Brieven aan God

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen

Brieven aan God

Bericht door Gerard »

Artikel in de NRC en Stentor meld dat Andre Rouvoet van de Christen Unie met TPG post is overeengekomen dat anonieme brieven aan God gericht voortaan bij de nazorgafdeling van de EO worden afgeleverd. :D
Hoe zielig kun je zijn :?: :?:
Volgens mij kunnen ze beter na de nazorg van elk willekeurig psychiatrsche inrichting worden doorgestuurd. =P~
Dat er mensen zijn die een brief naar god sturen vind ik al idioot. Dat ze dat dan anoniem doen nog idioter. Laat staan dat een 'serieuze' politicus als Andre Rouvoet en een blijkbaar ook niet meer helemaal serieus te nemen TPG zich er überhaupt mee bezig houden. Ik las dat het argument van de brieven schrijvers o.a. zou zijn (hoe weten ze dat trouwens) dat men niet weet hoe men bidden moet. De EO neemt het dan van hen over.
Laatst gewijzigd door Gerard op 06 jan 2005 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Volgens mij kunnen ze beter na de nazorg van elk willekeurig psychiatrsche inrichting worden doorgestuurd
:D :D :D LOL

Ik vind wel dat TPG moet stellen dat de EO deze brieven dan hoogstpersoonlijk aan GOD moet overhandigen.
Laatst gewijzigd door distiple op 06 jan 2005 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Ojee, ik vond het opwekkend nieuws :lol: Waar ik tussen alle ellende over Azie ineens hee vrolijk van werd. Nooit geweten dat er naast kinderen die Sinterklaas een brief schrijven ook mensen zijn die serieus brieven aan God schrijven, die vervolgens in de brievenbus gooien en dan blijkbaar aanemen dat deze bij Hem bezorgd worden. :lol: :P :twisted: :D

Zou God terug schrijven?

Verwachten die mensen dat Hij hen terug schrijft?
Ik las dat het argument van de brieven schrijvers o.a. zou zijn (hoe weten ze dat trouwens) dat men niet weet hoe men bidden moet. De EO neemt het dan van hen over.
LOL :lol: wat een service van de EO :!:

Hoe adresser je dat trouwens?

aan God
afdeling klachten/verzoeken

p/a de Hemel

Sorry,kan er niet serieus op ingaan, krijg er de slappe lach van :P

Groet Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Zou God terug schrijven?
Heeft GOD geen SMS of E-mail??
Gerard
Bevlogen

brieven aan god

Bericht door Gerard »

Ja, we zijn het er gelukkig over eens dat die brieven idioot zijn. Maar waar het mij eigenlijk om gaat is de tijd die een EO, een Christen Unie en zelfs de TPG eraan besteden. Dat ze er überhaupt aandacht aan besteden vindt ik van een schikbarend laag niveau.
Je kunt heel erg overtuigd zijn van het bestaan van God maar dit vindt toch elk zichzelf respecterend mens absurd. Toch.... :?: ja toch.... :?:
Dat de krant er tijd aan besteed en dat we er hier tijd aan besteden vind ik meer dan terrecht omdat zij en wij willen aantonen hoe belachelijk dit is en hoe belachelijk dus betrokken partijen bezig zijn. En dat moet gezegd /geschreven worden.
Ik ben het eens met Enigma maar het is eigenlijk ook in en in triest.
Misschien moeten we de TPG bestoken met brieven aan God (ongefrankeerd)
Worden EO en TPG helemaal dol En zal de EO binnekort een cursus Bidden aanbieden.
Zo wordt een stukje EO propaganda TV weer nutteloos besteed. Wie heeft daar nu bezwaar tegen ?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Ik ben bebieuwd waar brieven aan satan heen gaan. Waarschijnlijk kunnen ze ook naar de EO.
Gerard
Bevlogen

brieven aan god

Bericht door Gerard »

distiple schreef:Ik ben bebieuwd waar brieven aan satan heen gaan. Waarschijnlijk kunnen ze ook naar de EO.
Ja want alleen zij die geloven in god geloven ook in zijn tegendeel Satan.
Dus die brieven kunnen er ook heen of moeten we Rouvoet eerst vragen. ??
Friedrich Nietzsche
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

:D :D :D
Ja eigenlijk zouden we hier lekker tegengas moeten gaan geven.
Gerard
Bevlogen

brieven aan god

Bericht door Gerard »

distiple schreef::D :D :D
Ja eigenlijk zouden we hier lekker tegengas moeten gaan geven.
Ik heb al emails verstuurd naar diverse politieke partijen om in de kamer eens aan te stippen dat een zgn serieuze partij zich met deze onzin bezig houdt. Zelfs aan de CU gevraagd of zij zichzelf nog wel serieus nemen.
Friedrich Nietzsche
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Dag GH,

Wat een grappig artikel. :lol:

GH schreef:
Ook grappig vind ik jouw Godsbeeld.

Zo ken ik weer veel ongoddelozen die niet in (het bestaan van) de satan geloven.

Ik heb op een reli-forum eens gemeld dat het mij niet lukt om in de satan te geloven. Na weken discussiëren ging men akkoord dat ik God niet hoefde te vragen om aan mij geloof in het bestaan van de satan te geven.

Doei,

Stan
skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: brieven aan god

Bericht door skeptic »

GH schreef: Misschien moeten we de TPG bestoken met brieven aan God (ongefrankeerd)
Worden EO en TPG helemaal dol En zal de EO binnekort een cursus Bidden aanbieden.
Zo wordt een stukje EO propaganda TV weer nutteloos besteed. Wie heeft daar nu bezwaar tegen ?
Zou het ook email mogen zijn, das veel gemakkelijker!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

GH schreef: Misschien moeten we de TPG bestoken met brieven aan God (ongefrankeerd)
Uitstekend idee. Massale aanval op de afdeling nazorg van de EO. Let wel de vragen moeten van een dusdanig gehalte zijn dat de meisjes en jongens van deze afdeling gelijk overplaatsing vragen.
Staat er binnenkort in de krant. Door interne problemen kunnen brieven aan god niet meer beantwoord worden door de eo. Het riagg heeft de taak van hun overgenomen.

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

:D
Staat er binnenkort in de krant. Door interne problemen kunnen brieven aan god niet meer beantwoord worden door de eo.
Reactie van de EO;
De almachtige is niet langer bij machte om alle brieven te beantwoorden.
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

GH schreef:Ja, we zijn het er gelukkig over eens dat die brieven idioot zijn. Maar waar het mij eigenlijk om gaat is de tijd die een EO, een Christen Unie en zelfs de TPG eraan besteden. Dat ze er überhaupt aandacht aan besteden vindt ik van een schikbarend laag niveau.
Je kunt heel erg overtuigd zijn van het bestaan van God maar dit vindt toch elk zichzelf respecterend mens absurd. Toch.... :?: ja toch.... :?:
Dat de krant er tijd aan besteed en dat we er hier tijd aan besteden vind ik meer dan terrecht omdat zij en wij willen aantonen hoe belachelijk dit is en hoe belachelijk dus betrokken partijen bezig zijn. En dat moet gezegd /geschreven worden.
Ik vind het wel jammer eigenlijk dat je hier zo op reageerd. Blijkbaar weten sommige mensen niet zo goed raad met hun gevoelens. Zij nemen een uitweg: brieven schrijven. En dat wordt even hier als er niet toe doend gezet. Dat had ik nou niet verwacht.
Ik geloof niet dat ik de brief schrijvers als belachelijk kan bestempelen. Geen idee immers wat de achtergrond is. Waarom zijn ze gaan schrijven? Wat schrijven ze? Wat is hun doel? Wat zijn hun problemen? Ik wil geen antwoorden hoor, maar aangezien ik ook geen antwoorden heb wil ik er liever ook niet over oordelen.
Het moge duidelijk zijn dat ik niet overal wat van weet. Maarre Satanisten geloven dus ook in God?
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Ruby schreef:Ik vind het wel jammer eigenlijk dat je hier zo op reageerd. Blijkbaar weten sommige mensen niet zo goed raad met hun gevoelens. Zij nemen een uitweg: brieven schrijven. En dat wordt even hier als er niet toe doend gezet. Dat had ik nou niet verwacht.

Een weldenkend mens gaat geen brieven aan God schrijven. Als je niet goed raad weet met je gevoelens ga je met vrienden praten, met familie, met de buren, met de dominee of pastoor of in uiterste geval met een psycholoog of psychiater. Maar annoniem een brief schrijven aan God is toch wel heel absurd en verdwaasd. :roll:
Ruby schreef:Ik geloof niet dat ik de brief schrijvers als belachelijk kan bestempelen. Geen idee immers wat de achtergrond is. Waarom zijn ze gaan schrijven? Wat schrijven ze? Wat is hun doel? Wat zijn hun problemen? Ik wil geen antwoorden hoor, maar aangezien ik ook geen antwoorden heb wil ik er liever ook niet over oordelen.
Is mis jouw vraag aan wie of wat schrijven ze en wat is zijn adres. en komt de brief aan of het bericht? Wat denken ze werkelijk te bereiken door het schrijven van een brief aan God. Ik geloof niet in God dus ben bevooroordeeld maar ik vraag alle christenen op dit forum om hun visie hierop te geven. Want zoals ik al eerder schreef zelfs de gelovigen onder ons moeten dit soort praktijken toch als achterlijk of misschien simpel en infantiel bestempelen.
Ruby schreef:Maarre Satanisten geloven dus ook in God?
Dat moet je mij niet vragen want ik ben Atheist en dus ook Asatanist. God en Satan zijn voor mij beiden onzinnige illusies.
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie