Bin Laden overleden, of toch niet

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bin Laden overleden, of toch niet

Bericht door Kitty »

Onderstaand bericht las ik net op nu.nl
'Bin Laden overleden'

Uitgegeven: 23 september 2006 11:48
Laatst gewijzigd: 23 september 2006 15:13

PARIJS - Osama Bin Laden is vorige maand overleden in Pakistan. De leider van het terroristennetwerk Al-Qaeda is bezweken aan de gevolgen van tyfus. Dat staat in een uitgelekt rapport in het bezit van de Franse inlichtingendienst, dat zaterdag is geciteerd in de Franse regionale krant L'Est Republicain.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Het rapport is gedateerd op 21 september en zou gebaseerd zijn op informatie afkomstig van 'betrouwbare Saudische bronnen'. Een woordvoerder van het Franse ministerie van Defensie liet zaterdag na de publicatie van de informatie weten dat er een onderzoek wordt ingesteld naar het lek bij de inlichtingendienst.

Het ministerie wilde de informatie in het rapport niet bevestigen. Een woordvoerder bij het Pakistaanse ministerie van Binnenlandse Zaken liet weten geen informatie te hebben over de mogelijke dood van Bin Laden.

Chirac

De Franse president Jacques Chirac verklaarde zaterdag eveneens dat het bericht in L'Est Republicain op "geen enkele wijze is bevestigd". Hij zei "verrast" te zijn dat de krant het rapport heeft gepubliceerd.

De Amerikaanse antiterreurdienst maakte bekend de inhoud van het rapport niet te kunnen bevestigen. "Het is best mogelijk dat hierover is gesproken maar er kan niet worden gezegd dat dit kan worden bevestigd", aldus een hooggeplaatste functionaris
http://www.nu.nl/news/832222/23/%27Bin_ ... eo%29.html

Zal het waar zijn?

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
garris
Forum fan

Bericht door garris »

tja of het nou goed of slecht nieuws is, weet ik eigenlijk niet.

Wat gedachtegangen:
1. Als het waar is wordt dit waarschijnlijk uitgebreid gevierd in amerika en daar zijn moslins niet zo blij mee denk ik.
2. Als het waar is betekend dit het einde van al-qaeda? of pakt een onbekende het werk van Bin Laden gewoon weer op. Wat erger zou zijn aangezien deze persoon dan nog niet bekend is.
3. Eigenlijk vind ik het wel hilarisch als hij in pakistan is overleden, terwijl hij wordt gezocht in afganistan.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Garris schreef;
1. Als het waar is wordt dit waarschijnlijk uitgebreid gevierd in amerika en daar zijn moslins niet zo blij mee denk ik.
Er is geen reden aan te nemen dat dit in Amerika uitgebreid gevierd zal worden. Men zal hier en daar waarschijnlijk blijk geven van enige opluchting.
Veel moslims zullen waarschijnlijk ook een zucht van opluchting slaken
.
2. Als het waar is betekend dit het einde van al-qaeda?

Nee
of pakt een onbekende het werk van Bin Laden gewoon weer op.

Ja.
Wat erger zou zijn aangezien deze persoon dan nog niet bekend is
Geen zorg hij wordt vanzelf wel bekend.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik had hem liever zien wegkwijnen in de gevangenis.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou ja Devious, overlijden aan Tyfus lijkt me ook niet alles.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:Nou ja Devious, overlijden aan Tyfus lijkt me ook niet alles.
Ja, oké, maar als hij in de bak had gezeten was het toch meer een vernedering geweest voor hem en zijn fans.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
frans
Forum fan

Bericht door frans »

We moeten nog maar afwachten of hij werkelijk dood is, dat is in het verleden immers al vaker gedacht. Ik geloof het verder pas als er een lijk in beeld komt. Inlichtingendiensten baseren zich noodgedwongen soms op nogal dubieuze info, dus mocht er weer een video van bin laden opduiken dan zou ik daar ook niet echt verbaasd over zijn..
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Devious schreef:
Kitty schreef:Nou ja Devious, overlijden aan Tyfus lijkt me ook niet alles.
Ja, oké, maar als hij in de bak had gezeten was het toch meer een vernedering geweest voor hem en zijn fans.
Los daarvan had hij in de bak wellicht nog zinvolle info over collega's kunnen geven. Ik ben niet zo voor de amerikaanse ondervragingstechnieken maar ik vermoed dat ook de "held" bin laden dan zingend als een vogeltje zijn kamaraden erij lapt.
garris
Forum fan

Bericht door garris »

'Bin Laden niet dood'

PARIJS - De Franse minister van Buitenlandse Zaken Philippe Douste-Blazy heeft zondag de berichten tegengesproken als zou al-Qaeda-leider Osama Bin Laden dood zijn. Douste-Blazy zei in een televisie-interview dat "voorzover hij weet" de terroristenleider nog leeft.

Zaterdag publiceerde een Franse regionale krant delen uit een rapport van de Franse geheime dienst, waarin Saudische bronnen werden aangehaald die zeiden met zekerheid te weten dat Bin Laden eerder dit jaar aan tyfus was overleden.

Na de publicatie lieten verscheidene landen, onder andere Saudi-Arabië, Pakistan en de Verenigde Staten weten niet over informatie te beschikken waaruit moest blijken dat Bin Laden dood was.

De Franse minister benadrukte zondag wel dat hij het bewuste rapport van de geheime dienst niet onder ogen heeft gehad.
Die fransen weten ook niet wat ze willen
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Osama bin Laden is dood. Osama bin Laden is niet dood. Who gives a fuck? Ik heb belangrijkere dingen aan m'n hoofd, zoals het bed delen met mijn heerlijke vriendin, heerlijk eten en natuurlijk mijn werk.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Tatar schreef:Osama bin Laden is dood. Osama bin Laden is niet dood. Who gives a fuck? Ik heb belangrijkere dingen aan m'n hoofd, zoals het bed delen met mijn heerlijke vriendin, heerlijk eten en natuurlijk mijn werk.
Let je op dat ze niet zwanger wordt, 6,5 miljard is genoeg.

groet
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Volgens mij heeft die stinkend rijke grotbewoner het zelf de wereld ingeholpen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Tatar schreef:Osama bin Laden is dood. Osama bin Laden is niet dood. Who gives a fuck? Ik heb belangrijkere dingen aan m'n hoofd, zoals het bed delen met mijn heerlijke vriendin, heerlijk eten en natuurlijk mijn werk.
Ik snap niet dat jij tijd hebt om hier te posten. Ik kwam mooi mijn bed niet meer uit.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Daar word je toch niet goed van? Je zal maar elke dag voor die flauwekul moeten betalen. :roll:
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

frans schreef:
Let je op dat ze niet zwanger wordt, 6,5 miljard is genoeg.

groet
Dan moet iemand een geweer tegen m'n hoofd zetten. Dat is wat ik ook bedoel. We moeten mensen dwingen niet meer dan 2 kinderen te krijgen. Alleen zo helpt het. Openbare executies schrikken goed af. Nee, ik heb het niet over de Nederlandse methode waarin we debateren en discussiëren. Daar geloof ik al lang niet meer in.
Dus zolang er niemand mij dwingt niet meer dan 2 kinderen te krijgen, zal ik - als ik dat zou willen - zo 4 a 5 kinderen maken.
Plaats reactie