Gemeenteraadsverkiezingen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Fenomeen »

Ze komen er weer aan.

Testje:

http://www.stemwijzer.nl/

De Rotterdamse doet het al, alleen kwam GL boven de SP dus ik zal wel ergens een vraag fout beantwoord hebben.
Als hekkensluiter CDA en VVD, zoals het hoort.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Aron
Forum fan

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Aron »

Aangezien de gemeente Nijmegen nog niet klaar is, heb ik Almere genomen, omdat hier veel partijen, waaronder de PVV (interressant!) meedoen. Ik heb de lokale thema's dan maar neutraal beantwoord. Ik zal de stemwijzer nog een keer doen als de gemeente Nijmegen ook klaar is.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar dit is mijn lijst:

Verenigde Senioren Partij
Nederlandse Moslimpartij
Trots op Nederland
Nationaal Democratische Partij
Klimaat en Omgevings Partij
Almere Partij
SP
CDA
ChristenUnie
PvdA
GroenLinks
Leefbaar Almere
PVV
Almere Voor Iedereen Partij
D66
VVD

Ik hou sowieso niet echt van stemwijzers, ze geven vaak een heel verkeerd beeld.

EDIT: Dit vond ik een meer geruststellende lijst (Middelburg):

SP
PvdA
GroenLinks
D66
ChristenUnie
Lokale Partij Middelburg
CDA
VVD
SGP
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aron schreef: Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar dit is mijn lijst:
:D

Die eerste is bijzonder leuk.

De Nederlandse Moslimpartij ook wel, hoewel leuk is relatief, er zullen mensen gaan schrikken hier als die hoog in hun lijstje komt. :twisted:

Met de uitslag van Almere ben ik zeer tevreden; zelfde beeld als R'dam.

Je 2e lijstje bevalt me wel, ziet er mooi uit, he Kitty? ;-)
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

Fenomeen schreef:
Aron schreef: Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar dit is mijn lijst:
:D

Die eerste is bijzonder leuk.

De Nederlandse Moslimpartij ook wel, hoewel leuk is relatief, er zullen mensen gaan schrikken hier als die hoog in hun lijstje komt. :twisted:

Met de uitslag van Almere ben ik zeer tevreden; zelfde beeld als R'dam.
Ja ik heb niet zo'n idee over de Verenigde Senioren Partij en zo er, eerlijk gezegd, ook nooit opstemmen. Toch schrok ik wel van de Nederlandse Moslimpartij in mijn lijst (als tweede!!), omdat ik fundamenteel tegen elke partij op religieuze grondslag ben. Dat was toch de partij die zonder verkiezingsprogramma in Venlo meedeed? :D

Dat tweede lijstje, die EDIT in mijn vorige post, in Middelburg, stelde me meer gerust.

Maar ja, het zijn de gemeenteraadsverkiezingen en gaan niet echt over belangrijke onderwerpen, zoals integratie, de economie, religie etc., dus ik hecht niet echt veel waarde aan zo'n uitslag.
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aron schreef:Toch schrok ik wel van de Nederlandse Moslimpartij in mijn lijst (als tweede!!), omdat ik fundamenteel tegen elke partij op religieuze grondslag ben.
Ik had er zelf niet zo op gelet, maar er gaan er hier nog veel meer schrikken. :D
De slogan alleen al gaat hier verkeerd vallen. ;)
Nederlandse Moslim Partij - De partij voor Moslim Nederland en sympathisanten schreef:Visie / doel

De Nederlandse Moslim Partij is opgericht om een nieuw en eigen geluid te geven aan die mensen die bij de bestaande politieke partijen het niet meer kunnen vinden.

De Nederlandse Moslim Partij is opgericht om in ieder geval een tegengeluid te geven tegen de ongefundeerde aanvallen tegen de Islam en de Moslims. Er moet een halt komen aan deze aanvallen, aanvallen tegen mensen die gewoon hun leven willen leiden, gewoon hun werk willen doen, hun kinderen willen opvoeden.
Daarnaast is de Nederlandse Moslim Partij zich bewust van het feit dat er in alle maatschappijen individuen zijn die alleen of in groepsverband bezig zijn de maatschappij om te werpen, te verwerpen of in te richten volgens een schema dat niet het eigene is van de grote meerderheid.

De Nederlandse Moslim Partij is van mening dat de vrijheid van meningsuiting een belangrijke vrijheid is, die gewaarborgd moet worden in de huidige maatschappij; echter deze vrijheid hoeft niet te betekenen dat anderen hier last van krijgen. Vrijheid van meningsuiting wil nog niet zeggen vrijheid van belediging en de vrijheid van meningsuiting van de een gaat net zo ver tot de aantasting / belediging van de ander begint, m.a.w. daar waar de rechter een uitspraak moet doen over de vrijheid van meningsuiting.
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

Daar ben ik het in principe mee eens, echter zij gaan het natuurlijk zo verdraaien dat je geen kritiek meer mag uiten op de Islam.

Verder keur ik alleen de naam al af, er staat namelijk 'Moslim' in, iets wat met religie heeft te maken en dus niet thuis hoort in de politiek.

Mijn visie is dat er duizenden stromingen zijn, kijk hier maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_religies

Deze zijn allemaal verschillend en niet te verenigen. Ik denk ook niet dat we ze moeten verenigen. Ik denk dat ieder individu voor zichzelf moet kunnen uitmaken welk geloof (of niet) hij aanhangt, als bepaalde grondrechten (gelijkheid (geen discriminatie dus!!), vrijheid, democratie) maar gewaarborgd worden. Ook mag je niks over anderen opleggen, aangezien de keuzevrijheid bij het individu ligt. Hiervoor moet de overheid zorgen. Er is één wet en geen enkele stroming heeft meer rechten dan anderen en alle privileges in de wet voor gelovigen moeten worden afgeschaft. Ook is er maar één soort onderwijs en moeten, als gelovigen iets willen, het zelf bekostigen. Dit is het meest eerlijk en het meest tolerant naar alle stromingen, echter minder tolerant naar stromingen die anders-denkenden proberen te onderwerpen en die tegen gelijkheid, voor discriminatie, tegen vrijheid en tegen de discriminatie zijn. Zij zijn intolerant. En wij zijn intolerant tegen hen. Intolerantie moet je met intolerantie bestrijden, om de keuzevrijheid bij het individu te leggen: dat is de taak van de overheid.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Testje gedaan voor Zoetermeer.

Uitkomst:

VVD
Lijst Hilbrand Nawijn
Leefbaar Zoetermeer
Trots op Nederland
CDA
ChristenUnie-SGP
D66
PvdA
GroenLinks
SP

Ik geloof niet dat ik zaken fout heb ingevuld. 8*)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Testje gedaan voor Zoetermeer.

Uitkomst:

GroenLinks
SP
D66
ChristenUnie-SGP
CDA
Lijst Hilbrand Nawijn
PvdA
Leefbaar Zoetermeer
Trots op Nederland
VVD

Ik geloof niet dat ik zaken fout heb ingevuld. 8*)

Het was te verwachten he... :D
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Precies, we komen niet echt tot elkaar. :wink:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Precies, we komen niet echt tot elkaar. :wink:
Bij ons beide scoort de PvdA slecht, dat geeft mij een prettig gevoel, u ook?
Daar houdt het dan ook helaas op. ;)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:
Kitty schreef:Precies, we komen niet echt tot elkaar. :wink:
Bij ons beide scoort de PvdA slecht, dat geeft mij een prettig gevoel, u ook?
Daar houdt het dan ook helaas op. ;)
Dat voelt inderdaad warm die ene overeenkomst. Zoiets schept een band! :lol:

Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

Mij geeft het een prettig gevoel dat de SGP helemaal onder aan staat :D
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef: Dat voelt inderdaad warm die ene overeenkomst. Zoiets schept een band! :lol:
Dat zouden leuke coalitiebesprekingen zijn tussen u en mij:

We beginnen met het terug op tafel zetten van de asbakken in de gemeentezaal (ontdaan van religieuze objecten), gaat u daar niet mee akkoord, wordt er ook niet gedampt.

Laat ik de stemwijzer nog eens doorlopen:

Die lichtreclame lijkt me geen enkel probleem; als het maar LED is, het is goed voor de veiligheid want zo zie je de mobieltjes rovende capuchonmedemens beter aankomen.

In probleemgebieden openen we coffeeshops (24 uur open, daar doen we allebei niet moeilijk over, het is 2010), dat ontspant de bewoners, en het vermindert de overlast omdat er nu keuze is (een principe van de vrije markt dat u als liberaal zult begrijpen)
Dan bouwt u maar overbodige wegen daar naartoe als u dat graag wil, zoveel u wil.
Op die wegen rijdt u dan (met maximum 60) langs volkstuintjes en kassen met cannabis erin ipv intensieve dierhouderijen, met windmolens ernaast.

De gemeente moet ontmoetingen tussen Zoetermeerders met verschillende etnische achtergronden stimuleren, dat vinden wij allebei dus als u echt wilt zet u de ME maar in, past u wel op dat ze geen oudjes die naar het buurtcentrum annex consultatiebureau annex gratis bibliotheek met gesubsidieerde koffie gaan, omverlopen, als deze tenminste nog een rollator kunnen betalen...
Een bus kunnen ze al lang niet meer in omdat uw rechtse collega's in Den Haag de strippenkaart hebben afgeschaft en van oudjes is bekend dat ze niet helemaal snappen hoe zo'n chipkaart/burgercontrolemiddel werkt, dat snap ik zelf ook niet trouwens.

Eea hoeft niet onder begeleiding van camera's, die oudjes hebben daar geen baat bij, mochten ze zich toch misdragen mogen ze wat mij betreft echter wel 'lichtelijk in de steunkousen' worden geschoten, dat zou haalbaar moeten zijn met het uitbreiden van mogelijkheden mbt wat de politie wel en niet mag.

Zie je, we staan volgens mij aanmerkelijk dichter bij elkaar dan ik in eerste instantie dacht. ;)
a.r.

Bericht door a.r. »

Een fenominaal vernieuwend "poldermodel" :mrgreen:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:
Kitty schreef: Dat voelt inderdaad warm die ene overeenkomst. Zoiets schept een band! :lol:
Dat zouden leuke coalitiebesprekingen zijn tussen u en mij:

We beginnen met het terug op tafel zetten van de asbakken in de gemeentezaal (ontdaan van religieuze objecten), gaat u daar niet mee akkoord, wordt er ook niet gedampt.
Op zich geen moeite met het terugzetten van de asbakken, hoewel de astmapatiënten mij dan wel zorgen baren. Maar we komen vast wel tot een compromis hier. Aparte ruimtes voor longaandoeningen bijvoorbeeld of voor anti rokers. En met het ontbreken van die religieuze symbolen ben ik het natuurlijk eens.
Die lichtreclame lijkt me geen enkel probleem; als het maar LED is, het is goed voor de veiligheid want zo zie je de mobieltjes rovende capuchonmedemens beter aankomen.
Lichtreclames hoeven van mij persoonlijk niet zo. Maar ga er ook niet moeilijk over doen. Ledverlichting is wat mij betreft ok.
In probleemgebieden openen we coffeeshops (24 uur open, daar doen we allebei niet moeilijk over, het is 2010), dat ontspant de bewoners, en het vermindert de overlast omdat er nu keuze is (een principe van de vrije markt dat u als liberaal zult begrijpen)
Hier moet ik nog even heel diep over nadenken. :D
Dan bouwt u maar overbodige wegen daar naartoe als u dat graag wil, zoveel u wil.
Op die wegen rijdt u dan (met maximum 60) langs volkstuintjes en kassen met cannabis erin ipv intensieve dierhouderijen, met windmolens ernaast.
Extra wegen hebben nog nooit iets opgelost, dus laat maar zitten. De volkstuintjes moeten wijken voor woningbouw, waar laat je anders iedereen. Kassen met cannabis zou goed kunnen. Intensieve veehouderij mag wijken voor betere omstandigheden voor dieren. Windmolens zijn geen oplossing, dus weg ermee. Niet rendabel genoeg en net zo lelijk als de HSL lijn die hier het landschap verziekt. Beter nieuwe huizen toerusten met zonnepanelen.
De gemeente moet ontmoetingen tussen Zoetermeerders met verschillende etnische achtergronden stimuleren, dat vinden wij allebei dus als u echt wilt zet u de ME maar in, past u wel op dat ze geen oudjes die naar het buurtcentrum annex consultatiebureau annex gratis bibliotheek met gesubsidieerde koffie gaan, omverlopen, als deze tenminste nog een rollator kunnen betalen...
Gedwongen ontmoetingen werken niet. Indien mensen van verschillende etnische groepen met elkaar om willen gaan, dan doen ze dat toch wel. En zo niet, dan zorgt een buurthuis echt niet dat het wel gebeurt. Gesubsidieerde koffie? Ik dacht het niet. Van mij mogen al die subsidies eens flink door de mangel gehaald. De eigen broek ophouden heeft mijn voorkeur.
Dan blijft er vast zat over om geld uit te geven waar het er echt toe doet, aan die rollator voor dat oudje bijvoorbeeld.
Een bus kunnen ze al lang niet meer in omdat uw rechtse collega's in Den Haag de strippenkaart hebben afgeschaft en van oudjes is bekend dat ze niet helemaal snappen hoe zo'n chipkaart/burgercontrolemiddel werkt, dat snap ik zelf ook niet trouwens.
Gratis vervoer voor mensen boven de 65, lijkt mij een prima idee.
Eea hoeft niet onder begeleiding van camera's, die oudjes hebben daar geen baat bij, mochten ze zich toch misdragen mogen ze wat mij betreft echter wel 'lichtelijk in de steunkousen' worden geschoten, dat zou haalbaar moeten zijn met het uitbreiden van mogelijkheden mbt wat de politie wel en niet mag.
Volgens mij zijn camera's niet om zich misdragende oudjes in de gaten te houden. 8*)
Zie je, we staan volgens mij aanmerkelijk dichter bij elkaar dan ik in eerste instantie dacht. ;)
Zou het?

Plaats reactie