http://www.elsevier.nl/web/10239976/Nie ... nijnen.htmVoorouders olifanten zo groot als konijnen
Franse onderzoekers hebben een schedel van de vermoedelijk oudste voorouder van olifanten gevonden. Het dier zou niet groter zijn geweest dan een 'enorm konijn'.
Het 60 miljoen jaar oude schedel is in Marokko gevonden en is geïdentificeerd als een van de eerste vormen een landzoogdier, een verre voorouder van de olifant.
De resultaten van het onderzoek worden gepubliceerd in Proceedings of the National Academy of Sciences.
Uiterlijk
Het dier, de Eritherium azzouzorum, lijkt totaal niet op een olifant. Het zou 50 centimeter lang zijn van hoofd tot staart en het dier zou ongeveer 4 tot 5 kilogram wegen.
Hoofdonderzoeker Emmanuel Gheerbrant zegt in de Britse krant The Daily Telegraph: 'Het dier was ongeveer net zo groot als een enorm konijn.'
Het dier is 'heel primitief'. De tanden van het dier zijn een soort voorlopers van slagtanden.
De cursieven heb ik zelf aangebracht.
Is dit nu wetenschap of compleet gezwets.
Waarom voorloper van de olifant? Het dier lijkt dus van geen kanten op een olifant, maar het heeft wel voorlopers van slagtanden.
Dus alles met (voorlopers van) slagtanden zijn familie van de olifant?
Hoe feitelijk zijn dit soort wilde aannames van wetenschappers? En in hoeverre is onze alom geprezen evolutie theorie, of liever gezegd vele 'ontdekkingen' daarbinnen net zo gebaseerd op dit soort wilde aannames?
Hoeveel feiten staan er eigenlijk tegenover wilde aannames en grove veronderstellingen als we het over wetenschappelijke bevindingen hebben op evolutionair terrein?
Dit soort zogenaamde conclusies doen mij in ieder geval sterk twijfelen aan het waarheidsgehalte van vele zogenaamde verklaringen van de ontwikkeling en de evolutie van het leven.
Ik heb de titel in ieder geval afgesloten met een vraagteken, want de conclusie: Voorloper olifant niet groter dan konijn, lijkt mij toch wel heel snel genomen. Ok, er staat ergens in het artikel 'vermoedelijk', maar dat lijkt mij eigenlijk al te veel gezegd.
Straks vindt men een vis met een kromme snavel, dat is dan vast de voorloper van de papegaai.
Invulkunde kennen we vanuit religie, maar blijkt dus ook voor te komen op wetenschappelijk terrein.