Islamofobie
Moderator: Moderators
Re: Islamofobie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homofobie
Nu ben ik homo, en het is niet meer dan gezond dat ik een afkeer van de islam hebt. Het is namelijk een religie die mij mijn recht op leven ontzegt. Je snapt zelf ook wel dat je bij mij niet om respect voor de islam, allah of de profeet hoeft te komen. Respect moet namelijk van 2 kanten komen.
Zolang jij niet elk geweld tegen homoseksuelen op grond van hun geaardheid afwijst, of het nu vanuit de sharia komt of niet, ben je wat mij betreft mijn vijand. Op zich is dat niet zo'n ramp, ik behandel mijn vijanden stukken beter dan de gemiddelde moslim een homo zou behandelen, maar je hoeft er niet op te rekenen dat iemand die vind dat ik onderbepaalde omstandigheden vanwege mijn geaardheid doodgemaakt of anderzins gestraft moet/mag worden, een greintje respect van mij loskrijgt.
En zoals Samante al aangaf, is dat behoorlijk wijdverbreid onder moslims. En dan gaat het meestal ook nog om de extreme vorm waarbij fysiek geweld of zelfs dodelijk fysiek geweld niet geschuwd wordt. Sterker nog de doodstraf voor homoseksuelen is geen abnormaliteit in islamitische landen.Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst") is letterlijk de angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Het woorddeel "fobie" moet hier dan ook niet letterlijk worden opgevat: het gaat niet om een psychische aandoening, zoals bij reguliere fobieën.
Nu ben ik homo, en het is niet meer dan gezond dat ik een afkeer van de islam hebt. Het is namelijk een religie die mij mijn recht op leven ontzegt. Je snapt zelf ook wel dat je bij mij niet om respect voor de islam, allah of de profeet hoeft te komen. Respect moet namelijk van 2 kanten komen.
Zolang jij niet elk geweld tegen homoseksuelen op grond van hun geaardheid afwijst, of het nu vanuit de sharia komt of niet, ben je wat mij betreft mijn vijand. Op zich is dat niet zo'n ramp, ik behandel mijn vijanden stukken beter dan de gemiddelde moslim een homo zou behandelen, maar je hoeft er niet op te rekenen dat iemand die vind dat ik onderbepaalde omstandigheden vanwege mijn geaardheid doodgemaakt of anderzins gestraft moet/mag worden, een greintje respect van mij loskrijgt.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik meen dat Gerard wel een interessante vraag had m.b.t. het vragen van toestemming aan slavinnen voor seks. Ik ben ook niet bekend met de bronnen daarvoor, dus gelieve die alsnog te posten, anders moeten we het bij gebrek aan plausibiliteit voorlopig in de koelkast zetten dat argument.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Al een grote vooruitgan op die topics die enkel een link bevatten...The Prophet schreef:Weer zo'n copy/paste lap tekst. Kun je ook zelf nadenken, Oem?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik denk dat het Oem zo meer zal aanspreken.siger schreef:Dit is je kans Oem. Verscheidene homo's hangen.
-
Theoloog
Ik heb dat hele verhaal in de beginpost doorgewandeld, maar het is vooral een preek naar moslims toe hoe die zich moeten gedragen tegenover mensen die een afkeer hebben van de islam.
De schrijver heeft een heleboel woorden nodig om moslims voor te houden dat ze niet boos moeten worden, maar niet-moslims geduldig moeten uitleggen waarom hun afkeer op vooroordelen berust en waarom ze de overleveringen en koranteksten niet goed begrijpen.
Dat is allemaal goed en wel natuurlijk, maar een dergelijk verhaal zou meer passen op een islamitisch forum, dan op een vrijdenkersforum. Wij zijn de doelgroep niet.
Bovendien vind ik het stuk veel te lang. Als het nu nog bere-interessant en goed geschreven zou zijn...
De schrijver heeft een heleboel woorden nodig om moslims voor te houden dat ze niet boos moeten worden, maar niet-moslims geduldig moeten uitleggen waarom hun afkeer op vooroordelen berust en waarom ze de overleveringen en koranteksten niet goed begrijpen.
Dat is allemaal goed en wel natuurlijk, maar een dergelijk verhaal zou meer passen op een islamitisch forum, dan op een vrijdenkersforum. Wij zijn de doelgroep niet.
Bovendien vind ik het stuk veel te lang. Als het nu nog bere-interessant en goed geschreven zou zijn...
-
Theoloog
Ik weet niet waar jij woont, maar in Nederland is dit gewoon verboden. Het zou ook mooie televisiebeelden opleveren. Heb je een linkje naar een reportage van AT5, of is dit gewoon bevooroordeeldheid?Maartje schreef:Als er schapen op de galerijen geslacht worden en ze de volgende dag glijend door plakken geronnen bloed naar de uitgang moeten?
- Mahalingam
- Ervaren pen
Inderdaad, er is geen verplichting van de eigenaar om sex te hebben met zijn slavin. Hij wordt niet tot sex gedwongen.Oem-Imran schreef:[...]
sex hebben met een slaven vrouw is niet gedwongen ,althans niet in de islaam.
[...]
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
-
siger
Nee Theoloog, ik heb hier http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 60#p220260 aangetoond dat de openingspost haatzaaierij tegen Europa en afwijzing van de plurale samenleving is.Theoloog schreef:Ik heb dat hele verhaal in de beginpost doorgewandeld, maar het is vooral een preek naar moslims toe hoe die zich moeten gedragen tegenover mensen die een afkeer hebben van de islam.
Ik vind ook niet dat je de rol van objectieve toezichthouder op je moet nemen.
-
Theoloog
Je hebt je vooroordelen op dat verhaaltje geprojecteerd, siger. En daar heb je net als die schrijver heel veel woorden voor nodig.
Verder interesseert het me niet wat jij vind over de rol die ik wel of niet op me moet nemen.
Verder interesseert het me niet wat jij vind over de rol die ik wel of niet op me moet nemen.
Nou, ik woonde vroeger in Apeldoorn (van '66 tot '92) en daar was een straat met gallerijflats (die thans trouwens gesloopt zijn) waar daadwerkelijk in de hal geslacht is! Dus het is voorgekomen hoor. Dat iets verboden is wil uiteraard nog niet zeggen dat het niet gebeurt.Theoloog schreef:Ik weet niet waar jij woont, maar in Nederland is dit gewoon verboden. Het zou ook mooie televisiebeelden opleveren. Heb je een linkje naar een reportage van AT5, of is dit gewoon bevooroordeeldheid?Maartje schreef:Als er schapen op de galerijen geslacht worden en ze de volgende dag glijend door plakken geronnen bloed naar de uitgang moeten?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ik heb ook wel eens een kip afgemaakt toen ik op bezoek was bij surinamers in Nederland. Was erg wennen de eerste keer maar ik heb me niet laten kennen. Maar laten we on-topic gaan.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Theoloog schreef:Ik weet niet waar jij woont, maar in Nederland is dit gewoon verboden. Het zou ook mooie televisiebeelden opleveren. Heb je een linkje naar een reportage van AT5, of is dit gewoon bevooroordeeldheid?Maartje schreef:Als er schapen op de galerijen geslacht worden en ze de volgende dag glijend door plakken geronnen bloed naar de uitgang moeten?
Mijn oom en tante zijn om die reden verhuisd. En het mag dan verboden zijn, geen politieagent die op kwam dagen bij de melding ervan. En als dat niet de waarheid is, lieg ik in commissie. Wel heb ik zelf meegemaakt dat een eerste kerstavond vieren niet mogelijk was door urenlang getoeter van automobilisten en scooterrijders. En toen woonde ik in Gouda.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Theoloog
Ja, en?Cluny schreef:Frans Groenendijk heeft een boekje geschreven.