Quote:
The New Testament Book of Revelation contains a passage in which an angel is quoted as saying, according to the New International Version of the Bible, "If anyone worships the beast and his image and receives his mark on the forehead or on the hand, he, too, will drink the wine of God's fury."
-__________- Geen commentaar verder.
"Is man one of God's blunders, or is God one of man's blunders?"
Een man dacht een teken van de duivel op zijn eigen hand te zien, daarom hakte hij zijn hand af en stopte deze in de magnetron.
Wat een waanzinnige...
consequent wel.
Eerlijk gezegd, ik vind mensen die werkelijk beweren dat ze de Bijbel woord voor woord letterlijk nemen, en dit soort dingen niet doen, veel waanzinniger.
Hoewel, ik vind mensen die de Bijbel (of de Koran wat dat betreft) zo letterlijk verstaan ook niet enorm snik
Eigenlijk zouden alle christenen dat moeten doen. Jezus zegt immers:
Indien uw hand of uw voet u tot zonde verleidt, houw hem af en werp hem weg. Het is beter voor u verminkt of kreupel ten leven in te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden.
En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met een oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden. (Mattheus 18:8-9)
Dus al die christenjongens en meisjes, die maagdelijk het huwelijk in willen, en dreigen de hand aan zichzelf te slaan en de gruwelijke zonde der onanie te begaan (een vrouw aanzien om haar te begeren is immers volgens Jezus hetzelfde als seks hebben met de vrouw van je buurman); houw hand en voet af; ruk ogen uit! Ontman u zelf! Knip af die clitoris! Reinheid, zuiverheid, zaligheid!
Eerlijk gezegd, ik vind mensen die werkelijk beweren dat ze de Bijbel woord voor woord letterlijk nemen, en dit soort dingen niet doen, veel waanzinniger.
Hoewel, ik vind mensen die de Bijbel (of de Koran wat dat betreft) zo letterlijk verstaan ook niet enorm snik
Je kent je 'bible prophecy' niet.Volgens de meeste evangelischen zullen de ongelovigen (!) het merkteken van het beest ontvangen, en wel nadat de gelovigen zijn opgehaald door Jezus zelf, om hen te behoeden van de grote verdrukking.
Bovendien zeiden de sherrif en de hulpdiensten dat de hand geen zichtbare merktekens had. De man zag dus dingen die er niet waren. Kuckoo! Er is dus niets consequents aan. Pure waan-zin.
Je kent je 'bible prophecy' niet.Volgens de meeste evangelischen zullen de ongelovigen (!) het merkteken van het beest ontvangen, en wel nadat de gelovigen zijn opgehaald door Jezus zelf, om hen te behoeden van de grote verdrukking.
Bovendien zeiden de sherrif en de hulpdiensten dat de hand geen zichtbare merktekens had. De man zag dus dingen die er niet waren. Kuckoo! Er is dus niets consequents aan. Pure waan-zin.
Sorry, ik ben inderdaad slecht ingevoerd in de rapture-ideologie
Ash zaagt in Evil Dead II zijn hand af met een kettingzaag. Na het reciteren van magische incantaties uit de Necronomicon - 'The Book of the Dead' - nemen de demonen namelijk bezit van zijn hand. In Evil Dead III (The army of Darkness') wordt hij door de duivelse krachten teruggestuurd naar middeleeuwse tijden, waarin iedereen 'shakespeariaans' spreekt, zeg maar het engelse equivalent van de 'Tale Kanaäns', en moet hij de wereld bevrijden van de deadites; een leger van wandelende skeletten. Samen met de smid uit het middeleeuwse kasteel waar hij terecht komt, maakt hij een metalen hand. Daarnaast heeft hij een shotgun, een kettingzaag en een oldsmobile meegenomen, en is hij dus bijna onverslaanbaar, en wordt hij gezien als de messias die de wereld bevrijd van het leger der duisternis. The Army of Darkness is één van de beste films aller tijden (als je van cultfilms houdt tenminste Los daarvan is het natuurlijk helemaal off-topic, maar ik moest er direkt aan denken toen ik dit bericht las .
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)