Het paradoxale is dat de meesten ook denken dat anderen er te weinig van hebben.
Hoe zit dat?
Heeft iemand hier een intelligent antwoord op?
.......
(ik plons er hier maar even in met een eerste post
Moderator: Moderators
Dan zou iedereen dus, wat dat betreft, gelukkig moeten zijn.En een van de goederen die het meest rechtvaardig verdeeld zijn, want de meesten denken er genoeg van te bezitten
Nog zo'n komische opmerking.Het paradoxale is dat de meesten ook denken dat anderen er te weinig van hebben.
Het nieuws wordt dus steeds beter. Nog beter als gewoon 'goed nieuws'.Dan zou iedereen dus, wat dat betreft, gelukkig moeten zijn.
Maar het komische is, dat er ook veel mensen zijn, die vinden dat ze teveel hebben.
(Die over anderen te weinig)Klopt deze uitspraak?
Ik dacht het wel.yopi schreef: Ik dacht trouwens niet dat intelligentie erfelijk was
wij hebben het topic slimme dierenKitty schreef:Welke bioloog beweert dat dieren niet intelligent kunnen zijn? En ook nog bij hoog en bij laag?
Hebr 6: En katten zijn weer veel intelligenter dan hondenyopi schreef:
(Dieren zijn natuurlijk veeeel intelligenter, maar passen er voor om met die arrogante soort in contact te komen. Is toch nutteloos)

Hebr 6: Is wel overtuigend, maar minder statistisch denk ik aan kinderen van zwakbegaafden; de neteligheid van het begrip intelligentie; intelligente mensen die te voorschijn komen uit populaties waarvan je statistisch zou denken dat ze die niet zouden kunnen voortbrengen ..Kitty schreef:Ik dacht het wel.yopi schreef: Ik dacht trouwens niet dat intelligentie erfelijk was
http://www.xs4all.nl/~sfg/volkskrant/artikel.htm
Dat ligt er maar aan wat de reden is van de zwakbegaafdheid. Een beschadiging aan de hersenen hoeft natuurlijk geen erfelijke component te hebben. Maar erfelijkheid van intelligentie is een gegeven.yopi schreef:Is wel overtuigend, maar minder statistisch denk ik aan kinderen van zwakbegaafden; de neteligheid van het begrip intelligentie; intelligente mensen die te voorschijn komen uit populaties waarvan je statistisch zou denken dat ze die niet zouden kunnen voortbrengen ..Kitty schreef:Ik dacht het wel.yopi schreef: Ik dacht trouwens niet dat intelligentie erfelijk was
http://www.xs4all.nl/~sfg/volkskrant/artikel.htm
ach er zijn er genoeg.. ik heb het niet over biologen, maar over mensen die dit soort onzin gebruiken om op een schandalige manier met dieren om te gaan.. er zijn voorbeelden genoeg .. volg het nieuws zou ik zeggen.Kitty schreef:Toch zou ik nog steeds graag van Raven weten, wie er nu bij hoog en bij laag beweren dat dieren niet intelligent zijn. Of krijgen we op deze bewering alweer geen uitleg, argumenten en onderbouwing?
In de biologie heeft men het keer op keer over de intelligentie van dieren. Dolfijnen bijvoorbeeld worden als zeer intelligent gezien. Ook de intelligentie van vogels wordt uitgebreid besproken.
Dus Raven wie beweren dat nu bij hoog en zelfs bij laag? Komt hier nog een antwoord op? Of ga je nu weer bevestigen wat ik al eerder heb beweerd. En moeten we het weer toevoegen aan het rijtje: loze beweringen.
Arrogantie komt voort uit het idee dat de mens en vroeger zelfs de ENE mens meer waard is dan andere wezens. Zelfs zover door gevoerd dat dieren als zielloos en slechts ter voeding en vermaak der mens gezien werden....yopi schreef:@Raven:
Denk je dat de arrogantie in de intelligentie zelf schuilt of in 'de mens' zelf?
Ik denk zelf het eerste, maar ben benieuwd naar jou antwoord ..
(Dieren zijn natuurlijk veeeel intelligenter, maar passen er voor om met die arrogante soort in contact te komen. Is toch nutteloos)
Dat wil ik nu wel geloven.Maar erfelijkheid van intelligentie is een gegeven.