Je kunt het niet lezen maar vermeldt wel dat die anderen geweld verheerlijken?Mus schreef: ↑24 jun 2025 00:13
Ik heb het dan ook niet over jou bonjour maar wel over een paar anderen die het huidige geweld al weer een paar pagina’s verheerlijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die gasten niet kan lezen wegens niet te onderdrukken braakneigingen die dan opkomen, maar dat ter zijde.
Niemand verheerlijkte geweld en daarom kon je dat ook niet lezen!
---------------
Ik leef hier en nu in Nederland en het is heel erg, vind ik dan,
maar vandaag sterven in Nederland waarschijnlijk meer mensen dan in Gaza!
Precies weet ik het nog niet, want exacte dagcijfers komen later beschikbaar via CBS StatLine.
Gemiddelde sterfte per dag is ongeveer 470 mensen. Exacte cijfers van vandaag zijn uiteraard nog niet beschikbaar. Kortom: er overlijden vandaag waarschijnlijk tussen de 400 en 500 mensen in Nederland. Ik verwacht niet dat het er in Gaza meer zullen zijn. Jij wel dan?
Jaarlijks werden er in de Gazastrook 55.000 kinderen geboren dus per dag: 150
Er overleden tot 7 oktober 2023 elk jaar 6.000 personen, dagelijks dus: 16 personen.
In Nederland worden jaarlijks ongeveer 180.000 kinderen geboren en er overlijden er ongeveer evenveel: dagelijks: 493
Dat het natuurlijk aantal doden in de Gazastrook zo laag was komt grotendeels doordat de bevolking zo jong was.
44% is jonger dan 15 jaar, in Nederland is dat 16%
In Nederland is het aantal personen van 65 jaar en ouder vrijwel dan 20%
Verder is de Nederlands bevolking 9 maal zo groot.
Bron: wikipedia
Door oorlogsgeweld omgekomen personen in de gazastrook de afgelopen week:
19 juni:69
20 juni: 0
21 juni: 202
22 juni: 69
23 juni: 39
24 juni: 79
25 juni: 79
Bron: data.techforpalestine.org
Peter van Velzen