat de zon minder doet c.q. minder fel brandt. :angel12: :angel12:
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
siger

Bericht door siger »

Maar de zon zal toch wel meer schijnen in Mekka? Dat had toch in de koran gemoeten vind ik.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Surrendered schreef:
Jagang schreef:
het is hooguit humoristisch bedoeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Surrendered
Ervaren pen

gerard_m schreef: het is hooguit humoristisch bedoeld.
eeecchhhtttt waaaarr??? WOOOWWWW!!!

Groeten, Surrendered
Jinny

Bericht door Jinny »

Vond jij van niet dan?
Je lacht je toch te barsten als je de koraan leest?
Surrendered
Ervaren pen

Jim schreef:Vond jij van niet dan?
Jaaaaa maan,,, ik lach me verrot om jullie ideeën. HAHAHHAAHHAAA!!! :lol: :lol: :lol:

Groeten, Surrendered
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Surrendered schreef:
Jim schreef:Vond jij van niet dan?
Jaaaaa maan,,, ik lach me verrot om jullie ideeën. HAHAHHAAHHAAA!!! :lol: :lol: :lol:

Groeten, Surrendered
Geinig.
Moslimpuberlol.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Surrendered schreef:
Jim schreef:Jaaaaa maan,,, ik lach me verrot om jullie ideeën. HAHAHHAAHHAAA!!! :lol: :lol: :lol:

Groeten, Surrendered
Maar te veel lachen was toch niet goed in de islam?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Surrendered
Ervaren pen

gerard_m schreef:
Surrendered schreef:
Jim schreef:Jaaaaa maan,,, ik lach me verrot om jullie ideeën. HAHAHHAAHHAAA!!! :lol: :lol: :lol:

Groeten, Surrendered
Maar te veel lachen was toch niet goed in de islam?
Nee, niet dat het niet goed is. Het is beter als je het niet doet. Profeet Mohammed(vzmh) zei:
Als jullie hadden gezien wat ik zag, dan zouden jullie meer verdriet hebben dan plezier
Groeten, Surrendered
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Surrendered schreef: Nee, niet dat het niet goed is. Het is beter als je het niet doet. Profeet Mohammed(vzmh) zei:
Als jullie hadden gezien wat ik zag, dan zouden jullie meer verdriet hebben dan plezier
In de slachtofferrol kruipen begon dus met Mo. Of had Mo spijt dat hij zijn rimpelige oude zak leegde in een meisje van negen en een hele stam joden uitroeide? Als dat zo is, waarom zouden mensen die niet aan genocide en kinderverkrachting doen dan niet mogen lachen?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Surrendered
Ervaren pen

Marinus schreef: In de slachtofferrol kruipen begon dus met Mo. Of had Mo spijt dat hij zijn rimpelige oude zak leegde in een meisje van negen en een hele stam joden uitroeide? Als dat zo is, waarom zouden mensen die niet aan genocide en kinderverkrachting doen dan niet mogen lachen?
Ik weet niets over een uitroei van Joden, en Mohammed(vzmh) heeft niet getrouwd met een 9 jarig meisje, ze was gewoon 18.

Groeten, Surrendered
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Surrendered schreef:Ik weet niets over een uitroei van Joden, en Mohammed(vzmh) heeft niet getrouwd met een 9 jarig meisje, ze was gewoon 18.
Ze was toch 18 toen mohammed stierf?
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.

Sahih Bukhari 5:58:234
http://www.wikiislam.net/wiki/Qur'an,_H ... d_Marriage
Plaats reactie