Zuilhof schreef:- ik ben niet tegen evolutie (waarom zou ik?),
Wat doet u dan op een anti-evolutie congres?
Zuilhof schreef:beschrijf als wetenschapper dat wat reproduceerbaar is, en zie dat t.a.v. het ontstaan van het leven er nog geen reproduceerbare gegevens zijn die daar sterke aanwijzingen voor geven.
Dit is slechts een halve waarheid.
Wat mij vooral boeit is dat u aangeeft dat we nog zo weinig weten omtrent het ontstaan van het eerste leven dat mensen met verstand van zaken hier heel voorzichtig moeten zijn, maar dat u kennelijk zelf die voorzichtigheid niet in acht neemt.
Welke toegevoegde waarde voor de wetenschap (lees: wetenschappelijke feiten) heeft uw presentatie op een congres als dit?
Is het uw doel mensen aan het denken te zetten v.w.b. hoe e.e.a. wetenschappelijk verklaard kan worden, of wilt u ze een handvat bieden om toe te werken naar een religieus dogma als verklaring?
Bijeenkomsten als deze hebben overduidelijk tot doel het dogmatisch "alternatief" godditit te naar voren te schuiven als verklaring.
Daar wetenschappelijke theorieën lijnrecht tegenover dergelijke dogma's staan dienen die om het religieuze geweten te sussen eerst uit de weg geruimd te worden.
U bent niet tegen evolutie, maar beschouwt u de evolutietheorie als bewezen en zo ja wat is uw rol dan op een congres als dit?
T.a.v. het eerste leven acht u de wetenschappelijke hypothese als niet steekhoudend gezien de bezwaren die u uit, echter u geeft geen alternatief.
Wat is het alternatief Han en wat maakt dat alternatief aannemelijker dan de wetenschappelijke hypothese.
En gewoon recht op de man af: Is het niet dat u feitelijk toe wilt werken naar een schepper als verklaring?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)