Maw.: koop een behoeftige vrouw en doe alsof.Asalaam alaikum wa rahmatu Allah wa barakatuh.
Weet u, ik heb niet de hele topic doorgelezen (want zoveel tijd heb ik niet)
Maar mocht de broeder in kwestie niet op vrouwen vallen, en hij is een Moslim en weet dat het volgen van "dit" gevoel hem zal doen afdwalen van Allah Subhana Wa Ta'ala en Hij acht dit belangrijker dan het volgen van "dit" gevoel. Laat hem dan een vrouw huwen, En het maakt dan niet uit of hij zich tot haar voelt aangetrokken of niet. Trouw een vrouw zo arm in bezittingen als het maar kan, en zorg voor haar. Maak haar uw situatie duidelijk en als zij dan weet dat u om wille van Allah Subhana Wa Ta'ala dit alles doet dan zal het accepteren indien zij een moslima is. Zorg voor haar en schenk haar alles wat u haar kunt schenken, en doe dit alles om wille van Allah Subhana Wa Ta'ala. Zorg dat u iets gaat doen (in werk) wat ook elders kan worden gedaan (in een arm land) En ga daar heen en zorg voor de armen en de wees en Allah is met u in wat u ook doet. Want kun u anders doen? Er tegen vechten? En wat zal u duidelijk maken of dit een ziekte is of een zegening van Allah? Laat dit leven u niet afleiden van Allah Subhana Wa Ta'ala. U woont hier in Nederland of ergens in Europa, u heeft het beter dan zovele miljarden mensen. Ga heen dan in de naam van Allah en help de armen en de wezen en Allah is met u.
(dit zou ik hebben gedaan, en waarom elders en niet gewoon in nederland blijven? dit heeft te maken met het feit dat wij niet weten hoe goed wij het hier hebben. Als ge al die armen kinderen ziet en hoe zij daar rond moeten komen, en u ziet hoe de wees en de vrouwen daar worden verwaarloosd... wie zn hart zou dan niet in stukken breken? . Hier in NL/EU hebben we alles wat we willen qua bezittingen (en wij willen meer) en als zoiets ons dan overkomt dan zijn we opeens arm en zielig. Help de armen en de wees, en huw een vrouw omwille van Allah Subhana Wa Ta'ala. , en zorg voor haar en haar kinderen. Hoe moeilijk u het heeft dat zal ik nooit te weten komen, Maar niks in dit wereld mag u doen afdwalen van Allah Subhana Wa Ta'ala. En niks dat dit kan doen, tenzij u het zelf wenst.
Moge Allah Subhana Wa Ta'ala met u zijn in deze moeilijk beproeving.
Wa Salam.
De volledige draad begint hier: http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a