Chemo? Of kan ik zelf kiezen?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

GS750E schreef: Er steven minder of bijna geen mensen aan alternatieve behandelingen.
Frans,

Jij bent ontstellend actief in het verspreiden van niet ge'peer-view'de copy&paste artikelen.
Maar lees je de antwoorden en het commentaar van anderen wel?

Laat ik je nog even herinneren aan mijn profetische uitspraken waaraan ook jij je zojuist hebt schuldig gemaakt, enik citeer:
wahlers schreef: De enige vier redenen dat de alternatieve geneeswijze een ogenschijnlijk betere track record heeft is:
  1. Alternatieve geneeswijzes, zoals bijvoorbeeld homeopatie, geen enkele invloed of bijdrage hebben in de geneeswijze.
    En dus per definitie ook geen bijwerkingen (daarentegen chemo kuren zijn wel degelijk riskant!...maar worden alleen in levensbedreigende situatie gebruikt tegen bijvoorbeeld progressief kwaadaardige kankers die anders tot de dood leiden.).
  2. Als er al iets fout gaat bij alternatieve geneeswijzes is er vaak sprake van het afschuiven van de verantwoordelijkheid.
    Zoals bijvoorbeeld bij Silvia Millicam waarvan de nu aangeklaagde alternatieve genezers beweren en zeggen: "Ja, maar wij hebben nooit gezegd dat Sylvia ook geen reguliere medische hulp moest hebben!". Merkwaardig! Dat die alternatieve genezers blijkbaar de reguliere medicaties toch nog nodig hebben!
    Zoals ook het geval was bij Rath en dat duitse jongetje wat aan kanker overleed.
  3. Alternatieve genezers houden geen statistieken bij noch zijn ze hier wettelijk aan gebonden.
    Alternatieve genezers zijn dan ook zeer 'creatief' met statistieken. Deze pakken altijd voordelig uit voor de alternatieve geneeswijzes en altijd negatief uit voor de reguliere medische wetenschap.
  4. Alternatieve genezers strijken vaak onterecht met de eer.
    Als iemand en de reguliere medicaties neemt en alternatieve medicaties dan is:
    1. Bij genezing dit dankzij de alternatieve pillen.
    2. Bij overlijden de schuld van de reguliere pillen.
    En dit is ook precies het beeld wat leeft bij jou!
GS750E schreef: Diverse artikelen in de krant zeggen "Als artsen staken sterven minder mensen".
Ik ben blij dit te vernemen! Toon me nu het eerste kranteartikel met een ge'peer-review'de wetenschappelijk - en dus wetenschappelijk verifieerbare! - onderbouwing die deze beschuldiging staaft!
Of is dit weer zo'm nietszeggende subjectieve 'Ik vind' mening die weer het gebruikelijke patroon volgt van:
  1. Niet-werkende alternatieve 'geneesmiddelen' (dus ook geen bijwerkingen, hooguit een placebo effect)..
  2. Afschuiven van de verantwoordelijkheid.
  3. Geen ge'peer-review'de statistieken.
  4. Het onterecht strijken met de eer (van een genezing)
Kortom:

Wees kritischer!
Wees niet zo dogmatisch!
Sta open voor de wetenschap en accepteer dat de wetenschap anti-dogmatisch, dus altijd in beweging, is!
En wat jij of ik of een willekeurige andere leek of wetenschapper vind is totaal irrelevant.
Het enige wat telt is de objectieve verificatie. De wetenschap, inclusief de medische wetenschap heeft een hele goede track record.

Voor dat laatste, een goede track record, probeer eens objectief de volgende vragen te beantwoorden:
Wat is de kindersterfte in Nederland?
Hoe groot was de kindersterfte 150 jaar geleden?
En als je deze twee vragen heb beantwoord: Zou er een relatie zijn tussen gezondheid tezamen met de moderne medische wetenschap en wetenschappelijke inzichten versus het ontbreken hiervan zo'n 150 jaar geleden?
...volgens mij had ik de bovenstaande vragen al eens eerder aan je voorgelegd. Maar deze heb je nog nooit beantwoord!
Lees - en begrijp - je de reacties wel?

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Verzoek aan de moderator:
p.s. 'Fan' en 'Frans' - het scheelt maar twee letters! - lijken haast wel dezelfde persoon!
Kunnen de twee forum onderwerpen, die bijna 100% hetzelfde zijn, niet worden samengevoegd?
Voor het gerelateerde onderwerp zie:relatie
Als prefix zouden we er voor kunnen zetten: F(r)an(s)
Dan weet iedereen dat het om de symbiose gaat van twee namen en maar één ziel.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

GS750E schreef:Alternatieve artsen hebben ook een opleiding gehad om mensen goed te kunnen behandelen. Er steven minder of bijna geen mensen aan alternatieve behandelingen.
Zoals ik al zei is dat voor niemand de juiste maatstaf. Artsen met een irreguliere hobby stellen hun eigen eigenwijsheid voor die wat is beproefd en zijn levensgevaarlijk omdat ze in wezen hun hobby voor de beproefde kennis zetten.
Ingrijpende persoonlijke ervaringen zijn geen maatstaf voor wat er in alle totaliteit plaatsvindt en het is niet verstandig daar aan toe te geven.

Verder zou ik hier graag weer ON-TOPIC komen.
Met alle genoegen zou ik aangeven hoe beter kan worden uitgesorteerd, maar daar is het hier het topic niet voor.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Fan

Bericht door Fan »

Graag wil ik deze brief plaatsen. Het ligt in het verlengde van therapiekeuzevrijheid.

Citaat uit:
http://natriumbicarbonaat-info.blogspot ... chter.html
woensdag 30 juli 2008
Oproep oud-rechter aan journalistiek Nederland!!
.
Op woensdag 30 juli 2008 is op de website/forum van "De Journalist": http://www.dejournalist.nl/opinie/beric ... analfabeet onderstaande oproep/boodschap aan de journalistiek in Nederland geplaatst, door Mr. N.H. de Vries (oud-rechter).
.
Wij ondersteunen deze oproep, want ook ons streven is mede gericht op integratieve geneeskunde (vrijheid van therapiekeuze) waarin het beste uit de reguliere geneeskunde en de complementaire geneeskunde -tot heil van de Nederlandse patient- wordt gecombineerd en dat in ernstige mate wordt belemmerd en ondermijnd door de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK).
.
BOODSCHAP

Journalisten van Nederland, (zowel, in de terminologie van Frits van Dam: de middelmatige, alsook de briljante),

Leent Uw oor niet meer voor de huiveringwekkende propaganda van de Vereniging tegen de kwakzalverij voor een totalitaire geneeskunde, die, met terzijdestelling van de publieke beschaving, tot stand moet komen door middel van een beroepsverbod voor complementair werkende artsen en therapeuten.

Zie de website http://www.iocob.nl waarop in den brede de heilloze toekomst van de geneeskunde wordt geschetst zoals Cees Renckens, Frits van Dam en Jan Willem Nienhuys c.s. die aan de Nederlandse samenleving dwingend willen opleggen.
.
Maakt U allen sterk voor een positieve berichtgeving over de urgentie van de spoedige totstandkoming van een waarlijk integratieve geneeskunde waarin het beste uit de reguliere geneeskunde en uit de (bewezen) complementaire geneeskunde- tot heil van de Nederlandse patient - wordt gecombineerd.

Doorziet, geachte journalisten, hoezeer U voortdurend dreigt te worden misleid door de Vereniging tegen de kwakzalverij bij haar eindeloze herhaling van de achterhaalde mythe als zou er voor een scala van complementaire geneeswijzen geen wetenschappelijke bewijs bestaan. De website van IOCOB bevat in dit opzicht alle relevante informatie.

Weest dus geen boodschapper van de Vereniging tegen de kwakzalverij welker verderfelijke ideeen de Nederlandse patient voor jaren op achterstand zetten.
.
Met de meeste hoogachting,
.
Mr. N.H. de Vries, oud-rechter
EINDE CITAAT.

Titel van het boek Chemo? Of kan ik zelf kiezen? Lees en hoor de roep van de 10-duizenden kankerpatiënten die uitbehandeld zijn maar die zichzelf nog niet hebben opgegeven. Voor uitbehandelde kankerpatiënten moet er iets veranderen. Daar moet een uitzondering voor worden gemaakt in het protocol. Wie /welk ziekenhuis durft het aan in Nederland om een experiment op te zetten, om terminaal uitbehandelde mensen een nog niet standaard behandeling te geven? In het ziekenhuis, onder begeleiding , geheel vrijwillig? Hoeveel uitbehandelde mensen zouden zich aan melden? Het aantal dat zich zou melden, zou wel eens boven verwachting kunnen zijn. Deze mensen zijn UITBEHANDELD! en hebben niets meer te verliezen. Want zij hebben namelijk al verloren! Zij hebben hun gezondheid en kans op reguliere genezing al verloren. Is het toch niet vreemd dat deze groep massaal alternatief kiest? Maar als de plannen doorgaan dan valt er binnenkort niets meer te kiezen geloof ik. Stevenen we dan toch af op een totalitaire geneeskunde? Hoever zijn we al?

Therapiekeuzevrijheid voor artsen en patiënten. Als artsen te veel gebonden zijn aan regeltjes kunnen zij dan nog genezend bezig zijn? Hebben zij dan nog de ruimte om geneesheer te zijn of zijn ze een verlengstuk van......?
Daarom dit boek en niet uit commerciële motieven zoals iemand opmerkte. Een boek geschreven door een kankerpatiënt die weet waar hij over praat!!!
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Fan schreef:Graag wil ik deze brief plaatsen. Het ligt in het verlengde van therapiekeuzevrijheid.
Moderator! Copykwaak!
Leent Uw oor niet meer voor de huiveringwekkende propaganda van de Vereniging tegen de kwakzalverij voor een totalitaire geneeskunde, die, met terzijdestelling van de publieke beschaving, tot stand moet komen door middel van een beroepsverbod voor complementair werkende artsen en therapeuten.
Sinds wanneer doet een rechter een oproep aan journalisten om zich niet voor 'propaganda' te laten spannen? Wie bedrijft hier nu propaganda?
Deze mensen zijn UITBEHANDELD! en hebben niets meer te verliezen. Want zij hebben namelijk al verloren! Zij hebben hun gezondheid en kans op reguliere genezing al verloren. Is het toch niet vreemd dat deze groep massaal alternatief kiest? Maar als de plannen doorgaan dan valt er binnenkort niets meer te kiezen geloof ik. Stevenen we dan toch af op een totalitaire geneeskunde? Hoever zijn we al?
Luister eens, joh. Uitbehandelde kankerpatiënten hebben de neiging om binnen niet al te lange tijd te sterven. Massaal orgaanfalen, algehele verzwakking, geestelijk verslagen, enzovoort. Denk je nu werkelijk dat je op die mensen nog serieus experimenten kunt gaan uitvoeren? Hoe wil je in vredesnaam effecten vaststellen? Wie is hier nu stom bezig? Op een gegeven moment is de zorg gericht op verminderen van pijn en ongemak, alhoewel ook dat op een gegeven moment gewoon ophoudt. Dan rest nog een overdosis morfine, maar dat mag van veel mensen niet.

Nog veel erger is dat je schijnt te denken dat kanker beter te behandelen is door kwakzalvers. We hebben gezien waar dat toe leidde toen Millecam niet onder het mes ging en met magneten en zout werd behandeld. Iedereen met een meer dan een paar hersencellen zal onmiddellijk begrijpen dat ongeremde celgroei---want dat is kanker---niet met zout of magneten te behandelen is. Het is de afschuwelijke schaduwzijde van normale gecontroleerde celdeling.
Therapiekeuzevrijheid voor artsen en patiënten. Als artsen te veel gebonden zijn aan regeltjes kunnen zij dan nog genezend bezig zijn? Hebben zij dan nog de ruimte om geneesheer te zijn of zijn ze een verlengstuk van......?
Wederom een uitspraak die kant noch wal raakt. Wat valt er immers nog te genezen? Moet een arts maar wat gaan rommelen en maar gaan inspuiten in de hoop dat het de zaak nog redt? Oh nee, dan komt het alternatieve circuit met mirakelkuurtjes, waar, heewatgekhoekandatnou, patiënten net zo hard van blijven overlijden. Doe toch niet zo stuitend stom en arrogant, joh.
Daarom dit boek en niet uit commerciële motieven zoals iemand opmerkte. Een boek geschreven door een kankerpatiënt die weet waar hij over praat!!!
Oh ja. Ervaringsdeskundige. Zéér betrouwbare bron, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door cymric op 16 nov 2008 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Fan,

a) Herhaalde oproep:
Ga in op wat ik stelde:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 849#148849

b) Herhaald verzoek:
Er is in dit topic breedvoerig aangetoond dat er keuzemogelijkheden te over zijn.
Ga daar op in als de redenering niet zou kloppen.

c) Hoe wil je laten vaststellen dat middelen en behandelingen werken ?
Door een rechter met een argumentloze hijgbrief die jij nu opvoert ?

d) IOCOB als bron gebruiken lijkt me een hachelijke zaak omdat ze al jaar en dag de homeopathie serieus nemen en dat is toch wel de voorop liggende indicatie van malloterij.

Roeland
biajas
Ervaren pen

Re: Chemo? Of kan ik zelf kiezen?

Bericht door biajas »

Fan schreef:Dat is de titel van het boek dat nu op de markt is verschenen m.b.t. therapiekeuzevrijheid. Lees op hieronder genoemde weblog het voorwoord van het boek.

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/
Boek: Chemo? Of kan ik zelf kiezen?....... www.succesboeken.nl

Na maanden werk en intensieve voorbereidingen zal omstreeks 30 oktober 2008 het boek (zie afbeelding) met bovengenoemde titel van auteur Drs. H.J. (Henk) Trentelman, tevens lid van de landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (W.W.K), op de markt verschijnen. Aan de tot stand koming van dit boek is door een groot aantal personen/instanties, waaronder werkgroepleden, medewerking verleend, danwel een bijdrage geleverd. Een van de (belangrijkste) doelstellingen van de W.W.K. is het ver-werven van therapie-keuzevrijheid voor (terminale) kankerpatienten, zoals in Duitsland en...... zeer recent ook in Engeland van kracht is geworden

Graag een reactie, hoe denkt u over therapiekeuzevrijheid?
ik begrijp de reden van deze posting is. een ieder in nederland heeft recht op zelfbeschikking. je mag zelf bepalen of je een behandeling wilt ondergaan of niet...
toch ben ik blij dat mijn vader ooit voor de zware chemo gekozen heeft en niet zo'n onbenullige kwakzalver...
mijn oma heeft hem ooit eens aan een moermansdieet gezet, maar dat is hem bijna fataal geworden.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Fan

Bericht door Fan »

Beste Roeland,

Jouw vraag m.b.t. de inspectie:
“ Waar zitten de fouten in deze mededeling van de inspectie:
http://www.igz.nl/actueel/nieuwsberichten/natriumcarb schreef:

Op basis van de deskundigenrapporten is de inspectie allereerst tot de conclusie gekomen dat er geen wetenschappelijk onderbouwde informatie bestaat die rechtvaardigt dat natriumbicarbonaat aan kankerpatiënten wordt voorgeschreven buiten het in de bijsluiter omschreven indicatiegebied. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs waaruit blijkt dat de therapie kanker geneest of terugdringt. “
Ik heb met geen enkel woord in mijn bericht over de inspectie geschreven. De inhoud van dat bericht is ter verantwoording van de inspectie. Of er fouten in staan weet ik niet. De WWK wil ONAFHANKELIJK wetenschappelijk onderzoek naar de werking van Natriumbicarbonaat. Het wetenschappelijk bewijs dat het werkt is er nog niet maar het wetenschappelijk bewijs dat het NIET werkt is er OOK NIET!!!!! Dus waar hebben we het over???
“b) Herhaald verzoek:
Er is in dit topic breedvoerig aangetoond dat er keuzemogelijkheden te over zijn.
Ga daar op in als de redenering niet zou kloppen.”
Voor uitbehandelde kankerpatiënten valt er niets meer te kiezen dit in tegenstelling tot Duitsland waar uitbehandelde kankerpatiënten een alternatieve behandeling (plus vergoed ) kunnen ondergaan!! Lees het boek maar…..Ik heb sterk de indruk dat je niet weet waar je over praat!! Verdiep je maar eens en luister naar wat uitbehandelde kankerpatiënten te vertellen hebben. Schrijnend en dat is een waar understatement!!
“c) Hoe wil je laten vaststellen dat middelen en behandelingen werken ?”
Dat zal dan door onafhankelijk onderzoek moeten gebeuren. In ieder geval los van de mogelijkheid van belangenverstrengeling. De WWK zal daar best wel een idee over hebben.

“d) IOCOB als bron gebruiken lijkt me een hachelijke zaak omdat ze al jaar en dag de homeopathie serieus nemen en dat is toch wel de voorop liggende indicatie van malloterij.”
Als jij op zo’n manier te werk gaat ( mag van mij hoor!) maar verlang van mij dan geen antwoord. Het bijvoorbaat maar ook bij voortduring belachelijk maken beschouw ik als beneden peil.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fan schreef:Als jij op zo’n manier te werk gaat ( mag van mij hoor!) maar verlang van mij dan geen antwoord. Het bijvoorbaat maar ook bij voortduring belachelijk maken beschouw ik als beneden peil.
Ik voel mij geroepen hier te reageren. Mag ik uit jouw reactie opmaken dat je homeopathie wel serieus neemt? Hierover is al eens een uitgebreide draad op dit forum geweest waarbij de conclusie vooralsnog is dat het om duur water en al of niet bewuste kwakzalverij gaat.

In een eerdere posting van jou zie ik een link naar natriumcarbonaat waaraan door veerschillende alterneuten kankerbestrijdende effecten worden toegekent. Het BBC artikel waar naar wordt verwezen daar wordt enkel een methode voor vroegere detectie genoemd en daarmee kans op succesvolle behandeling. Dit is niet hetzelfde als het behandelen van kanker met natriumcarbonaat. Gebrekkig lezen of onvoldoende kennis leidt zo tot onterechte gevolgtrekkingen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Fan schreef:k heb met geen enkel woord in mijn bericht over de inspectie geschreven. De inhoud van dat bericht is ter verantwoording van de inspectie. Of er fouten in staan weet ik niet.
Jouw bericht ging over baat bij Natriumbicarbonaat en ik hoef niet op jou te wachten om een terzake ander bericht aan te halen.
Dat door mij heel terzake aangehaalde bericht van de IGZ was een waarschuwing tegen bicarbonaat.
Als de inspectie fout zou voorlichten is dat een reden groots aan de bel te hangen ! Graag alsnog je commentaar zoals gevraagd.
Ook op mijn link naar het IOCOB, die bicarbonaat afraadt.
Fan schreef:1) Voor uitbehandelde kankerpatiënten valt er niets meer te kiezen dit in tegenstelling tot Duitsland waar uitbehandelde kankerpatiënten een alternatieve behandeling (plus vergoed ) kunnen ondergaan!! Lees het boek maar…..
2) Ik heb sterk de indruk dat je niet weet waar je over praat!! Verdiep je maar eens en luister naar wat uitbehandelde kankerpatiënten te vertellen hebben. Schrijnend en dat . . . .
ad 1) Geef svp aan wat voor behandeling met welk oogmerk ze daar geven aan opgegeven patiënten, die jij hier gewenst zou vinden en waarom. Zou eea in een aanvullende verzekering passen of niet. Hoezo.
ad 2) Erg foute indruk. Die je niet verifieert, maar waarmee je jezelf toch al gelijk geeft en op basis daarvan verder iets beweert.
Fan schreef:Dat zal dan door onafhankelijk onderzoek moeten gebeuren. In ieder geval los van de mogelijkheid van belangenverstrengeling. De WWK zal daar best wel een idee over hebben.
Discussieer jij nu of moet die WWK jou opvangen ?
Is er onvoldoende onderzoek dan ?
Het zal m.i. gaan om een hantéren van belangenverstrengelingen omdat de expertise op dit terrein over te weinig mensen is verdeeld om verstrengelingen absoluut buiten te sluiten. Jouw ex-rechter-jurist was ooit een voorstander van het Moerman-dieet dacht ik en vind nog steeds zijn onkundig vooroordeel erg belangrijk. Een lid van Groen-Links dat de meerderheid van stemmen belangrijker vindt dan wetenschappelijke resultaten ?
Fan schreef:Als jij op zo’n manier te werk gaat (IOCOB de maat nemen op homeo-standpunt) . . . maar verlang van mij dan geen antwoord. Het bijvoorbaat maar ook bij voortduring belachelijk maken beschouw ik als beneden peil.
De maat nemen met homeopathie als indicator vind ik heel terecht. Zeker omdat ik de IOCOB heb aangehaald om te laten zien dat zelfs zij tegen bicarbonaat zijn.
Graag dus gedetailleerder antwoord op de door jou uit de weg gegane vragen.
In tegenstelling tot wat je jezelf wil laten geloven heb ik me voor een gewone burger juist op dit terrein al vele jaren lang heel goed in- en bijgelezen.

Roeland
PS
Achteraf heb ik een extra verbazing:
Directe verkoop van recept-medicijnen aan de burgerij is niet toegestaan en de betreffende industrie gaat met dat verbod heel creatief, zo scherp mogelijk langs de rand dus, om.

Fan doet in feite aan directe verkoop van een recept-behandeling naar de burger toe, maar ontmoet daarbij geen ver- of gebod.
Waar zit de clou ?

r.
Fan

Bericht door Fan »

Beste Roeland,

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en daar wil ik het bij laten.

Ik begin geen discussie over Natriumbicarbonaat met jou. Lees de info op betreffende links die ik gaf. Jij begint met onzin m.b.t directe verkoop o.i.d. Ik verwijs en verwees naar een site m.b.t tot informatie over allerlei alternatieve behandelingen. Dat jij daar vanalles van gaat breien moet jij weten. Doei!!
Ik stop met reageren op jou berichten altogether!
Fan

Bericht door Fan »

Mijn onderwerp was/is therapiekeuzevrijheid, dit naar aanleidng van het onlangs verschenen boek Chemo? Of kan ik kiezen? auteur Dr.s Henk Trentelman ervaringsdeskundige ( Henk Trentelman heeft zijn vader, moeder, broer en zuster zien sterven aan kanker. Allen werden regulier behandeld en hadden door deze behandeling een slechte kwaliteit van leven, waarbij geen genezing plaatsvond.
Dit was voor Henk de reden om niet te kiezen voor een dergelijke weg, ondanks het feit dat zijn chirurg indertijd (1996 ) tegen hem zei, dat zonder operatief ingrijpen hij nog slechts een half jaar te leven zou hebben.)

Mag ik even wijzen op dit bericht geplaatst op het forum van de Tros:
ook hier gaat het over uitbehandelde kankerpatiënten die toch nog genezing vonden. Onthoudt dat dit u ook ten deel kan vallen!! Vandaag gezond maar volgende maand kan het bij u op de stoep staan!! Het overvalt je! Dat gebeurde bij deze mensen ook!!
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=814396#814396
Wat ik wel heb gedaan is er steeds op wijzen dat wat dr. Gorter doet bljkbaar succes heeft want een aantal kankerpatienten die in Nederland opgegeven zijn en slechts een palliatieve of soms zelfs helemaal geen behandeling meer konden krijgen komen in een complete remissie (100% klinisch kankervrij) die bij alle gefilmde patienten minimaal 1,5 jaar duurt door de behandelingen in het Medisch Centrum Keulen: Zie voor als u het adres niet meer weet de ervaringsverhalen onder http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=video

hoeveel kans hebben patienten met de volgende stadia van kanker om nog in een totale remissie (klinisch kankervrij) te komen als ze puur het reguliere protocol tweede lijns zouden volgen, zelfs als ze heel veel geld zouden hebben om wat voor behandeling dan ook in een Nederlands academisch ziekenhuis te kopen

Een patient met een recidief na operatie van een primaire leverkanker met uitzaaiingen naar beide longen

Een patient met een inoperabel recidief van een Glioblastoom Multiforme graad IV waar alle reguliere behandelingen (operatie, bestraling, thermodal) hebben gefaald en de patient krijgt nog een levensverwachting van ca. drie maanden en kan al niet meer praten en bijna niet meer lopen.

Een andere patient met een niet meer volledig te opereren hersentumor Een anaplastisch oligodendroglioom
Glioblastoom Multiforme (graad IV)

Een patient met een niet meer te opereren in botten en lymfklieren uitgezaaide prostaatkanker waarbij hormoontherapie en bestrllaing niets meer deden?

Een vrouw met een in zo goed als het hele lichaam (botten, lever) uitgezaaide borstkanker die november 2007 nog een levensverwachting kreeg van maximaal drie maanden?

En al deze patienten en vele meer komen door de behandelingen in het Medisch Centrum Keulen allemaal binne een jaar in een totale remissie. Toch opmerkelijk niet? En als dat in principe ook in Nederland zou kunnen dan vraag ik u waarom worden mensen dan naar huis gestuurd om te sterven?

Voor alle duideljkheid nog maar een keer meneer de expert ik heb nooit beweerd (en volgens mij belooft dr. Gorter dat ook niet ) dat iedereen gebaat is bij de behandelingen in het Medisch Centrum Keulen maar mi. een opmerkelijk aantal wel . Want stel dat als er maar 5 van de zeg 100 ongeneeslijk verklaarde patienten toch "genezen", dan is dat grote winst lijkt mij. En het aantal is in de praktijk nog hoger, veel hoger zelfs.

Kees Braam
webmaster www.kanker-actueel.nl
Einde citaat.

(zie ook http://www.oncoline.nl voor de officiele richtlijnen oa.. :
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Fan,
Dat je van het onderwerp recept-Huppes, dat je zelf binnenbracht, afwilt zij zo.
zie voor een update:
| http://www.kanker-actueel.nl/index.php?blz=uw_ve.Huppes&id=13010 schreef: . . .
Wim Huppes vult informatie aan over zijn ervaringen DCA - Dichloorazijn Lees Wim zijn eerlijke analyse. Artikel update 23 oktober 2008

CONCLUSIE
Deze resultaten met dichloorazijn bij de behandeling van kanker zijn zo slecht dat ik iedereen op het hart moet drukken zo niet verder te gaan.
Maar in feite verschuift nu het onderwerp alleen maar naar andere behandelwijzen en
je blijft voorbijgaan aan heel pertinent belangrijke zaken:

* Welke behandelwijzen zouden moeten worden opgenomen ?
* Wie beoordeelt de werkzaamheid ?
* Waarom stel jij, als leek neem ik voorlopig aan, je vertrouwen in enkele getuigenissen. Ik herinner me van jaren geleden Marco de Vries die op basis van een soortgelijke verbazing een heel centrum wist op te zetten. Resultaten verkregen ?

en dan ga je over naar het ultieme verkoop-argument:
Angst aanjagen en naar wel/niet gecontroleerde "wonderen" verwijzen.
Fan schreef: Mag ik even wijzen op dit bericht geplaatst op het forum van de Tros:
ook hier gaat het over uitbehandelde kankerpatiënten die toch nog genezing vonden. Onthoudt dat dit u ook ten deel kan vallen!! Vandaag gezond maar volgende maand kan het bij u op de stoep staan!! Het overvalt je! Dat gebeurde bij deze mensen ook!! "
Heb jij iets substantieels aan te bieden ?
Waaruit blijkt dat ?
Uit jouw (leken)oordeel en ditto verwijzingen ?
Ik vind het hoogst verwonderlijk dat met een gelijk zoals Braam op het TROS-forum suggereert er geen groot tumult is in de tweede kamer.

Roeland
Laatst gewijzigd door heeck op 17 nov 2008 14:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Fan

Bericht door Fan »

@ Cymric,
Luister eens, joh. Uitbehandelde kankerpatiënten hebben de neiging om binnen niet al te lange tijd te sterven. Massaal orgaanfalen, algehele verzwakking, geestelijk verslagen, enzovoort. Denk je nu werkelijk dat je op die mensen nog serieus experimenten kunt gaan uitvoeren? Hoe wil je in vredesnaam effecten vaststellen? Wie is hier nu stom bezig? Op een gegeven moment is de zorg gericht op verminderen van pijn en ongemak, alhoewel ook dat op een gegeven moment gewoon ophoudt. Dan rest nog een overdosis morfine, maar dat mag van veel mensen niet.
Drs. Henk Tentelman, Dr. Wim Huppes en al die mensen op de video van Kees Braam waren allen uitbehandeld. Hadden zij, als zij zelf niet op zoek zouden zijn gegaan, nog geleefd?
Zij waren uitbehandeld, opgegeven door regulier maar zij hebben zichzelf niet opgegeven!!!!
Wat jij waarschijnlijk bedoelt is de stervensfase. Zover ben je nog niet/niet altijd als je de boodschap uitbehandeld krijgt. De mensen hierboven genoemd en in de video zijn het levende bewijs dat de boodschap uitbehandeld niet altijd betekent: NIKS MEER AAN TE DOEN. Dr. Wim Huppes deed recent nog mee aan een marathon in Portugal.

Nog veel erger is dat je schijnt te denken dat kanker beter te behandelen is door kwakzalvers. We hebben gezien waar dat toe leidde toen Millecam niet onder het mes ging en met magneten en zout werd behandeld. Iedereen met een meer dan een paar hersencellen zal onmiddellijk begrijpen dat ongeremde celgroei---want dat is kanker---niet met zout of magneten te behandelen is. Het is de afschuwelijke schaduwzijde van normale gecontroleerde celdeling.
Ik zou je hierover het volgende willen laten lezen:

http://www.iocob.nl/nieuws/jomanda.html
Meten met twee maten
Hoe men ook over deze al zo lang slepende affaire denkt - Sylivia M. is al jaren geleden overleden - het is wel opvallend dat de Inspectie voor de Gezondheidszorg en de Vereniging tegen de kwakzalverij zich muisstil houden en geen enkele activiteit richting het OM hebben ondernomen of denken te ondernemen om op vervolging aan te dringen van bijvoorbeeld de falende cardiologen uit het Radboud-ziekenhuis te Nijmegen en de ruzie makende specialisten uit het ziekenhuis Boxmeer, als gevolg waarvan bij deze droevige incidenten meerdere doden onder de patienten te betreuren zijn geweest. Recentelijk meldt de IGZ dat ten gevolge van onoordeelkundig handelen bij toepassing van medische technologie in ziekenhuizen jaarlijks tientallen doden vallen. Over vervolging van eventuele schuldigen wordt niet gerept.
Daarmee laden het OM en de IGZ wel de schijn op zich hier met twee maten te meten. Als een complementaire behandelaar een medisch bedrijfsongeval veroorzaakt, zitten de Vereniging en de IGZ er direct bovenop, maar als een vergelijkbaar, ja zelfs veel ernstiger, ongeval in de reguliere sector plaats vindt, valt er opeens een oorverdovende stilte.
Deze rechtsongelijkheid is ons inziens niet alleen opvallend maar zij tast ook het fundament van het recht aan.

http://www.tctubantia.nl/algemeen/opini ... rguisd.ece

Het steeds weer terugkomen op de zaak Millecam van zes jaar geleden bewijst dat alternatieve artsen hun patiënten veel en veel minder schade berokkenen dan de gevestigde collega's. Dit is blijkbaar de enige zaak in al die tijd. Er wordt duidelijk met twee maten gemeten.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

DOOR FAN inmiddels zonder propere onderbouwing aangedragen geneeswijzen bij kanker die de vrijheid van keuze zouden dienen.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 816#148816
Natriumbiccarbonaat volgens Trentelman, doorverwijzende naar Tullio Simoncini

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 8835#14883
DCA Di-chloorazijn volgens Huppes en per 23/10/08 door hemzelf afgeraden.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 898#148898
Als je uitbehandeld bent kan je alleen nog palliatief behandeld worden. Terwijl in de alternatieve geneeskunde nog veel mogelijk is. In Duitsland timmert Dr. Vogl en Dr. Gorter aan de weg met goede resultaten.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 838#149838
Indirect -via Kees Braam- weer verwijzing naar 6 genezingen in Keulen = Gorter.
" En al deze patienten en vele meer komen door de behandelingen in het Medisch Centrum Keulen allemaal binnen een jaar in een totale remissie. "
{inlas RH: remissie
(tijdelijke) vermindering van de ziekteverschijnselen, zonder dat deze geheel verdwijnen}
"Want stel dat als er maar 5 van de zeg 100 ongeneeslijk verklaarde patienten toch "genezen", dan is dat grote winst lijkt mij. En het aantal is in de praktijk nog hoger, veel hoger zelfs. "
Dendritische cellen, maretak en hyperthermie behoren in het Gorter-aanbod. Zie
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=16732

Wat extra leesvoer:
http://medischcontact.artsennet.nl/uri/ ... 5926422037

R.
Plaats reactie