een nieuwe ethiek...

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Stijn Bruers
Banned

Re: een nieuwe ethiek...

Bericht door Stijn Bruers »

LordDragon schreef:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 00#p202161

mijn vorige post, als er niet serieus wordt op ingegaan dan zijn jullie echt wel een stel leugenaars! Waar verbied een van de medumforumers "vleeseters" een vegatarier om veggie te zijn en / of een veganist om vegan te zijn?
Wie zegt dit? Ik kan niet herinneren dat iemand van ons stelt dat iemand van jullie ons wil verbieden om veganist of vegetarier te zijn.
ik meen me wel te herinneren dat iemand hier het idee had geopperd van "ik verbied jou toch ook niet... Dus jij mag mij ook niet verbieden..."
en je mag ook nog steeds eens argumenteren waarom er geen eieren en geen wol van schapen genuttigd mogen worden, ik gaf een voorbeeld ivm mensen het gebruiken van haar van mensen om pruiken te maken, dus van mensen kan je ook dingen gebruiken zonder hun "basisrechten" te schaden. Wat is er verkeerd met mijn roerei???
Ik had hier toch al op geantwoord? Ja, het is denkbaar dat je eieren eet zonder het basisrecht van de kip te schenden. Net zoals dat bij mensen mogelijk is.
Dat jullie zelf niet willen doden kan ik best aanvaarden, maar dat jullie dan zover gaan om mensen te verbieden eieren of wol te gebruiken gaat helemaal richting afslag Absurdistan. (heeft namelijk niets met doden te maken)
Inderdaad, ik ben niet enkel tegen kannibalisme, maar ook tegen slavernij en mensenhandel. En ik pas dat ook toe op andere voelende wezens.
Ps: ook het bijhalen van observaties van mislukte kippendoding door buitenaardsen getuigd niet bepaald van intelligentie. You bought a one way ticket to absurdistan.
Maar komaan, geef toe, was het een appel geweest, dan hadden die twee menselijke proefpersonen toch gans anders gereageerd?
Je hebt heus wel door waar het om gaat en wat we bedoelen
Laatst gewijzigd door Stijn Bruers op 07 jan 2010 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Stijn Bruers schreef: Je hebt heus wel door waar het om gaat en wat we bedoelen
yeps
vleeseters in het vakje medogenloze massamoordenaars en jodenhaters steken die folteren uit pure lust.
maar ge wilt niemand schuldgevoelens aanpraten :)

ik hoop dat ge doorhebt dat ge elke vorm van geloofwaardigheid al lang kwijt zijt
Stijn Bruers
Banned

LordDragon schreef:In ongeveer een goed uurtje zijn er twee pagina's forum pagina's bijgepost zonder in te gaan op mijn argumenten uit mijn laatste post! (moet ik daaruit concluderen dat ik juist ben?)

MVG, LD.
Kun je nog eens preciezer zeggen op welke argumenten we kunnen reageren?
Stijn Bruers
Banned

appelfflap schreef:
Stijn Bruers schreef: Je hebt heus wel door waar het om gaat en wat we bedoelen
yeps
vleeseters in het vakje medogenloze massamoordenaars en jodenhaters steken die folteren uit pure lust.
is dit geen stroman?
dat klopt
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Stijn Bruers schreef:
Ongeloveloos schreef:
Gelul !!! Er is nog nooit BEWEZEN dat dieren empatie hebben, suggereren is wat anders.

Wanneer ga je die kippen slachten en eten ?
OK, op 1 voorwaarde: als jij kunt bewijzen dat er minstens één iemand (buiten mezelf, want van mezelf weet ik het) is die empathie kan voelen.

Zonder voorwaarden, geniepige leugenaar !!!

Die 20 kippen slachten en op eten.

Het was jouw weddenschap, niet terugkrabbelen [-X
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dat klopt[/quote] gij meent dat echt hé :)
ni te schatten
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

stijn
Ik had hier toch al op geantwoord? Ja, het is denkbaar dat je eieren eet zonder het basisrecht van de kip te schenden. Net zoals dat bij mensen mogelijk is.
waarom wil je het dan verbieden? je spreekt nu trouwens je voorgaande argumentatie ivm verbieden tegen!
Dat jullie zelf niet willen doden kan ik best aanvaarden, maar dat jullie dan zover gaan om mensen te verbieden eieren of wol te gebruiken gaat helemaal richting afslag Absurdistan. (heeft namelijk niets met doden te maken)

Inderdaad, ik ben niet enkel tegen kannibalisme, maar ook tegen slavernij en mensenhandel. En ik pas dat ook toe op andere voelende wezens.
zucht man, man, wat een miserie, waar slaagt jouw commentaar nu op? Zie voorgaande quote; "net zoals dat bij mensen mogelijk is". Dus haar afknippen is ergens te vergelijken met eieren leggen. Kippen houden niet met kannibalisme of slavernij!!!
neen, helemaal niet meer. En laat dit soort opmerkingen om me belachelijk te maken aub! Wie is "we" opeens trouwens???
Zeg manneke, met wiens voeten denkt ge te spelen, ik plaats er mooi de link bij dus stop eens met overbodige niet zinnige vragen te stellen zeg!

appelflap
yeps
ik hoop dat ge doorhebt dat ge elke vorm van geloofwaardigheid al lang kwijt zijt

mee eens!

Ach gaan snurken, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ongeloveloos
Banned

Mag ik zo vrij zijn om de moderatie te vragen IEDER nieuw bericht van Stijn, in dit topic te verwijderen. Totdat hij zich gewonnen geeft in zijn zelf uitgeroepen weddenschap, of met bewijzen komt dat hij de winnaar is ?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

OK, op 1 voorwaarde: als jij kunt bewijzen dat er minstens één iemand (buiten mezelf, want van mezelf weet ik het) is die empathie kan voelen.
Stijn, ik dacht dat dieren ook emapthie hadden, opeten die kiptjes!!! :D

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Stijn Bruers
Banned

Ongeloveloos schreef:
Stijn Bruers schreef:
Ongeloveloos schreef:
Gelul !!! Er is nog nooit BEWEZEN dat dieren empatie hebben, suggereren is wat anders.

Wanneer ga je die kippen slachten en eten ?

Zonder voorwaarden, geniepige leugenaar !!!

Die 20 kippen slachten en op eten.

Het was jouw weddenschap, niet terugkrabbelen [-X
Dat is niet eerlijk. als jij een bewijs vraagt, mag ik dat ook vragen.
Alles zit em natuurlijk in het woordje "bewijs". In de wetenschap kun je namelijk nooit iets bewijzen. Enkel in de wiskunde kan dat.
Je kan kiezen: ofwel zeg je dat het niet voldoende bewezen is dat mensen empathie hebben, ofwel zeg je dat het voldoende bewezen is dat ook een aantal niet-mensen empathie hebben.

Hoedanook: we hebben sterke aanwijzingen dat een aantal mensen empathie hebben, en we hebben net zulke sterke aanwijzingen dat ook een aantal niet-mensen empathie hebben.
Stijn Bruers
Banned

LordDragon schreef:stijn
waarom wil je het dan verbieden? je spreekt nu trouwens je voorgaande argumentatie ivm verbieden tegen!
Hoezo? Enkel schendingen van het basisrecht wil ik verbieden.
Ik kan er wel bij zeggen dat veruit de meeste eieren (zoniet alle) in de winkel gepaard gaan met schending van basisrecht. ja, zelfs de biologische eieren zijn vaak nog niet goed.
Maar als je zelf kippen houdt op een bepaalde manier, dan is het ok
zucht man, man, wat een miserie, waar slaagt jouw commentaar nu op? Zie voorgaande quote; "net zoals dat bij mensen mogelijk is". Dus haar afknippen is ergens te vergelijken met eieren leggen. Kippen houden niet met kannibalisme of slavernij!!!
Dat hangt ervan af of het basisrecht van die kippen geschonden wordt.
Met haar afknippen: ga je vrijwillig naar de kapper en gebruikt men jouw haar om pruiken van te maken, dan wordt je bassirecht niet geschonden. Maar houden ze jou speciaal voor je haar, ja, kweken ze je speciaal voor je haar, dan is dat wel een schending van jouw basisrecht. Stel dat je kaalhoofdig zou worden, en dat ze jou dan doden omdat je geen haar meer produceert... Dat is wat ze met kippen doen die geen eieren meer leggen.
neen, helemaal niet meer. En laat dit soort opmerkingen om me belachelijk te maken aub! Wie is "we" opeens trouwens???
ach laat maar, dat ging over het inzicht dat het emotioneel moeilijker is een dier eigenhandig te doden dan een plant. Blijkbaar werd dat ontkend... Ik vond die tegenargumenten maar vreemd, want dit inzicht is bijzonder duidelijk.
Het zijn zo van die triviale vaststellingen, zoals: we steken kerstbomen in brand voor de gezelligheid, maar we steken geen honden in brand.
Zeg manneke, met wiens voeten denkt ge te spelen, ik plaats er mooi de link bij dus stop eens met overbodige niet zinnige vragen te stellen zeg!
ik heb die link gelezen, maar zie geen duidelijke argumentatie. Weet niet hoe erop te reageren. Maar ik weet ook niet wat OpSafari allemaal had gezegd...
Het lijkt me of jij denkt dat wij (ik of OpSafari) denken dat jij (of iemand anders) ons wil verbieden om vegetarier of veganist te zijn, klopt dat?
OpSafari
Banned

Bericht door OpSafari »

als mensen die 20 kippen zo graag dood zien....

het menselijke vermogen tot gebruik van geschreven natuurlijke taal.

empathie heb ik hier nog niet gezien. ik zie afkeer en boosheid.
OpSafari
Banned

Bericht door OpSafari »

Stijn Bruers schreef: Het lijkt me of jij denkt dat wij (ik of OpSafari) denken dat jij (of iemand anders) ons wil verbieden om vegetarier of veganist te zijn, klopt dat?
Hij wil verbieden dat wij zijn eetgewoonten kritisch onder de loep nemen, zoals hij de eetgewoonten van kannibalen kritisch onder de loep zou nemen. Als reden tot verbod werd aangevoerd dat hij mijn niet-vlees eten ook niet aanviel. Ik probeerde aan te geven dat dit onzin was. Nog steeds wordt het niet begrepen. Het hondverkrachtingsverhaal van jou bood ook al geen soelaas. LordDragon is zelf OOK een vegetariër !! Hij eet hiernaast ook regelmatig dieren.

LordDragon kan mij hooguit verwijten dat ik niet mee doe met de massa waardoor zijn vleeseten in een kwaad daglicht wordt gesteld, wat natuurlijk ook wat er gebeurt.

Ik neem mijn zuivelconsumptie ook vaak kritisch onder de loep. Niet nadenken over de eigen voeding is trouwens vereist om vlees te kunnen eten.
Ongeloveloos
Banned

Ongeloveloos schreef:
Stijn Bruers schreef:
appelfflap schreef:
jij dicht dieren menselijke eigenschappen toe en wil ze als het ware gelijk behandelen
OK, hier een weddenschap: ik dood 20 kippen en eet ze allemaal op, als jij minstens één eigenschap kan geven die alle en alleen mensen hebben (of laten we zeggen: de meerderheid van mensen) en die ik ten onrechte toedicht aan dieren.

EMPATHIE

Plaats je het filmpje van die 20 kippen wel op youtube aub ?

De lafaard durft zelfs zijn verloren weddenschap niet toe te geven !

SLOTJE A.U.B. IK HEB HET HELEMAAL GEHAD MET DEZE ENGE VEGANGELISTEN !!!
OpSafari
Banned

Bericht door OpSafari »

Ongeloveloos schreef: De lafaard durft zelfs zijn verloren weddenschap niet toe te geven !

SLOTJE A.U.B. IK HEB HET HELEMAAL GEHAD MET DEZE ENGE VEGANGELISTEN !!!
Leg liever uit waarom buffels die gezamenlijk hun baby-buffel komen redden uit de klauwen van een tijger geen uiting van empathie is in plaats van een beetje te lopen schelden. Ik ben niet eng. Ik zal jou nooit opeten. Je huisdieren eet ik ook niet op.

En waarom wil je zo graag dat de weddenschap verloren wordt? Gaat het je om je gelijk of gaat het je erom dat je graag wilt dat die kippen gedood worden? Wie is hier nou precies eng?
Gesloten