Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

siger

Bericht door siger »

Ali schreef:Da's geen steekhoudend argument Siger. Jij kunt niet voor de lezers spreken. Bovendien zal een verkrachter nooit zeggen dattie een verkrachter is of wel eens iemand verkracht heeft..
Ik repliceerde op een post die voor de lezers sprak.
Er kan er al eens eentje tussen glippen, maar massa's; onvoorspelbaar vaak?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef:Precies. Dus Mariakat, jouw gebruik van de uitdrukking 'reguliere wetenschappers' verried wat jij als bron van informatie had voor je stelling,
Precies.
Dat is het goede antwoord.
Maar dat was niet wat gezegd werd.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 352#176352
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
Rereformed schreef:Precies. Dus Mariakat, jouw gebruik van de uitdrukking 'reguliere wetenschappers' verried wat jij als bron van informatie had voor je stelling,
Precies.
Dat is het goede antwoord.
Maar dat was niet wat gezegd werd.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 352#176352
En even daarna worden in dat topic aan jou gestelde simpele vragen simpelweg ontweken.
Nog maar een keer proberen.
Doe jij tegenwoordig nog aan 'alternatieve geneeswijze'. Mariakat?
Er zijn 3 mogelijkheden.
1] ja
2] nee
3] dat vertel ik niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

siger schreef:
Mariakat schreef:Klaarblijkelijk zijn hier niet veel lezers, die vaak in aanraking komen met vrouwen die negatieve ervaringen hebben gehad met een dominante man, die het zag als zijn ultieme dominantie om vrouwen te overweldigen, te manipuleren, te overheersen en de machtigste te spelen en dat puur op basis van meer lichaamlijke kracht.
Hoe rijm je dat met deze uitspraak?
Het erge is dat massa's ... mannen gebrand zijn op verkrachtingen. Dat die bij ... primitief denkende mensen onvoorstelbaar vaak voorkomen.
Ze zijn er in massa's, en toch komen de lezers er niet mee in aanraking?
Er beginnen 2 topics door elkaar te lopen, vandaar mijn reactie elders:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 869#177869
Cluny
Banned

Re: Gidswoorden.

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef::D
Hoe meer linken er komen, hoe groter het vraagteken.
Wat een wetenschappelijke onderzoeken.
Wie komt daar nou nog uit met een juiste conclusie?
Ga je je toch afvragen:
Hoe "wetenschappelijk"is dat nou allemaal?

Ik zou zeggen: Mensen geloof de bakerpraatjes maar.
Klinkt het leukste en dat de wens de vader van de gedachte is mag toch ook meewegen? :^o
Lekker veel ejaculaties maar en geen schuldgevoelens meer bij veel en jong masturberen.
Wat wil je nog meer???!!!
The world a better place with masturbation.
Wel of niet ouder worden?
Wat maakt die paar jaar van je leven nou uit, als het plezier er omgekeerd evenredig aan is? :angel12:

En holistisch gezien?
Geen schuldgevoelens en geen scrupules en lekker alles later functioneren waarvoor het "gemaakt" is en zoals de hormonen het voorschrijven?
Moet toch aardig stressverminderend zijn, maar op zijn minst niet stress verhogend.
Maakt zeker weer een paar jaar uit in de gunstige richting.
En holistisch gezien?

Holistisch is in dit schrijfsel een gidswoord.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

heeck schreef:Kitty,
Even voor de glimlach omdat "bewijslast" en de verfoeilijke "negatieve bewijslast" elkaar telkens weer opzoeken:
Kitty schreef: En alternatieve middeltjes als Prostavit hebben hun werking gewoon niet bewezen, ik ga er vooralsnog vanuit dat 'alles goed in werking houden' dus ook de erotische functie heilzaam is. Of dit crap is weet ik niet, zo ja, kom dan maar met een goede weerlegging.
Jij gaat er vanuit dat . . . . . . . heilzaam is (tegen prostaatproblemen) en de omstanders mogen aantonen dat die door jou niet aangetoonde, maar wel aangenomen heilzame werking niet bestaat ??
Alsof ik "Theoloog" weer hoor. :wink:

Roeland
Hier is het gidswoord heilzaam.
siger

Bericht door siger »

Er is toch wel een grens aan het aantal gidswoorden. Er zijn veel heilzame dingen, en er is geen ander woord om ze te beschrijven.
Nog eventjes en wmaken 'gidswoord' tot gidswoord.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Cluny schreef: Hier is het gidswoord heilzaam.
Sla je niet een beetje door Cluny? Leg eens uit waarom heilzaam een gidswoord is? Als je zo begint zien we door de bomen het bos niet meer, en verwordt dit topic tot onzin.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Google: Resultaten 1 - 10 van circa 84.300 voor heilzaam (0,16 seconden)
Het is heilzaam om af en toe van een paar pagina's de links te lezen.
Heilzaam.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

HEILZAAM
-curatief -geneeskrachtig -zegenrijk -weldadig -raadzaam -nuttig -goed -gezond -geschikt -genezing aanbrengend

Tja, ik zie hier toch echt geen gidswoord in. Dit woord kan gewoon gebruikt worden voor alles wat nuttig, gezond, goed, geschikt, weldadig, geneeskrachtig is. Dus iemand die dit woord gebruikt doet niet meteen belletjes rinkelen, en dat is toch de bedoeling bij een gidswoord? Het is niet een gidswoord omdat een alterneut of religieuze het ook gebruikt. Een gidswoord is een gidswoord omdat het specifiek gebruikt wordt door iemand met een bepaalde achtergrond of specifiek binnen een bepaalde context.

Een woord als heilzaam is dus geen gidswoord.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ook de naam
" Cluny"
is een gidswoord
( veel avatars en "oorlogsnamen" zijn trouwens ook "gidswoorden " :lol:
(lap ,scheld en geuzen)Namen die anderen je hebben gegeven ,zijn ook "gidswoorden "
ze duiden aan wat anderen ( inzonderheid je "tegen"en "mede"standers ) van je denken )

CLUNY dus : betekent (o.a.) een oud stadje in Bourgondië waar nog steeds een (cultuur)historisch zeer belangrijke Benedictijner-abdij aanwezig is ...

Maar ik kan daaruit toch moeilijk besluiten dat de persoon Cluny een adept van trappisten-bieren is ?
Alhoewel het in die richting wijst .... héhéhéhé

Of is de persoon Cluny misschien een voormalige trappisten-monnik die het klooster de rug heeft toegekeerd ( zijn "kap over de haag heeft gesmeten " zoals men hier zegt ) ? :roll:

Gidswoorden kunnen een persoonlijk vermoeden uitdrukken aangaande de ingesteldheid en het levensbeschouwelijke houvast ( het mijne is nogal eclectisch en hedonistisch ) van de gebruiker ervan , maar dat vermoeden moet worden bevestigd , buiten dat gidswoord ( of eventuele andere gidswoorden ) om en wel door o.a. verdere stellige en ondubbelzinnige uitspraken van die persoon in verband met zijn bronmateriaal of achtergrond (= iedereen heeft een achtergrond en een verleden ) van belang in het topic
en wanneer ernaar wordt gevraagd .

Daar kan je (persoonlijk) dan ( en bij iemand die slechts in staat is warrige ( wollige , onheldere ) uitspraken te doen___en zijn bronnen of achtergronden niet aanhaalt of minstens vermeldt ____)slechts een gestage stroom van nieuwe symptomatische "gidswoorden" menen te ontdekken ...zonder ooit in staat te zijn de aard van ( al dan niet een ziekelijke ) mentale ingesteldheid( = Mindset * / brein ) , vast te stellen

Meestal is het tijdverspilling ( een die zeker een echte discussie niet bevorderd ) ....
om te graven in en naar de "creationist mindset" , het "gelovige brein " , de "open mindset" van de alterneut
etc...

Je zal echter wel een goede proef moeten ontwerpen vooraleer je zomaar iemand op grond van zijn gidswoordjes kunt klasseren ...

Een voorbeeld van een proef ?
Ooit had ik eens een (internet)discussie met een heks die beweerde dat telepathie bestond en dat iedereen met een "open mind " haar berichten kon ontvangen ....
Ik stelde haar voor me een telepathish bericht te sturen ( waar ik de inhoud niet vooraf van kon weten )
Ik preciseerde dat ik me zou neervleien op bank nummer 4 op het stationsplein van Gent van 21 tot 22 uur
met een "open mind " op 9 augustus ( = het jaar ben ik vergeten )
Ik wacht nog altijd , alhoewel ik wel meende een zacht geruis te hebben gehoord op die bewuste avond en plaats ( misschien de gemotoriseerde bezemsteel van een voorbijvliegende heks die kwam controleren of ik daar wel op die bank zat ? :lol: )

Oh ja het was/is anecdotisch bewijs natuurlijk ....
Maar dat geeft niets: want deze heks beweerde ook altijd dat anecdotisch bewijs evengoed bewijs is ....

Teveel vasthangen aan enkele en alleen aan (symptomatische verklikker) gidswoordjes en je maakt van uw snorharen / voelsprietje een onbruikbaar ding
Gidswoorden worden dan meteen gidsmoorden (= stigma)

Ik heb toch de indruk dat ( enkelen ) gidswoorden slechts willen gebruiken ( en opzoeken, systematiseren en iets als gidswoord gaan definieren /kwalificeren ) om gewoon elke mogelijke discussie dood te kunnen slaan en in hun voordeel te beslechten zonder echte argumenten te formuleren : maar enkel vermoedens hoeven in te brengen over de vermeende "mindset " en de "integriteit " van de geviseerde diskussiepartner ...

Dat is dan meteen het gebruik van een bekende drogredenering en logische paradox
nl "de leugenaar liegt altijd "
Dat is een subtiele vorm van het "Tu Quoque" argument
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
wat op zijn beurt een "ad hominen" is

En natuurlijk is de beschuldiging een drogreden te gebruiken ook dikwijls een drogreden ...

Terug dus naar het echte argumenteren / zonder al te veel ( oude en nieuwe ) sofisterijen
Orwelliaanse new-speech en vooral met ingebouwde falsifeerbaarheid ( ook van de "gidswoorden" ) ....

(*)
Mind-set =
Een brein dat is vastgelopen in een bepaald denken
Een "open-mind"-set mag echter niet zo "open" zijn dat je hersenen eruit vallen
(Vrij naar het onderschrift van P.Vroon)
Trouwens :Wat zijn hier de gidswoorden ?

P.S.
Mariakat ?
is dat een "kattenvrouw" , een maria die liefhebster is van allerlei ras en straatkatten ,
een "catwoman" uit de stripverhalen ( een soort Mega Mindy )
of een "kattig" Mariatje , dat je niet zonder handschoenen moet aanpakken
Een verbastering van Miaauw kat ?
jammerend miauwend op zoek naar wat aandacht ?
een kattin tijdens de kattenmaand ?

PPSS
Allemaal "gidswoorjes" ....geput uit de"couleur locale"
Lees de Van Daele die staat vol met gidswoordjes waarmee je de Hollander , de Fries , de Vlaming en de Surinamer kunt ontdekken ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:HEILZAAM
-curatief -geneeskrachtig -zegenrijk -weldadig -raadzaam -nuttig -goed -gezond -geschikt -genezing aanbrengend

Tja, ik zie hier toch echt geen gidswoord in. Dit woord kan gewoon gebruikt worden voor alles wat nuttig, gezond, goed, geschikt, weldadig, geneeskrachtig is. Dus iemand die dit woord gebruikt doet niet meteen belletjes rinkelen, en dat is toch de bedoeling bij een gidswoord? Het is niet een gidswoord omdat een alterneut of religieuze het ook gebruikt. Een gidswoord is een gidswoord omdat het specifiek gebruikt wordt door iemand met een bepaalde achtergrond of specifiek binnen een bepaalde context.

Een woord als heilzaam is dus geen gidswoord.
Bij mij rinkelt het belletje wel als ik dat gidswoord tegenkom.
Heilzame Kamillethee, die meer dan 10 van je jeugdjaren hebben vergald omdat je BD-moeder de overtuiging had en nog steeds heeft dat het goed voor de mens is.
Heilzame zondagen, word je 's morgens naar de kerk meegesleurt en is alles wat een mens een lach oplevert is de rest van de dodelijk saaie dag verboden. Terwijl al je klasgenoten altijd leuke dingen doen op zondag.
Zodra iemand het woord heilzaam laat vallen is het ook niet gepast om daar je eigen twijfels over uit te spreken.
Meer dan de helft van de keren in mijn leven dat iemand mij iets als heilzaam presenteert, denk ik rot op met die heilzame klerezooi.
Het googleresultaat geeft daar een goede afspiegeling van.
Ik gebruik zelf dat woord nooit tenzij als persiflage.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Tsjok45 schreef:Ook de naam
" Cluny"
is een gidswoord
.....................
Cluny.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Cluny, dat lijkt meer op een jeugdtrauma dan op een gidswoord. :)

Als ze alles 'gezond voor je' hadden genoemd had je dat nu een gidswoord genoemd. Het woord heeft gewoon voor jou een negatieve lading gekregen.

Lekker in het zonnetje zitten is heel heilzaam voor mijn humeur. Wat zegt dat nu over mij in het kader van het gidswoord? :D

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Tsjok schreef:Teveel vasthangen aan enkele en alleen aan (symptomatische verklikker) gidswoordjes en je maakt van uw snorharen / voelsprietje een onbruikbaar ding
Gidswoorden worden dan meteen gidsmoorden (= stigma)

Ik heb toch de indruk dat ( enkelen ) gidswoorden slechts willen gebruiken ( en opzoeken, systematiseren en iets als gidswoord gaan definieren /kwalificeren ) om gewoon elke mogelijke discussie dood te kunnen slaan en in hun voordeel te beslechten zonder echte argumenten te formuleren : maar enkel vermoedens hoeven in te brengen over de vermeende "mindset " en de "integriteit " van de geviseerde diskussiepartner ...
Daar kon je wel eens heel erg gelijk in hebben.
Maar laat iemand nog maar zijn prive onderwerpje.
Misschien komt hier af en toe nog wel eens iets redelijks te staan.

Mariakat
Ik vind alles prima.
Maria alleen vindt ik zo "heilig" klinken.
Maak er maar wat van, zolang je jezelf niet "ophangt" [-o<
Dat doen anderen hier al genoeg.
Maria :twisted:
Plaats reactie