Islamofobie

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Oem-Imran
Forum fan

Re: Islamofobie

Bericht door Oem-Imran »

@Gerard,

je kan me dan ook vertellen hoe ik dat volgens jou tegen spreek?

want dat doe ik helemaal niet.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Okay Oem Imran, maar ik van jou nog graag een bewijs voor wat jij zegt, dat de slavin gewoon zomaar weg kan lopen. Okay?

De koran stelt nergens dat de slavin moet instemmen met sex. Er staat alleen dat sex wordt toegestaan

Dit zijn de versen:

23:5 En degenen die hun kuisheid bewaken.
23:6 Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten.

4:24 En (ook verboden zijn:) de getrouwde vrouwen, behalve de slavinnen onder jullie gezag.(...)

Als de slavin ermee moet instemmen, waarom staat dat dan nergens?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

moeten wij als moslims alleen volgen wat in de Qoraan staat of zijn er ook overleveringen en uitleg ervan?

Edit Kitty: quote verwijderd omdat er direct op het voorgaande wordt gereageerd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

tuurlijk is er uitleg en dan krijg je dezelfde idiotie als in het christendom.
koranaanhangers die zich beginnen uit te moorden omdat de ene een komma anders interpreteert als een andere :)

Oemra
je weet toch wat de term slaaf betekent hé?
dat is geen congé, geen 13e maand, geen vakbond, geen ziekteverlof, ontslagpremie of toestemming geven voor wat dan ook.
een slaaf is een eigendom. een vrije slaaf is dus een belachelijk en onnozele contradictio om 1 of andere onzin in je boekje weg te redeneren.
siger

Bericht door siger »

Oem-Imran schreef:De mensen in het westen spreken over een psychische ziekte, die Islamfobie wordt genoemd.
De term "islamofoob" is uitgevonden door fellowtravelers, maw. mensen in het Westen die vinden dat de islam wel onzinnig is maar dat we er niets van te vrezen hebben.
De belangrijke vraag is nu: hoe komt het dat er wel islamofoben, maar geen christofoben, hindoefoben, jainofoben, boeddhistofoben etc.... zijn?
Hoe komt het dat al deze verschillende religies kunnen gedijen tussen de mensen van het Westen die het niet met hen eens zijn, maar er toch geen probleem in zien?
Waarin, Oem, wekt de islam zoveel meer achterdocht dan alle andere godsdiensten?
Omdat moslims niet zonder fouten kunnen schrijven?
Omdat moslims zich superieur wanen?
Omdat moslims niet begrijpen dat er in de moderne wereld veel levensbeschouwingen naast elkaar bestaan zonder elkaar te bekladden en te vervloeken?
Oem-Imran schreef:Daarnaast wordt de achterstand van de islamitische wereld geweten aan de Islaam; omdat de Islaam natuur- en technologische wetenschappen en alles wat noodzakelijk is in het leven zou tegenwerken.
Is er dan geen achterstand? Waaraan moet die wel geweten worden?
Oem-Imran schreef:Ook wordt de verspreiding van dictaturen, voornamelijk in de Arabische wereld, geweten aan de Islaam, door te zeggen dat de Islaam de vrouw niet respecteert en uitnodigt om haar als slaaf te behandelen.
Hoe is het dan wel, Oem?
Oem-Imran schreef:Door deze en andere beweringen en propaganda worden de moslims in het westen niet behandeld als normale burgers.
Op welke manier worden moslims in het Westen niet behandeld als normale burgers? Kan je enkele voorbeeldjes noemen? Welke rechten zijn hun ontnomen die aan anderen wel zijn toegekend?

Elk Europees land gaat er prat op dat er mensen met tientallen verschillende overtuigingen naast elkaar leven, en dat gebeurt ook behalve met moslims. Toevallig is het net in de Arabische wereld met veel moslims waar andersdenkenden bij wet minder rechten hebben.

Dus men moet weten of gelijke behandeling best is in alle landen, of nergens. Ik zie dat moslims niet in gelijke behandeling geinteresseerd zijn. Ze gebruiken het begrip alleen voorlopig, om Europa aan te vallen.
Oem-Imran schreef:De Islaam die zij haten en vrezen is niet de religie die geopenbaard is aan Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem).
De openbaring aan Mohammed daar hebben andersdenkenden niets aan, net zoals jij niet geinteresserd bent in de openbaringen van Ahmaddya of Boeddha.

Het is de islaam van de dagelijkse praktijk die gevreesd wordt. De islam die jongens opvoedt tot afkeer van het Westen, dat hen laat delen in subsidies en uitkeringen volgens regels die gelden voor iedereen. Deze tekst is er het sprekend bewijs voor. Dus er is geen discriminatie: maar deze hele redevoering heeft een beeld van discriminatie nodig om op te roepen tot vijandschap. En daarom alle mogelijke uitlokkingen van kleine conflictjes met klederdracht etc...etc...
Oem-Imran schreef:Bij de behandeling van deze ziekte moet gekeken worden naar de oorzaak van de ziekte. Wat de onwetenden betreft – en deze zijn het meest in aantal – zij hebben het recht dat wij hen het juiste begrip geven over de Islaam en wij dienen geduldig met hen te zijn door te luisteren naar hun argumenten en afwijzingen.
Weet je dat in een gematigd islamietisch land, Marokko, regelmatig christelijke zendelingen het land uitgezet worden omdat ze moslims willen bekeren? Wat vind je daarvan, Oem? Zullen we jou ook maar uitwijzen?
Oem-Imran schreef:Wat betreft de groep die last heeft van deze ziekte, wat veroorzaakt is door fouten en criminele daden die enkele moslims hebben begaan; het is hun absolute recht en het recht van de Islaam om hen op deze fouten te wijzen en te verduidelijken dat deze niet correct zijn en wij dienen onze religie ervan vrij te spreken. Dit is de methodiek die onze religie aanmoedigt.
Maar dat doen jullie niet. Een ontmoedigde Nederlandse moslima zei eens: "ze mogen weten dat er een moslim heroine staat te verkopen op de hoek, geen enkele moslim zal hem aangeven." En dat is ook normaal als je de Westerse samenleving aanhoudend afbreekt zoals in dit stuk. Hoe zou daaruit samenwerking kunnen ontstaan? Wat je doet is veroordelen en voordelen meepikken. Je kinderen zien je voorbeeld en groeien op als minachters, profiteurs en wetovertreders doordat hun eigen ouders hen voorliegen en bedriegen.
Oem-Imran schreef:Rechtvaardigheid is een verplichting die wij onszelf eigen moeten maken tegenover elke persoon en in elke situatie: “En laat de haat van een volk jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te wezen.”
Maar daar bedoel je niet de rechtvaardigheid van de plurale samenleving, van de mensenrechten en van de Europese rechtspraak mee. Voor veel moslims betekent "rechtvaardigheid" gehoorzaam zijn aan de islam, en niets anders. Voor jou ook?
Oem-Imran schreef:Wat degenen betreft die aan de ziekte van haat tegen de waarheid lijden [...] zij streven ernaar om ons te leiden tot erkenning van hun dwaling, zoals [...] seculiere ideologieën, die openbaringen ontkennen en andere methodieken die naast Allah afgoden plaatsen.
Komt hier de moslim niet uit de zak, Oem? Je bent moslim in Europa, maar Europa deugt niet, is ziek, en die ziekte is het aanhangen van secularisme (de leer dat godsdiensten gelijkwaardig naast elkaar moeten bestaan) en het niet aanvaarden van Allah? Wat moet er met Europa gebeuren volgens deze profeet (ihhsah) uit Karthoem en zijn miljoenen medestanders?
Oem-Imran schreef:Hoe moeten wij omgaan met deze mensen? Dienen we ons aan hen over te geven en in ongeloof treden, net zoals zij daarvoor gekozen hebben? Zeker niet, bij Allah, hun vijandschap en haat geeft ons meer standvastigheid en volharding in de waarheid en het ernaar uitnodigen. Sterf in jullie woede! Onze reactie naar hen toe is dat wij hen met volledige zekerheid kunnen aangeven, dat al hun pogingen om de waarheid te bestrijden, zullen falen
Dus, Oem, de strijd is al begonnen? ....tot Allah de Verhevene zijn vruchten begint af te werpen.?
Oem-Imran schreef:Wij kijken optimistisch naar deze campagnes, omdat de strijd van het westen tegen de Islaam ervoor gezorgd heeft dat duidelijk is geworden dat hun misleidende waarden en normen zoals de zogenaamde “vrijheid” opeens niet meer golden. Beweringen zoals saamhorigheid tussen de religies onderling; het recht voor de rechtstaat om te oordelen (democratie) is helder een misleiding geworden voor vele westerlingen, die getuigen waren van het neerstorten van hun waarden en normen, die zich op de rand van een ravijn bevonden, tijdens de eerste confrontatie met de ware religie.
Welk optimisme? Waar wil je heen met Europa, Oem?
Laatst gewijzigd door siger op 26 mei 2010 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Oem-Imran schreef:moeten wij als moslims alleen volgen wat in de Qoraan staat of zijn er ook overleveringen en uitleg ervan?
Vanuit de ahadith lees ik nog wat gedetailleerde bepalingen over hoe die sex er precies uit ziet, met of zonder coitus interruptus. Andere bepalingen ben ik niet tegengekomen.

Zoals ik hiervoor vroeg, als jij bewijzen hebt dat de overleveringen / uitleg iets heel anders zeggen, zou je die dan willen plaatsen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Samante

Bericht door Samante »

Aanhangers van de islam zijn in de regel homofoob. Moslims hebben met hun homofobie ook een ziekelijke geestesstoornis.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

nee hoor ik ben geen homofoob.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

oem imran
Wij moslims zijn geen uitzondering op alle andere gemeenschappen. Ook wij hebben zwarte schapen in onze gemeenschap. Er zal best wel een ‘moslim' zijn die elke hindoe of christen onder de tafel drinkt, of een ‘moslim' die steelt of een andere wet overtreed. Maar, en ik ben trots om het volgende te zeggen, dat wij moslims het laagste percentage alcoholisten hebben, het laagste percentage zelfdoding, de minste gok- en drugsverslaafden, de laagste criminaliteit, het laagste scheidingspercentage en wij hebben het hoogste liefdadigheidspercentage.
http://freethinker.nl/forum/viewtopic.p ... 5&start=30

dit komt uit een ander topic waar besproken wordt of mo al dan niet in de bijbel voorkomt.

Maar je zegt dat moslims het hoogste liefdadigheidspercentage hebben. Is dat niet wat in strijd met het feit dat in de meeste islamitische landen de mensenrechten met de voeten getreden worden? Een beetje dichter bij huis heb ik eigenlijk nog nooit liefdadigheids werking gezien bij moslims. Geen ondersteuning van holebi gemeenschappen, geen ondersteuning voor gehandicapten, 11.11.11, kom op tegen kanker, enz ken ik daarentegen allemaal wel, maar geen moslims te bespeuren, althans niet bij de organisatie van deze liefdadigheids instellingen. Kan je me daarom misschien enkele voorbeelden geven van die liefdadigheid bij de islam?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Even een aandachtspuntje bij het quotegedrag. Indien je meteen op het voorgaande reageert is quoten overbodig. Quote ook niet een gehele tekst, maar alleen dat waar je op wil reageren. Overbodige quotes worden verwijderd om de leesbaarheid te bevorderen. Maar graag vraag ik wat doelmatiger quotegedrag van de deelnemers.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Oem-Imran schreef:nee hoor ik ben geen homofoob.
Dan ben je denk ik een uitzondering op de regel.
De meiden van Halal zijn hun schnabbels bij de publieke omroep nu misschien wel kwijt, omdat ze diverse keren hebben verkondigd geen homoseksuelen te accepteren. Homoseksuele moslims al helemaal niet.
siger

Bericht door siger »

Samante schreef:
Oem-Imran schreef:nee hoor ik ben geen homofoob.
Dan ben je denk ik een uitzondering op de regel.
Of we zijn getuige geweest van een typisch moslimwoordentruukje. Misschien zegt Oem dat ze geen angst heeft van homo's, maar dat Allah homo's heeft verboden en dat ze dus straf verdienen wanneer ze hun geaardheid in het openbaar tonen. In afwachting van de hel natuurlijk. Maar daar kan Oem niet aan doen, Allah weet het best.
Ik zeg maar wat.
Samante

Bericht door Samante »

Ik kan me eenvoudig niet voorstellen dat een almachtige God, die alles omvat, zich zou drukmaken om wat iemand in de slaapkamer uitspookt. En, alles omvattende, is Allah overal bij aanwezig. En, alles omvattende, doet Allah er zelf ook aan mee.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

de vraag zal dan zijn wat verstaat m`n onder homofoob?

ik zal als ik ze zie niet in elkaar slaan of dat laten doen.
ik zal wel op een beschaafde manier met ze praten als dat nodig is zoals ik ook bij andere zou doen.
siger

Bericht door siger »

Dit is je kans Oem. Verscheidene homo's hangen aan je lippen....
Plaats reactie