Over een andere boeg gooien, ontmaskeren van de leugen!
vegangelisten bijbel
WASHINGTON – Door genetische manipulatie van dieren kan de vleesindustrie ‘pijnvrij’ vlees kweken. ‘Mensen kunnen dan vlees blijven eten, zonder zich schuldig te voelen over dierenleed.’ Deze opmerkelijke constatering komt uit de mond van filosoof én vegetariër Adam Shriver van de Washington University in St. Louis.
Volgens hem moet de industrie serieus overwegen om dieren te kweken die geen pijn kunnen voelen.
‘Als we dierenleed niet binnen de industrie kunnen voorkomen, dan moeten we op zijn minst stappen nemen om het leed van dieren te minimaliseren. Dat is onze ethische plicht’, aldus Shriver die zelf al jaren geen vlees meer eet.
http://www.veganisme.org/?nieuws=873
Waarom gen manipulatie en dieren gevoel afnemen? Je kan gewoon pijnloos doden!
LONDEN – Vlees eten wordt in de toekomst wellicht net zo misdadig als dronken autorijden. Die vergelijking trekt de Britse klimaatdeskundige Lord Nicholas Stern in The Times. Stern, de belangrijkste adviseur van de Britse regering op het gebied van klimaatverandering, vindt dat de vleesconsumptie drastisch omlaag moet om de opwarming van de aarde te bestrijden. Vleesproductie zou een hoge CO2-uitstoot veroorzaken.
Onaanvaardbaar
‘Ik ben nu 61 jaar oud en de mening over dronken rijden is sinds mijn studententijd radicaal veranderd', zegt Stern.
Hij voorziet dat dit ook zal gebeuren met mensen die vlees eten. Veel mensen zullen volgens hem langzaam maar zeker vlees als onaanvaardbaar gaan ervaren.
http://www.veganisme.org/?nieuws=878
Hier ook vleeseters zijn moordenaars zoals drankrijders, en dan gaat het plots over de opwarming van de aarde? Ik vind dat dit allemaal zeer veel vergelijking toont met de menier waarop creationisten hun ideologie opdringen!
Een belasting op vlees van 85 cent, van 2 euro of van misschien zelfs van 10 euro is nodig om de mensen van het vlees eten af te krijgen. Waarom zouden prijsprikkels eigenlijk onbespreekbaar zijn? Prijsprikkels zijn een heel gebruikelijk politiek instrument om het gedrag van mensen bij te stellen wanneer een sector zelf geen verantwoordelijkheid neemt. Tot op heden kijken politici echter vooral naar de dagkoersen en hun (boeren)aanhang.
en
Vlees is moord, dat is geen emotionele leus van vegetariërs. Nederland voert 60 procent van het graan aan vee. Hiermee hadden we ook 300 miljoen mensen van hun dagelijks brood kunnen voorzien. Wereldwijd voeren we jaarlijks 750 miljard kilo graan op aan de totale veestapel. En iedere dag sterven er op de wereld 13.500 kinderen aan ondervoeding.
Zie eens wat een dwag om de mensen van het vlees af te krijgen! Daarna weer die kreet, gij moordenaar! Maar nooit haalbare alternatieven daar hebben ze het in veggie land nooit over! Wel over SF blubberdeblub!
http://www.veganisme.org/?nieuws=872
Beste mede-vegetariërs, ik richt me tot jullie omdat we een gemeenschappelijke deler hebben: we eten namelijk allebei vlees noch vis. Alleen ga ik nog een stapje verder en eet of draag helemaal geen dierlijke producten, mij noemen ze een veganist. Begrijp me goed, dit is geen aanval op het vegetarisme, maar een manier om wellicht beter uit te leggen waarom veganisme volgens mij een logisch gevolg is van ethisch vegetarisme. Wat wilt zeggen dat je de keuze maakt om - om ethische redenen - geen dieren te eten omdat daarvoor dieren speciaal worden gekweekt en gedood.
Deze jongens gaan nog een stapje verder, alle veggies moeten vegan worden!
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=3198
‘Gij zult niet doden’: Eindejaarscampagne van Bite Back
het krijgt alsmaar meer een godsdienst achtig tintje, vooral het citaat uit de tien geboden!
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=5716
Voorbeeld van desinformatie, honden hebben geen nachtzicht, mensen hebben snijtanden en een drieledig gebit, apen hebben wel grote snijtanden en sommige gelijk chimpansee eten ook vlees, een mens verteerd zijn voedsel in 4-5 u niet over twee dagen zoals in filmpje, enzoverder! Bekijk dit filmpje, gewoon hillarisch!
http://veganisme.eu/mensen-zijn-geen-vlees-eters.htm
Gewoon schandalig dat men zo desinformatie durft te verspreiden, en nergens ook maar één voorbeeld van verbetering van de situatie! In ieder geval snap ik nu waar jullie deze bizarre redeneringen halen, wie zich baseerde op onzin wordt onzinnig!
Nu de weerlegging van al deze onzin!
De mens is een omnivoor
Als we het gebit van de mens bekijken, dan is er slechts één conclusie mogelijk: de mens is een alleseter. Ons gebit is van nature toegerust voor het eten van allerlei soorten voedsel. Het zit zo in elkaar dat zowel vlees, vis, groente, fruit, als graan gemakkelijk en doelmatig kunnen worden weggewerkt. Dit staat als een paal boven water. Laat u niet van de wijs brengen door wat vegetariërs, macrobioten of andere culinaire alternatievelingen u hierover op de mouw proberen te spelden. Met onze voortanden kunnen we heel gemakkelijk een stuk vlees losscheuren van een bout, of een hap nemen uit een boomvrucht. En in onze mondholte kunnen we die hapklare moot met onze kiezen verder vermalen tot stukjes die klein genoeg zijn om door te slikken voor verdere verwerking in het spijsverteringskanaal.
Het gebit van een zuiver vleesetend zoogdier is niet gebouwd voor het vermalen van stukken vlees of fruit. Met een dergelijk gebit is het losrukken en doorslikken. Grote brokken, hap slik, weg. Het gebit van een zuiver plantenetend zoogdier is weer niet ontworpen voor het losrijten van reepjes vlees van een homp. Het is gemaakt om te malen, te malen en nog eens te malen.
Het gebit van de mens eet een beetje van beide walletjes mee. Het vormt de gulden middenweg tussen dat van een carnivoor en dat van een herbivoor. De mens is een opportunistische eter. Met deze eigenschap bevindt hij zich in het goede gezelschap van edel gedierte als de chimpansee, de beer en het varken.
Uit archeologisch onderzoek tot nu toe blijkt dat onze voorouders fervente alleseters waren, hoever we ook teruggaan in de tijd. De vroege prehistorische mens was een jager annex verzamelaar. Hij combineerde het eten van vlees met dat van fruit. En vanaf het moment dat de domesticatie van voedselbronnen haar intrede deed werd zowel aan veeteelt als aan akkerbouw gedaan.
Tegenwoordig zijn er echter steeds meer pappenheimers die de mening zijn toegedaan dat een mens eigenlijk geen vlees zou moeten eten. Dat zou ongezond zijn en bovendien moet men er dieren voor dood maken. En dat is niet kies. Liefst zouden deze types aantonen dat de mens eigenlijk altijd al een herbivoor is geweest. Maar dat valt niet mee na de overdaad aan wetenschappelijk bewijs van het tegendeel, waar ik u hierboven op trakteerde. Desondanks is er in deze moderne tijden sprake van een groeiende groep vegetariërs, veganisten en allerlei tussenvormen, zoals ovo-vegetariërs, lacto-vegetariërs en ovolacto-vegetariërs. De scherpslijpers onder u kunnen hier nalezen waarin hem precies de verschillen zitten.
Het lijkt overigens een belangrijke liefhebberij van de genoemde non-conformistische eters om eindeloos onderling te filosoferen over waar exact de grens ligt van wat moreel gezien nog net wel, en wat net niet meer, gegeten mag worden. Het geneuzel hierover zal ik u besparen, want voor de degelijke principeloze vleeseter, tot welke categorie ik mezelf ook reken, is dit slaapverwekkende materie, zo kan ik u verzekeren.
bron
http://www.standejong.nl/2009/09/19/de- ... -omnivoor/
over soya
Soja kan kanker veroorzaken
Het eten van soja kan bij mensen bepaalde soorten kanker en lagere
testosteronniveaus tot gevolg hebben. Ook kan het leiden tot een vervroegde puberteit bij meisjes. Dat claimen Amerikaanse onderzoekers. Verontrustend want we eten er met z’n allen meer van dan we weten.
Soja is een alternatief voor bijna alles waar vlees in zit. Je hebt hamburgers van soja, hotdogs van soja, kippenvleugels van soja en salade dressing met soja. Maar ook in de meeste echte hamburgers zit soja. Als vulmiddel. Zelfs mensen met een lactose allergie kunnen hun hart ophalen aan het want van soja worden ook melk (sojamelk) en ijsjes (soja ijs) gemaakt. Niet alleen vegetariërs eten dus soja.
De mens is van nature een vleeseter maar de moderne mens – je pense donc j ‘existe - ik denk dus ik besta, denkt na over zijn daden en de gevolgen daarvan. In al zijn wijsheid heeft de moderne mens, de principiële vegetariër in het bijzonder, besloten dat vlees eten slecht is. Dat heeft alles te maken met de fabrieksmatige manier waarop dieren worden ‘verwerkt’ in de voedingsindustrie. Maar ook met de miljoenen hectares bos in het Amazonegebied die worden gekapt ten behoeve van grazige weiden voor Braziliaanse koeien. Die eindigen, eenmaal dood en verwerkt, in de schappen van supermarkten en uiteindelijk op ons bord. Ook zou vlees slecht zijn voor de gezondheid. Soja is het alternatief. Maar is het een verstandig alternatief?
bron
http://www.wereldburgers.tv/2009/11/30/ ... roorzaken/
???
Leef gezond, wordt vegan!
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.