De bekering.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Destinesia

Bericht door Destinesia »

lost and not found yet! schreef:
Destinesia schreef: Dit is ontleden op z'n scherpst. Hier kun je alleen maar fluitend van weglopen en net doen of je het niet begrijpt.
Xander .... X marks the spot ....
Volgens mij is Xander fluitend weggelopen en heeft hij het idd niet begrepen! Xander, correct me if I'm wrong!
Xander heeft het juist prima begrepen. Dat is het 'm nou juist. Dit is voor hem het juiste moment om de biezen te pakken ofwel te kiezen om na te denken en in gesprek te blijven. En dat is best eng. Hoe vaak heb ik zelf niet stilletjes mijn christelijke biezen gepakt op momenten dat mijn geloof begon te wankelen? Been there, done that!

En kijk nu eens!! Zonder handen! :)
Laatst gewijzigd door Destinesia op 23 mar 2009 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Destinesia schreef:En kijk nu eens!! Zonder handen! :)
Oeps, Kitty ving Destinesia nog net op tijd op. Kijk je een beetje uit! :lol:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Destinesia

Daar deed ik het natuurlijk voor he? :lol:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Xander schreef: Daarom wil ik hierbij vragen of dat je m'n naam weg wil halen boven de toppic's.
Bij deze..

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Xander
Geregelde verschijning

Bericht door Xander »

Ik zie niet in waarom je het willen overtuigen nou een probleem noemt. Er is volgens mij niets mis mee om andere mensen te willen overtuigen. Juist wanneer je hier als christen mensen niet zou willen overtuigen zou je mij tot de conclusie laten komen dat het christelijk geloof geen grote waarde heeft.
Ik heb 't nooit een probleem gevonden.Wel als 't ten koste van alles is.
Dus bijvoorbeeld ten koste van 't geloof op zich.
Tuurlijk wil ik graag dat jullie overtuigd raken van 't bestaan van God.
Maar uiteindelijk is 't toch God zelf die iemand zal overtuigen. Niet ik.
Xander
Geregelde verschijning

Bericht door Xander »

Devious schreef:
Xander schreef: Daarom wil ik hierbij vragen of dat je m'n naam weg wil halen boven de toppic's.
Bij deze..

Vriendelijke groet.
Dankjewel.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Xander schreef:
Ik zie niet in waarom je het willen overtuigen nou een probleem noemt. Er is volgens mij niets mis mee om andere mensen te willen overtuigen. Juist wanneer je hier als christen mensen niet zou willen overtuigen zou je mij tot de conclusie laten komen dat het christelijk geloof geen grote waarde heeft.
Ik heb 't nooit een probleem gevonden.Wel als 't ten koste van alles is.
Dus bijvoorbeeld ten koste van 't geloof op zich.
Hoe kan getuigen van je geloof nu ten koste van je geloof gaan? Het is juist waarde geven aan een geloof.
Of bedoel je dat je bang bent dat je getuigenis door ons ongelovigen wordt omgezet in iets wat juist tegen je geloof spreekt? Maar hoef je daar dan bang voor te zijn indien je weet dat het om feiten, ware zaken gaat? Of ben je niet zo zeker van je geloof?
Dat is kletskoek. De enigen die tot geloof kwamen via goddelijk ingrijpen waren Abraham, Mozes, Paulus, Josef Smith en Mohammed.
Alle andere miljoenen zijn enkel overtuigd door mensen: opvoeding, evangelisatie, overreding met argumenten, films, boeken, trekken en sjorren aan mensen, ze bedelven onder tractaten, preken, dreigementen, straffen, vermaningen, ze verlokken met mooie praat, ze uit de goot omhoog trekken en ze lief aan te kijken enz. Daar komt echt geen God aan te pas.

Een betere benaming is menselijke propaganda. En propaganda werkt. Zelfs elandenpoep kun je aan toeristen verkopen als aphrodisiac.
Born OK the first time
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Dat is kletskoek. De enigen die tot geloof kwamen via goddelijk ingrijpen waren Abraham, Mozes, Paulus, Josef Smith en Mohammed
Er zijn genoeg christenen die oprecht geloven (imo meer vurig hopen) dat de heilige geest mensen zou kunnen overtuigen van waarheid, gerechtigheid en oordeel. De enige taak van de christen is het evangelie te verkondigen en te bidden. En vervolgens vol verwachting in geloof achterover leunend wachten tot de heilige geest deze of gene in de nekvel grijpt, zodat men op de knieen valt en Jezus als heiland en verlosser aanvaard.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kochimodo schreef:
Dat is kletskoek. De enigen die tot geloof kwamen via goddelijk ingrijpen waren Abraham, Mozes, Paulus, Josef Smith en Mohammed
Er zijn genoeg christenen die oprecht geloven (imo meer vurig hopen) dat de heilige geest mensen zou kunnen overtuigen van waarheid, gerechtigheid en oordeel. De enige taak van de christen is het evangelie te verkondigen en te bidden. En vervolgens vol verwachting in geloof achterover leunend wachten tot de heilige geest deze of gene in de nekvel grijpt, zodat men op de knieen valt en Jezus als heiland en verlosser aanvaard.
Uiteraard. Volgens mij geloven zo ongeveer alle christenen dat. Maar het blijft kletskoek.

Ik zou net zo goed kunnen opperen dat een duivelse geest iemand bij zijn nekvel pakt als ik iemand op z'n knieën zie vallen, zichzelf gaat verloochenen en een idool als een verlosser denkt nodig te hebben. Dat is dan uiteraard evengrote kletskoek, oftewel enkel retoriek die iemand gebruikt.

Indien je echt gelooft dat een heilige geest of een God overtuigen kan, laat dan die heilige geest of die God het werk alleen opknappen.

Aangezien christenen een zendingsopdracht hebben en dus al het werk voor die geest moet opknappen is het dus niet waar wat ze zeggen. Het bewijs dat de heilige geest enkel hun eigen geest is kun je hieruit opmaken dat in alle culteren waar alle eeuwen lang geen christenen rondliepen er nooit mensen christen werden. :wink:
Born OK the first time
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Rereformed schreef:Indien je echt gelooft dat een heilige geest of een God overtuigen kan, laat dan die heilige geest of die God het werk alleen opknappen.
Juist!

Maar wordt dan gezegd; "God wil het graag samen met ons doen"....... :angel8:
Aangezien christenen een zendingsopdracht hebben en dus al het werk voor die geest moet opknappen is het dus niet waar wat ze zeggen.
Nee joh, God wil de mens er graag bij betrekken. :angel7:
Het bewijs dat de heilige geest enkel hun eigen geest is kun je hieruit opmaken dat in alle culteren waar alle eeuwen lang geen christenen rondliepen er nooit mensen christen werden. :wink:
Dat komt omdat de heilige geest alleen kan werken als het zaad (lees Gods woord) is gezaaid.... :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Destinesia

Het nieuwe testament roept gelovigen op te getuigen tot "behoud van alle mensen", maar is dat logistiek niet een beetje onbegonnen werk? De meeste christenen gaan liever wat anders doen omdat ze te bang zijn om met een idioot wonderverhaal aan te komen zetten. Ik ben zelf destijds als gelovig christen de straat op gegaan. De laatste keer dat ik dat deed was ongeveer 5 jaar geleden. Ik evangeliseerde vrij regelmatig. Ook op forums. Ik ging de moeilijke gesprekken aan. Moeilijke gesprekken die mij langzaam terug op aarde brachten in de realiteit.

Ik moest even denken aan een onderschrift dat, ik meen, Devious vorig jaar had.

"Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft." - (Epicurus)

Daarom durven de meesten gelovigen niet te evangeliseren. Ze weten dat ze voor gek staan en ze weten eigenlijk zelf niet wat ze nu precies geloven, maar vooral "waarom"? Men is bang het eigen geloof te verliezen vanwege alle, al dan niet directe dreigementen in de bijbel aan het adres van de gelovigen! Je kunt dan blijkbaar beter vluchten in je 'geloof', dan "eerlijk te worden tegen jezelf" en je twijfel toe te geven. Daartoe schaffen christenen allerlei boeken aan die "over de bijbel gaan" om het lastige geloof net even dat extra beetje "geloof bij te pompen". Almaar verder spitten. Verzanden in een brei van tekst. Koortsachtig en anderzijds "trots" en wars van realiteitszin. Teksten te vergroten om ze uit te persen tot de laatste druppel gelijk voor de eigen gemoedsrust. Het op duizend manieren interpreteren van vermeende profetische eindtijd teksten. Gelovigen weten dat ze het verliezen van de rede. Eigenlijk zijn gelovigen de grootste twijfelaars. Ze zijn door zichzelf veroordeeld hun hele leven bezig te moeten blijven met het overtuigen van zichzelf tegenover een vrachtlading aan logica en argumenten tegen al zijn geloofs-claims. Iets wat je diep van binnen zelf niet goed hebt onderzocht op waarheid kun je ook niet overbrengen op een ander. Daarom vertrekken gelovigen altijd weer uit de discussie's want dan moet de gelovige zichzelf weer opladen met 'geloof'. Er bestaan geen werkelijk overtuigde gelovigen! Dat is de vuilheid van een in een "gelovige staat" verkeren. Gevangen zijn door constante twijfel en schuldgevoel. Je hele leven! En wat moet je ondertussen met evangelisatie! Je bent immers zelf nooit klaar met vechten tegen je 'eigen zonden' en je twijfels. Hoe kun je dan een ander tot voorbeeld zijn?

Het 'redden van zielen' vanwege een dreigende eeuwige verdoemenis voor diegenen die "niet geloven"? Wat een onvolkomen werkje! Is dit Gods reddingsplan? Stel ik nu een rare vraag? Is dat blasfemisch? Wat is dat: evangelisatie? Met een gitaar op een straathoek staan als een bijbeltekst machine? Het is een uiterst slechte methode om mensen te redden, Van een almachtig God zou je toch verwachten dat er iets meer bewijs zou bestaan dan die vreemde bijbel, en dat overtuigde gelovigen die de bijbel helemaal niet zo vreemd vinden met een duidelijk waterdicht goddelijk verhaal ten strijde trekken tegen de incorrecte hersenspinsels van de ongelovige. Voorlopig is het zo dat, laten we zeggen in een gemiddelde stadsbus 48 van de 50 passagiers geen "wederomgeboren christenen" zijn. 48 mensen gaan dus zomaar verloren!! Wie gaat hen 'het evangelie' verkondigen? En hoe? Interesseert het God niet?
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

:thumbleft: =D>

wat een vlijmscherpe analyse!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Xander schreef:Maar uiteindelijk is 't toch God zelf die iemand zal overtuigen. Niet ik.
Maar welke God bedoel je? Bedoel je Allah? Bedoel je Krishna? Bedoel je één van de tientallen versies van Jahwe? Of één van de talloze Jezus-variëteiten die de ronde doen? Beëlzebub misschien? Of één van de honderden hindoegoden?
De wereld is vol van de predikers van bovenstaande spoken, entiteiten en goden. Allen zijn overtuigd. Allen zijn naar eigen zeggen overtuigd door bovennatuurlijke goden en heilige geesten. Je zult wellicht zeggen: 'Ha, maar die mensen zijn misleid door de Duivel en zijn engelen.'
Maar hoe weet je zo zeker dat je zélf niet misleid bent, door een duivel; of door je eigen wensen (hetgeen ik waarschijnlijker acht)?
Waarom heb jij gelijk, en die miljoenen anderen niet? Die vraag kun je niet beantwoorden met 'God moet je maar overtuigen!' Dat is een uitvlucht, en een verraad aan je eigen geloof. Indien het de plicht is om het evangelie te verspreiden, verspreidt het dan. Wek de doden op, verplaats bergen, en verklaar de 'Heilige' Schrift (hetgeen ik nog nooit iemand heb zien doen; nee, óók dat laatste niet). En als die taak onmogelijk blijkt, zwijg dan! Want wat je dan brengt is slechts verwarring. Dat is wat ik evangelisten, guru's en predikers zie doen; het brengen van verwarring.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Xander schreef:
Daar heeft God het veel te druk voor! Hij moet eerst alle gebeden aanhoren en verhoren en verwerken!

http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/marktwain.htm

Scroll naar beneden, hoofdstuk: Brief verzonden naar de aarde.

Oh ja, en er zijn vandaag maar liefst nu al bijna 120.000 mensen dood gegaan en die moeten allemaal persoonlijk door God beoordeelt worden, enkeltje hemel, of enkeltje hel!

http://www.worldometers.info/nl/
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Xander
Geregelde verschijning

Bericht door Xander »

Devious schreef:
Xander schreef:Maar uiteindelijk is 't toch God zelf die iemand zal overtuigen. Niet ik.
Maar welke God bedoel je? Bedoel je Allah? Bedoel je Krishna? Bedoel je één van de tientallen versies van Jahwe? Of één van de talloze Jezus-variëteiten die de ronde doen? Beëlzebub misschien? Of één van de honderden hindoegoden?
De wereld is vol van de predikers van bovenstaande spoken, entiteiten en goden. Allen zijn overtuigd. Allen zijn naar eigen zeggen overtuigd door bovennatuurlijke goden en heilige geesten. Je zult wellicht zeggen: 'Ha, maar die mensen zijn misleid door de Duivel en zijn engelen.'
Maar hoe weet je zo zeker dat je zélf niet misleid bent, door een duivel; of door je eigen wensen (hetgeen ik waarschijnlijker acht)?
Waarom heb jij gelijk, en die miljoenen anderen niet? Die vraag kun je niet beantwoorden met 'God moet je maar overtuigen!' Dat is een uitvlucht, en een verraad aan je eigen geloof. Indien het de plicht is om het evangelie te verspreiden, verspreidt het dan. Wek de doden op, verplaats bergen, en verklaar de 'Heilige' Schrift (hetgeen ik nog nooit iemand heb zien doen; nee, óók dat laatste niet). En als die taak onmogelijk blijkt, zwijg dan! Want wat je dan brengt is slechts verwarring. Dat is wat ik evangelisten, guru's en predikers zie doen; het brengen van verwarring.
Ik heb 't over YHWH, "ik ben". of hoe je 'm ook wilt noemen.
Z'n naam is niet zo belangerijk.
Op eerste gezicht lijkt het inderdaad dat er een hoop versies van God of Jezus rond gaan.
Maar als Christen weet je dat er maar 1 echte versie is. & deze is 't ook wat voor de verbondenheid/onderlinge band tussen de verschillende soorten Christenen zorgt.
dat iedereen er anders mee omgaat/tegenaankijkt is hun individueel recht.
Ik zie 't zo; iedere ware Christen heeft een witte ziel. Wit is geen kleur maar ( wit licht)draagd wel alle kleuren in zich.
Hoe deze witte ziel zich uit ligt denk ik aan de situatie & omstandigheden.
Ik weet dat ik zelf niet misleid ben doordat ik mijn acties,gedachten enzo.langs 't woord van God hou.
Als deze overeenkomen, elkaar een hand kunnen geven is alles goed.
Ook heb ik net als hopelijk iedereen een ingebouwd apparaat wat men ook wel eens geweten of geest v/d waarheid noemt. Dit zegt mij ook of iets goed of fout is.
O ja, ik verspreid 't evangelie; Door te leven naar de woorden van Christus, door de straat op te gaan, & door 't groeiende inzicht in God's woord wordt 't evangelie ook in mezelf verspreid; vanwaar 't verder gaat..
Dat er een blok(ade) van verwarring tussen jou & diverse personen is (ontstaan)
vind ik jammer. Maar dit wil niet zeggen dat ook maar 1 van jullie niet de waarheid heeft.
Mischien is deze alleenmaar iets wat opgelost of ingevuld moet worden.
Plaats reactie