PVV woest over 'smaadcampagne' ontwikkelingshulpclub
PVV woest over 'smaadcampagne' ontwikkelingshulpclub
dinsdag 12 oktober 2010 10:20
Een gesubsidieerde campagne van ontwikkelingsorganisatie Hivos, die douchende en autorijdende Westerlingen verantwoordelijk houdt voor milieurampen elders op aarde, heeft de woede gewekt van de PVV.
De reclamespotjes en advertenties zijn verschenen op televisie, internet en in landelijke kranten.
In een van de spotjes is een afbeelding te zien van een Afrikaanse man met als bijschrift: 'Hij dankt je hartelijk voor het laten staan van je auto.' De voice-over meldt: 'Hoe minder energie wij hier verbruiken, hoe minder droogtes, overstromingen, mislukte oogsten en honger daar.'
Smaadcampagne
PVV-Kamerlid Richard de Mos spreekt in De Telegraaf van 'een ongefundeerde smaadcampagne tegen de Nederlandse automobilist'. Hij eist dat demissionair minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) het subsidiegeld terughaalt bij de ontwikkelingsorganisatie.
De Mos: 'Volgens Hivos heeft de Nederlandse autorijder bloed aan zijn handen. Door onze CO2-uitstoot zouden er slachtoffers vallen door klimaatverandering in de Derde Wereld. Deze club gaat echt te ver met paniekzaaierij.'
Onwetenschappelijk
Meteoroloog Hajo Smit, oprichter van de website climategate.nl, is het met de PVV’er eens. 'Zulke directe verbanden kun je niet leggen,' zegt hij. 'Zelfs als CO2 invloed heeft op ons klimaat, is het onwetenschappelijk om zo stellig te beweren wat er in deze landen gaat gebeuren.'
Hivos laat in een reactie weten de gevolgen 'zo goed mogelijk' te willen beschrijven, 'om duidelijk te maken hoe rampzalig [ons gedrag] is voor mensen in ontwikkelingslanden'.
Door Jeroen Langelaar
Een gesubsidieerde campagne van ontwikkelingsorganisatie Hivos, die douchende en autorijdende Westerlingen verantwoordelijk houdt voor milieurampen elders op aarde, heeft de woede gewekt van de PVV.
De reclamespotjes en advertenties zijn verschenen op televisie, internet en in landelijke kranten.
In een van de spotjes is een afbeelding te zien van een Afrikaanse man met als bijschrift: 'Hij dankt je hartelijk voor het laten staan van je auto.' De voice-over meldt: 'Hoe minder energie wij hier verbruiken, hoe minder droogtes, overstromingen, mislukte oogsten en honger daar.'
Smaadcampagne
PVV-Kamerlid Richard de Mos spreekt in De Telegraaf van 'een ongefundeerde smaadcampagne tegen de Nederlandse automobilist'. Hij eist dat demissionair minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) het subsidiegeld terughaalt bij de ontwikkelingsorganisatie.
De Mos: 'Volgens Hivos heeft de Nederlandse autorijder bloed aan zijn handen. Door onze CO2-uitstoot zouden er slachtoffers vallen door klimaatverandering in de Derde Wereld. Deze club gaat echt te ver met paniekzaaierij.'
Onwetenschappelijk
Meteoroloog Hajo Smit, oprichter van de website climategate.nl, is het met de PVV’er eens. 'Zulke directe verbanden kun je niet leggen,' zegt hij. 'Zelfs als CO2 invloed heeft op ons klimaat, is het onwetenschappelijk om zo stellig te beweren wat er in deze landen gaat gebeuren.'
Hivos laat in een reactie weten de gevolgen 'zo goed mogelijk' te willen beschrijven, 'om duidelijk te maken hoe rampzalig [ons gedrag] is voor mensen in ontwikkelingslanden'.
Door Jeroen Langelaar
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."
Re: PVV woest over 'smaadcampagne' ontwikkelingshulpclub
Als we stoppen met het uitstoten van CO2, zullen we snel daarna ook moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
De PVV heeft groot gelijk om woedend te zijn. Het is ontoelaatbaar dat anderen dezelfde goedkope propagandatrucs gebruiken waarmee de PVV groot is geworden.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
- BillvdBergh
- Banned
Ach waar was de PVV toen er gifafval uit Nederland gedumpt werd in Afrika en de negertjes daar de K mocht krijgen van de blanken ? Daarnaast wordt er uit het Westen virussen geexporteerd.
Dan hoor je al dat domme- hypocriete- tuig uit het Westen niet.
Die club heeft gewoon gelijk. En wie dat bestrijden wilt nodig ik dan graag uit voor een discussie tot in details.
Die club heeft gewoon gelijk. En wie dat bestrijden wilt nodig ik dan graag uit voor een discussie tot in details.
Laatst gewijzigd door BillvdBergh op 12 okt 2010 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- BillvdBergh
- Banned
Fishhook schreef:Als we stoppen met het uitstoten van CO2, zullen we snel daarna ook moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
U ziet het als een chantagemiddel ? Buitengewoon walgelijk te noemen. Beseft u wel wat u hier tikt ?
Omgekeerd, wat er zo al niet meelift op weg naar het vrije westen wil je niet weten Bill.BillvdBergh schreef: Daarnaast wordt er uit het Westen virussen geexporteerd.
Nee, was zwarte humor (no pun intended).BillvdBergh schreef:Fishhook schreef:Als we stoppen met het uitstoten van CO2, zullen we snel daarna ook moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
U ziet het als een chantagemiddel ?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- BillvdBergh
- Banned
Nou ik wil het wel weten. Kunt u dat nader uitleggen wat het dan is.Ali schreef:Omgekeerd, wat er zo al niet meelift op weg naar het vrije westen wil je niet weten Bill.BillvdBergh schreef: Daarnaast wordt er uit het Westen virussen geexporteerd.
Bvd.
<zucht> Nee, oelewap!BillvdBergh schreef:Fishhook schreef:Als we stoppen met het uitstoten van CO2, zullen we snel daarna ook moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
Omdat we hier geld verdienen met industrieën en machine's die (voorlopig) helaas CO2 uitstoten, kunnen we de centen opbrengen om aan ontwikkelingshulp te doen.
Zet je de industrie en het wegverkeer op zwart, dan zet je de gehele economie op zwart, en zijn we binnen de kortste keren zélf een derdewereldland.
Dat heeft met chantage niets te maken.
Dit had je toch zelf ook op je vingers kunnen natellen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Die club heeft dus geen gelijk, dat is al gezegd door mensen die dit kunnen weten.BillvdBergh schreef:Ach waar was de PVV toen er gifafval uit Nederland gedumpt werd in Afrika en de negertjes daar de K mocht krijgen van de blanken ? Daarnaast wordt er uit het Westen virussen geexporteerd.
Ik denk even ergens anders, net als Halsema, Rutte en de rest van het stel, denk je ook niet?
Ik sluit me bij Fishook aan. Zonder economie is er ook geen geld.
Ik snap je houding tegenover Westerlingen niet zo goed en de toon waarop je over deze groep mensen praat, terwijl je haat zaaiende reclame van een club, waar je blijkbaar achter staat, zomaar tolereert. Fraai staaltje objectiviteit, maar niet heus.
O ja, ik begrijp ook niet zo goed wat virussen hiermee te maken hebben? Of zijn dit volgens jou de details waar je het over wilt hebben?
mvg
Ik zeg; google, dan weet je het ook.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Je kan best kritiek hebben op deze campagne, maar de PVV moet dan meteen weer zo overdrijven en emotioneel doen. Je kan zoiets ook zakelijk benaderen, maar daarvoor moet je niet bij de PVV zijn, blijkbaar. Of hadden ze weer wat aandacht in de pers nodig? De kabinetsonderhandelingen zijn immers afgelopen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- BillvdBergh
- Banned
Jagang schreef:<zucht> Nee, oelewap!BillvdBergh schreef:Fishhook schreef:Als we stoppen met het uitstoten van CO2, zullen we snel daarna ook moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
Omdat we hier geld verdienen met industrieën en machine's die (voorlopig) helaas CO2 uitstoten, kunnen we de centen opbrengen om aan ontwikkelingshulp te doen.
Zet je de industrie en het wegverkeer op zwart, dan zet je de gehele economie op zwart, en zijn we binnen de kortste keren zélf een derdewereldland.
Dat heeft met chantage niets te maken.
Dit had je toch zelf ook op je vingers kunnen natellen?
Chantage dus. De Westerse economie kan alleen maar draaien door de rest van de wereldbevolking te "onderdrukken" , uit het Westen is dat ongeveer 12 % die 88 % van de wereldbevolking moet onderdrukken: zoooó moet je dát formuleren ! 50% van de totale olie in de wereld wordt beheerd door de VS en de rest van de wereld moet het met het overige doen en hun "energie slurpende troep" inademen ( auto's). Daarnaast zijn de centjes in principe niet afkomstig van industrieen en machines maar van brandstoffen ,
afkomstig van de onderdrukten: olie en geen biobrandstof.
Laatst gewijzigd door BillvdBergh op 13 okt 2010 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach, het gaat om de boodschap en de PVV heeft nu eenmaal een andere toon dan het CDA bijvoorbeeld.
Ik vind dit een typische reactie als het om de PVV gaat. Men leest of hoort de boodschap niet omdat men zich aan de toon ergert. Beetje jammer, maar gelukkig voor de PVV tegenstanders neem ik aan.
Daarbij komt dat het wel in de "Telegraaf" staat, dus dubbele herrie zullen we maar zeggen.
mvg
Ik vind dit een typische reactie als het om de PVV gaat. Men leest of hoort de boodschap niet omdat men zich aan de toon ergert. Beetje jammer, maar gelukkig voor de PVV tegenstanders neem ik aan.
Daarbij komt dat het wel in de "Telegraaf" staat, dus dubbele herrie zullen we maar zeggen.
mvg
Ik vind het ook een overemotionele reactie. Woede voor dit en woede voor dat. Smaadcampagnes. Het klinkt of er ergens iets verschrikkelijks staat te gebeuren. Dien gewoon een klacht in en ga niet gelijk de voorpagina van de telegraaf vullen. Maar dit zullen we nog vaak zien gebeuren. Ze willen zichtbaar zijn in de oppositie.The Prophet schreef:Je kan best kritiek hebben op deze campagne, maar de PVV moet dan meteen weer zo overdrijven en emotioneel doen. Je kan zoiets ook zakelijk benaderen, maar daarvoor moet je niet bij de PVV zijn, blijkbaar. Of hadden ze weer wat aandacht in de pers nodig? De kabinetsonderhandelingen zijn immers afgelopen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Als we in aanmerking nemen dat het merendeel van de oliecentjes in rijke Arabische landen, waar ze niet weten hoeveel grote bakken ze moeten kopen, terecht komt kan die onderdrukking alleen van de Islam komen dacht ik zo. Nu stel jij dat er onderdrukking is, niet ik, dus zeg jij dan maar tot in detail waar en wie er onderdrukt wordt.BillvdBergh schreef: Chantage dus. De Westerse economie kan alleen maar draaien door de rest van de wereldbevolking te "onderdrukken" , uit het Westen is dat ongeveer 12 % die 88 % van de wereldbevolking moet onderdrukken. 50% van de totale olie in de wereld wordt beheerd door de VS en de rest van de wereld moet het met het overige doen en hun "energie slurpende troep" inademen ( auto's). Daarnaast zijn de centjes in principe niet afkomstig van industrieen en machines maar van brandstoffen ,
afkomstig van de onderdrukten: olie en geen biobrandstof.
mvg