Zijn die rode lettertjes voor mij bedoeld, of voor appelfflap?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 01 mar 2025 14:34:scissors:
appelfflap schreef: 01 mar 2025 10:08:scissors:
moslims collectief neerzetten als een bedreiging? een heel realistisch toekomstbeeld, paniekzaaien, generaliseren. moslims zijn een bedreiging, collectief schuldig, haatzaaien, polariseren, ...

uiteraard perfect aanvaardbaar op dit forum
[-X
Jij stelt ter discussie wat aanvaardbaar is op dit forum?
Jouw omfloerste kritiek op Moderating is volgens de regels niet aanvaardbaar,
maar hoort thuis in Feedback-/klachtentopic, of via een pb. :idea:

Wat vind jij? Lijkt het CAK op de geschetste wijze
volgens jou dan niet vatbaar voor Islamisering?

En het is niet aan jou om te beoordelen of een opmerking te ver gaat of niet
Bonjour
Als voor mij, waarom is zulks dan kennelijk wel aan appelfflap om te beoordelen?
En bovendien, hoezo kan ik zulks niet beoordelen: het staat toch in de regels?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Bonjour
Moderator

Re: Zijn die rode lettertjes voor mij bedoeld, of voor appelfflap?

Bericht door Bonjour »

Ja, die rode letters zijn voor jou. Het is niet de bedoeling dat deelnemers gaan modereren. Als je denkt een overtreding te zien, meld je het bericht.

En misschien kan je het wel beoordelen, maar het is niet jouw taak om het te beoordelen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 01 mar 2025 18:52 Zijn die rode lettertjes voor mij bedoeld, of voor appelfflap?
Als voor mij, waarom is zulks dan kennelijk wel aan appelfflap om te beoordelen?
discrimineren, vooroordelen en stereotiepen, superioriteitsdenken, ontmenselijken, haatzaaien tegen moslims en verbaal geweld tegen gesprekspartners zijn eveneens verboden.

bij uitbreiding
netanyahu als autoritair leider, hij zegt nu eenzijdig de wapenstilstand op
een extreem nationalisme dat je bij jou en nimsky terugziet, je bent compleet anitdemoratisch, je verheerlijkt geweld tegen miljoenen mensen, rereformed, jij, nimsky gaan akkoord met een etnische zuivering en de volledige vernietiging vd Palestijnse bevolking, cultuur, een extreem superioriteitsdenken, ...
allemaal dingen die jij, nimsky, lanfy, rereformed, ivar,... volmondig steunen en dit komt heel dicht bij fascisme

soit,
de forumregels zijn duidelijk ivm racisme, beweringen onderbouwen, correct argumenteren, ...
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

appelfflap schreef: 02 mar 2025 11:25
HierEnNu schreef: 01 mar 2025 18:52 Zijn die rode lettertjes voor mij bedoeld, of voor appelfflap?
discrimineren, vooroordelen en stereotiepen, superioriteitsdenken, ontmenselijken, haatzaaien tegen moslims en verbaal geweld tegen gesprekspartners zijn eveneens verboden.

bij uitbreiding
netanyahu als autoritair leider, hij zegt nu eenzijdig de wapenstilstand op
een extreem nationalisme dat je bij jou en nimsky terugziet, je bent compleet anitdemoratisch, je verheerlijkt geweld tegen miljoenen mensen, rereformed, jij, nimsky gaan akkoord met een etnische zuivering en de volledige vernietiging vd Palestijnse bevolking, cultuur, een extreem superioriteitsdenken, ...
allemaal dingen die jij, nimsky, lanfy, rereformed, ivar,... volmondig steunen en dit komt heel dicht bij fascisme

soit,
de forumregels zijn duidelijk ivm racisme, beweringen onderbouwen, correct argumenteren, ...
Sorry, maar op welke basis zet je mij hier als fascist neer? Of vermeend fascisme?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 01 mar 2025 21:11 Ja, die rode letters zijn voor jou. Het is niet de bedoeling dat deelnemers gaan modereren. Als je denkt een overtreding te zien, meld je het bericht.

En misschien kan je het wel beoordelen, maar het is niet jouw taak om het te beoordelen.
Alles wat ik op Freethinker lees, beoordeel ik. Hoe zou dat niet mijn taak kunnen zijn?
Hoe kan ik zinnig reageren als ik het geschrevene niet eerst zou beoordelen?
Een overtreding melden is uiteraard en heel zeker NIET mijn taak!

Als ik jou goed begrijp krijg ik dus rode lettertjes te zien, omdat het niet de bedoeling
is dat deelnemers gaan modereren. Maar ik moderéérde niet. Ik wees er alleen maar
iemand op dat zij meende te mogen bepalen wat wel of niet aanvaardbaar is op
Freethinkers en dat zulks voortdurend gepaard gaat met kritiek op moderating. En dát
is niet aanvaardbaar, juist vanwege de regel dat kritiek op moderatie verboden is.

Maar goed, iemand op een regel wijzen in de hoop dat interventie door moderating
dan niet nodig is, door in plaats daar van meteen een melding te maken,
zulks wordt gezien als modereren? Goed om te weten!

---------------

Voor mijn duidelijkheid:
Is wat jou betreft datgene wat appelfflap daar doet geen modereren?
appelfflap schreef: 01 mar 2025 10:08:scissors:
moslims collectief neerzetten als een bedreiging? een heel realistisch toekomstbeeld, paniekzaaien, generaliseren. moslims zijn een bedreiging, collectief schuldig, haatzaaien, polariseren, ...

uiteraard perfect aanvaardbaar op dit forum
en is datgene wat ik groen maakte geen omfloerste kritiek op Moderating?
Graag duidelijkheid, want ik weet niet meer wanneer en of ik iemand mag behoeden
of dat ik geacht wordt zulks te melden. Iets melden is uiteraard ook niet mijn taak!

Je schept ook veel verwarring door toe te staan dat appelfflap jouw rode lettertjes meteen
in hetzelfde topic ter discussie stelt, in plaats van hem te verwijzen naar Feedbacktopic:
appelfflap schreef: 06 mar 2025 13:41
Bonjour schreef: 06 mar 2025 12:42 Topic is een tijdje gesloten geweest omdat de gemoederen te vaak zo hoog opliepen dat er van een leuke discussie geen sprake meer was. :scissors:
:scissors:
je verandert de regels, gebruikers moeten iets melden maar het uitgangspunt is dat je niet modereert? nu maar hopen dat he beter zal gaan
het zal wel aan mij liggen
In plaats van haar dat met rode lettertjes duidelijk te maken ga je daarover met haar in het topic zelf in discussie. Er zijn er die voor zulk gedrag een waarschuwing krijgen en bij herhaling zelfs een ban! Moet ik jou nou melden bij moderating, of mag ik jou daar zelf ff op wijzen, zodat ook jij ff de hand in eigen boezem kunt steken vanwege jouw aandeel in veel verwarring?

Of ben ik volgens jou nou weer bezig met modereren en beloon je
dat weer met rode lettertjes? Voor alle duidelijkheid dan maar:
  • het is niet dat ik jouw reactie wil modereren hoor,
    mocht je dat weer veronderstellen, nee, het betreft
    heel gewoon Feedback in het Feedbacktopic ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 06 mar 2025 16:46 Als ik jou goed begrijp krijg ik dus rode lettertjes te zien, omdat het niet de bedoeling
is dat deelnemers gaan modereren. Maar ik moderéérde niet. Ik wees er alleen maar
iemand op dat zij meende te mogen bepalen wat wel of niet aanvaardbaar is op
Freethinkers en dat zulks voortdurend gepaard gaat met kritiek op moderating
Dat noem ik modereren en dat is dus niet jouw taak.
HierEnNu schreef: 06 mar 2025 16:46 Een overtreding melden is uiteraard en heel zeker NIET mijn taak!
Als je daar geen zin in hebt, doe je het niet. Maar ik vind het fijn als mensen het wel doen, want dan heb ik wat extra ogen. Dit is niet mijn fulltime taak. Als je wilt dat het dat wordt, kan ik je een offerte sturen voor de kosten.

Goed, iedereen modereert op zijn eigen manier. Ik ga niet altijd alle regeltjes toepassen, want dan sla ik discussies onnodig dood. Maar ik doe iets goed want toen er een probleem was op een gelovig forum, ben ik daar gevraagd als moderator en ik vraag me af hoeveel atheïstische moderatoren er op de wereld rondlopen die modereren op een gelovig forum.
Dus heb ik vandaag die ene opmerking van Appelflap door de vingers gezien. Ja, die had elders gemoeten, en als hij verder gegaan was, had ik de boel wel verplaatst. Blijkbaar was er iets in mijn mededeling onduidelijk en dat kon ik door mijn opmerking daar te plaatsen mooi daar verduidelijken. Dat is de vrijheid die ik mezelf gun.

Voor de rest zat het team een tijd in dubio hoe er gemodereerd moest worden. In die periode is er minder gemodereerd dan ik wenselijk acht. Vandaag hebben we een knoop doorgehakt We hopen de stijl van de discussies beter te krijgen door weer meer in te grijpen. Ik ga niet met terugwerkende kracht van alles modereren.
appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bonjour schreef: 06 mar 2025 14:03
appelfflap schreef: 06 mar 2025 13:41 je verandert de regels, gebruikers moeten iets melden maar het uitgangspunt is dat je niet modereert? nu maar hopen dat he beter zal gaan
het zal wel aan mij liggen
Ja, dat ligt aan jou. Er zal met beleid met de regel omgegaan worden dat je niet modereert in een topic waar je zelf deelneemt.
ok, verkeerd begrepen

en wat als meldigen over moderators gaan?
wat met berichten uit het verleden? tabula rasa?
zullen er effectief sancties zijn of beperkt zich alles tot gewoon 1 à 2 dagen topic sluiten waarna we vrolijk verder doen? Of misschien maximaal een rood tekstje van maria of peter en verder te lezen krijgen dat Palestijnse moeders haat met de moedermelk meekrijgen en palestijnse vrouwen gewoon productiemachines zijn etc

Bericht verplaatst uit Israël topic. We hebben een regel dat reacties op moderatie in een Feedback topic gebeurt.
Bonjour
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

appelfflap schreef: 06 mar 2025 18:22 en wat als meldigen over moderators gaan?
wat met berichten uit het verleden? tabula rasa?
zullen er effectief sancties zijn of beperkt zich alles tot gewoon 1 à 2 dagen topic sluiten waarna we vrolijk verder doen? Of misschien maximaal een rood tekstje van maria of peter en verder te lezen krijgen dat Palestijnse moeders haat met de moedermelk meekrijgen en palestijnse vrouwen gewoon productiemachines zijn etc
Heb wat vertrouwen.
appelfflap
Banned

Bonjour schreef: 06 mar 2025 21:18 Heb wat vertrouwen.
lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:06 En zolang de moeders in Gaza zich zien als martelaar producerende productie machines zul je nooit tot een twee staten oplossing komen! Of toch wel?
kan deze quote niet als geweldsverheerlijkend beschouwd worden?

vrouwen als fabrieken beschrijven die enkel mensen produceren om vernietigd te worden?
deze dode kinderne zijn geen slachtoffer maar een logische gevolg van hun bestaansreden volgens Lanfy
deze martelaarsproducten, geproduceerd door de Palestijnse vrouwelijke fabrieken, kunnen maar op 1 manier eindigen. hun dood en geweld tegen hen is noodzakelijk volgens Lanfy
moeders zijn de oorzaak van het probleem en geweld wordt goedgekeurd en aangemoedigd
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 07 mar 2025 08:52
Bonjour schreef: 06 mar 2025 21:18 Heb wat vertrouwen.
lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:06 En zolang de moeders in Gaza zich zien als martelaar producerende productie machines zul je nooit tot een twee staten oplossing komen! Of toch wel?
kan deze quote niet als geweldsverheerlijkend beschouwd worden?
Dat is niet zo duidelijk. Wel is het discrimerend. De enige reden waarom het bericht nog niet is verwijderd is dat Mus LANFY heeft gevraagd of hij argumenten voor deze bewering heeft. ALs hij dat niet doet, zal het in de prullebak worden gemikt.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Peter van Velzen schreef: 08 mar 2025 01:51 Dat is niet zo duidelijk. Wel is het discrimerend.

E1 :: Racistische en discriminerende uitingen zijn verboden, evenals scheldproza, schuttingtaal en het verheerlijken van geweld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Alle topics gaan op slot dus vandaar hier mijn vraag/ opmerking.

Er is op dit moment weer veel gaande vwb Israël. Er wordt geannexeerd, gebombardeerd en mensen worden ontslagen.

Hier kan inmiddels niet meer over van gedachten worden gewisseld omdAt alle Israël topics een slotje hebben.
Is het niet mogelijk 1 topic open te houden vwb leveren van kritiek op de gang van zaken daar?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

P.s.; ontslagen worden weer ingetrokken (aanvulling op vorige bericht) door Hooggerechtshof!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... slaan.html

Voldoende stof lijkt me.(Om slotjes open te maken)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 21 mar 2025 17:34 P.s.; ontslagen worden weer ingetrokken (aanvulling op vorige bericht) door Hooggerechtshof!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... slaan.html

Voldoende stof lijkt me.(Om slotjes open te maken)
Wat mij beteft kan dit topic op slot nou ook dit topic weer door dikkemick
gekaapt dreigt te worden om zijn verslaving te kunnen bevredigen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hou je d'r buiten Cock!
Einstein/Mick
Gesloten