aggressieve apologeten
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
aggressieve apologeten
De laatste tijd wordt dit forum overstroomd door agressieve apologeten die menen dat hun vrijzinning geloof moreel verheven is boven het atheisme, en dat atheisten de bijbel "verkeerd" lezen. De emoties liepen zo hoog op dat er een aantal bans zijn uitgedeeld.
Sommige nieuwelingen op dit forum zijn daarom misschien ongewild slachtoffer van een wantrouwende benadering van oude forumleden.
Sommige nieuwelingen op dit forum zijn daarom misschien ongewild slachtoffer van een wantrouwende benadering van oude forumleden.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: aggressieve apologeten
Is dit een voorzichtig, verholen excuus????collegavanerik schreef:De laatste tijd wordt dit forum overstroomd door agressieve apologeten die menen dat hun vrijzinning geloof moreel verheven is boven het atheisme, en dat atheisten de bijbel "verkeerd" lezen. De emoties liepen zo hoog op dat er een aantal bans zijn uitgedeeld.
Halleluja!!!
Pin (banned 14/07)
PS: Ik denk overigens niet dat vrijzinnige gelovigen zich moreel verheven voelen boven atheïsme, wel misschien boven respectloze, schoppende, kleinerende, afzeikende trollende atheïsten zoals er hier vele te vinden zijn (Ik geloof dat jij er ook aardig wat van kan).
Ik denk wel dat vele orthodoxe gelovigen zich moreel verheven voelen boven atheïsme (zonder god geen ethiek e.d.).
Ik denk ook dat vele atheïsten zich moreel verheven voelen boven gelovigen. Zie dit forum.
Laatst gewijzigd door JansenJan op 15 jul 2009 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- collegavanerik
- Superposter
je hebt een ban, dus opzouten. 
edit: je gescheld in je edit bewijst dat die ban terecht is uitgedeeld 8)
edit: je gescheld in je edit bewijst dat die ban terecht is uitgedeeld 8)
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 15 jul 2009 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Voor de duidelijkheid zou ik willen zeggen dat Frank C die een vrijzinnige geloofsovertuiging heeft gewoon een goede debater is en de woorden agressief en hoog oplopende emoties imho geenszins betrekking op hem hebben.collegavanerik schreef:De laatste tijd wordt dit forum overstroomd door agressieve apologeten die menen dat hun vrijzinning geloof moreel verheven is boven het atheisme, en dat atheisten de bijbel "verkeerd" lezen. De emoties liepen zo hoog op dat er een aantal bans zijn uitgedeeld.
Dat iemand gelooft dat zijn religieus geloof moreel verheven is boven het atheïsme is ieders goed recht wat mij betreft. Laat men het maar aantonen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 15 jul 2009 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
- collegavanerik
- Superposter
precies, wie goet doet goed ontmoet, pin was ook agressief en is terecht geband, kijk alleen maar eens naar de vuilspuiterij in zijn laatste klacht.Rereformed schreef:Voor de duidelijkheid zou ik willen zeggen dat Frank C die een vrijzinnige geloofsovertuiging heeft gewoon een goede debater is en de woorden agressief en hoog oplopende emoties imho geenszins betrekking op hem hebben.collegavanerik schreef:De laatste tijd wordt dit forum overstroomd door agressieve apologeten die menen dat hun vrijzinning geloof moreel verheven is boven het atheisme, en dat atheisten de bijbel "verkeerd" lezen. De emoties liepen zo hoog op dat er een aantal bans zijn uitgedeeld.
-
appelfflap
- Banned
ieder zijn mening maar ik deel die mening niet.Rereformed schreef: Voor de duidelijkheid zou ik willen zeggen dat Frank C die een vrijzinnige geloofsovertuiging heeft gewoon een goede debater is
hij maakt zich niet schuldig aan vuilspuiterij maar als ge 20 pagina's nodig hebt voor een banaal antwoord (z'n godsbeeld) dan klopt er per definitie iets niet.
hij is iets geslepener maar uiteindelijk is ook hij niet geïnteresseerd in een discussie of uitwisseling van meningen en visie's.
uren tijd heb jij al in die pippo gestoken en wat is het resultaat? wat is het essentiele verschil tussen hem en die ag...
beiden zijn hautain, arrogant, wanen zich superieur en gedragen zich navenant. de uitleg van het, in hun ogen, ongelovige "plebs" interesseert hen geen zier.
- collegavanerik
- Superposter
Geduld appelfflap, Frank C reageert wel op het onderwerp en niet op personen.
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 15 jul 2009 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat vrijzinnig christelijk geloof mijn grote belangstelling heeft en ik het graag zakelijk becommentarieer bevestigen drie commentaren van mij op uiteenzettingen van vrijzinnig geloof van Labuschagne:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 081#173081
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 104#173104
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 043#176043
Ik heb niets anders gelezen van betreffende man en het is geenszins mijn bedoeling om ook maar iets gericht tegen deze persoon op te merken. De kern waar het in zijn visie om gaat formuleert hij meerdere malen als een geest van liefde en barmhartigheid. Ik kan hier van harte mee eens zijn, al zou ik er zelf ook intellectuele eerlijkheid aan toe voegen als zaak die voor mij even centraal staat in het leven, en kan ik het vanwege dit laatste niet altijd eens zijn met zijn redenaties.
Het gaat mij enkel om de ideeën die hij naar voren brengt.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 081#173081
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 104#173104
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 043#176043
Ik heb niets anders gelezen van betreffende man en het is geenszins mijn bedoeling om ook maar iets gericht tegen deze persoon op te merken. De kern waar het in zijn visie om gaat formuleert hij meerdere malen als een geest van liefde en barmhartigheid. Ik kan hier van harte mee eens zijn, al zou ik er zelf ook intellectuele eerlijkheid aan toe voegen als zaak die voor mij even centraal staat in het leven, en kan ik het vanwege dit laatste niet altijd eens zijn met zijn redenaties.
Het gaat mij enkel om de ideeën die hij naar voren brengt.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Om een goed debater te zijn is voor mij de drempel heel laag. Het volstaat te voldoen aan bovenstaande zaak én iets aan te dragen waar ik wat mee kan doen.appelfflap schreef:ieder zijn mening maar ik deel die mening niet.Rereformed schreef: Voor de duidelijkheid zou ik willen zeggen dat Frank C die een vrijzinnige geloofsovertuiging heeft gewoon een goede debater is
hij maakt zich niet schuldig aan vuilspuiterij
Ik schrijf dan ook niet voor hem, maar altijd voor de geïnteresseerde anonieme lezer. Ik schrijf om de teksten van mijn leven te scheppen. Het enige waar ik behoefte aan heb is om mijn gedachten over zaken die de christelijke godsdienst betreffen te laten gaan. Wie wat zegt is mij geheel om het even. Zo heb ik het liefst dat Labuschagne nooit mijn commentaar op zijn schrijven hoeft te lezen.maar als ge 20 pagina's nodig hebt voor een banaal antwoord (z'n godsbeeld) dan klopt er per definitie iets niet.
hij is iets geslepener maar uiteindelijk is ook hij niet geïnteresseerd in een discussie of uitwisseling van meningen en visie's.
uren tijd heb jij al in die pippo gestoken en wat is het resultaat? wat is het essentiele verschil tussen hem en die ag...
beiden zijn hautain, arrogant, wanen zich superieur en gedragen zich navenant. de uitleg van het, in hun ogen, ongelovige "plebs" interesseert hen geen zier.
Ook dat er iets niet klopt in de religieuze redeneringen is voor mij een evidentie, maar ik heb in m'n eigen leven vast wel het veelvoudige van die 20 pagina's ondeugdelijke godsbeelden zelf geprobeerd te beargumenteren. Een kameel gaat gemakkelijker door het oog van de naald dan dat een religieus mens gehoorzaamt aan helder denken. Voor mij mag Frank er rustig 200 pagina's van maken. Ik zal hem dan 200 pagina's laten zien dat de redeneringen niet kloppen.
Wat ik op het forum aangedragen krijg is voer waar ik mee gevoerd word, waar ik inspiratie van krijg om mijn eigen gedachten erover te laten gaan.
Enkel in hoogst zeldzame gevallen kan men mij iets leren, maar dan doe ik het graag (met dank aan een net gebande gebruiker die mij recht zette op een punt).
Frank is voor mij een uitstekende forummer wanneer hij mij wekelijks een preek van Labuschagne geeft om op te kauwen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 15 jul 2009 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Met de beginpost ben ik het eens. Nieuwelingen kunnen de dupe worden van de argwaan en de geconditioneerde manier van reageren die is ontstaan door de komst van hautaine en agressieve mensen die zich ver verheven lijken te voelen boven zowel atheïsten als orthodoxe of evangelische gelovigen. Ik ben als beheerder vergeleken met dictators van genocidale regimes, en het verbaast me dat de criticasters op andere blogs en fora die zo graag van een veilige afstand aan cherrypicking doen op het freethinker forum, maar het gedrag van hun medestanders (als ik ze zo mag noemen) negeren of goedpraten.
Men moet iedere nieuwe of oude forumgebruiker op zijn of haar eigen uitspraken en gedrag beoordelen. Wat de levensbeschouwing van iemand is, is hierin totaal irrelevant. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen handelen. Nieuwkomers zouden daarom netjes verwelkomd behoren te worden.
Gegroet.
Men moet iedere nieuwe of oude forumgebruiker op zijn of haar eigen uitspraken en gedrag beoordelen. Wat de levensbeschouwing van iemand is, is hierin totaal irrelevant. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen handelen. Nieuwkomers zouden daarom netjes verwelkomd behoren te worden.
Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
siger
Volledig eens. Ik neem mezelf voor hier in de toekomst op te letten, en wel zo:collegavanerik schreef:De laatste tijd wordt dit forum overstroomd door agressieve apologeten die menen dat hun vrijzinning geloof moreel verheven is boven het atheisme, en dat atheisten de bijbel "verkeerd" lezen. De emoties liepen zo hoog op dat er een aantal bans zijn uitgedeeld.
1. duidelijk mijn eigen mening zeggen.
2. aandachtig luisteren naar anderen.
3. alleen spreken met wie hetzelfde doet.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik kan ook best tegen een stootje, zoals mijn eerste reakties op Pin duidelijk hebben laten zien, maar de laatste tijd heb ik en dit forum zoveel buitensporige kritiek op ons dak gehad dat het zot zou zijn om er niet tegenin te gaan. Vannacht ben ik nota bene door genoemde gebande gebruiker die de onfatsoenlijkheid heeft nog eens terug te komen onder een andere naam, zelfs de God van dit forum genoemd; mijn wil zou wet zijn en iedereen danst naar mijn pijpen. Ik ben het verdomme zat dat mensen vuil op mij spuiten en dit hele forum vies maken. Wanneer ik zeg 'Pats, dag Pin' dan betekent dat dat ik een god in mijn eigen leven ben en voor mezelf heb besloten dat ik het laatste woord heb gesproken met iemand die mij en dit forum als straatvuil behandelt. Ik wens me niet met ongemanierde mensen in te laten. Ik heb exact hetzelfde gedaan toen ik Bartholomeus als KV ontmaskerde. Ik wens me niet in te laten met mensen die niet oprecht zijn.Devious schreef:Met de beginpost ben ik het eens. Nieuwelingen kunnen de dupe worden van de argwaan en de geconditioneerde manier van reageren die is ontstaan door de komst van hautaine en agressieve mensen die zich ver verheven lijken te voelen boven zowel atheïsten als orthodoxe of evangelische gelovigen. Ik ben als beheerder vergeleken met dictators van genocidale regimes, en het verbaast me dat de criticasters op andere blogs en fora die zo graag van een veilige afstand aan cherrypicking doen op het freethinker forum, maar het gedrag van hun medestanders (als ik ze zo mag noemen) negeren of goedpraten.
Dat is mijn smaak die men voor mijn part arrogant noemt. Ik noem het aristocratie van geest, mijn eigenwaarde.
Dat kritiek leveren op dit forum niet gegeven mag worden is onzin. Zelfs de klacht van die al gebande gebruiker is voor iedereen te lezen. Dit forum schuwt geen kritiek. Het heeft zelfs diverse malen gebande gebruikers weer opnieuw toegelaten. Eén gebande gebruiker is geloof ik zelfs drie keer een kans gegeven om het weer eens opnieuw te proberen.
Born OK the first time
De kloon van Pin in de vorm van JansenJan is wederom geband. Dit soort acties worden hier niet getolereerd. Alertheid is dus gewenst telkens wanneer iemand al schoppend en zeikend op dit forum binnenkomt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik vind het prima om eens resumeren, wat er de laatste tijd allemaal op dit forum gebeurt.
Als iedereen zijn welgemeende praatje houdt en ook zijn wensen kenbaar maakt, wordt het misschien nog eens wat.
Maar staat dat hier in het juiste forum?
Als iedereen zijn welgemeende praatje houdt en ook zijn wensen kenbaar maakt, wordt het misschien nog eens wat.
Maar staat dat hier in het juiste forum?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik poog altijd een aantal postings begrijpend mee te lezen maar als er geen enkele beweging in verstilde denk-ramen komt haak ik af of neig tot klieren. Dus ook hier mea culpa.collegavanerik schreef: Sommige nieuwelingen op dit forum zijn daarom misschien ongewild slachtoffer van een wantrouwende benadering van oude forumleden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing