Conservapedia

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Marinus
Bevlogen

Conservapedia

Bericht door Marinus »

Naast het achterlijke broertje van Youtube: Godtube is ook de wikipediafamilie uitgebreid met een religieus gehandicapped zusje: Conservapedia. Het is echt een superwalgelijke site en ik zou Theoloog en Rereformed willen adviseren om met mate op de site rond te neuzen. :lol: Ik had na een uurtje al weer neigingen om kerken te brandschatten.

Conservapedia over Atheisme

ENJOY
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ach ja, je moet je nu eenmaal uit de reëele wereld terugtrekken om te kunnen geloven. Dus heb je daar een eigen wiki voor nodig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

botjes
Ervaren pen

Re: Conservapedia

Bericht door botjes »

Verdorie:
Reasonable Explanations for Atheism:
  • Rebellion
    Moral depravity
    Superficiality
    Error
    Poor relationship with father
    Negative experiences with theists
    .....
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ja, het is alleen jammer, maar wel tekenend :roll:, dat je niet even hebt gekeken naar de pretenties van beide websites.
RationalWiki over RationalWiki schreef:RationalWiki is not an encyclopedia. It is hoped that it will be much more similar to what wikis were like before Wikipedia came to the stage.

Our purpose includes the following:

Refuting and analyzing the anti-science movement, ideas and people
Refuting and analyzing the full range of crank ideas, why do people believe stupid things?
Essays and works on right wing authoritarianism, religious fundamentalism, and other social and political constructs http://www.rationalwiki.com/wiki/RationalWiki
Duidelijk. Ze zeggen niet dat ze neutraal zijn, of dat ze een encyclopedie zijn. Ze zeggen helder waar ze voor staan. Je weet wat je aan ze hebt.

Conservapedia wil echter een tegenhanger zijn van het - in hun ogen te liberale en seculiere - Wikipedia. Het icoon zegt: "Conservapedia: the trustworthy encyclopedia", waarbij het een veronderstelde 'ander' (goh wie zou dat nou zijn?) wegzet als onbetrouwbaar.

Conservapedia is een website opgezet door christelijk-rechtse Amerikanen. Men mag alleen feitelijk juiste informatie geven, geen meningen, zegt de website, - behalve als het om Jezus gaat: "When referencing dates based on the approximate birth of Jesus, give appropriate credit for the basis of the date (B.C. or A.D.). "BCE" and "CE" are unacceptable substitutes because they deny the historical basis. See CE."
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Tsja, om die reden spreek ik in de regel over "voor de gewone jaartelling" vs. "na de gewone jaartelling". Vermijd je meteen het exclusieve Christelijke in de jaartelling.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

RationalWiki is not an encyclopedia. It is hoped that it will be much more similar to what wikis were like before Wikipedia came to the stage.

Our purpose includes the following:

Refuting and analyzing the anti-science movement, ideas and people
Refuting and analyzing the full range of crank ideas, why do people believe stupid things?
Essays and works on right wing authoritarianism, religious fundamentalism, and other social and political constructs http://www.rationalwiki.com/wiki/RationalWiki
Theoloog schreef: Ja, het is alleen jammer, maar wel tekenend :roll:, dat je niet even hebt gekeken naar de pretenties van beide websites.
Hoe kom je daar nou bij ? Ik snap best wel dat ze partijdig en fundamentalistisch zijn. :wink:
Ooit wees ik op freethinker al op het grote aantal hits met zoekwoorden als
'anti science', 'anti-science' , 'antiscience' bij google.com in vergelijking met google.nl
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Theoloog schreef: Conservapedia wil echter een tegenhanger zijn van het - in hun ogen te liberale en seculiere - Wikipedia. Het icoon zegt: "Conservapedia: the trustworthy encyclopedia", waarbij het een veronderstelde 'ander' (goh wie zou dat nou zijn?) wegzet als onbetrouwbaar.
Net zoals Fox News de conservatieve (betwowbare onpartijdige) tegenhanger is van het 'liberale' CNN, is Conservapedia de conservatieve tegenhanger van het 'liberale' Wikipedia, yea right. :twisted:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Op dit soort momenten vraag ik me toch af wat kaffer van zo'n conservapedia zou hebben gevonden aangezien ze een wikipedia fobie had. :lol:
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

A revelation religion is a religion based on the authority of a person who claims he recieved divine messages, a so called prophet.

Examples of revelation religions are Judaism, Christianity and Islam.

Non-revelation religions are for example based on filosophy. An example of a non-revelation religion is Atheism (the believe that there is no God).
En weg.

Niet veel slechter dan "rational" wiki die direct spreekt over "revealed religions" en whoe ha ha als "rationals" spreken over "prophets" en "self proclaimed prophets".
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Plaats reactie