Columniksten staakt ! (Reactie tegen Desanne van Brederode)

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Columniksten staakt ! (Reactie tegen Desanne van Brederode)

Bericht door Akkersloot »

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /38226227/

In deze column van 16 december in Buitenhof roept Desanne van Brederode op cineasten op om te staken. Want "politici moeten het niet wagen om een film te maken".

Gezien deze oproep van gristentrut ("Wilders die nog geen goede kapper van een slechte kapper kan onderscheiden") "columnist" Van Brederode dan ook maar een oproep aan columnisten om te staken. :idea:
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

'GOD, DAT is iemand - en ik kan het niet anders zeggen dan in zo'n vreselijke EO-zin - die van mij houdt om wie ik ben', zegt Désanne van Brederode, schrijfster van de Bildungsroman Ave verum corpus, waarin zij in hallucinogene beelden haar overgave aan het katholicisme beschrijft. :twisted: 'Iemand ziet me, iemand kent me, iemand tegenover wie ik me niet hoef te bewijzen - dat is zoals ik God ervaar.'
Uit alles wat Van Brederode erover zegt, spreekt een zelfverzekerde berusting: het is goed zo, de dingen komen vanzelf, het leven is in goede handen.
Meer bij De Groene over de "Roomse Verleiding"
In ieder geval lijkt mij objectief met filosofie bezig te zijn voor haar niet weggelegd met zo'n basis :D
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Akkersloot. Als je Desanne van Brederode een slechte columniste vindt, kun je tenminste uitleggen waarom je haar een slechte columniste vindt.

Maar zelfs het inzicht dat je dat moet doen, wil dit topic enige leeswaarde hebben, ontbeer je blijkbaar.

En da's jammer, want zelf heb ik ook het gevoel dat ze niet zo sterk is. Alleen kan ik mijn vinger er nooit op leggen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Ze speelt enkel de man (wilders), ze vertelt grosso modo onzin (alsof enkel beroepskunstenaars iets mogen produceren), ze vergelijkt appels met peren (voetballer en cineast?) en ze is geen al te groot schrijverstalent (enkel afgaande op deze tekst).

Niet onder de indruk
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Het gaat niet om het mógen: alles mag, ook van Van Brederode. Het gaat om de vraag of we daar nou op zitten te wachten, en of het niet gek is dat een produkt dat Geert Wilders gaat maken - waarvan we nu al kunnen raden dat het stukken minder vakkundig in elkaar zal zitten dan vele andere films die gemaakt zijn door vaklui - vele malen meer aandacht krijgen, omdat Wilders nu eenmaal zijn toch al schreeuwerige boodschap rondtoetert.

Kennelijk begrijp jij de stijlfiguur van de hyperbool niet. Of denk jij dat Van Brederode hier werkelijk mee oproept tot een staking van filmmakers?

Nee, natuurlijk niet: het gaat erom dat dat filmpje van Wilders al die aandacht niet waard is. Zo bijzonder zal het niet zijn, hoor, in cinematisch opzicht. Of denk jij serieus dat Wilders een waar filmisch kunststuk gaat afleveren?
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Theoloog schreef:Het gaat niet om het mógen: alles mag, ook van Van Brederode. Het gaat om de vraag of we daar nou op zitten te wachten, en of het niet gek is dat een produkt dat Geert Wilders gaat maken - waarvan we nu al kunnen raden dat het stukken minder vakkundig in elkaar zal zitten dan vele andere films die gemaakt zijn door vaklui -
Zoals Appelflap al zei vergelijkt Van Brederode appels met peren (cineasten met voetballers) en speelt ze duidelijk op de man (betreffende het kapsel van Geert). Dat is al voldoende lijkt mij. En verder dat die film geen vakwerk kan worden is ook de schuld van de islamoffin (ze zal de film Sieg des Volkes van Hitlers cineast Liefenstahl dan ook als "vakwerk" bewonderen boven een film over het Mein Kampf van de 21e eeuw) Van Brederode zelf. Want geen enkele cineast waagt zich aan een film over de koran. Niet iedereen wil het gezeik aan horen dat "je je beveiliging aan je zelf te danken hebt".
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Euh... en de term 'islammoffin' is niet op de man spelen?

Waarom is het feit dat een film over de islam geen vakwerk kan worden de schuld van specifiek Van Brederode? Zij zegt toch niet dat filmmakers geen film over de islam zouden moeten maken? Ik snap niet wat zij daar mee te maken heeft.

Zij laat zich uit over het fillempie dat Geert Wilders aan het maken is, en waar het kabinet zich druk om maakt, en waar de media aandacht aan geven. Zouden de media er geen aandacht aan geven (of een berichtje van tien regels op kolom 6), dan zou er al gauw geen haan meer naar kraaien, vermoed ik.

Het kapsel van Geert zegt wel wat over z'n persoonlijkheid toch? Bijvoorbeeld dat hij zich niks maar dan ook niks gelegen laat liggen aan wat anderen denken. En dat vind ik niet gezond voor iemand met politieke macht.

Leni Riefenstahl was een vakvrouw, Akkersloot. Die films missen hun uitwerking niet, for good or bad.

Maar ook dat is een loos argument. Het feit dat Riefenstahl zich in dienst stelde van een fout regime (deed Von Karajan ook trouwens, en de firma's Bayern, IG Farben, Krupp, etc) wil niet zeggen dat een knullige film over de Islam nou is waar Nederland op zit te wachten.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Door zulke dergelijke stunten krijgt die mediageile Wilders alle aandacht die hij m.i niet verdiend. En het zou me hoogelijk verbazen als hij niet die film gebruikt om zijn eigen visie (op de islam) te verspreiden.
Fuck met alles.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Foei, Plons. Een ad hominem op Wilders, de man die zelf slechts inhoudelijk discussieert ('Knettergek') en wordt gedemoniseerd omdat hij als enige * proest * de beestjes bij de naampjes durft te noemen.

(Hij wordt niet in verband gebracht met het fascisme omdat hij de grondwet wil veranderen zodat hij moslims bij wet kan discrimineren natuurlijk)
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Plons schreef:. En het zou me hoogelijk verbazen als hij niet die film gebruikt om zijn eigen visie (op de islam) te verspreiden.
MAG HIJ DAT NIET DAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Theoloog schreef:Euh... en de term 'islammoffin' is niet op de man spelen?
Nee dat is zeer zeker niet op de man/vrouw spelen. Naar mijn weten heeft Desanne Brederode geen Duitse roots. De benaming islammoffin krijgt ze dan ook alleen vanwege haar sympathy voor de Kinderverkrachter Mohammed en zijn ideologie.

Waarom is het feit dat een film over de islam geen vakwerk kan worden de schuld van specifiek Van Brederode? Zij zegt toch niet dat filmmakers geen film over de islam zouden moeten maken? Ik snap niet wat zij daar mee te maken heeft.
Ze doet immers mee aan het aanzetten tot haat tegen Wilders en tegen het maken van een kritische film.
Zij laat zich uit over het fillempie dat Geert Wilders aan het maken is, en waar het kabinet zich druk om maakt,
Dat zegt niets.
en waar de media aandacht aan geven. Zouden de media er geen aandacht aan geven (of een berichtje van tien regels op kolom 6), dan zou er al gauw geen haan meer naar kraaien, vermoed ik.
Ja net als die foto in een Haags museum. Komt ook niet in direkt op de voorpagina's. Laat staan in de Arabische wereld. Toch roept iedereen al moord en brand. De Mohammedanen EN de islammoffen die de 'spontane' akties van de mohammedanen vrezen.
Het kapsel van Geert zegt wel wat over z'n persoonlijkheid toch? Bijvoorbeeld dat hij zich niks maar dan ook niks gelegen laat liggen aan wat anderen denken. En dat vind ik niet gezond voor iemand met politieke macht.
Ha ha ha ha.
Leni Riefenstahl was een vakvrouw, Akkersloot. Die films missen hun uitwerking niet, for good or bad.

Maar ook dat is een loos argument. Het feit dat Riefenstahl zich in dienst stelde van een fout regime (deed Von Karajan ook trouwens, en de firma's Bayern, IG Farben, Krupp, etc) wil niet zeggen dat een knullige film over de Islam nou is waar Nederland op zit te wachten.
Alleen maakt Riefenstahl regelrechte propaganda voor Hitler. Een vakfilm volgens onze Desanne Riefenstahl.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Theoloog schreef: Het gaat niet om het mógen: alles mag, ook van Van Brederode.
het is nogal dom om iets te veroordelen zonder dat je weet wat het is. Zeker als je dit doet met schieten op de man en een onnozel machtsargument. Wilders mag geen film maken omdat hij er niet voor gestudeerd heeft? en daarom is het resultaat per definie slecht? bijzonder flauw
Theoloog schreef: Het gaat om de vraag of we daar nou op zitten te wachten,
in de ogen van Brederode blijkbaar wel. Als het haar echt niet interesseert is er toch geen reden voor een column?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Akkersloot:
Los van de vraag of de betreffende dame gelijk heeft met wat ze zegt - ik vind het de grootst mogelijke onzin - zou het wellicht voor jou eens goed zijn om je af te vragen of de manier waarop jij je berichten vormgeeft, niet meer kwaad dan goed doet voor de doelen die je wenst te bewerkstelligen. Denk er eens over na :idea:

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Devious schreef:Akkersloot:
Los van de vraag of de betreffende dame gelijk heeft met wat ze zegt - ik vind het de grootst mogelijke onzin - zou het wellicht voor jou eens goed zijn om je af te vragen of de manier waarop jij je berichten vormgeeft, niet meer kwaad dan goed doet voor de doelen die je wenst te bewerkstelligen. Denk er eens over na :idea:

Vriendelijke groet.
Al gereageerd op mijn "oud zeer" post ?
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Mijn ode aan Desanne van Brederode alias Desanne Riefenstahl :

http://www.filmreference.com/images/sjff_01_img0504.jpg
Plaats reactie