heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

heb je gestemd bij de gemeenteraadsvekiezingen?

ja
21
78%
nee
5
19%
niet stemgerechtigd
1
4%
zeg ik niet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 27

collegavanerik
Superposter

heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door collegavanerik »

Ik ben wel benieuwd naar de opkomst onder freethinkers
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 03 mar 2010 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Aron
Forum fan

Re: heb je gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Aron »

Ik ben geen 18, heel simpel dus :D
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Aron schreef:Ik ben geen 18, heel simpel dus :D
ik heb de poll aangepast, je mag wijzigen
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Uiteraard heb ik gestemd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ja, uiteraard.

Nadat ik het stembureau uiteindelijk gevonden had, het zat niet meer waar het eerst zat maar in eoa vaag Turks subsidiebijeenkomstcentrum.

Ik ben toch halverwege maar voor de zekerheid aan de jenever gegaan.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Uiteraard hebben mijn partner en ik gestemd. Het is een recht waar je altijd gebruik van moet maken. Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.

Niet stemmen en toch klagen over de Nederlandse politiek is zinloos en dom.
Ik kan het klagende gekakel al zowat horen indien niet-stemmers automatisch van de stem lijsten zouden worden geschrapt. Je mist het kiesrecht pas wanneer je het niet meer hebt ....
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

sarnian schreef:Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.

Ik heb gestemd, ja.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

The Prophet schreef:Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.
Er zijn verschillende procedures bij blanco stemmen en een ongeldige stem uitbrengen.
Blijft dat iedere vorm van stemmen beter is dan niet stemmen. Met niet stemmen toont iemand alleen maar aan dat het stemrecht hem/haar niet interesseert. Toch komen deze niet-stemmers vaak juist uit de groep van grootste klagers over de politiek.

Misschien moeten wij toch eens kijken of het mogelijk is om veranderingen in te voeren in het stemrecht en de procedure daarom heen. Bijvoorbeeld : wie zijn stem - in welke vorm dan ook - uitbrengt blijft ingeschreven in het kiesregister, en ontvangt automatisch een uitnodiging voor de volgende verkiezing.
Wie niet stemt wordt uitgeschreven, ontvangt daarvan bevestiging, en dient zich daarna opnieuw te laten inschrijven in het register.

Kiezer percentages blijven terug lopen. Zou zo een regeling de burger aanzetten om actief betrokken te blijven bij verkiezingen en politiek in het algemeen?
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

sarnian schreef:Misschien moeten wij toch eens kijken of het mogelijk is om veranderingen in te voeren in het stemrecht en de procedure daarom heen. Bijvoorbeeld : wie zijn stem - in welke vorm dan ook - uitbrengt blijft ingeschreven in het kiesregister, en ontvangt automatisch een uitnodiging voor de volgende verkiezing.
Wie niet stemt wordt uitgeschreven, ontvangt daarvan bevestiging, en dient zich daarna opnieuw te laten inschrijven in het register.
Mensen zijn net varkens (als je ze aan hun staart trekt willen ze vooruit)
M.a.w. Dat gequootte idee zou best eens goed kunnen werken :lol:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

The Prophet schreef:
sarnian schreef:Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Dat heet blanco stemmen en dan wordt je stem bij de grootste partij opgeteld.

Ik heb gestemd, ja.
Dit is niet waar. Blanco stemmen tellen op geen enkele manier mee. Ze worden wel geteld, maar gezien als proteststem. Alleen geldige stemmen doen mee voor de verdeling van de zetels en het bepalen van de kiesdeler, alleen restzetels komen terecht bij de grootste partijen omdat er wordt uitgegaan van het grootste gemiddelde om een restzetel te verwerven.

http://eurodusnie.nl/blanco-stemmen/enk ... men-4.html
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik heb niet gestemd, maar ik heb zojuist gesproken met een Marokkaanse dame die wilde stemmen op, nee, het is geen grap... Geert Wilders.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Misschien is ze bang dat ze ooit een hoofddoekje moet gaan dragen?

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Nee, het had te maken met relschoppers die marokkanen een slechte naam geven, en over het lastig vallen van ongesluierde dames.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik denk dat er wel meer allochtonen op Wilders stemmen, net om die redenen. De slappe aanpak van de relschoppers valt ook onder die bevolkingsgroep niet goed. Want juist dat niet aanpakken zorgt voor stigmatisering van de gehele bevolkingsgroep, dus ik begrijp die houding heel goed.

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Kitty schreef:
Dit is niet waar. Blanco stemmen tellen op geen enkele manier mee. Ze worden wel geteld, maar gezien als proteststem....
Laat ik eerst de letterlijke tekst even herhalen die ik hier eerder postte :
Uiteraard hebben mijn partner en ik gestemd. Het is een recht waar je altijd gebruik van moet maken. Zelfs als je een oningevuld kiesbiljet inlevert omdat je je gram wilt tonen.
Nergens stelde ik dat een blanco stem mee telt in de directe zetel aanwijzing.
Ik gaf aan dat het een geldige en rechtmatige manier is om indirect je (kritische) opinie te tonen.
Ook mijn reactie dd 04 maart 2010 10:48 stelde niets anders.
.
Plaats reactie