Bonjour schreef: ↑01 mar 2025 21:11
Ja, die rode letters zijn voor jou. Het is niet de bedoeling dat deelnemers gaan modereren. Als je denkt een overtreding te zien, meld je het bericht.
En misschien kan je het wel beoordelen, maar het is niet jouw taak om het te beoordelen.
Alles wat ik op Freethinker lees, beoordeel ik. Hoe zou dat niet mijn taak kunnen zijn?
Hoe kan ik zinnig reageren als ik het geschrevene niet eerst zou beoordelen?
Een overtreding melden is uiteraard en heel zeker NIET mijn taak!
Als ik jou goed begrijp krijg ik dus rode lettertjes te zien, omdat het niet de bedoeling
is dat deelnemers gaan modereren. Maar ik moderéérde niet. Ik wees er alleen maar
iemand op dat zij meende te mogen bepalen wat wel of niet aanvaardbaar is op
Freethinkers en dat zulks voortdurend gepaard gaat met kritiek op moderating. En dát
is niet aanvaardbaar, juist vanwege de regel dat kritiek op moderatie verboden is.
Maar goed, iemand op een regel wijzen in de hoop dat interventie door moderating
dan niet nodig is, door in plaats daar van meteen een melding te maken,
zulks wordt gezien als modereren? Goed om te weten!
---------------
Voor mijn duidelijkheid:
Is wat jou betreft datgene wat appelfflap daar doet geen modereren?
appelfflap schreef: ↑01 mar 2025 10:08
moslims collectief neerzetten als een bedreiging? een heel realistisch toekomstbeeld, paniekzaaien, generaliseren. moslims zijn een bedreiging, collectief schuldig, haatzaaien, polariseren, ...
uiteraard perfect aanvaardbaar op dit forum
en is datgene wat ik groen maakte geen omfloerste kritiek op Moderating?
Graag duidelijkheid, want ik weet niet meer wanneer en of ik iemand mag behoeden
of dat ik geacht wordt zulks te melden. Iets melden is uiteraard ook niet mijn taak!
Je schept ook veel verwarring door toe te staan dat appelfflap jouw rode lettertjes meteen
in hetzelfde topic ter discussie stelt, in plaats van hem te verwijzen naar Feedbacktopic:
appelfflap schreef: ↑06 mar 2025 13:41
Bonjour schreef: ↑06 mar 2025 12:42
Topic is een tijdje gesloten geweest omdat de gemoederen te vaak zo hoog opliepen dat er van een leuke discussie geen sprake meer was.

je verandert de regels, gebruikers moeten iets melden maar het uitgangspunt is dat je niet modereert? nu maar hopen dat he beter zal gaan
het zal wel aan mij liggen
In plaats van haar dat met rode lettertjes duidelijk te maken ga je daarover met haar in het topic zelf in discussie. Er zijn er die voor zulk gedrag een waarschuwing krijgen en bij herhaling zelfs een ban! Moet ik jou nou melden bij moderating, of mag ik jou daar zelf ff op wijzen, zodat ook jij ff de hand in eigen boezem kunt steken vanwege jouw aandeel in veel verwarring?
Of ben ik volgens jou nou weer bezig met modereren en beloon je
dat weer met rode lettertjes? Voor alle duidelijkheid dan maar:
- het is niet dat ik jouw reactie wil modereren hoor,
mocht je dat weer veronderstellen, nee, het betreft
heel gewoon Feedback in het Feedbacktopic ...