Goudsbloemolie.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Mag ik weten waarom dit bij Goed Nieuws staat? Wat is precies het goede nieuws hier?
Het goede nieuws is dat geduld beloond wordt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Raven schreef:als filter zou ik een schone witte ongeverfde katoenen zakdoek gebruiken die eerst goed uitgespoeld is
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:
Raven schreef:Ik wil best een recept hier neerzetten .. maar ik heb weinig zin om me door het gezeik van cluny uit de tent te laten lokken.
Het is geen gezeik.
Je doet beweringen over je (heksen?)vaardigheden die je absoluut niet waar kunt maken. Ik wil nu wel eens een keer duidelijkheid, dus doe maar een poging.
Ik verdenk jou ervan nog nooit goudsbloemolie gemaakt te hebben.
En daarbij.
Wat doe je er zelf eigenlijk mee?
Met je "ietsje meer" Goudsbloem Olie.
Raven schreef:Ik zou zeggen overtuig jezelf en kom langs :lol:

goudsbloem olie gebruik je voor eczeem , bacteriele huidinfectie en hulp bij wondheling.
Raven schreef: wat is hier nu ontwijkend aan ?
Kitty schreef:Ja, maar de eigen weg die jij hierin volgt, overtuigt dus niet van enige kennis. Ik zeg niet dat je die kennis niet hebt, alleen dat hij er niet uitkomt bij jou.
Raven schreef:zal ik je een keer bij mij thuis uitnodigen dan :wink:
wel in september want ik zit midden in een verhuizing :)
cluny schreef:
Dit ontwijkingsgedrag werkt onderstrepend.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Die kennis zou hier ook duidelijk moeten worden. Je geeft vaak korte, toch wel vrij wazige, antwoorden. Je legt zaken niet diep uit. Alles wat jij hier neerzet, kan iedereen bedenken. Kortom je onderscheidt je niet van de grote middenmoot, die geen eens heks is. Kom nu eens met interessante kennis die jouw hekszijn ondersteunen. En niet zo met gewoon humanistische kreten die iedereen onderbouwt. Er valt niets te leren van jouw postings, je voegt niets toe. Je zet zaken neer die niets nieuws laten horen. Het lijkt allemaal zelfverzonnen hekserij met hier en daar een esoterisch tintje met wat kruidengeneeskundige druppeljes. Waar is de religie die de basis vormt.

Vertel eens wat over de goden bijvoorbeeld, wat hun functie is en hun verbintenis met de aarde. Vertel eens wat van het gebruik van de elementen in jouw levensbeschouwing. Waar staan die voor en hoe gebruik je die kennis. Enz.
Probeer nu eens een goede omschrijving te geven van jouw levensbeschouwing inclusief de religie die verbonden is aan jouw hekszijn.

En kom dan niet met kreten als: doe een ander niet wat je zelf niet wil.
En kruiden kunnen genezen.
Of rituelen kunnen 'iets' doen.

Dat zijn allemaal loze opmerkingen die geen inzicht geven in de zo complexe religie van echte heksen.

Of geef toe dat je een self made heks bent, die hier en daar wat cherry pikkend bezig is, en verder geen verdieping heeft in de wereld van de hekserij.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:Inderdaad.
Je presenteer jezelf niet als heks, het is erger, je presenteert jezelf als getalenteerd en vakbekwaam heks.
Waar tot nu toe geen enkele reden voor is.
Je kruidenkennis reikt niet verder dan een middagje redelijk googelen met een handjevol trefwoorden.
Overigens die andere heks, waar Kitty het over had, en die ook hier op Freethinker actief was, zij vond jouw optreden ook uitermate ongeloofwaardig.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:
The Prophet schreef:Zelf goudsbloemolie maken

Benodigdheden:
* verse of gedroogde goudsbloemen (calendula officinalis)
* olie (zonnebloemolie, olijfolie)
* schoon potje met deksel
* gaasje
* schaar

Knip de bloemen fijn en doe ze in een schoon potje met deksel. Je kunt hiervoor een jampotje gebruiken die goed uitgekookt is. Giet hier olie over tot de bloemen volledig met olie bedekt zijn. Zet vervolgens het potje op een warme plaats. Indien je verse goudsbloemen gebruikt, leg je een gaasje op het potje in plaats van een deksel, zodat het vocht kan ontsnappen. Het voordeel van het maken van goudsbloemolie met gedroogde bloemen is dat de olie minder snel ranzig wordt.
Wanneer de olie mooi oranje/geel van kleur is, kun je het zeven door bijvoorbeeld een koffiefilterzakje.
Bewaar de olie op een koele, donkere plaats.

Deze olie kun je ook onder andere gebruiken in crèmes, zalven of als massageolie en is toepasbaar bij huidontstekingen, wondjes, operatiewonden, schimmelplekjes en huiduitslag.

Goudsbloem werkt ontstekingsremmend, antiseptisch, wondhelend, krampoplossend en galdrijvend.
Amateur!
Water is zwaarder dan olie!
cluny schreef:
The Prophet schreef:
cluny schreef:Water is zwaarder dan olie!
Water verdampt, olie niet.
The Prophet schreef:Ik verklaar hierbij, met de hand op mijn hart, erewoord, dat ik nog nooit in mijn leven goudsbloemolie heb gemaakt.
Water zakt naar de bodem en daar kan niets verdampen.
Overigens Goudsbloemolie verdient een eigen topic.
Binnenkort zal ik deze openen en alle goudsbloembijdragen verzamelen en deze chronologisch in een topic plaatsen. Ik denk onder de rubriek Goed Nieuws.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hiermee is het Goudsbloemolie Topic tot nu toe compleet.
Nu is het wachten op Raven met meer info over het recept van de zelfgemaakte Goudsbloemolie.
Vooral wat dat "ietsje meer" nu precies is.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Cluny .. uit bovenstaande blijkt wat een ongeloofelijke sukkel je bent..
dat water zwaarder is dan olie heeft er geen ene ZAK mee te maken.
Iedereen die ooit mayonaise gemaakt heeft begrijpt wat ik bedoel

Verder ga ik hier helemaal niet meer op in .. JIJ en de rest van de randdebielen hier zijn duidelijk alleen geinteresseerd in je eigen gebler. En zoals ik al eens eerder gemeld heb .. als er maar een mening toegestaan is .. waar heb je dan een forum voor nodig ?

Ik had verwacht dat jullie tolerant en openminded zouden zijn ,, echter ik moet tot de conclusie komen dat jullie nog erger zijn dan de meest walgelijke, indoctrinerende EO-figuren die je op tv ziet.

Ik zou zeggen ga zo door en steek je kop nog een kilometer verder in het zand
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vooropgesteld.
Ik ben een leek in die zin dat ik geen "heks" ben.
Ik zie de religieuse kant daaraan echt niet zitten.

Wel geïnteresseerd in kruiden en hun werkingen.
Een beginnende lekenheks ben ik dan, zeg maar. :idea:

Mij gaat het meestal om kennis te vergaren en dan mijn eigen hoe en waarom te ventileren, om iets verder te komen, dan alleen werken vanuit een receptenboek.

Johannesolie maken in alcohol is me al eens uitlegd en dat snap ik.
Nu zou ik ook wel eens zo zuiver mogelijke calendulaolie willen maken.

Ik lees eerder:
cluny schreef:
cluny schreef:
Onder andere dat als je verse (=vochtige) kruiden in de olie doet, je dan een smeerboel krijgt waar je helemaal niets aan hebt.
Raven schreef:nee hoor :)
ze moeten alleen niet zeikenat zijn
later in het recept van de profeet:
Indien je verse goudsbloemen gebruikt, leg je een gaasje op het potje in plaats van een deksel, zodat het vocht kan ontsnappen. Het voordeel van het maken van goudsbloemolie met gedroogde bloemen is dat de olie minder snel ranzig wordt.
Cluny reageert dan met:
Water zakt naar de bodem en daar kan niets verdampen.
Kan iemand mij vertellen, waarom je dan een vieze boel krijgt en waarom de olie dan ranzig wordt en niet bij gedroogde bloemen?
Als water zich niet vermengd en ook niet verdampt, waarom dan later niet de olie afgegoten en het zwaardere water weggegooid?
Gevoelsmatig zou ik het liefst met versgeplukte goudsbloemen beginnen.
Die hebben nog zo hun geur.
Bovendien heb ik altijd geleerd dat heel veel goede zaken samen met het vocht meeverdampen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Raven
Vreemd dat vragen om verdieping en meer uitleg over de achtergronden van waar jij je heks pleegt te noemen op gebaseerd zijn, niet worden gehonoreerd met een enthousiast antwoord, wat je op een discussieforum zou verwachten. Maar gepareerd worden met enkel de opmerking dat wij een stel randdebielen zijn.

Raven je hebt nu heel duidelijk laten zien dat je geen enkele achtergrond of verdieping kunt leveren. Dus de indruk die wij hadden over het draagvlak van jou achtergrondkennis als heks klopt kennelijk. Je komt inderdaad niet verder dan wat loze kreten zonder daadwerkelijke inhoud. Want als er gevraagd wordt naar die inhoud, geef je niet thuis en ga je schelden. Ik geloof dus niet meer dat jouw hekszijn ook maar op enige inhoud gebaseerd is. En hier heb je vooral zelf aan bijgedragen, door niet bij te dragen aan het geven van meer uitleg over je 'kennis'.
Gebrek aan kennis leidt meer dan eens tot schelden en gemeenplaatsen, hierin ben je niet de enige, maar het maakt een hoop duidelijk.

Ik zal je derhalve ook niet meer lastigvallen met vragen over je hekszijn, want dat heeft geen zin als je niet in staat bent hierop antwoorden te geven die wat verder gaan dan wat je tot nu toe gedaan hebt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Het heeft weinig zin om een vraag serieus te beantwoorden als de gene die de vraag stelt met zijn vingers in zijn oren zijn of haar eigen mening staat te schreeuwen ..
En dat is wat er op dit forum aan de hand is.

Als je niet zegt dat je alleen in een stapel moleculen gelooft, als je er niet vanuit gaat dat de "moderne wetenschap" alle oplossingen heeft .. dan ben je volgens jullie te dom om serieus genomen te worden.

Ik heb (een hele tijd geleden) heel duidelijk dingen uitgelegd, en ik eis van niemand om de dingen te zien zoals ik ze zie, maar zodra ik uitleg wat mijn religie inhoudt, krijg ik van jullie te horen dat dat "wetenschappelijk bewezen" moet zijn .. terwijl niet alles "wetenschappelijk" te bewijzen is.

In dit topic precies het zelfde .. ik ( en anderen met mij) krijg nieteens de kans om iets uit te leggen want zodra iets aannemelijk dreigt te worden springen bepaalde figuren er bovenop met een hoop gebler en spammen het topic vol met jolligen en soms ronduit grove opmerkingen.

Sorry maar dan heb ik geen zin meer om enige serieuze uitleg te geven.

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Raven schreef:want zodra iets aannemelijk dreigt te worden springen bepaalde figuren er bovenop met een hoop gebler en spammen het topic vol met jolligen en soms ronduit grove opmerkingen.
Zogauw iets aannemelijk dreigt te worden???? Volgens mij lijd jij toch aan cognitieve dissonantie. Ik ben zeer bereid zaken die aannemelijk zijn aan te nemen. Ik heb je alleen nog niets aannemelijks zien zeggen anders dan zaken die iedere simpele ziel al op kan hoesten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Als wij heksen zo simpel zijn .. waarom hebben wij dan oplossingen waar veel andere mensen problemen hebben ?

als je echt oprecht intresse hebt.. ( wat ik niet verwacht , maar goed ) dan moet je "The Gentle Arts Of Natural Magic" van marian green eens lezen .. en laat je geen vertaling aansmeren..

als je dan nog vragen hebt.. dan hoor ik het wel..
Ik ga niet tevergeefs tijd steken in mensen die alleen zichzelf willen horen

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Raven schreef:Als wij heksen zo simpel zijn .. waarom hebben wij dan oplossingen waar veel andere mensen problemen hebben ?
Dit is alweer een antwoord zonder inhoud of argumenten of onderbouwing. Precies wat ik bedoel dus, je komt nooit verder dan dit.
als je echt oprecht intresse hebt.. ( wat ik niet verwacht , maar goed ) dan moet je "The Gentle Arts Of Natural Magic" van marian green eens lezen .. en laat je geen vertaling aansmeren..
Ook dit is niet Raven maar een verwijzing naar een boek. Het gaat om jouw inbreng niet om wat er in een of ander boek staat. Wat heb je zelf in te brengen? Alweer niets. Ik ben niet geïnteresseerd in de antwoorden van marian green maar in die van Raven en die komen nooit.
als je dan nog vragen hebt.. dan hoor ik het wel..
Ik ga niet tevergeefs tijd steken in mensen die alleen zichzelf willen horen
Je hebt nog geen één keer tijd gestoken in een goed onderbouwd en beargumenteerd antwoord. Dat is nu juist het punt.
Laatst gewijzigd door Kitty op 06 jul 2009 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Raven schreef:Cluny .. uit bovenstaande blijkt wat een ongeloofelijke sukkel je bent..
dat water zwaarder is dan olie heeft er geen ene ZAK mee te maken.
Iedereen die ooit mayonaise gemaakt heeft begrijpt wat ik bedoel

Verder ga ik hier helemaal niet meer op in .. JIJ en de rest van de randdebielen hier zijn duidelijk alleen geinteresseerd in je eigen gebler. En zoals ik al eens eerder gemeld heb .. als er maar een mening toegestaan is .. waar heb je dan een forum voor nodig ?

Ik had verwacht dat jullie tolerant en openminded zouden zijn ,, echter ik moet tot de conclusie komen dat jullie nog erger zijn dan de meest walgelijke, indoctrinerende EO-figuren die je op tv ziet.

Ik zou zeggen ga zo door en steek je kop nog een kilometer verder in het zand
Ik heb het idee dat je ook nog nooit je eigen mayonaise hebt gemaakt.
Plaats reactie