HELMOND - Ze zijn van de schrik bekomen, maar er is nog wel veel roering. De PvdA in Helmond belegt zo snel mogelijk een algemene ledenvergadering om de bijzondere verkiezingsuitslag te bespreken. De nieuwe fractie van zes personen bestaat uit vijf allochtone kandidaten.
Vier van hen stonden op lagere plaatsen op de kieslijst en zijn via voorkeurstemmen in de raad gekomen. Volgens voorzitter Gerard Meijer van PvdA in Helmond steunt het bestuur de nieuwe fractie en ziet zij het als een uitdaging om de komende tijd op een goede manier de belangen van alle Helmondse PvdA-stemmers te behartigen.
Er zijn PvdA'ers in Helmond die het bestuur laten weten daaraan te twijfelen en daarom wil Meijer volgende week een algemene ledenvergadering uitschrijven. Maandag wordt in Helmond pas officieel de uitkomst bekendgemaakt omdat er een hertelling nodig was.
heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen
Moderator: Moderators
Re: heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen
Dit vind ik wel bijzonder!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Sarnian, kijk nu toch eens waar ik op reageerde.sarnian schreef:Laat ik eerst de letterlijke tekst even herhalen die ik hier eerder postte :Kitty schreef:Dit is niet waar. Blanco stemmen tellen op geen enkele manier mee. Ze worden wel geteld, maar gezien als proteststem....sarnian schreef:Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.Nergens stelde ik dat een blanco stem mee telt in de directe zetel aanwijzing.Uiteraard hebben mijn partner en ik gestemd. Het is een recht waar je altijd gebruik van moet maken. Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Ik gaf aan dat het een geldige en rechtmatige manier is om indirect je (kritische) opinie te tonen.
Ook mijn reactie dd 04 maart 2010 10:48 stelde niets anders.
.
Daar reageerde ik op. Dat was dus nogal duidelijk. Hoe je dan kunt denken dat ik op jou reageerde is mij een raadsel.Prophet schreef:Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.
Zie de oorspronkele posting en mijn reactie daarop.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 19#p209219
Lees je nu echt zo slecht?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Nee hoor. Dat gaat nog prima hier. Wel zijn al die referenties naar eerdere reacties en van wie zij wat vaak onnodig en veroorzaken zij soms juist onnodige misverstanden. Maar daar ben ik trouwens zelf ook mede debet aanKitty schreef:Lees je nu echt zo slecht?
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik had het inderdaad fout, blanco stemmen worden niet bij de grootste opgeteld. Ze tellen als ongeldig.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark