Houden mensen die vlees eten zichzelf voor de mal?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Ongeloveloos
Banned

Re: Houden mensen die vlees eten zichzelf voor de mal?

Bericht door Ongeloveloos »

balkon schreef:
Ongeloveloos schreef: Voor mensen gaat er w.m.b. veel hetzelfde op !
Veel heb er nog niet zien sterven, maar van enkele familieleden viel mij de serene rust op, vlak voor het moment van sterven.

Een mens nodeloos of langzaam zien sterven vind ik jammer, alhoewel het niet zozeer het moment van sterven is (dat blijft een prachtig moment), als wel het nodeloze.
@ongeloveloos:

Kan ik nu voorzichtig concluderen dat je dan wel voor kannibalisme bent?
Nee dat kan je niet, hoe sta jij tegenover kanibalisme ?>
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Ongeloveloos schreef:
Nee dat kan je niet, hoe sta jij tegenover kanibalisme ?
Ik ben tegen dieren doodmaken en opeten.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

balkon schreef:
Ongeloveloos schreef:
Nee dat kan je niet, hoe sta jij tegenover kanibalisme ?
Ik ben tegen dieren doodmaken en opeten.
Waarom doe je het dan ?
Ieder mens eet dieren in zijn slaap.

En kanibalisme betreft de eigen soort, ieder mens is een dier, niet ieder mens is een dier. Geef gewoon antwoord.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

balkon schreef:
LordDragon schreef:
Ik vind het naar een dier te zien sterven, omdat het dode dier niet meer rond kan lopen en doen en laten wat ie zelf wil. Het actief beëindigen van een dierenleven vind ik natuurlijk nog onprettiger. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als met mensen. Ik vind het ook heel naar om mensen te zien sterven, vooral als ze vermoord worden.
Wat vind jij daar eigenlijk van?
Jouw probleem is dat je blijkbaar ongelooflijk bang bent van de dood. De dood is een natuurlijk element, leven en dood hangen aan elkaar, het is een systeem. De meeste mensen beseffen dat, en hebben er geen "emotionele" problemen mee.
Mensen zijn toch ook dieren? Hoe zit dat dan? Heel veel mensen hebben emotionele banden met dieren.

Wat bedoel je hier nu mee? Balkon denk je dat je eeuwig gaat leven in dit lichaam? Wat een bs. Mensen en dieren gaan dood. Jouw emotionele bezwaren gaan daar niks aan veranderen.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er worden hier geen toespelingen gemaakt over iemands naam op dit forum - Moderator Lanier

Balkon schreef daarop: Iemand 'idioot' noemen mag wel?
Balkon, het was van mijn kant een mededeling, geen punt van discussie. Als je klachten hebt dan kun je terecht in het klachtenforum - Moderator Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
balkon
Banned

Bericht door balkon »

LordDragon schreef: Wat bedoel je hier nu mee? Balkon denk je dat je eeuwig gaat leven in dit lichaam? Wat een bs. Mensen en dieren gaan dood. Jouw emotionele bezwaren gaan daar niks aan veranderen.

MVG, LD.
Zeker wel!

Dieren die ik in het bos zie hebben meer overlevingskans dan dieren die jij tegenkomt.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Ongeloveloos schreef:
balkon schreef: Ik ben tegen dieren doodmaken en opeten.
Waarom doe je het dan ?
Ieder mens eet dieren in zijn slaap.
Wil je hier nou een serieuze reactie op?
En kanibalisme betreft de eigen soort, ieder mens is een dier, niet ieder mens is een dier. Geef gewoon antwoord.
Ik ben tegen dieren doden en opeten en dus tegen mensen doden en opeten. Ik ben ook tegen dieren doden en niet opeten en ook tegen mensen doden en niet opeten.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

vegan

Ik snap eigenlijk niet waarom die roofvogel steeds terug komt. Hij krijgt dan een klein stukje van zijn prooi terwijl - als hij vrij zou zijn - hij lekker de hele prooi voor zich zou hebben.

Over honden: ik zie steeds een hele bende honden voor me die als een bende bezetenen een vos helemaal uiteen scheuren (Engeland), een "positief" beeld kan ik er dus niet over vormen, hoewel het met één hond wsl wel totaal anders moet zijn dan met zo'n pack.

Jaag je trouwens NOOIT met een geweer? Dan doodt je in feite ook nooit zelf een prooi, of hoe moet ik me dat voorstellen?
nou was ik serieus in de veronderstelling dat ik je al beantwoord had maar ik vind mn post niet meer terug?(tzal wel aan mij liggen optverkeerde knopke geduwd wrschnlk)

De roofvogel krijgt heus wel een deel van de prooi, maar dat kan pas na de jacht, eens voldoende gegeten vliegt ie niet meer. Het gaat erom dat je roofvogel voldoende beweging heeft. Daarom worden de vogels gewogen, je hebt een vlieggewicht en zolang de vogel daar niet terug aan zit kan je er best niet mee vliegen, ie is dan nog aan het verteren.

Onze jachthonden zijn nu niet bepaald te vergelijken met een pack honden in de engelse vossenjacht!

Ik jaag soms met een geweer, sluipjacht maar meestal met roofvogels.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

LordDragon schreef: Onze jachthonden zijn nu niet bepaald te vergelijken met een pack honden in de engelse vossenjacht!
Heb je bezwaren tegen de engelse vossenjacht, en zo ja wat is het fundamentele verschil met jullie (wie is jullie eigenlijk?) manier van jagen en de bijbehorende honden?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Aangezien er weer een nieuw topic is geopend dat handelt over het doden van dieren, gaat hier nu een slotje op, want meerdere topics over hetzelfde is niet de bedoeling. En dit topic was onderhand ook niet meer dan een herhaling van zetten, en nu al 35 pagina's lang.

Verder over het doden van dieren kan dus hier:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... f=9&t=6975
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Gesloten