Chocolade-eters of kindslavendrijvers.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Kitty schreef:Eerst zou ik willen zien wat er met die kinderen gebeurt die dan hun werk kwijt zijn. Wordt het beter voor ze of juist nog erger. Ik zou willen weten wat precies de gevolgen zijn in Ivoorkust voordat ik zou beweren dat het een goede zaak is. Dus eigenlijk een heldere en goede blik op de 'andere kant' dat mist altijd bij dit soort zaken.

try out want ik gisteren geen verbinding gehad,na vele pogingen http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=5596
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Kitty schreef:Eerst zou ik willen zien wat er met die kinderen gebeurt die dan hun werk kwijt zijn. Wordt het beter voor ze of juist nog erger. Ik zou willen weten wat precies de gevolgen zijn in Ivoorkust voordat ik zou beweren dat het een goede zaak is. Dus eigenlijk een heldere en goede blik op de 'andere kant' dat mist altijd bij dit soort zaken.
ze kunnen dan naar school. Dat is in nederland in 1874 geregeld door de kinderwet van van Houten.
http://www.cultuurwijs.nl/nwc.rijksarch ... 00017.html

Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Fenomeen schreef: Kortom, helemaal zuiver op de graat ben ik niet,
Ik ook niet. Bijna niemand denk ik. De macro-economie en geopolitiek van vandaag de dag is ongelovelijk complex. Het is voor een individu onmogelijk om alles te weten en alles te onderzoeken. Wie daar de hele dag mee bezig is laat op andere fronten weer steken vallen. Maar met een beetje bewustwording van waar ons voedsel en gebruiksartikelen vandaan komen, en hoe en door wie deze worden geoogst, gewonnen of gefabriceerd, lijkt me niets mis. Daarom ben ik blij dat er mensen zijn die dergelijke mistanden aan de kaak stellen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Waarbij ik zeker ook niet ' heilig ' ben,zo veel lezend en waarnemend schrik :? ik nogal eens,blijkbaar kan de mens ook dit weer eens niet zelf,zouden de provo ' s (ben zelf ex-provo en heb het mee ontbonden) e.e.a. beter hebben gedaan?,nee vrees ik maar de ' discussies zijn er wel gestart, imho kan de mens het zelf wel oplossen,immers veranderingen komen vanuit onszelf:

tot zover even

p.s. ik heb vrijwel alle bijdrages hier . en andern gelezen,jammer van gister maar dat komt stukje bij beetje wel terug / met of zonder jargon, vaak meende ik dat iedreen :idea: al de ' voorkennis' had (en dat gaf vaak grote problemen op andere forums . beetje dom van me :?
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Tot uw dienst hier nog maar eens een link uit ongeveer 2005. Help ik eet vlees,en chocolade en neen ,de link >http://fatmandontplan.web-log.nl/fatman ... _is_k.html
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Think
Forum fan

Bericht door Think »

trialk schreef:Tot uw dienst hier nog maar eens een link uit ongeveer 2005. Help ik eet vlees,en chocolade en neen ,de link >http://fatmandontplan.web-log.nl/fatman ... _is_k.html
Mhmh, bekende informatie die die blogger daar geeft. Daarom eet ik ook maar heel weinig vlees. Minder dan eens per week. Maar als, wat de vegetariërsbond schrijft, één dag geen vlees eten zoveel beter is voor mens en milieu, denk ik: hoeveel scháde geeft één dag vlees dan, als je normaal geen vlees eet? Maar ja, ik ben natuurlijk wel een beetje zwartkijker.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

dank u wel think, zwartkijker,nu ja dat zegt u zelf,ik vind het heel eerlijk gezegd positief als we ook eens onze zwakke kanten laten durven zien,wijsheden niet menen in pacht te hebben maar gewoon in gesprek blijven,wat iemand gelooft is vaak interessant heel interessant zelfs,maar wat als b.v. Fons een boek gaat uitgeven,die ik helaas weinig meer hier zie,ik heb het weleens aan hem voorgesteld ,geheid wist hij wel dat er weer tegenkrachten zouden komen, de Ellegard stukjes bijdrages vond ik altijd prima,zowaar ben ik ook snel een boek van de auteur tegengekomen,en gekocht nu ja ik doe maar wat me goed dunkt,respecteer ieders mening en lees nog altijd veel,mag ik het a u b even hierbij laten. Als ik ga uitweiden wordt het weer onbegrijpelijk- omdat ik teveel schrijf vanuit dat weet men toch al en onherroepelijkverzandt in telegramstijl
Met vriendelijke groet
t
http://www.librarything.nl/author/ellegardalvar
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Think schreef:
trialk schreef:Tot uw dienst hier nog maar eens een link uit ongeveer 2005. Help ik eet vlees,en chocolade en neen ,de link >http://fatmandontplan.web-log.nl/fatman ... _is_k.html
Mhmh, bekende informatie die die blogger daar geeft. Daarom eet ik ook maar heel weinig vlees. Minder dan eens per week. Maar als, wat de vegetariërsbond schrijft, één dag geen vlees eten zoveel beter is voor mens en milieu, denk ik: hoeveel scháde geeft één dag vlees dan, als je normaal geen vlees eet? Maar ja, ik ben natuurlijk wel een beetje zwartkijker.

schade ? tja dat kan ik niet berekenen,men hoeft natuurlijk ook niet van alles wakker te blijven.
t is laat :wink:
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Ik eet mijn hagelslag met verve en genot, ook al weet ik niet precies waar deze chocola vandaan komt. Mijn bewustzijnsprincipes gaan tot het scheiden van afval en de goede doelen die aan de deur komen. Ik voel me niet verplicht om voor elk product na te gaan of er kinderslavernij in het spel is geweest aangezien ik dit een probleem vind van desbetreffend land en bevolking. Ben er wel bereid toe maar de effectiviteit ervan trek ik in twijfel. Is er een site waarop je kunt zien wat voor producten er door kinder-slaafjes gemaakt worden??
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Die is er vast wel Kevin: ,ik moet me er ook niet al te druk om maken, zie hoe eet een muis een olifant op? :?:
hapje voor hapje
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Nu ja, laten we ons ook maar op het goede nieuws richten, dit is tenslotte de goed-nieuws rubriek: Verkade chocola is goed genoeg om het Max Havelaar keurmerk te krijgen, dus ik geniet er volop van!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De volgende keer worden het weer gewoon chemische bananen ipv de biologische voorzien van Max Havelaar keurmerk.

Allemaal leuk en aardig voor de mensen in Peru, maar die smaak!
Het is moeilijk te omschrijven maar het gaat in de richting van vloerbedekking gemarineerd in houdbare bananenvla met extra zetmeel.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat is wel een probleem ja, dat dit soort produkten niet alitjd lekkerder zijn. Hoewel ik de pure chocolade van het Max Havelaar keurmerk wel lekker vindt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Steeds meer nieuws (dacht ik ) en nu blijkt ' fair trade al 50 jaar te bestaan" (Maar waar heb ik dat gelezen?) ik meen in een winkel te Gorinchem,kan ook Dordrecht zijn of ik heb weer te snel iets voor kennisgeving aangenomen

muffins
*Ingrediënten:
50g boter,
50g pure fair trade chocolade,
2 eieren,
75g suiker,
75g zelfrijzende bloem,
100g fair trade choco drink.
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180°C.

Breek de chocolade in stukjes, snij de boter in blokjes. Smelt de chocolade en de boter in een kommetje die in een pan met een laagje water staat.

Doe de eieren, zelfrijzende bloem en choco drink in een kom en klop met een garde in 1 minuut alles tot een egale massa.

Roer de gesmolten chocolade en boter door de massa.

Vul de muffinvormpjes met het mengsel (dit is genoeg voor 12 kleine vormpjes).

Bak ze 15 min in de voorverwarmde oven.

Tip: wat extra bakpoeder maakt de muffins luchtiger.

uit korte opgeslagen berichten

en aha . http://www.etenisweten.be/2009/06/05/ve ... n-de-lift/
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Think
Forum fan

Bericht door Think »

trialk schreef:Steeds meer nieuws (dacht ik ) en nu blijkt ' fair trade al 50 jaar te bestaan" (Maar waar heb ik dat gelezen?) ik meen in een winkel te Gorinchem,kan ook Dordrecht zijn of ik heb weer te snel iets voor kennisgeving aangenomen
Tja, 't is niet helemáál waar. In 1959 is SOS opgericht als fondsenorganisatie. Deze organisatie begon zich in 1967 te richten op eerlijke handel en is zich op een gegeven moment Fair Trade Original gaan noemen. Van hun is deze PR campagne van Fair Trade bestaat al 50 jaar. Maar dat gaat dus slechts over het bestaan van één bepaalde organisatie, die toen nog wat anders deed (fondsenwerving). Dit alles is te lezen op hun homepage www.fairtrade.org .

Het eerste FairTrade keurmerk was 'Max Havelaar', het bekende koffiekeurmerk, gelanceerd door Solidaridad in 1988. Dus eerlijke handel als zijnde eerlijke handel overeenkomstig gecertificeerde normen vastgelegd in een keurmerk, is dus pas 21 jaar oud. Maar dus wel volwassen geworden 8) . zie http://www.fairtrade.net/history_of_fairtrade.html.

Maar ook voor het Max Havelaar keurmerk bestond, waren er al wereldwinkels. Ik herinner mij dat toen ik in de jaren '80 een tiener was al dingen bij de wereldwinkel kochten. 40 Jaar geleden ging de eerste Wereldwinkel ter wereld open en wel in Breukelen. http://nieuw.wereldwinkels.nl/

Dus persoonlijk zou ik zeggen: het bestaat 40 jaar, want zolang is het al mogelijk om eerlijk verhandelde produkten te kopen.
Plaats reactie