Forum upgrade!

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Forum upgrade!

Bericht door Kitty »

appelfflap schreef:
Blueflame schreef:Het hele dashboard afbreken ?
"behoud het goede" en wat de boer niet kent dat vreet ie niet zou ik spontaan zeggen.

Wat mij betreft mag deze hele lay-out de prullenmand in voor de oude bekende.
Verandering en vooruitgang hou je niet tegen appelflap. En geloof me het komt echt wel goed. Wacht maar even tot de lay-out klaar is. :wink:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Kitty schreef: Verandering en vooruitgang hou je niet tegen appelflap.
probleem is dat tegenwoordig verandering doorgaans achteruitgang is.
nu ja, ik ben benieuwd wat rico, devious en die andere techneuten allemaal uit hun hoge hoed toveren.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

appelfflap schreef:
nu ja, ik ben benieuwd wat rico, devious en die andere techneuten allemaal uit hun hoge hoed toveren.
Appelflap,

je hebt als gebruiker echt veel meer mogelijkheden.
Stel dat je bij je tekst een tekeningetje wil om uw uitleg te verduidelijken. Dan kan je dat gewoon mee in je post zetten zonder de noodzaak om uitwendige zaken zoals photobucket of flickr te moeten gebruiken.

Als je aan het antwoorden bent op een post, maar je moet dringend weg, dan kan je je antwoord bewaren en later verder werken.
Enzovoorts. Praktisch toch allemaal ?

Ook voor de site-admins zitten er nogal wat zaken in die het beheren van een forum gemakkelijker maken.

Verandering vraagt altijd een beetje inspanning. Je zal zien dat na een weekje de nieuwe layout als vanzelfsprekend overkomt.
Even de moed erin houden hé !

Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er wordt nog gewerkt aan de nieuwe lay-out om die zo veel mogelijk op de FT layout te laten lijken, dus even afwachten nog voor we de layout becommentariëren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

appelfflap schreef:
Helaas was deze verandering noodzakelijk. Phpbb2 wordt niet meer ondersteund, en wordt daardoor gevoelig voor hackers, spammers en bugs. De recente problemen met trojans werden daardoor waarschijnlijk ook veroorzaakt.

Tot die techneuten hoor ik helaas niet. Ik ben afhankelijk van vrijwilligers die dit naast hun drukke bestaan willen doen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
appelfflap
Banned

Devious schreef: Helaas was deze verandering noodzakelijk.
ik weet het.

ik heb er overigens alle vertrouwen in
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

appelfflap schreef:die "1O onderwerpen"lijst ontbreekt en de avatars zoals vroeger terug links.
En er staat ook een linkje 'Toon actieve onderwerpen' (http://www.freethinker.nl/forum/search. ... ive_topics)
appelfflap
Banned

N-Rico schreef: En er staat ook een linkje 'Toon actieve onderwerpen' (http://www.freethinker.nl/forum/search. ... ive_topics)
gevonden, getest en goedgekeurd als waardige vervangen :D
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hier wil ik toch even mijn grote complimenten neerzetten aan N-Rico die het is gelukt een lay-out neer te zetten die Freethinker waardig is. De verschillen zijn heel klein, het lijkt echt op het vertrouwde FT forum in een moderner jasje en de extra mogelijkheden in de nieuwe upgrade zijn natuurlijk ook een vooruitgang. Hier ga ik zeker snel aan wennen. Of ik voor iedereen spreek, weet ik natuurlijk niet. Maar ik kan alleen maar zeggen: heel knap gedaan! =D>

yopi
Forum fan

Bericht door yopi »

Als nieuwe gebruiker van dit forum: Ziet er echt goed uit en bedankt voor het werk.
Sowieso prettig aktief gezelschap hier van het 'personeel' ...
:)
Peter Sloterdijk:
Het ergste dat je van God kunt beweren is dat hij niet bestaat.
Het ergste dat je van de realiteit kunt beweren is dat je er alleen als realist in kunt overleven.
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Wellicht een voordehand liggende tip, maar kijk ook eens naar de help functie, deze is aanzienlijk uitgebreid t.o.v. het oude forum systeem! http://www.freethinker.nl/forum/faq.php

N-Rico
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Links openen niet in een nieuw venstertje, dus als je erop klikt en dan aflsluit ben je ook het forum kwijt, dat is wel onhandig. Kan dit automatisch gezet worden?

N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Ik heb al even in de forum instellingen gezocht, maar daar kan het niet gezet worden. Ik zal kijken of ik hier nog een mod oid voor kan vinden.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

N-Rico schreef:Ik heb al even in de forum instellingen gezocht, maar daar kan het niet gezet worden. Ik zal kijken of ik hier nog een mod oid voor kan vinden.
Dat is vrij eenvoudig.
Het wordt echter niet gedaan om compatibel te zijn en te blijven met XHTML1.0 Strict.
Verander je dat, dan heb je dus eigenlijk de norm overboord gegooid.
Een oplossing is leren om te control-klikken.

Andere oplossing (aanpassing):
Zie http://www.phpbb.com/kb/article/links-o ... w-windows/ .
Lijkt me niet zo moeilijk. De vraag of je het doet of niet is een andere vraag ..... .

Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Klopt, ik had het al zien staan in de phpBB knowledgebase. Ik kan alleen niet goed inschatten in hoeverre die strict compliancy voor ons van belang is. Maar Ctrl+Click is inderdaad een heel goed alternatief, in IE7/8 en ik denk ook in Firefox wordt de link dan zelfs netjes in een tabje binnen hetzelfde venster geopend.

N-Rico
Gesloten