Ikon documentaire: Griezelen met moslimabekeerlingen.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sebastiaan
Bevlogen

Ikon documentaire: Griezelen met moslimabekeerlingen.

Bericht door Sebastiaan »

De volgende Ikon documentaire gaat over twee tot de Islam bekeerde jonge Nederlandse meiden en het effect op hun ouders en vrienden. :(

http://nl.youtube.com/watch?v=xKu3celNKOE
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
fbs33
Bevlogen

Re: Ikon documentaire: Griezelen met moslimabekeerlingen.

Bericht door fbs33 »

Sebastiaan schreef:De volgende Ikon documentaire gaat over twee tot de Islam bekeerde jonge Nederlandse meiden en het effect op hun ouders en vrienden. :(

Ik heb naar de oogjes van die meiden gekeken, en mij viel de analogie op tussen de herinnering van mij, van vroeger.
Waar ik nagenoeg feilloos! de meisjes met het RK-geloof ertussenuit kon pikken door naar die oogjes te kijken.
Gedrogeerd met endorfinen? (bij het vooruitzicht het bruidje v. Jezus te zijn of te worden)?
Die endorfinen zijn hetzelfde gebleven, maar waar dromen die moslima's nú van?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Sebastiaan schreef:De volgende Ikon documentaire gaat over twee tot de Islam bekeerde jonge Nederlandse meiden en het effect op hun ouders en vrienden. :(

Deze documentaire werd verleden voorjaar zelfs op de Finse TV uitgezonden!
Ik vond het bijzonder aangrijpend. Vreselijk droevig zo'n kloof er ontstaat met de rest van de familie.
Zo zielig als die Nerderlandse familie erbij staat op de trouwerij in Egypte.

'Waar doe je het voor' werd de andere vrouw gevraagd. Het antwoord was (met de armen opgeheven uitbundig:) "Naar het paradijs, hoop ik. Daar doe ik het voor!" Onbegrijpelijk dat een in Nederland geboren en getogen nederlandse vrouw zo fanatiek moslim kan worden, een burka gaat dragen. Volkomen onbegrijpelijk. Zielig wellicht, want er moet een bepaalde tragedie in het denken/ervaringen aan zijn voorafgegaan.
Born OK the first time
Sebastiaan
Bevlogen

Rereformed schreef:Zo zielig als die Nerderlandse famielie erbij staat op de trouwerij in Egypte.
Het zou je kind maar wezen. Ik vond het antwoordt toen een van de moslim meisjes naar haar lesbische zus werdt gevraagt wel veelzeggend. Ze heeft haar hele leven met haar lesbische zus geleeft maar ze zou het erg vinden indien ze een homosexuele zoon zou krijgen. :cry:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 15 aug 2007 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Rereformed schreef:'Waar doe je het voor' werd de andere vrouw gevraagd. Het antwoord was (met de armen opgeheven uitbundig:) "Naar het paradijs, hoop ik. Daar doe ik het voor!" Onbegrijpelijk dat een in Nederland geboren en getogen nederlandse vrouw zo fanatiek moslim kan worden, een burka gaat dragen. Volkomen onbegrijpelijk. Zielig wellicht, want er moet een bepaalde tragedie in het denken/ervaringen aan zijn voorafgegaan.
Vergeet niet dat de helft van de Nederlandse bevolking zich nog steeds in meer of mindere mate gelovig voelt, en dat er nog heel veel mensen zijn die beslist een leidraad in hun leven nodig hebben om verder te kunnen. (En dan laat ik mensen die psychisch niet helemaal in orde zijn natuurlijk even buiten beschouwing---dat is een klasse apart.) Ik ken van andere fora (vaag) mensen die over een prima stel bètahersenen beschikken, maar op basis van wat onverklaarde verschijnselen in de god of the gaps zijn gaan geloven en praktizerend moslim werden. Geloof is voor hun een uitlaatklep, een manier om met die knagende onzekerheid om te gaan. Dat er een waslading intellectuele bagger bijkomt die alle voordelen weer teniet doet, wordt voor het gemak vergeten. Moet zelfs voor het gemak worden vergeten.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een bepaalde tragedie in het denken vooraf is gegaan. Mensen die hier op dit forum rondlopen zijn zeldzaamheden in die zin dat ze niet te beroerd zijn om voor de lol zware literatuur erbij te pakken en zelf hun hersens in te zetten. Je moet naast kennis van zaken ook nog eens lenig van geest zijn en een beetje zelfvertrouwen hebben in je eigen kunnen. Ik denk dat het bij deze dames aan alle drie de zaken schortte.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Toch zul je niet vaak zien dat het mensen zijn die een blanco voorgeschiedenis hebben als het gaat om psychologische en psychosociale problemen. Een psychisch gezonde Hollandse meid die plots omslaat en moslima wordt, heb ik nog nooit gezien in ieder geval.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Tatar
Forum fan

[__]

Bericht door Tatar »

Ik vind moslims die moslim zijn okay. Net als ik christenen die christen zijn okay vind.
Nederlanders die moslim worden, daar ben ik erg skeptisch over.

Naar mijn (ongegronde, puur wat ik denk) mening zijn er twee soorten 'bekeerlingen'.

1) Ik kan niet om gaan met alle moeilijkheden in het leven, de onzekerheid. Daarom gooi ik alles maar op een hoop en noem het de ondoorgrondelijkheid van Allah's wil. Het is immers makkelijker om onwetend te zijn, dan kennisrijk.

2) De ongelimiteerde drang naar aandacht. Wat is er mooier om steeds aandacht te krijgen? Als ik een baard laat staan of een hoofddoek op doe, dan krijg ik bergen aandacht. Heerlijk. Daarom moet je ook geen reportages besteden aan dit soort bekeerlingen, want dat is juist wat ze willen. Discussies aangaan moet je ook gewoon niet doen, gewoon laten gaan. Het gaat vanzelf over.

Veel moslims zijn relaxte mensen met wie we samen kunnen lachen naar dit soort zielige gevallen. Het is het gewoon niet waard er aandacht aan te besteden. Daarom laat ik het hierbij.

Gegroet,
Sebastiaan
Bevlogen

Re: [__]

Tatar schreef:Veel moslims zijn relaxte mensen met wie we samen kunnen lachen ,
Veel moslim zijn gelegenheids moslims, die zich alleen als een moslim gedragen als het hun uitkomt, of wanneer dat van hun verwacht wordt. Het komt vaak voor dat Moslim mannen die voorheen gematigd waren, na een midlife crisis opeens een orthodoxe moslim worden die zo hopen een plaats in de hemel te kunnen veroveren. Dit is vooral sneu voor de vrouw en kinderen die opeens onderworpen worden onder strenge regels en voorschriften die ze voorheen nooit zo streng ervaren hebben.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 16 aug 2007 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

De video is 1 grote grap, maar het allergrappigist is toch wel de opmerking van een van deze bekeerlingen: al die reclames op de tv, anti-rimpels, dit dat, ze willen vrouwen allemaal mooi maken, etc. wat een onzin! wat is het toch allemaal toch oppervlakkig...
en dan.......
mensen zijn echt kuddedieren, wat zijn ze dom, ik wou soms echt dat ik net zo dom was als zij, dit is echt niet leuk hoor, de hele tijd die domme mensen zien, wat een kuddedieren...

WAT?????????????????

En terecht wijst de vrouw die haar interviewt haar erop dat ze van top tot teen in een niqaab zit en misschien wel door die 'domme mensen' als dom wordt gezien...

en dan die typische reacitie, dat lege hoofd met die lege ogen... denken... denken...

en dan.. 'oh jah....'

hahahahahaha! ik had het niet meer!
ja, meisje, wat jij wilt... haha!
Plaats reactie