echt waarcollegavanerik schreef:toch ben ik wel benieuwd naar jouw receptRaven schreef:Ik onderbouw mijn beweringen vaak genoeg, maar als vervolgens zaken uit hun verband getrokken worden en iemand bewust verkeerd gequote wordt om de boel maar belachelijk te kunnen maken, dan heeft het erg weinig zin om iets uit te leggen .
Het zou nog makkelijker zijn om Geert Wilders uit te leggen dat niet alle moslims kwaadaardig zijn.
Goudsbloemolie.
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Nu je het zegt, Kitty:Het leert niets, het geeft totaal geen extra informatie
Ik zit nog steeds te wachten op antwoord op een vraag van mij gesteld nav. een paar uitspraken gedaan door en conclusies getrokken door
Raven, de Profeet en Cluny
viewtopic.php?p=174264#p174264
Niemand heeft zelfs de moeite gedaan om te reageren.
Ik had het maar zo gelaten.
Zo belangrijk ben ik niet.
Maar nu jij dat zo aanhaalt Kitty.
Toch maar even dit kattebelletje.
Ik zou toch wel graag een reactie hebben, want de vraag is toch wel heel erg On topic dacht ik.
Reagerend op een selectie opmerkingen van Cluny, speciaal hiernaar toe gehaald voor deze topic.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 247#174247
--------------------------------
Even een edit met een toevoeging aan de quote van Kitty
Het gaat zo snel
Deze was uit bericht
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 385#174385
Dan denk ik dat je dat soort uitlatingen hier op dit forum eenvoudig niet moet doen. Want het is voor de meelezer en poster op dit forum dan totaal niet interessant dat jij een heks bent. Het leert niets, het geeft totaal geen extra informatie, wat dat dan precies inhoudt enz.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- collegavanerik
- Superposter
vaak zijn de aromaten in planten op oliebasis, vergelijk bijvoorbeeld lavendel, rozemarijn en tijm. Deze aromaten lossen beter op in olie dan in water. Zo kun je vuile oliehanden goed schoonmaken met halvarine dat je vervolgens weer afwast met zeep. Omdat aromaten ook snel verdampen (geur!) zitten er meer aromaten in verse bloemen dan in gedroogde, in gedroogde bloemen zit echter ook weer geen water.Mariakat schreef:
Kan iemand mij vertellen, waarom je dan een vieze boel krijgt en waarom de olie dan ranzig wordt en niet bij gedroogde bloemen?
Als water zich niet vermengd en ook niet verdampt, waarom dan later niet de olie afgegoten en het zwaardere water weggegooid?
Gevoelsmatig zou ik het liefst met versgeplukte goudsbloemen beginnen.
Die hebben nog zo hun geur.
Bovendien heb ik altijd geleerd dat heel veel goede zaken samen met het vocht meeverdampen.
Ranzigheid is oxidatie: afsluiten van lucht is de beste remedie hiertegen. De duurste oplossing is om als basis jojobaolie te gebruiken, die oxideert vrijwel niet , maar daar betaal je wel een hoge prijs voor.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Het grappige van deze lang houdbare olie is ook dat Jojobaolie puur op zichzelf al zo goed voor de huid is dat het helemaal niet nodig is om daar Goudsbloemplantendelen doorheen te mengen.collegavanerik schreef:
vaak zijn de aromaten in planten op oliebasis, vergelijk bijvoorbeeld lavendel. Deze aromaten lossen beter op in olie dan in water. Zo kun je vuile oliehanden goed schoonmaken met halvarine dat je vervolgens weer afwast met zeep. Omdat aromaten ook snel verdampen (geur!) zitten er meer aromaten in verse bloemen dan in gedroogde, in gedroogde bloemen zit echter ook weer geen water.
Ranzigheid is oxidatie: afsluiten van lucht is de beste remedie hiertegen. De duurste oplossing is om als basis jojobaolie te gebruiken, die oxideert vrijwel niet , maar daar betaal je wel een hoge prijs voor.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hartstikke bedankt voor je antwoord, Collega.
Ik weet weer wat meer, ieg. heb je weer wat voor mij goed verwoord.
Mijn belangrijkste vraag nu even:
Nu zit ik nog met het probleem, dat ik ook verse bloemen wil gebruiken, zoals in het recept.
Maar dat ik dan met de wateroverlast blijf zitten, die volgens Cluny dan voor een vieze smeerboel zorgt.
Maar tegelijkertijd, volgens hem, toch onderin blijft zitten, omdat water zwaarder is en zich niet met de olie vermengt.
Goed afgesloten is dat probleem alleen maar geconserveerd.
Nu zit ik nog met het probleem, dat ik ook verse bloemen wil gebruiken, zoals in het recept.
Maar dat ik dan met de wateroverlast blijf zitten, die volgens Cluny dan voor een vieze smeerboel zorgt.
Maar tegelijkertijd, volgens hem, toch onderin blijft zitten, omdat water zwaarder is en zich niet met de olie vermengt.
- collegavanerik
- Superposter
De meeste aromaten zullen in je olie terechtkomen. Voor een mooi helder eindprodukt moet je de olie aftappen, zeven, filteren en eventueel raffineren waarbij je wel moet oppassen dat je bij de laatste stap de gewenste aromaten er niet uitkookt.Mariakat schreef:Hartstikke bedankt voor je antwoord, Collega.

Vaagcluny schreef:Het grappige van deze lang houdbare olie is ook dat Jojobaolie puur op zichzelf al zo goed voor de huid is dat het helemaal niet nodig is om daar Goudsbloemplantendelen doorheen te mengen.
Nu gaat het er om:
Wat is goed voor welke huid en waarom?
Oud ranzig bakvet ook, als het alleen is om de huid vet te houden, wat bij een gewoon gezonde huid lang niet altijd goed is, kun je elk vet gebruiken, als er geen schadelijke stoffen inzitten.
Als mijn huid dit nodig zou hebben, zou ik dan liever zonnebloemolie gebruiken, wat het goedkoopste is en niet zo stinkt en wat goed uitsmeert.
Ik denk ook niet dat iemand erover zou peinzen om calendula te smeren voor alleen vet te houden.
Van de calendula is dus bekend, welke stoffen verantwoordelijk zijn voor de specifieke werking.
Jou ook bekend, als je de linken enige berichten geleden nagelopen en een aantal van gelezen hebt.
Hoe is dat met de pure Jojobaolie?
Wat zijn daarvan de werkzame stoffen, buiten dat het vet is?
Welke stoffen zorgen ervoor dat deze olie goed is voor de huid?
Kun je daar ook gegevens over doorgeven?
Je hoeft het niet uit je hoofd te doen.
Een link naar een goede site is voldoende.
En vanzelfsprekend zal ook deze loze bewering van je gewoon blijven staan zonder hoop dat er onderbouwing van je komt.Raven schreef:kijk dat bedoel ik nu .. iemand geeft uitleg .. maar ow help het lijkt iets redelijks te worden dus komt cluny weer met zijn geblaat.
Je moet overigens nog met voorbeelden komen of heb je over die reactie heengelezen?
Wat jij infantiel theatraal geblèr vindt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nogmaals dank je, Raven en Collega.
Mijn calendula olie zal steeds beter worden.
Nu wil nog even antwoord van Cluny over zijn opmerkingen.
Alle opmerkingen neem ik graag mee in mijn wetenschap over iets, maar dan eerst wel juist geargumenteerd.
Nu wil nog even antwoord van Cluny over zijn opmerkingen.
Hij zal toch vast wel een antwoord kunnen geven op mijn vraag hoe ik deze (schijnbare) tegenstellingen moet inpassen.Maar dat ik dan met de wateroverlast blijf zitten, die volgens Cluny dan voor een vieze smeerboel zorgt.
Alle opmerkingen neem ik graag mee in mijn wetenschap over iets, maar dan eerst wel juist geargumenteerd.
Goeie opmerking trouwens van jou Raven.
Zo mogelijk niet te heet verwerken, want door verhitting verbranden de vetten tot slecht verteerbare en stinkende verzadigde vetten.
Vitaminen verdwijnen al bij een beetje temperatuur verhoging, maar ik denk niet dat het bij dit soort produkten om vitaminen gaat.
Koken zou misschien te heet kunnen zijn, maar plantaardige olieen kun je mi.(maar dat is vaag) wel tot een graag of 60 a 70 verhitten, zodat overtollige dampen toch wel verdwijnen.
Dit is nl. wel heel nuttig om bacterien en ander schadelijke micro-organismen te doden.
Volgens de reguliere normen zelfs tot wel 170 graden, iets minder dan rundsvet, wat een graad of 10 meer kan hebben.
Zo mogelijk niet te heet verwerken, want door verhitting verbranden de vetten tot slecht verteerbare en stinkende verzadigde vetten.
Vitaminen verdwijnen al bij een beetje temperatuur verhoging, maar ik denk niet dat het bij dit soort produkten om vitaminen gaat.
Koken zou misschien te heet kunnen zijn, maar plantaardige olieen kun je mi.(maar dat is vaag) wel tot een graag of 60 a 70 verhitten, zodat overtollige dampen toch wel verdwijnen.
Dit is nl. wel heel nuttig om bacterien en ander schadelijke micro-organismen te doden.
Volgens de reguliere normen zelfs tot wel 170 graden, iets minder dan rundsvet, wat een graad of 10 meer kan hebben.
Ooit heb ik in Italië pasta met alleen maar olijfolie gegeten.Mariakat schreef:Nogmaals dank je, Raven en Collega.
Nu wil nog even antwoord van Cluny over zijn opmerkingen.Hij zal toch vast wel een antwoord kunnen geven op mijn vraag hoe ik deze (schijnbare) tegenstellingen moet inpassen.Maar dat ik dan met de wateroverlast blijf zitten, die volgens Cluny dan voor een vieze smeerboel zorgt.
Dat was dan wel speciale olijfolie, gepeperde olijfolie met knoflooksmaak.
Thuis heb ik deze olijfolie na willen maken met verse spaanse peper en verse knoflook.
Deze olie werd wel redelijk van smaak maar erg lang houdbaar was deze niet.
De knoflook-peper olijfolie die het beste smaakte en het langste houdbaar is, heb ik gemaakt met gedroogde knoflooktenen en gedroogde spaanse peper.
Overigens liet ik gedroogde smaakmakers gewoon in de olie en goot regelmatig olijfolie bij.