Kan Trump gevaarlijk zijn?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Kan Trump gevaarlijk zijn?

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef:
axxyanus schreef:@vegan-revolution.

Proficiat, je hebt, wat betreft Steve Bannon, het equivalent van een creationistisch filmpje gevonden.
Als je verder kijkt dan de titel van het filmpje (hetgeen op zichzelf een non-argument is) dan zul je zien dat de inhoud ervan het anti-semitisme wat sommigen Steve Bannon aanwrijven in twijfel trekt aan de hand van de vele relaties van Steve Bannon met joden in een bovendien door joden opgerichte organisatie (Breitbart).
Ik heb het filmpje bekeken en het doet wat creationisme filmpjes doen. Het focust op specifieke details die vragen zouden kunnen doen rijzen en negeert het patroon dat in de andere richting wijst.

Mensen zijn complexe wezens. Je kan anti-semitisme niet tegenspreken omdat die persoon goed kan omgaan met individuele joden. Net zomin als dat je racisme kan tegenspreken omdat iemand goed kan omgaan met individuele kleurlingen of je seksisme/vrouwenhaat kan tegenspreken omdat iemand goed kan omgaan met individuele vrouwen.

Wat we in dat filmpje te zien krijgen is het equivalent van: "Hij kan geen racist zijn want hij heeft kleurlingen als vrienden." Zoiets zou jij normaal gezien ook niet als argument aanvaarden maar nu om Trump te verdedigen bied jij ons dat aan in de verwachting dat wij het wel zouden aanvaarden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Gerard R. schreef:Het is bekend wat hij voorstaat.
Is het werkelijk bekend? Of is wat als "bekend" verondersteld wordt niet meer dan geruchten die niet overeenkomen met de werkelijkheid? Ik heb in ieder geval al een paar keer geconstateerd dat in het licht van bepaalde zaken een zekere etikettenplakking op Steve Bannon op zijn minst discutabel is.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

axxyanus schreef:Mensen zijn complexe wezens. Je kan anti-semitisme niet tegenspreken omdat die persoon goed kan omgaan met individuele joden. Net zomin als dat je racisme kan tegenspreken omdat iemand goed kan omgaan met individuele kleurlingen of je seksisme/vrouwenhaat kan tegenspreken omdat iemand goed kan omgaan met individuele vrouwen.
Je kunt aan de hand hiervan in ieder geval constateren dat een vermeend anti-semitisme(/racisme/mysogenie) in ieder geval niet zo extreem is dat leden uit de betreffende groep gemeden worden. Dat is dan tenminste iets en niet niets. Over de waarschijnlijkheid dat iemand dan toch op vergezochte wijze nog een hekel heeft aan groeperingen met wiens leden hij vriendschappelijk omgaat kun je twisten uiteraard.
axxyanus schreef:Wat we in dat filmpje te zien krijgen is het equivalent van: "Hij kan geen racist zijn want hij heeft kleurlingen als vrienden."
Waar het mij slechts om gaat is dat het in ieder geval de scherpe kantjes afhaalt van de meest waanzinnig extreme karikaturen die je wat dat betreft soms tegenkomt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

vegan-revolution schreef:
Gerard R. schreef:Het is bekend wat hij voorstaat.
Is het werkelijk bekend? Of is wat als "bekend" verondersteld wordt niet meer dan geruchten die niet overeenkomen met de werkelijkheid? Ik heb in ieder geval al een paar keer geconstateerd dat in het licht van bepaalde zaken een zekere etikettenplakking op Steve Bannon op zijn minst discutabel is.
Bekend is bekend. De man heeft ook wel eens wat gezegd, heeft een levensloop en wordt al lang 'gevolgd' in wat hij doet en laat. Ik zou niet weten wat er plotseling anders is hoor.
En als topadviseur van Trump acht ik hem een groot risico voor bepaalde groepen Amerikanen, bedrijfsleven en staten.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: En als topadviseur van Trump acht ik hem een groot risico voor bepaalde groepen Amerikanen, bedrijfsleven en staten.
als adviseur heeft hij geen bevoegdheden, de eindbeslissing ligt bij de president en die hoeft niemand blind te volgen
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Adviseurs zijn er niet voor de onzin.
Maar verder een pak van mijn hart voor de Amerikaan. :wink:

http://feeds.reuters.com/~r/Reuters/UKT ... KKBN13E0AP" onclick="window.open(this.href);return false;
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef:Als adviseur heeft hij geen bevoegdheden, de eindbeslissing ligt bij de president en die hoeft niemand blind te volgen
Wel, Trump zal vast wel luisteren naar de man die hij de meest geschikte kandidaat vindt om hem te adviseren. Vrijdag zei Bannon bijv: "Dick Cheney. Darth Vader. Satan. Dat is macht. Het helpt ons alleen maar wanneer de liberalen het verkeerd hebben, wanneer zij blind zijn m.b.t. wie we zijn en wat we doen".
"Dick Cheney. Darth Vader. Satan. That's power. It only helps us when they (liberals) get it wrong. When they're blind to who we are and what we're doing," he said in an interview published Friday, his first outside of Breitbart since the election.
Bron: http://edition.cnn.com/2016/11/18/polit ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is m.i. zeer veelzeggend dat de top-adviseur zich op deze manier uit. In ieder geval zijn ze niet bang voor hun mening uit te komen. Maar goed, ze hebben zowel het Huis, de Senaat als het presidentschap in handen-- wie kan hen realistisch gezien tegenhouden?
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie heeft een bijzondere reactie over profetieën aangaande deze tijd en nu over de verkiezing van Trump.
Voor mij volkomen nieuw, maar misschien een onderwerp om verder uit te diepen.
Maar niet hier.
Afgesplitst naar
Profetieën aangaande presidentschap D. Trump
Verdere soortgelijke reacties van en over christengelovigen en hun verwachtingen zie aldaar.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

@ Maria,

Raar dat die reactie weer afgesplitst wordt want hij is o zo on topic. Het geeft de verwachting en hoop weer van heel veel mensen die op hem hebben gestemd. En het is ook zo enorm van toepassing op de titel van deze draad. Kan Trump gevaarlijk zijn? Ja, hij kan heel gevaarlijk zijn, maar hij zou ook heel gevaarlijk kunnen zijn op een heel andere manier dan veel mensen momenteel vrezen. Hij zou ontzettend gevaarlijk kunnen zijn voor oplichters die tot nu toe dachten onaantastbaar te zijn door hun macht en geld.
Hallo meneer God, met Anna.
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef: Wel, Trump zal vast wel luisteren naar de man die hij de meest geschikte kandidaat vindt om hem te adviseren.
maar als hij overdrijft, wat niet anders kan als ik sommige hier lees, zal Trump toch wel op het rempedaal duwen.
ChaimNimsky schreef: Maar goed, ze hebben zowel het Huis, de Senaat als het presidentschap in handen-- wie kan hen realistisch gezien tegenhouden?
dus jij denkt dat de Vs nu een dictatuur is?

er is nog steeds de rechterlijke macht en als Trump overdrijft zullen z'n eigen partijgenoten, die hem niet moeten hebben als ik de verkiezingscampagne herbekijk, hem tot de orde roepen.

zijn we terug bij het gegeven dat sommige blijkbaar denken dat de AMerikaanse democratie even labiel is als Turkije, Rusland,...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef:
ChaimNimsky schreef: Wel, Trump zal vast wel luisteren naar de man die hij de meest geschikte kandidaat vindt om hem te adviseren.
Maar als hij overdrijft, wat niet anders kan als ik sommige hier lees, zal Trump toch wel op het rempedaal duwen.
Trump heeft hem aangesteld als degene die Trump van advies voorziet -- dat is het feit. Het meest realistische scenario is, dat Trump luistert naar de adviseur die hij zelf heeft aangesteld om hem te adviseren. Trump die op het rempedaal zal duwen is speculatie.
Dus jij denkt dat de Vs nu een dictatuur is?
Nee. Ze hebben zowel het Huis, de Senaat als het Presidentschap in handen, wat in de Amerikaanse Democratie betekent dat het bijzonder moeilijk wordt hem tegen te houden, ook als hij hele rare, enge of erge dingen doet.
Zionist
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef:dat Trump luistert naar de adviseur die hij zelf heeft aangesteld om hem te adviseren. Trump die op het rempedaal zal duwen is speculatie.
hangt vh advies af hé
" laat ons niet atoombommen gooien" is een advies dat Trump niet snel zal volgen
Nee. Ze hebben zowel het Huis, de Senaat als het Presidentschap in handen, wat in de Amerikaanse Democratie betekent dat het bijzonder moeilijk wordt hem tegen te houden, ook als hij hele rare, enge of erge dingen doet.
wie is "ze" volgens jou
jij denkt dus dat hij de onvoorwaardelijke steun heeft van alle republikeinen? of vertrek jij vanuit de logica dat het in Amerika net zo werkt als in Europa?
Als je een beetje opgelet hebt dan weet je dat heel wat republikeinen echt geen fan zijn van Trump, Trump moet daarmee rekening houden.

maw nodeloze bangmakerij. wacht gewoon af en oordeel dan.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Van de 17 republiekijnse presidentskandidaten was er maar een die niet de helft van de tijd stond te liegen. De onwil van de republiekijnse meerderheid om een voorstel van de senaat mbt illegaal in de VS verblijvende immigranten in behandeling te nemen alsmede de weigering om de voorgedragen rechter voor het hooggerechtshof te benoemen het wekt geen vertrouwen. Nee, het zal niet fraai wordej wat development deze zetbazen van het grootkapitaal gaan presteren.
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef:
ChaimNimsky schreef: Nee. Ze hebben zowel het Huis, de Senaat als het Presidentschap in handen, wat in de Amerikaanse Democratie betekent dat het bijzonder moeilijk wordt hem tegen te houden, ook als hij hele rare, enge of erge dingen doet.
wie is "ze" volgens jou
jij denkt dus dat hij de onvoorwaardelijke steun heeft van alle republikeinen? of vertrek jij vanuit de logica dat het in Amerika net zo werkt als in Europa?
Als je een beetje opgelet hebt dan weet je dat heel wat republikeinen echt geen fan zijn van Trump, Trump moet daarmee rekening houden.
Ze zijn misschien geen fan van Trump maar er zullen voldoende punten zijn waarin ze hem waarschijnlijk steunen die een hoop ellende met zich mee zal brengen.

Zo is er een serieuse kans dat Trump een kandidaat voor het Hoger Gerecht zal zoeken, die mee als gevolg zal hebben dat de "Voting Rights Act" zal onderuit gehaald wordt. Die wet was al verzwakt door de Shelby uitspraak en de resultaten waren direct zichtbaar. Veertien staten brachten nieuwe reguleringen aan om het moeilijker te maken voor mensen om te stemmen. Dit vanuit de wetenschap dat hoge opkomsten in het voordeel zijn van de democraten. Ook Roe vs Wade is in het vizier van de republikeinen die zowat alles uit de kast proberen te halen om abortus te verhinderen.

Mensen die ongerust zijn over wat een Trump president plus republikeins huis en senaat aan schade kunnen berokkenen hebben daar voldoende sterke aanwijzingen voor en ik zou dat dus niet afdoen als nodeloze bangmakerij.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

vegan-revolution schreef:In een bepaalde context kan iedereen als extreem worden gezien. Waar het vooral om gaat, lijkt mij, is of iemand met ideeën rondloopt die sterk indruisen tegen "leven en laten leven". Dat laatste is voor mij kwalijk.
Fijn dat je dit uitspreekt.
Ik begon me al ongerust te maken over waar je nu allemaal achter staat. Houd je motto hoog!
Born OK the first time
Plaats reactie