Medicijnen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

antoon
Banned
Contacteer:

Medicijnen

Bericht door antoon »

bijwerkingen van medicijnen, we zijn er allemaal wel mee bekend, je kwaal kan verlicht worden, maar je wordt opgezadelt met andere kwalen , ik vraag mij weleens af of het middel niet erger is dan de kwaal.
of kan je beter gewoon je lichaam zijn werk laten en ervan uitgaan dat de tijd alle kwalen geneest
of geneest de kwaal net zo vlug als met of zonder medicijnen.
human2005
Forum fan

Re: Medicijnen

Bericht door human2005 »

Dat hangt af van de aard van de ziekte, sommige ziekten genezen nu eenmaal niet van zelf.
Mij lijkt me het beste om in voorkomende gevallen gewoon een arts te raadplegen. Eventueel bij een andere arts vragen om een second opion, indien er twijfels zijn bij een diagnose.
"Reality is not a democracy"
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

antoon schreef:bijwerkingen van medicijnen, we zijn er allemaal wel mee bekend, je kwaal kan verlicht worden, maar je wordt opgezadelt met andere kwalen , ik vraag mij weleens af of het middel niet erger is dan de kwaal.
of kan je beter gewoon je lichaam zijn werk laten en ervan uitgaan dat de tijd alle kwalen geneest
Ja, en?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Antoon.
Als je last hebt van bijwerkingen van medicijnen raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts.
Hier vind je wat informatie.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Sommige medicijnen hebben vervelende bijwerkingen, nou laten we dan alle medicijnen maar wegflikkeren.
Dat is wel erg simplistisch, he? Zonder medicijnen waren we er veel beroerder aan toe.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

God geneest antoon, ik zou mijn medicijnen wegflikkeren.
Als het niet werkt moet je gewoon harder bidden.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

antoon schreef:bijwerkingen van medicijnen, we zijn er allemaal wel mee bekend, je kwaal kan verlicht worden, maar je wordt opgezadelt met andere kwalen , ik vraag mij weleens af of het middel niet erger is dan de kwaal.
Antoon, natuurlijk hebben medicijnen bijwerkingen, maar die wegen imo niet op tegen de goede kant van hun werking! Ik ben blij dat er insuline bestaat, anders was ik 28 jaar geleden al dood geweest! Nee....dat is lekker!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Wat hebben die medicijnen met je houding, of ideologie, of geloof of de beweegreden waarom je hier op FT post te maken? Het kan best zijn dat je het lastig heb met de bijwerking, maar ik vind de bijwerking van religie ook niet prettig. Ik krijg er namelijk hoofdpijn van, alsmaar dat geciteer uit die nomadenboeken.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Relatie tussen xyz-, christelijk-, antroposofisch & goed-geloven is er zeker.

Kijk bijvoorbeeld naar de Steiner-volgelingen die van hun omgaan met ziekte een ware levensbeschouwelijke affaire hebben gemaakt.
Inclusief "energetische middelen" en het nut van ziekte.

Verwerpen van medisch ingrijpen ten gunste van het bovennatuurlijke aangestuurde natuurlijke verloop is echt niet zeldzaam.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Mijn punt (heeft niets met religie temaken) is:
dat veel (niet alle) kwalen zonder medicinale inbreng net zo vlug genezen, is mijn ervaring, dit houdt in dat er mogelijk milarden verspilt worden.
Samante

Bericht door Samante »

UIteindelijk wordt iedere ziekte overwonnen door de dood en 50 jaar later lult niemand er meer over.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ja ja ... de tering (tbc) is natuurlijk gekomen en "spontaan" weer vertrokken ... AHUm! #-o

Zo ook kanker en HIV die in de meeste, zo niet alle, gevallen zomaar verdwijnen als sneeuw voor de zon. De medische wetenschap staan erbij en kijkt ernaar ...... uche uche

Think twice.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Antoon,

Simpel opgelost:
Vraag je arts als je die bezorgd bezoekt of het wel/niet slikken van een middel iets uitmaakt en kijk of je het verschil belangrijk vindt.
Ga je niet naar de arts dan speel je je eigen dokter en mis je diens onderscheidend vermogen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

dit houdt in dat er mogelijk milarden verspilt worden.
Die we beter zouden besteden aan de financiering van allerlei sekten ...ook een soort verspilling
"UIteindelijk wordt iedere ziekte overwonnen door de dood en 50 jaar later lult niemand er meer over."
Antoon , ook voor jouw ziekte is er uiteindelijk een oplossing ....zoals je hierboven kunt lezen ....
Maar dat kan eventueel ook " bovennatuurlijke bijwerkingen" hebben ....hellup
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 13 jan 2010 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
a.r.

Bericht door a.r. »

Nou ja gelovigen geloven toch DAT ze in de hemel komen, dus waarom ze medicijnen willen slikken snap ik al sowieso niet ..... het is immers geweldig "daaboven". Je zou toch denken DAT ze daar zo snel mogelijk terecht willen komen 8*) Of hangen ze stiekum toch wél aan het aardse bestaan?
Plaats reactie