Revenge of the Sith = VET
Moderator: Moderators
Revenge of the Sith = VET
Het begon in '77 toen ik als klein knaapje Star Wars zag. Het heeft bijna dertig jaar geduurd, maar het kringetje is rond. En ik moet zeggen: wauw wat een afsluiter.
Ik wil niets verklappen voor diegenen die de film nog willen bekijken, maar geloof de hype, en vergeet de eventuele teleurstelling van de vorige twee prequals. "The empire strikes back" blijft de beste uit de serie, maar RotS verdient het zilver.
Ik wil niets verklappen voor diegenen die de film nog willen bekijken, maar geloof de hype, en vergeet de eventuele teleurstelling van de vorige twee prequals. "The empire strikes back" blijft de beste uit de serie, maar RotS verdient het zilver.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Re: Revenge of the Sith = VET
Yep, wauwJutter schreef:Het begon in '77 toen ik als klein knaapje Star Wars zag. Het heeft bijna dertig jaar geduurd, maar het kringetje is rond. En ik moet zeggen: wauw wat een afsluiter.
Ik ben heel benieuwd wat Lucas er van gemaakt heeft. Ik ben al sinds het begin een Starwars fan, al vond ik de beide laatste films ver beneden het peil van de 3 oude films. Ik verwacht wel veel van de nieuwe film.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Zoals bekend ben ik iemand die met beide benen op de grond staat of althans probeer te blijven staan. Ik heb het dan ook niet zo op met SF.
'Bemoei je dan niet met dit soort onderwerpen' zul je dan misschien denken.
De reden waarom ik toch reageer is dat ik afgelopen vrijdag op de radio hoorde dat religieuze groeperingen in Amerika veel invloed hebben of deze moralistische cyclus over de strijd tussen het goede en het kwade. Men probeert op die manier een publiek te trekken dat zich niet actief met religie bezighoudt. Hun christelijke missie is niet direct maar zeer sneaky indirect verhuld verwerkt in het verhaal. Het is de onderliggende gedachte van een christelijke moraal die met name jongeren zou moeten aanzetten tot nadenken over moraal en over de bekende zin van het leven en dat alles vanuit christelijk perspectief, zonder dat het expliciet wordt genoemd.
Omdat ik niet zo geïnteresserd ben in SF heb ik Star Wars niet gezien en kan er dus niet over oordelen. Daarom vraag ik de fans en ander kenners zich te melden over de verborgen missie.
De reden waarom ik toch reageer is dat ik afgelopen vrijdag op de radio hoorde dat religieuze groeperingen in Amerika veel invloed hebben of deze moralistische cyclus over de strijd tussen het goede en het kwade. Men probeert op die manier een publiek te trekken dat zich niet actief met religie bezighoudt. Hun christelijke missie is niet direct maar zeer sneaky indirect verhuld verwerkt in het verhaal. Het is de onderliggende gedachte van een christelijke moraal die met name jongeren zou moeten aanzetten tot nadenken over moraal en over de bekende zin van het leven en dat alles vanuit christelijk perspectief, zonder dat het expliciet wordt genoemd.
Omdat ik niet zo geïnteresserd ben in SF heb ik Star Wars niet gezien en kan er dus niet over oordelen. Daarom vraag ik de fans en ander kenners zich te melden over de verborgen missie.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Ik denk eerder dat het juist de 'donkere kant van de kracht' (zeg maar de slechterikken) is die wordt vergeleken met de rechts-conservatieve Christelijke lobby.GH schreef:Zoals bekend ben ik iemand die met beide benen op de grond staat of althans probeer te blijven staan. Ik heb het dan ook niet zo op met SF.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
http://www.shadowolf.net/starwars/relig ... igion.html
Ik zeg niet dat alle religieuze thema's slecht zijn. De term religieus is hier ook niet correct het zijn filosofische thema's, thema's ober menselijke relaties. Daar is op zich niets religieus aan. Zodra er echter een cultus ontstaat die dogma's gaat vormen wordt het religieus en verwerpelijk.
Ik zeg niet dat alle religieuze thema's slecht zijn. De term religieus is hier ook niet correct het zijn filosofische thema's, thema's ober menselijke relaties. Daar is op zich niets religieus aan. Zodra er echter een cultus ontstaat die dogma's gaat vormen wordt het religieus en verwerpelijk.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche