fred eerst jij
De volgende video-lecture laat zien dat het fysieke brein eerder reageert dan de geest registreert. Er is geen sprake van een "vrije" wil.
Jij ontkent dus de eigenschap geheugen? Systemen kunnen niet alleen informatie uitwisselen, ze kunnen die ook opslagen. Dat waarnemen en opslagen, registeren noemt bewustzijn. En dan weer die sprong naar vrije wil, ik wil ook uit de impasse geraken maar spring dan niet zo met zeven mijls laarzen van de hak op de tak.
Ali
Jawel LD, maar een punt is niet meer dan een tool om een model van de werkelijkheid te creëren. Net zoals een veld dat is. Ondanks deze 'tools' snapt geen wetenschapper wat ruimte is, of wat een singulariteit is. Dat verzin ik niet zelf, maar lees ik in het boek 'De ontrafeling van de kosmos' van Brian Greene. En dat is een vooraanstaand supersnaar fysicus.
Een veld is geen tool om een model van de werkelijkheid te creëren, een veld is deel van de werkelijkheid. Elke elektrische kabel, ook data kabels, hebben een elektromagentisch veld. Dat kan alwel eens voor reële problemen zorgen. Een punt hoort dan wel wel thuis in een "model". Een beschrijving, omdat we het niet rechtstreeks kunnen waarnemen.
nog even een link leggen naar vorige posts;
En als die wetenschappers niet snappen wat ruimte is hoe kom je dan aan de claim dat jij oneindigheid snapt?
ali
Nogmaals LD, de energie die ten grondslag ligt aan alles, ik noem dat maar even 'oer energie', is niet begrensd omdat er m.i. niets buiten die energie bestaat, het staat niet in verhouding tot, het is onvergelijkbaar en honderd procent authentiek en uniek. Het is z'n eigen axioma. De schildpad onder het universum die zichzelf aan z'n eigen broekriem optrekt.
Het staat niet in verhouding tot, wat of wie of het staat gewoon nergens mee in verhouding? Wat bedoel je?
ali
Als er ten gevolge van een tweede Oerknal nog een universum zou zijn, zou je dan kunnen zeggen of dat andere universum eerder of later dan het onze was? Of dat het een bepaalde positie t,ov. ons universum in nam?
tweede is later, komt na één, en positie de tweede positie. Maar waar haal je het idee van een tweede oerknal? Is de eerste keer dat ik dat hoor
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.