Stupid Design

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen

Stupid Design

Bericht door Gerard »

Gelukkig op het einde van de dag nog even wat tijd gevonden om de krant van vandaag even te scannen op interessante artikelen en die door te neuzen. (Het beloofde artikel van gisteren "op één kussen echter nog niet kunnen lezen. )

In NRC vandaag twee artikelen over Stupid design (SD). :lol:
Eén van Joost Brakel (civiel ingenieur) maar veel interessanter nog is die van ons inmiddels wel bekende Piet Borst. Hij spreekt echter over Stupid Construction (SC)
Hij begint zijn artikel als volgt: "Over Intelligent Design begin ik niet weer, wees gerust" om vervolgens zijn volledige column te wijden aan Stupid Construction. :lol:

Kern van beide artikelen is dat de wereld en de mens vol zit met onlogische, inefficiënte en kromme constructies die als er een ontwerper van zou zijn nou niet echt een positief beeld van hem geven. Piet Borst geeft daar een aantal mooie voorbeelden van. Een beetje technische verhaal van een deskundige maar de strekking is duidelijk.

Ik vind dat een interessante wending aan het hele ID debat.
Het artikel zelf + die van van Brakel zal ik in de loop vd week, als het op de site staat waar alleen abonneés bij kunnen, wel droppen op dit forum. Als mij althans de tijd is gegunt.

Groeten
Gerard
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ach ik loop al weken te wijzen op de fantastisch ontworpen malariamug...
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het volgende gevonden:

http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/21775590/

Op de site staat het hele interview met Piet Borst (klik op audio). Begint na 14:48.
Ragnarok
Geregelde verschijning

Bericht door Ragnarok »

collegavanerik schreef:Ach ik loop al weken te wijzen op de fantastisch ontworpen malariamug...
Heheh, die is natuurlijk tezamen met de ziektekiemen door God de Opa ontworpen, alvorens hij door God de Vader en God de Zoon uit de hemel gekukeld werd en voortaan duivel genoemd werd. :lol:
Johanan
Forum fan

Re: Stupid Design

Bericht door Johanan »

GH schreef: Groeten
Gerard
Beste Gerard,

Ik zou het graag eens over jouw onderschrift hebben. Uiteraard als je er tijd voor en zin in hebt.

Met vriendelijke groet,

Johanan
"Hij komt met de wolken, en elk oog zal Hem zien.."
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Johanan schreef:
GH schreef: Groeten
Gerard
Beste Gerard,

Ik zou het graag eens over jouw onderschrift hebben. Uiteraard als je er tijd voor en zin in hebt.

Met vriendelijke groet,

Johanan
Das leuk, het is eeen quote van mij, je mag het er met mij ook over hebben hoor... :wink:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

bad_religion schreef: Das leuk, het is eeen quote van mij, je mag het er met mij ook over hebben hoor... :wink:
En met mij ook hoor, want ik heb het ook al meerdere malen geroepen.
Een paar topic tips
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 1a6667076b
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=196
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=627

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

Dank voor de links.
Ik zal het t.z.t. eens uitpluizen.

Mvg Johanan
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Als het dan toch off-topic geraakt, wat dan met jouw sig.? Is er niemand bang dat Jezus niet blijft staan op waterdamp, met als gevolg dat hij met een reuzeklap te pletter slaat?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

sjaakdaak schreef:Als het dan toch off-topic geraakt, wat dan met jouw sig.? Is er niemand bang dat Jezus niet blijft staan op waterdamp, met als gevolg dat hij met een reuzeklap te pletter slaat?
voor zijn kruisiging zou het misschien nog wel gaan (net als waterlopen) maar daarna moet het toch al lastiger met die gaten in zijn voeten. :)

ciao
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

appelfflap schreef:
sjaakdaak schreef:Als het dan toch off-topic geraakt, wat dan met jouw sig.? Is er niemand bang dat Jezus niet blijft staan op waterdamp, met als gevolg dat hij met een reuzeklap te pletter slaat?
voor zijn kruisiging zou het misschien nog wel gaan (net als waterlopen) maar daarna moet het toch al lastiger met die gaten in zijn voeten. :)

ciao
Nog afgezien van dat zware kruis op zijn rug. Hoewel hij dan wel weer makkelijker blijft drijven. 8)
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

Dat is een Bijbeltekst.

(Maar schoffeer maar een eind verder.. Geen punt)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

ice_age schreef:
appelfflap schreef:

ciao
Nog afgezien van dat zware kruis op zijn rug. Hoewel hij dan wel weer makkelijker blijft drijven. 8)
Nou dacht ik dat dit een discussie forum was en dit soort uitspraken mogen dan leuk bedoelt zijn, met discussie heeft dit weinig meer te maken. :(
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Johanan schreef:Dat is een Bijbeltekst.

Mijn verontschuldiging voor dit kinderachtige gedoe! :cry:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

skeptic schreef:
Johanan schreef:Dat is een Bijbeltekst.

Mijn verontschuldiging voor dit kinderachtige gedoe! :cry:
excuses moest je je beledigd voelen Johanan,
maar wees eerlijk, over de praktische uitvoering mag toch nagedacht worden (ook al is deze denkpiste natuurlijk pure provocatie)?

ciao
Plaats reactie