Forum upgrade!

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

N-Rico
Technologist

Forum upgrade!

Bericht door N-Rico »

Het forum is geupgrade naar phpBB3, het is ons echter helaas nog niet gelukt om de opmaak van het oude forum over te zetten naar phpBB3: hier wordt dus nog aan gewerkt!

Eventuele bugs/fouten graag melden in dit topic.

Mvg,

N-Rico en Devious
Blueflame
Forum fan

Re: Forum upgrade!

Bericht door Blueflame »

Nou ..... dat ziet er hier toch goed uit !

Ik persoonlijk vind zelfs dat het redelijk goed aansluit bij skepsis.nl.

Succes nog !

Met vriendelijke groeten,

Blueflame (die even vreemd gaat)

:angel12:
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Ik moet even wennen aan deze nieuwe opmaak. Maar de oude opmaak komt terug begrijp ik? Dan wacht ik daar nog even op. Mijn ogen en geest moeten nu heel erg aan deze layout wennen. Ik word oud :D
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Kijk eens aan,het is even wennen,maar ik lees al meteen weer aardig mee 8) hoe laat zal het worden? dat ik dat zelf ga bepalen weet ik al ! :| :mrgreen: 01h54 als de p.c. tijd klopt :idea:

trialk break - het viel nog mee,ik verlaat nu vlijtig de p.c te 2 uur vijftig
siger

Bericht door siger »

De lijst van aktieve topics vind ik wel handig.
Met de "ongelezen topics" vergat ik wel eens wat als ik een post even snel bekeken, maar bijvoorbeeld nog niet beantwoord had.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Wat ik mis, is de mogelijkheid om een bijdrage als ongelezen aan te klikken.

In het vorig forum gebeurde het wel eens dat ik een bijdrage las waarvan ik dacht: Hierop wil ik antwoorden maar ik heb nu geen tijd, geen energie, ik zou eerst iets moeten opzoeken enz. Dan kon ik die bijdrage als ongelezen aanklikken en dan stond dat topic de volgende maal gewoon tussen de onderwerpen als ik op "ongelezen topics" klikte.

Is er een kans dat dat terug komt. Of als het al mogelijk is, wil iemand dan zeggen waar ik over kijk.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ook ik moet er wel even aan wennen, vooral ook omdat ik op andere fora niet echt actief ben. Ik mis trouwens, net zo als Siger, de lopende balk bovenaan met de actieve onderwerpen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

axxyanus schreef:Wat ik mis, is de mogelijkheid om een bijdrage als ongelezen aan te klikken.

In het vorig forum gebeurde het wel eens dat ik een bijdrage las waarvan ik dacht: Hierop wil ik antwoorden maar ik heb nu geen tijd, geen energie, ik zou eerst iets moeten opzoeken enz. Dan kon ik die bijdrage als ongelezen aanklikken en dan stond dat topic de volgende maal gewoon tussen de onderwerpen als ik op "ongelezen topics" klikte.

Is er een kans dat dat terug komt. Of als het al mogelijk is, wil iemand dan zeggen waar ik over kijk.
Axxy,

wat je (voorlopig) kan doen is het volgende.
Je klikt op 'citeer' van de betreffende bijlage.
Je typt (bv) NOG TE DOEN en vervolgens klik je op 'opslaan'.
Je bevestigt 'concept bewaren' met 'ja'.

De volgende keer dat je inlogt klik je op 'gebruikerspaneel' en kies dan links 'Beheer concepten'.
Uw bewaard bericht kan je dan wijzigen.
Kies voor 'laad concept' en je kan de gewijzigde vorm posten.

Mvg.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lost and not found yet! schreef:Ik mis trouwens, net zo als Siger, de lopende balk bovenaan met de actieve onderwerpen.
Ja, dat is het!
Ik miste iets maar wist niet precies wat. (nog niet voldoende koffie op)
Is it a bug or a feature? ;)

Meest actief in forum: Actualiteit.
Zien jullie, dat valt best mee, niet eens de Babbelbox, gelukkig is er geen offtopic counter. ;)

En 'voeg toe als vijand' ziet er leuk uit, wat het is moet ik nog ontdekken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Wat moet ik met een vijandenlijst :D , ik heb al een toetsenbord :?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

die "1O onderwerpen"lijst ontbreekt en de avatars zoals vroeger terug links.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

appelflap schreef:die "1O onderwerpen"lijst ontbreekt
Toon nieuwe berichten werkt toch even goed ?
en de avatars zoals vroeger terug links.
Wat vraag jij aan je garagist als je een nieuwe auto koopt en het knopje van de mistlichten staat nu rechts ipv links en de bediening van de ventilatie staat nu hoger of lager of zo dan vroeger. Het hele dashboard afbreken ?

Mvg.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

:) Ik snap zélf een heleboel dingen nog niet. Ik kan de knop 'citeer'/'quote' nog niet vinden bij het bericht dat ik wil citeren (de laatste van blueflame ;) ).

Phpbb3 is zó anders dan phpbb2 dat men zal moeten accepteren dat niet alles hetzelfde meer zal zijn, sorry. Ik hoop wel dat de 'last active topics' balk verkrijgbaar is voor phpbb3, of iets wat erop lijkt. Het geeft het forum een dynamisch effect; het is hierbij niet alleen de functionaliteit die (voor mij) belangrijk is.
Ik weet verder niet hoe moeilijk het is om die avatara's weer links te krijgen. Ik weet zelf heel weinig van deze dingen, en ben bijna volledig afhankelijk van anderen die veel deskundiger zijn op dit gebied dan ik.

Gegroet
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Devious schreef: Ik hoop wel dat de 'last active topics' balk verkrijgbaar is voor phpbb3, of iets wat erop lijkt. Het geeft het forum een dynamisch effect; het is hierbij niet alleen de functionaliteit die (voor mij) belangrijk is.
OK. Op die manier had ik het nog niet bekeken. Het 'flashy-effect' voor onze moderne jeugd.
Het 'veranderende' is bij skepp enkel op de website te zien. Op http://www.skepp.be zie je rechts-onderaan de 5 laatste posts van het forum.
Geef mij maar een rustig stilstaand beeld dat ik op mijn gemakje kan bekijken.

Ik ben precies niet meer zo hevig als 20 jaar geleden ;-) .
Ik weet verder niet hoe moeilijk het is om die avatara's weer links te krijgen.
Dat kan natuurlijk, maar dan ben je wel aan het breken. Geloof me: na een week ben je het oude systeem vergeten. En trouwens: de naam van de poster staat nog altijd links.

Mvg.

ps. Persoonlijk (!!) vind ik overigens niets mis aan jullie huidige lay-out. Maar da's subjectief natuurlijk.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Blueflame schreef:Het hele dashboard afbreken ?
"behoud het goede" en wat de boer niet kent dat vreet ie niet zou ik spontaan zeggen.

Wat mij betreft mag deze hele lay-out de prullenmand in voor de oude bekende.
Gesloten