Devious schreef:Xander schreef:Maar uiteindelijk is 't toch God zelf die iemand zal overtuigen. Niet ik.
Maar welke God bedoel je? Bedoel je Allah? Bedoel je Krishna? Bedoel je één van de tientallen versies van Jahwe? Of één van de talloze Jezus-variëteiten die de ronde doen? Beëlzebub misschien? Of één van de honderden hindoegoden?
De wereld is vol van de predikers van bovenstaande spoken, entiteiten en goden. Allen zijn overtuigd. Allen zijn naar eigen zeggen overtuigd door bovennatuurlijke goden en heilige geesten. Je zult wellicht zeggen:
'Ha, maar die mensen zijn misleid door de Duivel en zijn engelen.'
Maar hoe weet je zo zeker dat je zélf niet misleid bent, door een duivel; of door je eigen wensen (hetgeen ik waarschijnlijker acht)?
Waarom heb jij gelijk, en die miljoenen anderen niet? Die vraag kun je niet beantwoorden met
'God moet je maar overtuigen!' Dat is een uitvlucht, en een verraad aan je eigen geloof. Indien het de plicht is om het evangelie te verspreiden, verspreidt het dan. Wek de doden op, verplaats bergen, en
verklaar de 'Heilige' Schrift (hetgeen ik nog nooit iemand heb zien doen; nee, óók dat laatste niet). En als die taak onmogelijk blijkt, zwijg dan! Want wat je dan brengt is slechts verwarring. Dat is wat ik evangelisten, guru's en predikers zie doen; het brengen van verwarring.
Ik heb 't over YHWH, "ik ben". of hoe je 'm ook wilt noemen.
Z'n naam is niet zo belangerijk.
Op eerste gezicht lijkt het inderdaad dat er een hoop versies van God of Jezus rond gaan.
Maar als Christen weet je dat er maar 1 echte versie is. & deze is 't ook wat voor de verbondenheid/onderlinge band tussen de verschillende soorten Christenen zorgt.
dat iedereen er anders mee omgaat/tegenaankijkt is hun individueel recht.
Ik zie 't zo; iedere ware Christen heeft een witte ziel. Wit is geen kleur maar ( wit licht)draagd wel alle kleuren in zich.
Hoe deze witte ziel zich uit ligt denk ik aan de situatie & omstandigheden.
Ik weet dat ik zelf niet misleid ben doordat ik mijn acties,gedachten enzo.langs 't woord van God hou.
Als deze overeenkomen, elkaar een hand kunnen geven is alles goed.
Ook heb ik net als hopelijk iedereen een ingebouwd apparaat wat men ook wel eens geweten of geest v/d waarheid noemt. Dit zegt mij ook of iets goed of fout is.
O ja, ik verspreid 't evangelie; Door te leven naar de woorden van Christus, door de straat op te gaan, & door 't groeiende inzicht in God's woord wordt 't evangelie ook in mezelf verspreid; vanwaar 't verder gaat..
Dat er een blok(ade) van verwarring tussen jou & diverse personen is (ontstaan)
vind ik jammer. Maar dit wil niet zeggen dat ook maar 1 van jullie niet de waarheid heeft.
Mischien is deze alleenmaar iets wat opgelost of ingevuld moet worden.