Jessy schreef:Tot nu toe - en dit is waar ik me aan spiegel - bleek ieder onderzochte en gedocumenteerde paranormale incident een rationele verklaring te hebben of er werd aangetoond dat er bedrog in het spel was.
Dat is mijn spiegel!
Geef mij dan eens een rationele verklaring van het FEIT dat er b.v. tweelingen en ook geen tweelingen die wanneer de een pijn voelt de ander die pijn ook voelt. En niet omdat ze bij elkaar zijn maar elk op een ander terrein.
Mijn nichtjes zijn een tweeling waarmee ik zelf een dubbel blinde test heb uitgevoerd.
Zij bezitten in iedergeval geen 'tweeling' gave.
En jou dubbele blinde test was???
Nogmaals, niet anecdotisch maar gedocumenteerd!
jessy schreef:Of geef een rationele verklaring van het FEIT dat sommige ouders voelen als hun kind in gevaar verkeerd, terwijl het kind heel ergens anders vertoefd. Of behoort dat tot ervaringen en daardoor niet bestaand als zodanig?
Het is bekend dat ouders zich voortdurend zorgen maken over hun kinderen.
Het is wetenschappelijk vastgesteld dat moeders een sterkere band hebben met hun kinderen dan vaders [ook hier is een dubbel blind proef voor gebruikt].
Het is vastgesteld [wetenschappelijk verantwoord gemeten] dat moeders veel alerter zijn [sneller reageren in potentieel gevaarlijke situaties] dan vaders.
Sommige ouders, met name moeders [door de sterkere band misschien???], beelden zich alllerlei gevaren in, die in 99% van de gevallen niet plaats vinden.
Het is een bekend fenomeen dat bij het overlijden of ernstig gewond raken van dierbaren, met name de eigen kinderen, details van die bewuste dag beter bewaard blijven.
Dit kan je zelf controleren door je zelf en anderen af te vragen:
"Waar was jij op 11 september 2001 omstreeks 4 uur 's middags?"
(De aanslag op de twin towers!)
En vervolgens de vraag te stellen waar was jij op 19 maart 2003 om 4 uur 's middags?
Dit laatste,
ondanks het feit dat deze datum ongeveer 1,5 jaar recenter is, zou ik niet weten en veel andere mensen weten ook niet precies waar ze waren op deze datum.
Jij suggereert 'paranormale' gaven en incidenten zonder zelfs maar een logische verklaring in overweging te nemen.
Bovendien, als het voorkomt kan het getest worden! En totnutoe is iedere wetenschappelijk verantwoorde test negatief uit gevallen.
En, nogmaals, jou verhalen zijn alleen maar anecdotisch en suggestief.
jessy schreef: En zo zijn er nog vele wetenschappelijk onverklaarde fenomenen.
Waarmee ik niet zeg dat het paranormale verschijnselen zijn, waar ze wel onder worden gerekend.
Een valse en verkeerde extrapolatie resulterend in een incorrecte conclusie!
Voorbeeld: We weten nog steeds niet hoe een bol bliksem ontstaat en waar deze precies uit bestaat.
Dit 'fenomeen' wordt echter door
niemand geschaard onder de noemer 'paranormaal'!
jessy schreef: Immers wanneer de een voelt wat er met de ander is moet er iets worden uitgezonden wat de ander ontvangt nietwaar daarbij moet er dan ook nog een medium zijn waarlangs het wordt gezonden om opgevangen te worden nietwaar.
Inderdaad: nietwaar!
Zoals eerder al min of meer aangegeven, voelen is subjectief!
Bij iedere wetenschappelijk verantwoorde test blijkt dit subjectieve gevoel totaal geen relatie, corrolatie of effect op de meetbare werkelijkheid te hebben.
jessy schreef:Daarom toont hij niet aan dat er bedrog in het spel is.
Hij toont aan dat er bedrog in het spel kan zijn.
Vervolgens heeft hij en truc waar hij mee bewijst dat men de boel ook kan oplichten.
En de truc die hij toepast om in sommige gevallen te bewijzen dat er bedrog in het spel is, is jouw spiegel.
Fout!
Je hebt het nog steeds niet begrepen!
Elke wetenschappelijke test,
zonder uitzondering, heeft totnutoe aangetoond dat het fenomeen of eenvoudig logisch verklaard kan worden of er is sprake van bedrog.
Aan jou de taak om met bewijzen te komen!
Dus niet anecdotisch, waaraan je je weer schuldig hebt gemaakt maar met wetenschappelijk overtuigend bewijs.
Bedenk wel dat het aan jou de taak is om het sterke
feitelijke wetenschappelijke bewijs van het eerder genoemde bedrog en de
gemeten logische verklaringen te ontkrachten.
En dit kun je eenvoudig niet doen met alleen maar anecdotische vertellingen!
jessy schreef:Het verwondert mij niet.
Als ik je goddelijk dilemma lees.
Je doet een stelling aangeven als feit. Weliswaar moet men dan omtrent een hypothese gaan bedenken maar dan nog.
Fout!
Je hebt het niet begrepen!
Lees dit dilemma nog eens goed door!
De deductische afleiding is logisch correct gebaseerd op
aanname(s).
Gebaseerd op deze
aanname(s) en een deductisch logische afleiding leidt dit tot een
ongewenst resultaat!
Natuurlijk mag je mijn deductische afleiding ter discussie stellen maar dan wel met
feitelijke argumenten.
Dus niet een simpel 'ik ben het niet met je eens' argument,
maar een ík ben het niet met je eens
omdat' argument!
Ik zelf beweer dat de deductie logisch correct is en dat dus de conclusie ook logisch correct is.
Maar, en dit is cruciaal, omdat deze conclusie niet als waar wordt aangenomen dan
moeten de aannames wel incorrect zijn!
Zo'n bewijs heet in technische termen een: "reductio ad absurdum" bewijs!
jessy schreef:wahlers schreef:
Stel ik woon Indonesië!
Stel ik bevind me op een weg bij een T-splitsing.
Ik kan links naar zee of rechts naar een vulkaan.
De vulkaan kan mogelijk uitbarsten en aan zee kan mogelijk een zeebeving plaatsvinden die tot een tsunami kan leiden.
Vraag: Heb ik een vrije wil om hetzij links of hetzij rechts af te slaan of is elke handeling voorbestemd?
Vervolgens gaat het om god en vrije wil.
Dat is ook een truc.
Op de eerste plaats vraag ik mij af wat heeft god daar mee te maken.
En ten tweede mogelijk kan het. Niet meer als mogelijk.
Je handelwijze op je T-splitsing van wat mogelijk kan gebeuren heeft alleen maar van doen dat jij persoonlijk naar aanleiding van je weten en ervaringen (je spiegel) een keuze kunt maken, dat er de mogelijkheid kan bestaan dat het ene of het andere kan intreden.
Dit is ok! En dank je wel voor het antwoord!
Volgens jou is God niet "alwetend"!
Of volgens jou is God dus in ieder geval niet "alziend"!
Of God is wel "alziend" maar hij is niet in staat om in te grijpen en dus niet "alkunnend"!
Of God is wel alwetend, alziend en alkunnend maar dan is het een sadistische klootzak om al die onschuldige kindertjes in Atjeh een gruweijke, en veelal letterlijk verpletterende, verdrinkingsdood te laten sterven!
Dat Jessy zijn
de mogelijkheden!
Weet jij nog andere mogelijkheden???
jessy schreef:Waarmee je met die stelling wilt bewijzen dat er geen god bestaat , Doe je hetzelfde als randi
Echter.blijft toch vrije wil van toepassing. Ik noem dit een keuze maken met twee mogelijkheden die kunnen plaatsvinden of niet
Fout!
Jij ziet slechts twee keuzes!
Maar zoals eerder aangegeven zijn er nog andere mogelijkheden! Zoals:
- God bestaat maar is niet almachtig.
- God bestaat en is almachtig maar is dan een klootzak.
- God bestaat niet.
- God bestaat is almachtig en heeft zijn redenen om honderdduizenden onschuldige levens vroegtijdig te beeindigen. Voor dit laatste aan jou de eervolle taak om aan te geven waarom God, in de geregistreerde geschiedenis, nog nooit heeft ingegrepen om ook maar één leven te redden van ook maar één natuurramp.
MvG, Wim.