heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen
Ik ben wel benieuwd naar de opkomst onder freethinkers
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 03 mar 2010 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen
Ik ben geen 18, heel simpel dus 
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
- collegavanerik
- Superposter
ik heb de poll aangepast, je mag wijzigenAron schreef:Ik ben geen 18, heel simpel dus
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Uiteraard heb ik gestemd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ja, uiteraard.
Nadat ik het stembureau uiteindelijk gevonden had, het zat niet meer waar het eerst zat maar in eoa vaag Turks subsidiebijeenkomstcentrum.
Ik ben toch halverwege maar voor de zekerheid aan de jenever gegaan.
Nadat ik het stembureau uiteindelijk gevonden had, het zat niet meer waar het eerst zat maar in eoa vaag Turks subsidiebijeenkomstcentrum.
Ik ben toch halverwege maar voor de zekerheid aan de jenever gegaan.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Uiteraard hebben mijn partner en ik gestemd. Het is een recht waar je altijd gebruik van moet maken. Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Niet stemmen en toch klagen over de Nederlandse politiek is zinloos en dom.
Ik kan het klagende gekakel al zowat horen indien niet-stemmers automatisch van de stem lijsten zouden worden geschrapt. Je mist het kiesrecht pas wanneer je het niet meer hebt ....
.
Niet stemmen en toch klagen over de Nederlandse politiek is zinloos en dom.
Ik kan het klagende gekakel al zowat horen indien niet-stemmers automatisch van de stem lijsten zouden worden geschrapt. Je mist het kiesrecht pas wanneer je het niet meer hebt ....
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.sarnian schreef:Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Ik heb gestemd, ja.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Er zijn verschillende procedures bij blanco stemmen en een ongeldige stem uitbrengen.The Prophet schreef:Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.
Blijft dat iedere vorm van stemmen beter is dan niet stemmen. Met niet stemmen toont iemand alleen maar aan dat het stemrecht hem/haar niet interesseert. Toch komen deze niet-stemmers vaak juist uit de groep van grootste klagers over de politiek.
Misschien moeten wij toch eens kijken of het mogelijk is om veranderingen in te voeren in het stemrecht en de procedure daarom heen. Bijvoorbeeld : wie zijn stem - in welke vorm dan ook - uitbrengt blijft ingeschreven in het kiesregister, en ontvangt automatisch een uitnodiging voor de volgende verkiezing.
Wie niet stemt wordt uitgeschreven, ontvangt daarvan bevestiging, en dient zich daarna opnieuw te laten inschrijven in het register.
Kiezer percentages blijven terug lopen. Zou zo een regeling de burger aanzetten om actief betrokken te blijven bij verkiezingen en politiek in het algemeen?
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Mensen zijn net varkens (als je ze aan hun staart trekt willen ze vooruit)sarnian schreef:Misschien moeten wij toch eens kijken of het mogelijk is om veranderingen in te voeren in het stemrecht en de procedure daarom heen. Bijvoorbeeld : wie zijn stem - in welke vorm dan ook - uitbrengt blijft ingeschreven in het kiesregister, en ontvangt automatisch een uitnodiging voor de volgende verkiezing.
Wie niet stemt wordt uitgeschreven, ontvangt daarvan bevestiging, en dient zich daarna opnieuw te laten inschrijven in het register.
M.a.w. Dat gequootte idee zou best eens goed kunnen werken
Dit is niet waar. Blanco stemmen tellen op geen enkele manier mee. Ze worden wel geteld, maar gezien als proteststem. Alleen geldige stemmen doen mee voor de verdeling van de zetels en het bepalen van de kiesdeler, alleen restzetels komen terecht bij de grootste partijen omdat er wordt uitgegaan van het grootste gemiddelde om een restzetel te verwerven.The Prophet schreef:Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.sarnian schreef:Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Ik heb gestemd, ja.
http://eurodusnie.nl/blanco-stemmen/enk ... men-4.html
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Ik heb niet gestemd, maar ik heb zojuist gesproken met een Marokkaanse dame die wilde stemmen op, nee, het is geen grap... Geert Wilders.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Misschien is ze bang dat ze ooit een hoofddoekje moet gaan dragen?
Nee, het had te maken met relschoppers die marokkanen een slechte naam geven, en over het lastig vallen van ongesluierde dames.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ik denk dat er wel meer allochtonen op Wilders stemmen, net om die redenen. De slappe aanpak van de relschoppers valt ook onder die bevolkingsgroep niet goed. Want juist dat niet aanpakken zorgt voor stigmatisering van de gehele bevolkingsgroep, dus ik begrijp die houding heel goed.
Laat ik eerst de letterlijke tekst even herhalen die ik hier eerder postte :Kitty schreef:Dit is niet waar. Blanco stemmen tellen op geen enkele manier mee. Ze worden wel geteld, maar gezien als proteststem....sarnian schreef:Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Nergens stelde ik dat een blanco stem mee telt in de directe zetel aanwijzing.Uiteraard hebben mijn partner en ik gestemd. Het is een recht waar je altijd gebruik van moet maken. Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Ik gaf aan dat het een geldige en rechtmatige manier is om indirect je (kritische) opinie te tonen.
Ook mijn reactie dd 04 maart 2010 10:48 stelde niets anders.
.