Ik ben Kitty, een vrouw van 49, al 27 jaar gelukkig getrouwd en we hebben twee volwassen kinderen, een zoon en een dochter.
Ik begreep dat de vrouwen hier in de minderheid zijn, dus ik kom ze versterken
Dit forum vond ik middels een link van een ander wetenschapsforum.
Ik ben zeer geinteresseerd in wetenschap en religie. Zelf ben ik een soms twijfelende atheist. Kan dat? Ja ik denk het wel. Godsdienst heb ik al een tijdje afgezworen. Of er meer is dan we op dit moment weten, dat weet ik nog niet. Het maakt me niet echt een "in iets gelover" maar om nu zeker te weten dat er niets is, zover ben ik nog niet. Ik moet zeggen dat wetenschap zeker helpt om onbevooroordeeld naar de dingen te kijken.
Ik heb acht jaar gewerkt als redacteur bij een christelijke uitgever, ook dat heeft niet bepaald gezorgd dat ik godsdienst voor waar aan kan nemen. Juist theologen hebben mij de ogen geopend, vanwege de vele, elkaar vaak tegensprekende theologieen waarbij ze elkaar vaak genoeg in de haren zaten. Ik vraag me zelfs af of een gelovige theoloog een open visie kan hebben, als theologie voor wetenschap door moet gaan. Ik denk dat deze wetenschap alleen zou moeten bedreven worden door theologen die zelf niet beperkt worden door geloof, maar dat is maar een visie.
Ik hoop hier nog veel te leren en veel nieuwe inzichten te mogen ontvangen. Op alle gebieden die hier worden aangeboden.
Groet,
Kitty