mens gekruisd met dier

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

highlander

mens gekruisd met dier

Bericht door highlander »

mens gekruisd met dier!!

ik las van de week dat dit mogelijk is, het gebeurd met stamcel onderzoek,in veel landen is het verboden om met menselijke embrio"te experimenteren op het gebied van stamcellen,dus kruisi gen ze nu mens met dier ,embrio's die dikwijls uit 4 verschillenden soorten bestaat :shock: ,ik moest gelijk denken aan die verhalen uit de bijbel daar word ook vaak gesproken over wezens die uit meerdere dieren bestaan. :-k

wie weet hier meer over,dan hoor ik dat graag :D
fbs33
Bevlogen

Re: mens gekruisd met dier

Bericht door fbs33 »

highlander schreef:mens gekruisd met dier!!

ik las van de week dat dit mogelijk is, het gebeurd met stamcel onderzoek,in veel landen is het verboden om met menselijke embrio"te experimenteren op het gebied van stamcellen,dus kruisi gen ze nu mens met dier ,embrio's die dikwijls uit 4 verschillenden soorten bestaat :shock: ,ik moest gelijk denken aan die verhalen uit de bijbel daar word ook vaak gesproken over wezens die uit meerdere dieren bestaan. :-k

wie weet hier meer over,dan hoor ik dat graag :D
De mens is ook een diersoort, dus het ene dier met het andere?
Waarom niet, als sommige leiders, door het stamcel-onderzoek te verbieden, zich als idioten beroepen op een zgn. god?
Die overigens in die tijd nog nooit van stamcellen gehoord had :lol:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kruisigen?? :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

doctorwho schreef:Kruisigen?? :D
:lol: Dat las ik ook.

Wél bizar overigens als dat waar is. Ik ben benieuwd of ze ooit nog iets gaan doen met die bevroren mammoet die ze pas in Siberië gevonden hebben. Dat ze de mammoet gaan klonen mbv een olifanteicel (als zoiets überhaupt mogelijk is).
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Misschien dat de "wetenschappers" hier in elk geval willen erkennen dat respect voor de natuur een positieve bijdrage van de pagan stromingen is....

Dit soort idioterie lijkt me volledig overbodig
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er is niet echt sprake van kruisen; de chimaera is voor meer dan 99% menselijk.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruising_t ... chimpansee
Zie: http://www.nrc.nl/wetenschap/article596853.ece
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

als je er even op let dan zie je hoe ongelofelijk aapachtig we eigenlijk zijn. echt hartstikke lollig.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
highlander

Bericht door highlander »

dit heeft niks met een god te maken,en hoe weet jij wat ze een paar duizend jaar geleden al wisten,er zijn meer dan genoeg bewijzen dat 12000 jaar geleden een zeer hoog beschaafd rijk is geweest,en kijk naar de oude mythelogie van oude wereldrijken,die hebben allemaal hun voorbeelden van vreemde levens vormen,die uit meerdere soorten bestaan.ik word er ook een beetje ziek als het woord bijbel of god valt dat jij daar zo heftig op reageert,dat is hier helemaal niet aan de orde,
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

highlander schreef:dit heeft niks met een god te maken,en hoe weet jij wat ze een paar duizend jaar geleden al wisten,er zijn meer dan genoeg bewijzen dat 12000 jaar geleden een zeer hoog beschaafd rijk is geweest,,
Kan je deze bewijzen eens delen? Zelf ben ik hier ook door gefascineerd maar ontbeer deze bewijzen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

mouvement schreef:
als je er even op let dan zie je hoe ongelofelijk aapachtig we eigenlijk zijn. echt hartstikke lollig.
De mens IS een aap! We stammen af van een en dezelfde voorouder, dat maakt de mens een primatensoort.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sue Perman

Bericht door Sue Perman »

Soorten kun je kruisen. Dus is de menselijke soort met zichzelf te kruisen. Dat de mens in diepste wezen vele dierlijke aspecten in zich draagt omdat hij dezelfde voorouders heeft als andere dieren doet niet af aan het feit dat je de mens met de mens kan kruisen. Dat op zich niks nieuws gezien het feit dat dit dagelijks met enige regelmaat gebeurt. Zolang niet duidelijk gespecificeerd word om welk dier het gaat moet men het met dit antwoord doen.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Devious schreef:
doctorwho schreef:Kruisigen?? :D
:lol: Dat las ik ook.

Wél bizar overigens als dat waar is. Ik ben benieuwd of ze ooit nog iets gaan doen met die bevroren mammoet die ze pas in Siberië gevonden hebben. Dat ze de mammoet gaan klonen mbv een olifanteicel (als zoiets überhaupt mogelijk is).
Die hebben die 'gasten aldaar opgegeten met een slokje anti-vries, denk ik. (Ik hoor er tenminste óók niets meer over, waardoor donkerbruine vermoedens toeslaan)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Devious schreef:Wél bizar overigens als dat waar is. Ik ben benieuwd of ze ooit nog iets gaan doen met die bevroren mammoet die ze pas in Siberië gevonden hebben. Dat ze de mammoet gaan klonen mbv een olifanteicel (als zoiets überhaupt mogelijk is).
Je loopt een beetje achter....

Afbeelding
Ganesha
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

highlander schreef:dit heeft niks met een god te maken,en hoe weet jij wat ze een paar duizend jaar geleden al wisten,er zijn meer dan genoeg bewijzen dat 12000 jaar geleden een zeer hoog beschaafd rijk is geweest,en kijk naar de oude mythelogie van oude wereldrijken,die hebben allemaal hun voorbeelden van vreemde levens vormen,die uit meerdere soorten bestaan.ik word er ook een beetje ziek als het woord bijbel of god valt dat jij daar zo heftig op reageert,dat is hier helemaal niet aan de orde,
Doorredenerende op regels of vermeende regels uit god's boeken, is men tot de beslissing gekomen om het stamcelonderzoek te verbieden.
Ikzelf haal zo'n 'god' niet aan maar verwijs naar de idiotie van mensen die daarvoor (het verbod) direct of indirect zo'n god aanhalen om het te kunnen verbieden.
Overigens hoop ik, dat je de door Dr. Who gevraagde bewijzen op dit forum wilt openbaren!
Zodat óók ik een graantje kennis kan meepikken van dat hoogbeschaafde rijk?
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

er zijn meer dan genoeg bewijzen dat 12000 jaar geleden een zeer hoog beschaafd rijk is geweest
Oh zeker, "beschaving" in relatie tot....misschien was het toen nog zoals Rousseaux zich inbeelde, helaas hebben ze degene die land voor zichzelf begon af te bakenen niet gestopt....
Plaats reactie