Stijn Bruers schreef:
maar je ziet toch wel in dat voor de meeste mensen het initieel moeilijker is om een varken te doden dan een wortel? 85% van ondervraagde amerikanen stellen dat ze niet eigenhandig een dier kunnen doden. Als 85% evenveel problemen zou voelen bij het doden van planten...
tsja, een enquete afgenomen in de westerse grootstad en een levenswijze die amper 50j oud is. die paar 100 000j daarvoor negeer je gewoon.
d'er klopt iets niet hé
planten kunnen niet voelen en hebben geen emotioneel bewustzijn
so, het blijven levende wezens.
ik snap wel dat je die grens wil trekken want je moet tenslotte nog iets kunnen eten
Hangt ervan af wat je bedoelt met "vergelijken". Hier ging het om fenomenen zoals "doubling", iets wat vele slachters hebben, en ook vele nazi-dokters hadden...
je hebt herhaaldelijk slachters vergeleken met de nazibeulen. Ook nu doe je het weer.
ik dwing je niets op maar ik ga een tomaatkwekerij echt niet met Auschwitz vergelijken. ik val nog liever dood
Ja, planten zijn levende wezens en hebben het recht om niet gedood te worden voor onze luxebehoeften.
En (gewervelde) dieren zijn voelende wezens en hebben het recht om niet gedood en gebruikt te worden voor onze basis- en luxebehoeften (evt. met uitzondering van vitale behoeften).
wat lul je nu?
ofwel mag je levende wezens opeten ofwel niet. make your choice